Пиша, смятам и чета в Първи клас 2011/2012

  • 35 609
  • 745
  •   1
Отговори
# 465
  • Мнения: 2 755
Между другото в книжката дето я дават по-скоро е общ случай на правоъгълник - тоест не са равни страните, а детето вика, че там бил квадрат на листа - а ние не му повярвахме. Та в крайна сметка брои ли се или не? Колко са фигурите от този вид - 5...
фигурите са 5 и главата не се брои
И моят не е включил в бройката главата. Твърдо си държи, че това е квадрат.  Mr. Green
На 3-тата задачка е преброил 5, вместо 6 триъгълника. Какво е сътворил, ще видя след ден-два. Важното е, че му е било забавно.
Гледам, пишете, че в 125 у-ще е била лоша организацията. Ние бяхме в Частна математическа гимназия / срещу МВР болница/. Там организацията беше добра, обаче температурата вътре не се различаваше много от тази навън  cold

# 466
  • Мнения: 820
Майчета,нахлувам във вашата дискусия.Искам да ви кажа да не се впрягате толкова от това състезание.Децата ще имат много такива занапред.Аз съм минала два пъти по този път и ми предстои и с третото дете да премина.Големият ми син е математик.
Винаги в първи клас е имало този спор с квадрата и правоъгълника,така че трябва да научите децата на това правило- "квадрата е правоъгълник,но правоъгълника не е квадрат".Предполагам,че ще броят и квадратната глава за правоъгълник!
Успех на децата!

# 467
  • Варна
  • Мнения: 2 133
И ние минахме през състезанието Simple Smile Благодарение на него се видяхме с познати дечица от градината, с които нашият поигра после и това май го впечатли повече Simple Smile Той каза, че задачите били лесни, но дали ги е  решил вярно, ще видим. Видях копието, но, честно казано, не се заех да ги решавам, по-скоро видях от какъв тип са. На училищния тест имаше по-трудни задачи - според него също. Детето се чувстваше част от отбор, който се бори за нещо (отбора на училището - понеже състезанието беше в друго училище Simple Smile) - това досега не се е случвало.

Благодаря за отзивите за книжката с писмата на Феликс - голям хит и сега той сам чете писмата. Надявам се това да му помогне по лесен начин да се научи да чете, защото, по принцип, четенето и писането са му доста досадни и с променлив успех.

# 468
  • Мнения: 2 033
Новата книжка за Феликс е от неговите експедиции.
Днес я купихме от НДК. Както и много други книги.
За първокласничката взехме едно много красиво илюстровано издание с приказки на "Ларус".
Моите поне са лесни. От Дядо Коледа малката иска втората част на тези приказки, а брат й едни три книжки на Роалд Дал, които "Ентусиаст" предлагат в пакет с 20% отстъпка. Simple Smile
Утре ще трябва да прескоча до панаира тайно от децата. Wink

# 469
  • София
  • Мнения: 7 476
Майчета,нахлувам във вашата дискусия.Искам да ви кажа да не се впрягате толкова от това състезание.Децата ще имат много такива занапред.Аз съм минала два пъти по този път и ми предстои и с третото дете да премина.Големият ми син е математик.
Винаги в първи клас е имало този спор с квадрата и правоъгълника,така че трябва да научите децата на това правило- "квадрата е правоъгълник,но правоъгълника не е квадрат".Предполагам,че ще броят и квадратната глава за правоъгълник!
Успех на децата!
Разгеле, да се включи някой адекватен!  bouquet

# 470
  • Мнения: 10 547
Да, добре, Клеми, само ти си адекватна. Прости ми волността да не съм съгласна с теб и да имам право на мнение.

# 471
  • София
  • Мнения: 7 476
Явно не само аз. Да броим ли?  Mr. Green

# 472
  • София
  • Мнения: 7 673
Майчета,нахлувам във вашата дискусия.Искам да ви кажа да не се впрягате толкова от това състезание.Децата ще имат много такива занапред.Аз съм минала два пъти по този път и ми предстои и с третото дете да премина.Големият ми син е математик.
Винаги в първи клас е имало този спор с квадрата и правоъгълника,така че трябва да научите децата на това правило- "квадрата е правоъгълник,но правоъгълника не е квадрат".Предполагам,че ще броят и квадратната глава за правоъгълник!
Успех на децата!
Разгеле, да се включи някой адекватен!  bouquet
Че квадратът е правоъгълник е вън от съмнение, Клеми.
Искам да ви кажа също, че вашите деца за първи път от три години насам не са ощетени по този параграф от организаторите на КМС.
През 2009 сегашните третокласници трябваше да открият милиметрова разлика в един правоъгълник и да не го броят за квадрат /защото се търсеха квадрати, а правоъгълникът не е квадрат/. Разликата не беше забележима изобщо. Тогава една майка им е писала и те са й отговорили, че това е бил част от състезателния елемент, като очевидно си беше явен фал. За сметка на това миналата година трябваше да броят квадрати на една къща и аз, заради предишната, бях дала дори и линия на детето да мери. Разликата в страните беше 0,5 см, но те приеха правоъгълника за квадрат /пък се търсеха квадрати/, което пък няма как да бъде вярно. На въпроса ми защо, отговориха, че става дума за броене на фигури от еднакъв тип и имало проблем само при текстообработката.
Между другото аз още пазя копие от кореспонденцията с тях по въпроса.
Отворете последните 2 КМС и ще видите за какво говоря.
Като резюме, последните 2 години доста деца бяха ощетени при верни задачи.
В случая сега, поне е коректно. Квадрат или не, главата е някакъв правоъгълник и трябва да се брои.  Peace Поне сега се търсят правоъгълници и всичко влиза в бройката, независимо с колко мм. се различават или не страните му.

# 473
# 474
  • Sofia
  • Мнения: 4 887
Мисля, че се обръща огромно внимание на някакъв безсмислен изпит. Нито печелят нещо, нито губят. Гадничко би било да се ощетят децата за верни задачи, но не си заслужава да си къса човек нервите точно с това състезание точно в първи клас.

Маминко, идеята на госпожата явно  е била, че първо се открива неизвестното в третото квадратче, т.е. 2. Върху това число се прилага действието означено с -> и се записва в съседното свободно квадратче. Стрелката според нея не указва посоката на действието, а самото действие.

Детето още в сряда (след като са я чели в училище), докладва за Коледните писма на Феликс, беше възхитена. Обаче днес в книжарницата точно тази книжка я нямаше, та взехме Писмата на Феликс и още в колата започна да я чете. Ние събираме и поредицата за малкия Никола (макар че за момента основно родителското тяло я чете), днес взехме Щуротиите на малкия Никола, някаква книга за чудовищата, която също се хареса много.... и фигурка на любимия й динозавър.  Crazy Може да спи спокойно вече.

# 475
  • Варна
  • Мнения: 382
За мен лично участието в това състезание има следня смисъл, да видя нивото на детето си на фона на неговите връстници и самото дете да започне да придобива опит в явяването на всякакъв вид състезания и да се очупи в непозната обстановка. Първото ще го разберем, като излязат офоциалните резултати, а за второто мисля е важно , затото днес например, той като се озовал на непознатото място и видял чуждата госпожа се разплакал, но квесторакта се оказала, също "толкова мила", че той като разбрал това  се успокоил и решил "всички  задачи вярно" , това са неговите думи след състзанието, дори госпожата му казала "браво"  Laughing, (подозирам , че на всички е казвала "браво") А когато после решавахме задачие и открих грешки, той ме обори с думите, че госпожата им казала, да не мислят кой е верния оговор, а да решават така, както смятат че е правилно, така че той бил преценил, че така е правилно и така бил решил  Joy  Така, че за нас е важно , че той излезе спокоен и доволен от състезанието , това на този етап е програма минимум.
За протокола:зад.10 и моят първокласник не е броил квадрата - главата на робота, не е видяял минусите в колонките и съответно не е решил вертикалните записи, а да и се оказа, че е прпуснал да преброи два от триъгълниците, (това сам си го откри като грешка). Зад. 9 е решил грешно , т.е не е разбрал условието, и си я е интерпретирал по негово усмотрение , смятал е нещо и е получил някакви отговори Rolling Eyes и на зад 3, е преброил 4 триъгълника, трите малки +1 външен, двата композитни не ги е броил.

Маминко, идеята на госпожата явно  е била, че първо се открива неизвестното в третото квадратче, т.е. 2. Върху това число се прилага действието означено с -> и се записва в съседното свободно квадратче. Стрелката според нея не указва посоката на действието, а самото действие.
Шунка, не мога да разбера какво имаш предвид, според мен като откриеш неизвестното във третото квадратче, а именнно 2 , следва да откриеш неизвестните в 2ро и 1во квадратче. И така числото във второто квадратче, трябва да е такова, че като прибавиш към него 1  (понеже знакът "->" обозначава +1 ) да прави 2.

# 476
  • Мнения: 2 755
За мен лично участието в това състезание има следня смисъл, да видя нивото на детето си на фона на неговите връстници и самото дете да започне да придобива опит в явяването на всякакъв вид състезания и да се очупи в непозната обстановка. Първото ще го разберем, като излязат офоциалните резултати, а за второто мисля е важно , затото днес например, той като се озовал на непознатото място и видял чуждата госпожа се разплакал, но квесторакта се оказала, също "толкова мила", че той като разбрал това  се успокоил и решил "всички  задачи вярно" , това са неговите думи след състзанието, дори госпожата му казала "браво"

Това е и моето мнение. За какви амбиции, за какво "впрягане" пишете, не разбирам.  ooooh!

# 477
  • Мнения: 723
трябва да научите децата на това правило- "квадрата е правоъгълник,но правоъгълника не е квадрат".
Това несъмнено е така, никой не го отрича, но като материал за първи клас, е заложен след Коледното математическо състезание /поправете ме, ако греша/.След като регламентът на КМС, определя, че в състезанието ще се включва материал ,изучаван до този момент,то би следвало да е така, дори и някои задачи да са с повишена трудност. Съгласете се,че дете в първи клас-първи срок-незавършен , няма как да го изведе това определение, ако не е запознато с него. А би трябвало, значи, да е запознато със съответното отнякъде ,така ли??
Лично за мен  на този етап, при условие, че има асоциативни и логически задачи, е редно детето да прави визуална разлика, а не да прави заключения въз основа на неизвестни нему определения.

Както и да е, хубав ден ви желая....... Simple Smile
  

Последна редакция: нд, 11 дек 2011, 10:10 от Еластина

# 478
  • Мнения: 2 887
трябва да научите децата на това правило- "квадрата е правоъгълник,но правоъгълника не е квадрат".
А защо е така? Как ще обясниш на дете първи клас?

Аз мисля че до края на първи клас няма да изучават геометрия, и съответно - ъгли, прави, успоредни линии, диагонали и др. такива определения. Сега погледнах втората учебната тетрадка на синчето по математика (която още не са я започнали) и към края има ракета от фигури за оцветяване, като правоъгълникът и квадратът се оцветяват с различни цветове, т.е. на този етап за тях те са 2 различни фигури. Има и камион на който да се преброят правоъгълниците, но там няма квадрати, така че мисля все още няма да учат че квадратът е частен случай на правоъгълник.

# 479
  • Варна
  • Мнения: 382
Лично за мен  на този етап, при условие, че има асоциативни и логически задачи, е редно детето да прави визуална разлика, а не да прави заключения въз основа на неизвестни нему определения.  
И аз така мисля, и като чета как са решили тази задача, очевидно че повечето деца така са разсъждавали.
Макар , че аз имам друго разсъждение , имаме кръг, триъгълник , правоъгълник и квадрат, ясно е , че правоъгълникът и квадратът не могат да бъдат нито в групата на кръга , нито на тригълника, визуално погледнато те си приличат и би следвало да са в една група , и такова групиране няма връзка със знанието на пределения.  Интересно обаче, че повечето деца не са мислили така, синът ми каза, че квадратът не се брои, т.е той го отделя в четвърта група, в случая имаме разграничение на подгрупов критерий, който повечето деца са уловили. Ако задачата имаше условие, групирайте фигурите в 3 групи  или ако условието беше , коя фигура не влиза в никоя група, щеше да е ясно , но при положение ,че не е уточнено какво  е условието, не можем да твърдим, кой е решил вярно и кой не.

Аз като видях задачата, първата ми мисъл , без да се сещам за никакви математически определения,  е че квадратът е в групата на правоъгълника и че следва да се брои. За мен е по-логично все пак всички фигури да се групират, а не една да остане извън групите.  Ако бяха петгодишни деца щяха да преброят квадрата, но седемгодишните първокласници са го отделили в четвърта група.
Итересно все пак, кое решение според авторите на задачата е вярно.

Общи условия

Активация на акаунт