За избора на начално училище

  • 58 310
  • 644
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 3 993
Отличните отзиви, за които споменах, са по моите критерии, описала съм ги. Отзивите са от родители, чиито деца са ученици там. Ясно, че са субективни като всяко човешко мнение Simple Smile, но прави впечатление, когато за дадено училище всички или почти всички разпитани се изкажат възторжено и обратното, когато болшинството са недоволни. Ето така мои познати родители възхваляват 6-то училище и плюят 1-во.
За 1-во в квартала се говори за открито разпространение на наркотици в двора на училището, предполагам не постоянно, но явно се е случвало, за да обикаля клюката  Mr. Green. Също, че базата, общите части, са много занемарени, физкултурен салон не функционира, вратите на тоалетните били изпочупени и липсващи, такива неща.
За 6-то, обратното на горното, децата на мои познати учат там, никой не изтъкна нито един сериозен недостатък и продължават да смятат, че са направили най-добрия избор за децата си. Тоест след 2-3 години там, няма разочарование от училището и неговата среда. Доволни са от учителките си, от базата, от предлагането на езици и доп. занимания, имат компютри, имат стол (не че храната ще допадне на всеки  Simple Smile).

# 31
  • Мнения: 3 379
От личен опит ще кажа, че е много е трудно във форумите да се ориентира човек за това кое е добро или не за него, респективно неговото дете.

За мен най-важни са критериите, които има всеки по отношение на училището. За едни родители ще са едни, за други - съвсем различни.

Моите бяха: добри учители, добра база, близост, среда и най-вече - детето да си хареса учителя. Не в този ред непременно. Мисля, че имах късмет просто с училище, което отговаря на всичките ми критерии и е залепено за блока ни. (става дума за 73-то училище).

Стелфи, Кен Робинсън е написал и една много добра книга, казва се Елементът, ако ти харесват ТЕД презентациите му, сигурно и книгата ще ти хареса. Ето и още един качествено прекаран час и половина с него. 

Що се отнася до математиката и състезанията - въпрос на гледна точка. Живеем във времена, в които математиката вече не е на първо място, много други знания и умения ще са нужни за бъдещето на децата ни. В същото време училищната ни система предлага среда за постижения основно в тази област (и някои други точни науки), тъй като там са силните съюзи и асоциации, които имат възможност да подготвят, организират, провеждат такива състезания. Да не забравяме и факта, че децата имат думата - ако едно дете обича математиката и му е интересно, не виждам защо да не участва и печели в състезания. В същото време родителите трябва да съзнават, че балансът е ключов и да предоставят възможности на детето да развива и уменията си в другите посоки. Най-вече - какво вълнува детето. За мен родителската роля е в това да отвори вратите на детето, през които то само да премине!

# 32
  • Мнения: 10 547
Ни най-малко не държа на частно начално образование. Имам доста резерви.
Избрах държавно, колебаейки се между настоящото, друго държавно и ЕСПА.
1. Проучване на учителите- много нарочени за елитни училища не дават възможност за избор на учител, те разпределят децата, по какъв принцип остава загаТка.  Wink И въпреки това може да се добие представа за цялостния облик на преподавателите от начален курс.
2. При мен т.2 беше локацията, защото в 98% от времето съм сама с две деца
3. Материална база и сигурност- в повечето случаи материалната база е пропорционална на добрата слава на училището, за сигурността важи същото.
4. Възможност за полудневно обучение

 Към днешна дата има 23136546 неща, от които не съм доволна, но има още 3546187, от които съм. Сигурно и към съседното държавно, както и към което и да е частно щях да имам забележки. Simple Smile

Лошото на повечето добри държавни училища е пренаселеността им. Обикновено са по 6 паралелки с по 28 деца, което прави около 170 деца, които всяко междучасие, а и по време на часовете издават невъобразим, разсейващ, натоварващ и дразнещ шум. Отделно и вниманието персонално към едно дете е сведено до някакви секунди на учебен час.

# 33
  • Sofia
  • Мнения: 2 474
Благодаря Ви за хубавата тема !   bouquet

# 34
  • София
  • Мнения: 1 335
Кажете тези учители как да ги издирим: http://zaednovchas.bg/bg/uchitelite-na-zaedno-v-chas/uchiteli-2011---2013  Simple Smile

SZA, мерси за линка Simple Smile

И да се обясня - не визирах никого конкретно, като писах "отлични отзиви", "олимпиади по математика" и т.н. Simple Smile Просто като обобщено понятие или нарицателно ги приемам Simple Smile
Важно да се казва какво стои зад "отличните отзиви", защото например на сестра ми и двете деца завършиха Американския колеж, за който разбира се има отлични отзиви... но за мен трябва да е приблизително въпрос на живот и смърт, за да си запиша детето там Simple Smile
Вярно, че всички завършили сега учат в някакви престижни висши училища... с цената на почти денонощно учене и прекарани 4 години в супер съревнователна и и враждебна среда, натегачески истории, завист и всемирната гадост от моя гледна точка...
Та отличните отзиви тук могат да са "чудесни оценки, супер продължение на образованието, по-добър старт, вероятно супер възможности за реализация и т.н.". А наблюдението би добавило и "нечовешки стрес, пиене на успокоителни от тийнейджъри, изгубване на радостта от живота и т.н." Simple Smile Но когато има общата картина човек може да си подреди приоритетите и да си състави някаква по-реална първоначална преценка спрямо собствените си разбирания за "добро" и "лошо"...

А за оценките по олимпиадите, или за оценките като цяло - хич не се вълнувам от това... Напротив - намирам оценките за много вредна практика, която отдавна е преместила фокуса на образованието от това, да разбираш и да знаеш, към това, да ти пишат висока оценка... което е различно Simple Smile

Между другото понастоящем децата имат ли някакви практически занимания, уроци на открито, нещо от сорта?
Аз си спомням, че в моята гимназия (127мо, дето го споменавахме) хранилищата в кабинетите по биология, физика, химия, музика бяха перманентно заключени! Никога не сме имали достъп до тях... Само сухо наизустяване на скучни факти... Бляк Sick

# 35
  • Мнения: 3 379
Stelfy, Заедно в час работят с училища, заявили участие в програмата им. Основно шзвън София, доколкото знам. Можеш да се обадиш в офиса и да питаш. Ако те интересува, имам близка която работи там. Иначе тези учители работят две години по програмата и водят само предмет, т.е. обикновено не са в начален етап.

Аз също съм противник на оценките като начин на стимулиране усвояването на знания и умения. Дори вярвам, че повече вредят. За жалост, не само че не отпаднаха от втори клас, но и в първи клас ги пишат, само дето е без бележници. Моята драма сега е как да обясня на детето, че оценките не са начин да разбереш истинския си потенциал  newsm78 Той е толкова доволен като има шестица... И не че не я е "заслужил", но как да му обясня порочността на тази система, като в същото време той учи в нея така или иначе...

Извинявам се за офф-топика  Peace

# 36
  • Мнения: 3 993

Чрез МОМН или на принципа "С питане до Цариград се стига".  Simple Smile

# 37
  • Мнения: 205
В 41во ходихме на отворените врати (заедно с детето). Такова прекрасно впечатление ми направиха учителите, които ни посрещнаха! Почерпиха детето, заговориха го и му направиха комплимент, после дълго си спомняше срещата. Някак ти вдъхват спокойствие, че детето ще е на добро място и ще е обичано там.
В най-близкото ни училище разговаряли само с мъжа ми, на детето нула внимание. Все едно е някаква стока, която евентуално ще им предадем на 15ти септ. Rolling Eyes
Подкрепям напълно този пост. Вече няколко пъти пиша в различни теми за 41 ОУ. Това е училището, в което моето дете прекарва вече 7 години и искрено се надявам и следващото ни училище да е поне толкова хубаво, колкото 41 у-ще. Разбира се има неща, които не харесвам (някои леко странни учители), но като цяло никога за тези 7 години не сме съжалявали за избора си. В училището има страхотни учители-г-н Куртев, г-жа Ставрева, г-жа Върбанова, г-жа Хаджова и много други учители, както и психоложката-все хора за които професията е призвание, а децата им се възхищават. Материалната база е страхотна (доколкото това е възможно в държавно училище). Децата правят проекти и сложни презентации. Има ученически съвет, който издава училищенв вестник. Има конкурс "Евтимиев ученик", както и конкурс за рекламен мениджър на училището, където децата на групички с помоща на поне 1 учител рекламират училището  . Накратко 41 ОУ за мен е едно доста добро държавно училище, за да не продължавам тук, ако някой има конкретни въпроси, нека пише на личния.

# 38
  • Мнения: 3 993
В 41во ходихме на отворените врати (заедно с детето). Такова прекрасно впечатление ми направиха учителите, които ни посрещнаха! Почерпиха детето, заговориха го и му направиха комплимент, после дълго си спомняше срещата. Някак ти вдъхват спокойствие, че детето ще е на добро място и ще е обичано там.
В най-близкото ни училище разговаряли само с мъжа ми, на детето нула внимание. Все едно е някаква стока, която евентуално ще им предадем на 15ти септ. Rolling Eyes
Подкрепям напълно този пост. Вече няколко пъти пиша в различни теми за 41 ОУ. Това е училището, в което моето дете прекарва вече 7 години и искрено се надявам и следващото ни училище да е поне толкова хубаво, колкото 41 у-ще. Разбира се има неща, които не харесвам (някои леко странни учители), но като цяло никога за тези 7 години не сме съжалявали за избора си. В училището има страхотни учители-г-н Куртев, г-жа Ставрева, г-жа Върбанова, г-жа Хаджова и много други учители, както и психоложката-все хора за които професията е призвание, а децата им се възхищават. Материалната база е страхотна (доколкото това е възможно в държавно училище). Децата правят проекти и сложни презентации. Има ученически съвет, който издава училищенв вестник. Има конкурс "Евтимиев ученик", както и конкурс за рекламен мениджър на училището, където децата на групички с помоща на поне 1 учител рекламират училището  . Накратко 41 ОУ за мен е едно доста добро държавно училище, за да не продължавам тук, ако някой има конкретни въпроси, нека пише на личния.


А, ето това е отличен родителски отзив, зад който стоят конкретни факти!  Simple Smile

# 39
  • София
  • Мнения: 12 786
Доколкото знам и в 41-во още то първи клас всички паралелки са някакъв профил- математика, дизайн и тн. Нека някой да каже навсякъде ли е така. На мен ми се струва ненужно и вредно, а и как можеш да профилираш дете на 6-7 годишна възраст?
Иначе, базата е добра. За преход от ДГ към училище е много подходящо, защото първолаците са в отделен коридор, без големи ученици.

Добре, че Stelfy изказа предпочитания към неконкурентна среда, по- кротко и детелюбиво обучение. Иначе щях да се притесня, че съм единствена и няма шанс да се намери подобно училище./което да не струва 18 000 евро годишно/

# 40
  • Мнения: 10 547
Бояна, профилите са проформа. Детето ми учи в руска паралелка, уж профилирана, но имат един час седмично по 35 минути. Еха, какъв профил, а?
Профилите идват от ЗИП-овете и СИП-овете, като последните се избират по усмотрение на самото училище.

Добре, че Stelfy изказа предпочитания към неконкурентна среда, по- кротко и детелюбиво обучение. Иначе щях да се притесня, че съм единствена и няма шанс да се намери подобно училище./което да не струва 18 000 евро годишно/

Насочете се към самостоятелно начално или основно училище.

# 41
  • София
  • Мнения: 12 786
Касита е, заради родителите ли са тези профили, не разбирам. /Не се заяждам, наистина въобще не ми е ясно какви са тези неща/. А за самостоятелното основно съм напълно съгласна. 41-во е такова, както и 20-то, но за там наплива е голям, родителите спят пред училището в дните преди записването.

Последна редакция: вт, 20 дек 2011, 11:23 от Бoяна

# 42
  • Мнения: 15 379
Бояна, 21-во е гимназия.

# 43
  • София
  • Мнения: 12 786
Бояна, 21-во е гимназия.
Моя е грешката, за 20-то говоря. Редактирам се. Благодаря, че ми обърна внимание.  bouquet

# 44
  • Мнения: 15 379
20-то е много хубаво училище, с традиции.
Засилено изучаване на немски език. Доста познати дечица са там.

Общи условия

Активация на акаунт