За избора на начално училище

  • 58 285
  • 644
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 10 547
Бояна, в Младост има две-три училища, нарочени за елитни, езикови, профилирани...бла-бла.
Пример- на 10-ти декември се проведе Коледното математическо състезание, в което вземат участие ученици от 1-ви до 12-ти клас. От явилите се в 125-то СОУ деца, а това са ученици от половин и повече София, с най-добри резултати за първи клас е дете от сочено за неелитно училище. Най-доброто младостко училище 125-то се похвали със сравнително скромен резултат под 90 от 100 възможни точки.
Има училище с профил "Информационни технологии"- 118-то. Единственото дете отличено в конкурса на Сдружение "Образование и технологии" и Майкрософт България по Програма "Партньори в познанието" от район Младост и София изобщо е едно дете от 125-то СОУ, и то е участвало в конкурса, не защото учителят му по ИТ го е насочил, а защото родителите му са го направили.
http://dgklazzz.web.officelive.com/klasirane1krag_1klas.aspx

# 46
  • София
  • Мнения: 12 375
20-то е много хубаво училище, с традиции.
Засилено изучаване на немски език. Доста познати дечица са там.

И аз имам много познати дечица в това училище, но с повечето родители имаме коренно различни възгледи за отглеждането на деца, а и като с детските градини никой няма да каже "Училището на детето ми е скапано". Тук отзивите са ми малко по- ясни.

Касита Много са модерни тези състезания, но в първи клас на състезание по математика... Явно трябва да си адаптирам идеите към реалностите.

# 47
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 926
Бояна, няма нужда да си адаптираш идеите.  Grinning Изобщо не е задължително да си по модата - за мен лично масовото ходене на математически състезания още от първи клас си е чиста приумица, на която рано или късно ще й мине времето.  Wink В крайна сметка не всички ще станат математици, има още куп други прекрасни професии. Peace На моята дъщеря й върви математиката, но категорично няма да я пусна на състезание. Което не пречи да се радвам на добрите резултати, които показват децата по тези състезания.  Peace Просто аз лично съм против състезанията в тази възраст. Никой не те насилва да водиш детето си на каквото и да било състезание, щом самата ти или детето не желаете. Peace
Що се отнася до профилирането на паралелките, то на места е символично, на други - малко по-застъпено, но не и чак обсебващо. Училището на дъщеря ми например, е профилирано за ранно двуезично обучение, като първият език, с който започват от първи клас, е немски по системата на Гьоте институт и с техни помагала, специално обучени преподаватели. Говоря за 93-о училище. След четвърти клас имат и една профилирана спортна паралелка (затова е и много добра откъм спортни съоръжения базата на училището, а и откъм допълнителни спортове). И вече различни програми, по които работят и развиват. От тази година например, имат литературен проект, според който ще имат срещи с писатели и поети, ще издават вестник, ще пишат и т.н. Горе-долу всяко училище има някаква програма, по която работи. Но тя естествено, не може да се сравнява с тясното обучение, което се получава в специализираните училища (художествена гимназия, музикално училище) или висшето образование.

# 48
  • Мнения: 10 547
Добре знаеш, Бояна, че няма какво да адаптираш, нито има нужда.  Wink
Ходенето по всякакъв род състезание е доброволно и, ако за едни е самоцел за други си има точно определена такава. Моето чедо твърдеше, че е родено да бъде висш клас математик и може да решава задачи и за емнайсти клас. Отиде, видя, че не е нито толкова лесно, нито толкова просто и сега лети три облака по-ниско от преди десет дни.

# 49
  • София
  • Мнения: 12 375
Добре знаеш, Бояна, че няма какво да адаптираш, нито има нужда.  Wink
Като гледам родителите около мен какво търсят още от детската градина, как говорят за нива, искат "рипорти", оценки и прочее се замислям сериозно какво ме очаква. Не се превземам, съвсем сериозна съм.

# 50
  • n/a
  • Мнения: 3 341
За начално образование нашите критерии са:
1. Учител.
2. Училище, достатъчно консервативно като нагласа. Може и да е кварталното, може и да е елитното, няма значение. Как се разпознава? Четат се таблата в коридорите - от какво се вълнуват в това училище? Ако е подредено с душа за всеки важен повод, ако на 04.11. празнуват Деня на народните будители, а не Хелоуин, то такова училище следва да се разглежда с внимание. Базата е важна, но не чак толкова. И все пак, е хубаво да се обърне внимание на това, максимално да са отделени началните класове от по-големите. Най-добре да си е НУ (Начално училище).
3. И стискаш палци за това какви деца ще се паднат в класа. Това е извън контрол. Защото и при най-добрия учител, в най-свястно училище може да се падне едно гаменче, което да спъне целия учебен процес.

# 51
  • Мнения: 7
Здравейте, записах се да следя темата. През есента на 2012 дъщеря ми ще бъде в първи клас. Изчетох толкова информация и си останах все така объркана. Коментарът за 41-во е наистина конкретен, защото повечето теми са за добри училища, без да се посочват наистина добрите начални учители.

# 52
  • Мнения: 9 990
За 1-4 клас не трябва нищо претенциозно.Локация и учител, да и базата.Всеки квартал има по едно такова.Относно учителя-все пак и от самото дете зависи, едни се харесват с едни, други- с други..Малката ми дъщеря също ще е в държавното училище, където е сестра и, целодневно-часове плюс занималня.До 4 клас.После, според зависи... Laughing

# 53
  • Мнения: 9 990
Добре знаеш, Бояна, че няма какво да адаптираш, нито има нужда.  Wink
Като гледам родителите около мен какво търсят още от детската градина, как говорят за нива, искат "рипорти", оценки и прочее се замислям сериозно какво ме очаква. Не се превземам, съвсем сериозна съм.

е, тя истерията повлича, така е..
само ще ти кажа, че моето дете и още от класа и се явяваха на математическо състезание без допълнителна подготовка и рипорти и се класираха доста добре.А онези с рипортите нещо нещо не им се получи...и аз не се превземам и аз съм сериозна.Масата в 1 клас изтеризира и на тема-езици-колкото повече, толкова повече.Е, една година по-късно Спрях детето от подобни издевателства и нещата взеха да се поличават и с един път седмично с учител, който следва нейното темпо-цял живот един е пред тях, не е зор в 1-2 клас да шпрехат убийствено или да си купят сандвич от лавката на английски.

# 54
  • София
  • Мнения: 1 335
Stelfy, Заедно в час работят с училища, заявили участие в програмата им. Основно шзвън София, доколкото знам. Можеш да се обадиш в офиса и да питаш. Ако те интересува, имам близка която работи там. Иначе тези учители работят две години по програмата и водят само предмет, т.е. обикновено не са в начален етап.

А, засега просто се информирам отдалече, още не ми е на дневен ред съвсем Simple Smile И да, те май след 5ти клас (или 6ти?) се включват тези учители, за съжаление наистина не са от първи клас...

***

Благодаря за мнението за 41во ОУ. Още повече, че това ми е най-близкото училище Simple Smile Наистина и аз се чудя как може да се профилира дете в първи клас и дали не носи повече вреда, отколкото полза, но ако е проформа, както казва Касита - ОК Simple Smile
Иначе това, че са в отделен коридор е също ОК предполагам, но и това не може да ограничи агресията, ако такава съществува в самия клас. Моите спомени това ми говорят Confused

Относно записването - няма ли нещо като "квота" ли, не знам как да го нарека.. за живеещите по-близо деца? Не се ли ползват с предимство или всеки може да се запише на общи начала?

20-то е много хубаво училище, с традиции.

Ей това с традициите не знам какво значи, наистина Crazy И моята гимназия е с традиции, всъщност е най-старото училище в София, но по мое време беше гОла вОда, честно Simple Smile
Какво значение имат традициите, като училището е това, което са преподаващите учители, тук и сега. А, и раководството уж, да Simple Smile

За начално образование нашите критерии са:
...
2. Училище, достатъчно консервативно като нагласа. Може и да е кварталното, може и да е елитното, няма значение. Как се разпознава? Четат се таблата в коридорите - от какво се вълнуват в това училище? Ако е подредено с душа за всеки важен повод, ако на 04.11. празнуват Деня на народните будители, а не Хелоуин, то такова училище следва да се разглежда с внимание.

Значи няма да срещна разбиране ако си дам мнението за Вазов, Ботев, Лилиев и компания.
Както и за цялата класическа бг литература и за къде е мястото на модерната бг и световна литература в учебната програма:)
То не е и за това темата де...
Макар че ми е любопитно, защо е качество училището да е консервативен организъм (ориентирано към ценностите от "преди" демек), вместо да гледа в бъдещето (където децата така или иначе отиват), или поне да е здраво стъпило в настоящето (глобалното)...

***

Аз примерно ужасно бих се изкефила на училище, където се празнува Хелоуин и въобще де що празници има, на училище с неконкурентна среда, децата до 3ти клас поне да учат в нещо като домашна обстановка или поне такава, която напомня на хубава детска градина, да се събират на групи, да четат заедно на общи маси или на килими на пода. А в по-късни години да учат съвременна литература, да водят дискусии, чрез които да се преподава урока, да имат часове по правилно хранене (за което масово хората нищо не знаят и е в основата на огормен брой заболявания), бейсик медицинско обучение (вкл. алтернативна медицина), психодрама и психология, ама такава, дето ти помага да разбереш света и хората в него по-лесно и ти помага да се справяш с разни житейски ситуации, да учат за родителството... Изобщо неща, които ще ги подготвят за живота - нещо, което сегашното училище НЕ прави.

Например никога не съм намирала смисъл в това, да уча всякакви предмети и да уча неща, които е съвсем сигурно, че никога в живота няма да ми потрябват. Имала съм и имам огромна съпротива към тази организация на нещата и към този процес. И не мога да си представя след години с детето ми как бих го "карала" да учи и как бих очаквала да дава високи резултати, като собственото ми вярване за образователната система е че е безумна и неадекватна!

Сори за лиричното отклонение...

# 55
  • София
  • Мнения: 12 375
Например никога не съм намирала смисъл в това, да уча всякакви предмети и да уча неща, които е съвсем сигурно, че никога в живота няма да ми потрябват. Имала съм и имам огромна съпротива към тази организация на нещата и към този процес. И не мога да си представя след години с детето ми как бих го "карала" да учи и как бих очаквала да дава високи резултати, като собственото ми вярване за образователната система е че е безумна и неадекватна!
Идеята на масовото образование е в адекватната социализация, т.е. детето да се приучи на нормите в обществто, а между тях е да изпълнява поставени задачи. Ето това е смисъла. Иначе, много велики хора изобщо не са ходили на училище, а са били обучавани от частни учители и са научавали само нужното.

За училището с традиции съм съгласна. Завършила съм 22-ро, което е с традиции повече от век, но много добре знам, че днес няма нищо общо с времето, по което учих аз, де не говорим за преди това. Не бих си записала детето там. В 41-во трябва да се види на кой набор какви учители се падат и да се говори с тях. Човешкия фактор е най- главното при работа с деца.

Някой знае ли въведоха ли, ще въведат ли задължителното целодневно обучение за 1-ви и 2-ри клас?

# 56
  • Мнения: 10 547


Някой знае ли въведоха ли, ще въведат ли задължителното целодневно обучение за 1-ви и 2-ри клас?

Аз ти отговорих- въведено е, но с едната особеност, че е задължително училището да осигури възможност за такова обучение на всеки желаещ, а ако сметне, че има капацитет да го въведе като задължително. За големите столични училища това ще рече, че трябва да се съкрати приемът на половина. Т.е. този вид обучение се въвежда постепенно. Няма лошо. Ако не друго вероятно то няма да тичат 200 деца в един коридор.

В училището, в което учи детето ми, не се очаква такава  форма на обучение да има и през учебната 2012-2013-та година.

Преди началото на тази учебна година дадоха картбланш на всяко едно училище, което обучава първокласници само да реши, има ли капацитета да осигури целодневно обучение на 1-ви и 2-ри клас и, ако има такъв да го въведе. Ако няма обаче, е задължено да осигури на желаещите занималня. В училището, в което работи свекърва ми от общо 4 паралелки 3 го въведоха, само една остана до обяд.

Последна редакция: ср, 21 дек 2011, 12:57 от Касита Нортман

# 57
  • София
  • Мнения: 12 375
Касита Нортман За наборите от 2007-ма нагоре ми е въпросът. Сега знам, че още не се прилага, но трябва да започнат да го прилагат все някога.

# 58
  • Мнения: 10 547
За момента е това- постепенно въвеждане с гратисен период за големите общини от две години, които започнаха да текат през 2010-та, но както казах, сроковете няма да се спазят вероятно и също така вероятно ще се търси начин за ново отлагане.
Иначе да- трябва да стане задължително от учебната 2012-2013.

# 59
  • София
  • Мнения: 1 335
Понякога ми се приисква да си направя собствено училище Simple Smile

Докато за градините виждах, че все ще се намери някоя, която да ми отговаря... с училищата изобщо не стоят така нещата, без тенденция това да се промени Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт