За избора на начално училище

  • 58 311
  • 644
  •   1
Отговори
# 60
  • n/a
  • Мнения: 3 341

Аз примерно ужасно бих се изкефила на училище, където се празнува Хелоуин и въобще де що празници има, на училище с неконкурентна среда, децата до 3ти клас поне да учат в нещо като домашна обстановка или поне такава, която напомня на хубава детска градина, да се събират на групи, да четат заедно на общи маси или на килими на пода. А в по-късни години да учат съвременна литература, да водят дискусии, чрез които да се преподава урока, да имат часове по правилно хранене (за което масово хората нищо не знаят и е в основата на огормен брой заболявания), бейсик медицинско обучение (вкл. алтернативна медицина), психодрама и психология, ама такава, дето ти помага да разбереш света и хората в него по-лесно и ти помага да се справяш с разни житейски ситуации, да учат за родителството... Изобщо неща, които ще ги подготвят за живота - нещо, което сегашното училище НЕ прави.

Например никога не съм намирала смисъл в това, да уча всякакви предмети и да уча неща, които е съвсем сигурно, че никога в живота няма да ми потрябват. Имала съм и имам огромна съпротива към тази организация на нещата и към този процес. И не мога да си представя след години с детето ми как бих го "карала" да учи и как бих очаквала да дава високи резултати, като собственото ми вярване за образователната система е че е безумна и неадекватна!

Сори за лиричното отклонение...

Понеже е цитирано моето мнение, да си кажа.
Споделих "нашите" критерии. Затова не е нужно да се приемат, но все пак идеята да се четат таблата важи за всички случаи. Ако за мен е важно Денят на народните будители да е с приоритет пред Хелоуин, то ще избера съответното училище. А ако на някой му е драго да се порадва на чуждоземски празници - ще се насочи към училището, където това е с приоритет.

Второто твърдение е ограничено. Никой никога не знае какво аджеба ще му потрябва в живота. На мен ми потрябваха часовете по химия, за да не ми се захаросва сладкото. На един друг човек му потрябва курса по калиграфия (абсолютно безсмислен) за да създаде графичния интерфейс. Не мислиш ли, че се надценяваш в преценката за това кое, кога и как може да ти свърши работа? Твойта лесна, ами на детето ти?

# 61
  • София
  • Мнения: 1 335
Да го кажа така - за всеки човек (мен, детето ми, останалите деца) все някои неща ще са напълно безполезни Simple Smile Идеята е, че образованието трябва да е индивидуално оформено, за да не те отблъсква от себе си Simple Smile

А от цитираното от твоето мнение единствено казах, че ще ми е любопитно да разбера защо консерватизмът (така ли се казва? - б.а.) е качество Simple Smile

Останалото, което написах беше под ***, т.е. бяха общи приказки към всички, в страни от цитата Simple Smile

Нямам нищо лично към теб, не влагам и капка негативност в това, което пиша  bouquet

# 62
  • Мнения: 15 379
Идеята е, че образованието трябва да е индивидуално оформено, за да не те отблъсква от себе си Simple Smile

На практика е абсолютно неприложимо.
Поне не тук и сега.

# 63
  • София
  • Мнения: 721
Цитат
Относно записването - няма ли нещо като "квота" ли, не знам как да го нарека.. за живеещите по-близо деца? Не се ли ползват с предимство или всеки може да се запише на общи начала?

Аз също се присъединявам към въпроса на Stelfy? Има ли такова нещо?

# 64
  • Мнения: 15 379
В някои начални училища има квоти. Например 107-мо.
С предимство ще бъдат деца, които живеят в квартала, посещават близката ДГ и чиито родители са учили в същото училище навремето.

# 65
  • Sofia
  • Мнения: 4 736
Предимствата в общи линии с като за детските градини. Местожителство в района (отпреди 1 януари в год. на записване), брат/сестра в у-щето, месторабота в района и т.н.

# 66
  • Мнения: 10 547
Почти всяко т.нар. елитно училище е въвело критерии за прием- местожителство в района, брат/сестра учащи в същото училище, родител работещ там...

# 67
  • Мнения: 3 993
Да го кажа така - за всеки човек (мен, детето ми, останалите деца) все някои неща ще са напълно безполезни Simple Smile Идеята е, че образованието трябва да е индивидуално оформено, за да не те отблъсква от себе си Simple Smile


Дали ще са безполезни или не, ще се разбере след време. Предполагам, че употребяваш "безполезни" в смисъл на безполезни за бъдещата професионална реализация, ако е така, не са непременно безполезни за общата култура на човек. 
Примерът на Лоана за химията и захаросването на сладкото е добър пример за ефекта от изучаване на "безполезни" учебни предмети в процеса на формиране на основа за бъдещо надграждане, на обща култура и обща грамотност.
Индивидуално оформено образование мисля, че можеш да получиш с частни учители, всичко друго е масово образование. Поправете ме, ако греша.
Но нали темата е за масовото начално образование...

Лоана, харесват ми твоите критерии и особено последната точка 3.  Simple Smile Не разбрах имаш ли ученик в начално училище и ако да, кое е училището?

А по темата за предимствата, вярвате ли в тях и вярвате ли, че се спазват? Аз съм така повредена от системата за прием в държавните градини, че хич не вярвам на предимствата. 

# 68
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 942
Всяко училище, дори неелитното има критерии за предимства при прием на първокласници: местожителство в района, брат/сестра в училището, месторабота в района, в някои училища - родител, който е учил навремето във въпросното училище или пък родител, работещ в сферата на образованието. Друг е въпроса, че всяко училище, дори и елитното, в което за едно място се борят да речем 10 ученика, си има вратички за прием на първокласници, които не отговарят на нито един от изброените критерии. Понякога имената на тези деца се появяват внезапно на първия учебен ден, без да са фигурирали в никакви списъци, друг път най-нагло се вкарват в списъците, разчитайки че никой няма да си прави труда да протестира или да забележи. А дали това ще са деца на родители-спонсори, родители с добри позиции в обществото, родители, които си плащат кеш на директорите за място на детето в дадено училище или просто родители, приближени на ръководството по най-различни причини, няма никакво значение. В милата ни държавица тези "традиции" битуват и ще продължат да битуват още дълго време, няма какво да се лъжем. Thinking

# 69
  • Мнения: 3 993
Някой има ли ученик и по-конкретни впечатления за 32-ро СОУ на ъгъла на бул. "Христо Ботев" и бул. "Тодор Александров"?

# 70
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 942
Little wingels, аз работя горе-долу в района и когато се случи да излизам по обяд наоколо или да се връщам с трамвай, засичам родители с малки ученици от това училище. Вярно, не са преки впечатления, но повечето деца са спретнати, приятни, възпитани, тихи. Може в училището да е по-различно, но тези, които съм виждала с родители или баби/дядовци ми направиха много добро впечатление. Също така - не съм виждала някакви ученически боеве в двора. Вечер родителите стоят и чинно чакат пред вратата децата, което означава, че охраната си гледа добре работата и не пуска току-така вътре. Виж, не мога да кажа същото за тези от по-горните класове. Crazy
 

# 71
  • Варна.
  • Мнения: 1 102
Критерия - местожителство намирам за изключително безсмислен, какъв е проблема да си сменя адреса с такъв, който ще ми даде предимство?

# 72
  • Sofia
  • Мнения: 4 736
Критерия - местожителство намирам за изключително безсмислен, какъв е проблема да си сменя адреса с такъв, който ще ми даде предимство?

Ами смени си го сега, защото смяна след Нова година няма да се приеме за предимство. Wink
Макар че е тотална тъпотия, някой може да си е купил през март апартамент до някое у-ще, но хак!

# 73
  • Варна.
  • Мнения: 1 102
Критерия - местожителство намирам за изключително безсмислен, какъв е проблема да си сменя адреса с такъв, който ще ми даде предимство?

Ами смени си го сега, защото смяна след Нова година няма да се приеме за предимство. Wink
Макар че е тотална тъпотия, някой може да си е купил през март апартамент до някое у-ще, но хак!

Смятам, че този критерий е "врата в полето", единствената му полза е за директорите. Да могат да приемат детето, макар че прекрасно знаят, че семейството не живее в квартала. Директорката слага "тенекията на ...", за нея документа е показан, детето вписано, въпроса приключен. Вероятно са разменени някакви блага.
Не, че мога да измисля по-правилен критерий за избор, но този просто не върши работата, за която е предвиден.

Последна редакция: сб, 24 дек 2011, 07:27 от Diki

# 74
  • Мнения: 10 547
Най-нормалното и логично нещо е, децата живеещи в съседство на училището да могат да го посещават с предимство пред останалите. Предполага се, че от около 200-те кандидатстващи средно за едно, сочено за елитно училище, 80% не лъжат, като от тези 80% поне 25% покриват и други от критериите.
Разбира се, това са мои наблюдения на база видяното в училището на детето ми, а то е, че онези, които не познавам са от съседния квартал и са в нежеланата паралелка- руската. Останалите в огромната си част са местни.

Общи условия

Активация на акаунт