Разкажете за българските училища по света

  • 9 220
  • 82
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 1 959
Съвсем чистосърдечно питане имам...

Някак ми се струва нечестно спрямо деца, които са родени/живеят от дълго време в друга държава,
да ходят на допълнителни учебни занимания, пишат домашни и прочие,
само защото родителите им са решили, че така трябва..
Разговори на български, книжки, филми, разкази за България, нейната история, ваканции в БГ,
общуване с роднините, знам, че не са достатъчни за поддържане на добър български,
но за дете, живеещо извън БГ,  ми е напълно приемливо и достатъчно.
Не се ли притеснявате, че вместо да се породи очакваната любов и отношение,
децата започват да свързват българския и България със съботното ранно ставане и да ги намразят?

# 16
  • Мнения: 3 865
Няма ранно ставане.  Днешните деца ходят на всевъзможни извънкласни курсове и спортове. На една позната българка първокласникът и ходи на народни танци, на немски език, на шах и на пиано. Всеки ден след училище вместо да си почива тича нанякъде и продължава да се обучава. Много родители са така и тук и в БГ и не само го приемат за нормално, ами за тях е задължително детето им да се обучава допълнително. Лично аз намирам повече смисъл да учи български, който му се налага да ползва отколкото немски да речем. Освен това на него му харесва училишето.

# 17
  • Мнения: 1 959
Допълните занимания са ми ясни.
Но там се предполага, че има някакъв интерес...
Ако пък българското училище им харесва на децата, няма проблем.

Аз говоря за ситуации, когато има ранно ставане, цупене и липса на интерес.

# 18
  • Мнения: 2 885
Аз говоря за ситуации, когато има ранно ставане, цупене и липса на интерес.

Ако не му харесва и редовното училище през седмицата едно дете би реагирало с цупене, сърдене и нежелание да ходи. Не виждам разликата, само защото учи български...но много зависи от учителите, обстановката, начина на преподаване и дали си има приятелчета.
Синът ми бе болен една събота и не го пуснах в неделя на училище. Няма такъв рев и тършкане...Нищо му нямало, бил здрав и искал да ходи на училище. Чак съжалих, че не го заведох.

# 19
  • Мнения: 3 367
Inтерес/умение/напредък без зор, според моя скромен опит с деца, няма (освен в редки случаи на много талант).Любовта и отношението,както и всичко останало, искат култивиране
Разговори на български, книжки, филми, разкази за България, нейната история, ваканции в БГ,
общуване с роднините, знам, че не са достатъчни за поддържане на добър български,
но за дете, живеещо извън БГ,  ми е напълно приемливо и достатъчно.
Единици правят/могат да правят всичко описано.Как общува дете с баба си по скайп,например,като не говори почти бг?Абсурд да има интерес да му се чете история на България като не разбира 80% от използваните думи.Та за нас бг школо е опит да се съхрани езика за да се случва изброеното и обратно,инак доминантния език поглъща светкавично.
Много вероятно е  ние да не сме достатъчни настоятелни,имам примери на деца родени тук говорещи чудесен бг и без бг у=ще,знам че може,но за нас нещо не сработва без зор. Цупене има за всичко,и за ските,и за кънките,и за балета,и за анг.у=ще,и за допълн.математика,бг школо и то в листа,разбира се,но по нищо не се различава,за мен,от другите цупни.
Ходят в 11ам в неделя,стават в 7,хич не им е толкоз рано и хич,ама хич не са се преучили и претоварили Twisted Evil

# 20
  • Мнения: 1 959
Много ги жаля аз чуждите деца  Laughing

Благодаря за отговорите  Peace

# 21
  • Мнения: 2 032
Разговори на български, книжки, филми, разкази за България, нейната история, ваканции в БГ,
общуване с роднините, знам, че не са достатъчни за поддържане на добър български,
но за дете, живеещо извън БГ,  ми е напълно приемливо и достатъчно.
Единици правят/могат да правят всичко описано.

Ами, едници. Много хора правят всичко това и още много отгоре, включително и ние.

Но всеки решава как да използва времето си и това на децата най-рационално. Няма да изреждам на какво ходят моите, защото ще стане дълго, но само ще спомена, че от езиците голямото също така учи френски (сериозно), италиански (несериозно) и латински (да, сериозно!). Та, да кажем, без да съм ясновидка все пак, че аз съм преценила кои езици ще са важни за бъдещето на децата ми и до каква степен на владеене. И така, говорейки само и единствено за моето семейство, не сме избрали да водим децата и на българско училище. Виж, ако бях китайка, щях да ги влача на мандарин, без пощада, за да нямат грам пропуск във владеенето на един от най-разпространените езици на земята.

Но ето, аз не мисля, че българският (макар че те го и ще го говорят много добре) ще им е толкова полезен. Затова допълните занимания ги правим в къщи.

# 22
  • Мнения: 3 367
Алиса,права си,всички се пънем,аз говорех за реакцията отсреща-аз дете над 5 в Синсинати,което да гледа филм на бг повече от 10мин или да разговаря на български спонтанно не познавам (освен 1). Ваканции в България-2 от може би 30 деца пътуват всяка година.История на България,традиции и общуване с роднини-около 0 макар усилия и старания родителски.Чудесно би било да сме изключение,но съдейки по заобикалящите ни деца-по-скоро това е правилото към настоящия момент.Бг школо не решава въпроса, за жалост,но за нас е в графата "все е нещо".

# 23
  • Чикаго / София
  • Мнения: 3 636
Inтерес/умение/напредък без зор, според моя скромен опит с деца, няма (освен в редки случаи на много талант).Любовта и отношението,както и всичко останало, искат култивиране
Разговори на български, книжки, филми, разкази за България, нейната история, ваканции в БГ,
общуване с роднините, знам, че не са достатъчни за поддържане на добър български,
но за дете, живеещо извън БГ,  ми е напълно приемливо и достатъчно.
Единици правят/могат да правят всичко описано.Как общува дете с баба си по скайп,например,като не говори почти бг?Абсурд да има интерес да му се чете история на България като не разбира 80% от използваните думи.Та за нас бг школо е опит да се съхрани езика за да се случва изброеното и обратно,инак доминантния език поглъща светкавично.
Много вероятно е  ние да не сме достатъчни настоятелни,имам примери на деца родени тук говорещи чудесен бг и без бг у=ще,знам че може,но за нас нещо не сработва без зор. Цупене има за всичко,и за ските,и за кънките,и за балета,и за анг.у=ще,и за допълн.математика,бг школо и то в листа,разбира се,но по нищо не се различава,за мен,от другите цупни.
Ходят в 11ам в неделя,стават в 7,хич не им е толкоз рано и хич,ама хич не са се преучили и претоварили Twisted Evil


Напълно съгласна с мнението на анет. И при нас е същото положението.

# 24
  • Мнения: 3 865
Не ме интересува дали ще научат историята на България. За мен е важно да разбират и говорят езика и да могат да четат и пишат. Това е минимумът, най-малкото защото имат близки в България и е идиотско да не могат да общуват с тях. Като се научат да четат, пишат и говорят вече ще посещават училище само ако сами го искат (ако го има разбира се). Баща им е решил че ще уцат френски понеже имаме къща във Франция. Щом това е достатъчна причина, значи моята причина да учат български е още по-основателна. Има деца, които нямат нужда от допълнително училищно обучение по български защото са податливи да домашно обучение и сами се интересуват.  Явно моето говорене само и единствено на български не е им стига за да го проговорят така че ще търся други начини.

# 25
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 402
Разговори на български, книжки, филми, разкази за България, нейната история, ваканции в БГ,
общуване с роднините, знам, че не са достатъчни за поддържане на добър български,
но за дете, живеещо извън БГ,  ми е напълно приемливо и достатъчно.
Не се ли притеснявате, че вместо да се породи очакваната любов и отношение,
децата започват да свързват българския и България със съботното ранно ставане и да ги намразят?

От тези изброени по-горе само говорене на бг правим в къщи. Трудно е да четеш/ да очакваш да чете бг книги дете което срича на бг и има сравнително лимитиран речник. История на България може би като по-голями да се интересуват.
Ходи най-голямият ми син на бг училище, за 3 часа в събота по наше настояване. МОже да пише и чете, говори добре (с малкък акцент и объркан понякога словоред), но по-скоро нивото му на бг е на дете 2 години по-малко от него. 

За езиците, френски (сериозно) и латински (Алиса Wink ) отскоро. Българският от другата уч. година ще стане сложно много да го водим на бг училище и ще трябва в къщи да се занимаваме.

Интересно ми стана че повечето деца не ходят с желание на бг училище. Аннет казва че това е нормално за нейните деца и за други активности  Heart Eyes, но дали е така за другите?
Моят син (най-голямия) ходи с желание на други места, но специално за бг училище е по наше настояване...
Дали има някаква връзка между подхода на бг учители и деца свикнали на по-друго обучаване в местните училища?

# 26
  • Мнения: 3 865
Разлика в подхода със сигурност има. Пример: Българчета, ходели на детска градина в Дания 4 месеца, после не искат да ходят в БГ защото там учителките се държали много гадно с тях. Едва превключиха след краткия си престой в Дания. Така че съм 100% сигурна, че подходът оказва голяма роля. Но пак си зависи от самия човек, и аз едно време имах любими и неприятни учители. Има български учители с хубав подход, това го гарантирам. 
А на мен ми стана интересен този латински. Защо толкова натискате децата си да го учат?  newsm78

# 27
  • Мнения: 1 909
Skrekkelig, колко жалко че така се е получило във вашето училище! Но явно понеже всяко училище е само за себе си, страшно много зависи от хората, които се занимават. Струва ми се ужасно една такава благородна инициатива да се превърне в място за търсене на лични изгоди и утвърждаване на разни недоразбрани 'его-'та.  Аз поне тези училища ги виждам малко като едновремешните училища по времето на Възраждането - струва ми се, че трябва ентусиазъм  най-малкото от рода на Рада и Бойчо Огнянов, за да има някакъв ефект  Laughing

Аз също тръгнах за първата среща в училището с доста сериозни резерви, но за щастие попаднахме на симпатични и разбрани хора. Разбира се, не всички са доволни от системата на заниманията,  то и аз  намирам доста кусури, но поне на децата им е приятно да се срещат с други деца от подобна разноезикова среда и  имат възможност да слушат български да се говори и от други хора, освен от мен.

Освен това, факта, че получават някакви познания по география и история ми е в помощ, за да се занимаваме (поне на теория де, иска ми се да се занимавахме повече) и в къщи.

Моите деца ходят с удоволствие на училището - усилието е по-скоро за нас да бием път в събота следобед

# 28
  • Мнения: 3 367
За нашите деца подходът не е това,което ги кара да мрънкат.Жената е супер мила и отвъд търпеливостта.,следва всички американски масрафи със стикери,наградки,почивки и пр.
 Просто всичко дето иска зор резултира в мрънкане,но ние сме тренирани да игнорираме цупни с песен на уста Laughing
*
Абсолютно подкрепямза Рада и Бойчо,иска се личност със специален микс от качества особено като общността е малка, при нас за жалост няма такъв човек и всеки се оправя поединично.
*
Латински-нашичките го отпочват от 7ми клас,доста активно,всеки ден по час,дотогаз-
немски,бг и английски.Аз съм учила 5 години латински,великолепен старт е за редица начинания,от езици,през логика,до стандартни изпити тип ГРИ и пр където общата езикова култура е 1 което те спасява.

# 29
  • Мнения: 11 315
Моите ходят с желание - засега. Вече ги разделиха на два класа - предучилищен, където ще учат азбуката, и горен - където ще наблягат на граматиката.
Планът ни го пусна учителката преди да излязат децата в коледна ваканция.
Всеки клас ще има по 2 час. Аз лично съм в паника как ще се организирам, защото пътуваме до големия град (16 км е от нас) и ще трябва да се моткам там 4 часа.
За това кой колко ще научи не зависи само от родителите ами и от заложбите на децата за схващане на езиците.
Аз правя разлика между каката и големия - тя е във вихъра си щом стане дума за чужди езици, а той е като спънат кон (на него му дай числа). Тя в момента има в главата си 4 езика - немски, български, английски и френски. В гимназията ги учат така - немски имат 5 часа седмично, английски също 5, а френски 4 часа. Латински е единия от избираемите езици при нас за матура от 8 клас (другия е испански). А тя иска да учи още и руски  Crazy

Общи условия

Активация на акаунт