Чуждоезични детски ясли - за или против

  • 3 574
  • 17
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 450
Аз лично съм категорично против ученето на езици преди 5 год (даже за момчетата 6 г) възраст. Не съм обаче педагог, нито филолог. Просто лично мнение. Предпочитам да научат първо български, да говорят правилно и евентуално да четат и чак тогава да учат чужд език. Не виждам никакъв смисъл от ученето на език на 2 год възраст. Само ще се обърка детето. Известно е какви проблеми имат децата растящи в двуезична среда.

Децата ми са двуезични и не са ми известни никакви проблеми, много ми е интересно за какви проблеми говориш.  newsm78
Дори след 3 годишна възраст започнаха да разграничават с кой на какъв език трябва да разговарят, коя баба говори само немски, коя само български, а имаме и много близък съсед англичанин, който поздравяват само на английски. В момента на 4г., броят до 10 на 4 езика.
Напълно съм за ранното чуждоезиково обучение. Дори някъде бях чела, че до към 3г. възраст усвояват езика без акцент. Но трябва постоянство, защото и перфектно научен език, който не се упражнява се "изхвърля от мозъка".  Peace

# 16
  • Мнения: 37
Аз също подкрепям идеята децата от малки да са в среда с чуждоезиково "обучение"-ако може да се нарече обучение това да слушат песнички или музика,да играят като "задачките "в дадена ситуация се "определят" на език различен от българския.Моя близка работи в детска градина "Космос Кидс",там както и в "Чуден Свят",в ICCF,Bright зная със сигурност/посещавала съм тези детски заведения/,че изцяло се общува на чужд език,пък читави деца влизат и излизат оттам.Малкият ми син преди години също макар и за часове посещаваше занималня с английски език-това само му помогна да продължи в Алианса.

# 17
  • Мнения: 1 593
не искам да развалям представите на някого, но език в детскоградинска възраст се овлядява по-добре, когато 'средата' т.е. децата са нейтив спийкърс, а не учителите.
В този смисъл, най-удачни са градините с най-висок процент англоговорящи деца по рождение и най-неудачни - тези с голям процент българчета.

Смисъл от ранното чуждоезиково обучение има, НО ако на езикът ще се продължи да се набляга сериозно до пълното му изучаване. Защото познавам няколко случая на порастнали възрастни, които са били в арабски, португалски и испански училища (а не детски градини) като деца, очевидно са чели, писали и говорили на съответните езици, но след заврщането им в България, тези езици не са били практикувани. Та тези възрастни, години по-късно, в момента не могат да кажат и дума на съответните езици.
Така че, направете си сметка как ще поддържате английския след детската градина, имайки предвид, че децата ви ще знаят по-добре от връстниците си в държавното училище, и часовете там няма да са им от полза.

Иначе за тези, които смятат, че детето им 'говори' английски на 4 години да поясня, че под говорене на тази възраст се очаква детето да може да се изразява в сложни изречения късаещи минало, сегашно и бъдеще време. Другото е просто заучаване на фрази  Grinning

Последна редакция: пн, 13 фев 2012, 16:40 от Лeни

Общи условия

Активация на акаунт