Чули ли сте за предстоящи фалити на туристически агенции

  • 8 628
  • 46
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 119
Eдва ли някой може да даде гаранция срещу фалит дори за най-реномираните агенции.

П.С. Малев буквално до тая сутрин продаваха билети на сайта си и изведнъж като гръм от ясно небе прекратиха полетите и се понесоха към фалита.

Иначе Аерофлот имат много добър сайт за онлайн продажби и може да спестите от комисионните на агентите :

http://www.aeroflot.ru/cms/

.

# 16
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 735
И авиокомпаниите си слагат комисионна за издаване на билет.
Пуснете си запитване като група може да ползвате редица облекчения - смяна на имена, облекчен режим за плащане и т.н. Peace
Иначе рискът е от фалит на авиокомпанята - Малев няма да връщат пари за сега. Разплащането с агенциите е на всеки 15 дена.

# 17
  • Мнения: 0
Вероятно кризата се отразява и на тях и може доста да поокапят....Но аз ви съветвам да не си правите експерименти със самостоятелни резервации....На тур агенциите това им е работата, а доколокото знам самолетните билети и хотелите излизат на същите пари. Ние с приятеля ми за малко да изгорим преди 2 месеца с една наша индивидуална резервация за Дубай. Запазихме си хотел и билети за полет с Qatar Airways (беше най-евтин) и директно ги платихме през интернет....Обаче се оказа, че ни трябва виза, а визи издават само от дубайската авиокомпания, а Qatar любезно ни отказаха съдействие....След хиляди бесове и ядове намерихме едни момчета в интернет (някакъв туристически сайт), които се свързаха с граничните власти в Дубай, правиха- струваха и ни издействаха визи...но естествено за услугата си платихме допълнително. Все пак благодаря им...Ако някой има нужда от виза за някъде ви ги препоръчвам горещо... bowuu
От тогава мисля само през туристически агенции пък да се надяваме да не фалират Simple Smile

# 18
  • Мнения: 1 479
Привет!
Може би не е тук мястото да питам, но аз и мъжът ми сме едни от пострадалите от фалита на МАЛЕВ.
Имахме билети до Буда Пеща и от там до Цюрих - за 26 април.
Платили сме с карта , през нета - през агенция tripsta.de - това е сайта им.
От там ни отговориха да чакаме  мейл, но за сега няма нищо!
Ако някой знае към кой още трябва да се обърнем- моля, помогнете,ходихме и в представителството на МАЛЕВ и на летището - нищо!!

# 19
  • Мнения: 6
Ако някой е изгорял с билети за Малев,нека пише как действа сега

# 20
  • Мнения: 119
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби с над 2,9 млн. лева "Астрал Холидейз" АД, "Хорнит" ООД и "Бългериан ВИП Травъл" ООД за картел. Те съгласували цени на самолетни билети за обществена поръчка за командировки на чиновници. От "Астрал" обявиха, че ще обжалват решението.

http://dnes.dir.bg/news/globa-kzk-astral-holideyz-hornit-balgeri … val-10662736?nt=6

Всеки който е пътувал до Брюксел с БГ Ер знае  за какво става на въпрос.
Половината самолет са  БГ еврочиновници които пътуват на цена по-висока на тази която вие сте платили при самостоятелна резервация.

# 21
  • Мнения: 1 479
Привет!
Относно МАЛЕВ - билетите сме ги купили през TRIPSTA - те са представители на гръцка туристическа агенция, през нета , с карта и съм подала иск за обезщетение към TRIPSTA, миналата седмица ходих в представителството на МАЛЕВ на ул. Патриарх Евтимий 15 и там ми казаха, че още не е започнало изплащането на обезщетенията.
Съветвам те да отидеш там и да питаш, зависи как са закупени билетите.

# 22
  • Мнения: 1
Привет, и аз да се включа в темата. Също съм  пострадала от Малев. Закупих двупосочни билети до Дъблин за моите родители. Така и милите никъде не отидоха. Билетите ги купих от Крис Еър ООД, тогава те бяха представител на Малев за България. Тъй като те са представител на Малев а не тур. агенция, претенциите ми трябвало да са към авиокомпания Малев директно. Започна се едно ходене по мъките. Направих копия на всички документи, удостоверяващи, че съм закупила самолетни билети т.е. резервация, банково бордеро за превод стойността на самолетните билети до Крис Еър, електронните билети и Крис Еър ми издадоха протокол за направено плащане. След това трябваше да платя такса на ликвидатора, който се занимава с Малев в Унгария. Платих 18 евро и 16 евро банков превод......Направих копие и на този документ. Едно придружително писмо преведено на Унгарски / още 15 лв/ и всичко това по пощата до Унгария.
Вчера / месец след писмото ми/ получих по пощата отговор от тях, че трябва да платя на ликвидатора, това което вече съм го направила, и изпаднах в див ужас. Днес ще се обадя в Крис Еър да ги попитам, дали такова писмо се изпраща на всички. Та продължавам да се боря дано си прибера 800-те лева

# 23
  • Мнения: 1 479
В началото на април ходих до представителството на МАЛЕВ на Патриарх Евтимий и ми казаха, че се чака решение на ликвидатора и тогава евентуално може да има някакви омпенсации!

# 24
  • Мнения: 0
Много странно, че все още има хора , които не са си получили парите от Малев .   Аз работя в ТА и не се минаха и 10 дни и всички наши клиенти с билети и пакети на Малев си получиха всичко до стотинка , но и ние доста ръчкахме Крис Еър Simple Smile (БГ представителя на Малев ) Имахме бланка , където трябваше да се попълнят данните на изгорелите клиенти , която после трябваше да изпратим на Крис Еър .
Препоръчвам на всички , които още не са си прибрали паричките да се свържат с агенцията, от която са си купили билета или директно с Крис Еър .

# 25
  • Мнения: 6
Все още никакви пари от никъде,от Крис еър втори път ни отговарят на нотариална покана,да чакаме Малев да възстанови парите.От Унгария дойде писмо,че парите за синдика са получени и сме регистрирани и докога така....?


# 26
  • Мнения: 110
Здравейте!
Искам да подновя тази актуална, но болезнена за мен тема – фалитът на МАЛЕВ и очакване на връщане на средствата за билети.
В началото на месец февруари 2012-та ми предстоеше пътуване до Прага по европейски проект. Закупих билет от туристическа агенция БгТурс – Варна, чиито услуги използВАХ с тръгване в понеделник, но в петък – предишната седмица, служителката любезно ми обясни, че МАЛЕВ са фалирали.
Предполагам всички знаете до какво води едно провалено пътуване, но в моя случай:
а/ провалено задание и липса на доходи – значителни и планирани до последното евро, от този конкретен проект;
б/ форсмажорни обстоятелства за организаторите на събитието- да променят програмата и целите на обучението – само защото моята особа обяви, че няма да присъства в последният момент и да си изпълни заданието;
в/ липса на задания/работа за следващите 5 месеца;
г/ лек счетоводен хаос;
д/ голям домашен финансов хаос - пропаднали уговорки с детегледачка – имам малко дете;
е/ още по-голям финансов хаос с много близките ми роднини – за някои от тях разговорите за пари са по-чести от казването на „добър ден”;
ж/ преразглеждане – в мой ущърб на работният ми график – отказ на пътувания/задания – поради липса на свободни средства да авансирам ново закупуване на билети;
з/ безбройни натяквания, че „от проекти полза няма”, при това от мои близки, за които поради културно, географско и религиозно естество и начин на живот, проектната работа е „тъмна Индия”, но с пълна сила важи гореспоменатата пропорция за разговорите за пари и казването на „добро утро”;
и/ по настоящем – здраво късане на нерви и далеч от толерантността разговори с Бг Турс за чакането на Годо ..... пардон – връщането на парите за самолетен билет от МАЛЕВ.

Излишно е да казвам, че повече от един член на моето семейство зависи от доходите, които имам именно по международни задания.

В момента аз, и респективно семейството ми сме доброзорни кредитори на МАЛЕВ и БгТурс.
Тази сутрин говорих и с ИАТА България и любезен техен представител ми обясни, че авиокомпанията е започнама частично разплащане на суми във Франция – факт, който изобщо не ме утешава.
Беше ми казано още, че  тъй като МАЛЕВ не съществува, унгарското правителство е създало гаранционен фонд и връщането на средства към пътници зависи от добрата им воля.... даааа, добрата им воля... а защо за толкова години и толкова пътувания мен никой на добра воля не ми издаде билет и не ме качи на самолет безплатно, ей така на добра воля.

Чакам сума в размер на около 500 лева. И за нея  - не като работещ с пропаднали задания –оставете го това – пари се печелят: лесно-тудно – да сме живи и здрави, но като майка, която си стресира и детето с провалени пътувания, неясен край от сагата „връщане на средства”, съм готова да направя всичко, за да може онези, които ми причиняват този дискомфорт, да изпитват същото количество стрес и неудобство, които изпитвам аз.

Това чакане е много изнервящо.
Има ли някой, в някоя част на света, който да си е получил парите?


Току-що говорих с Европейски Център на потребители към КЗП с телефон 02/9867672.
Много компетентно и любезно, служитека ми обясни, че исканията на пътниците са категоризирани като D, а преди това следмат категории A, B, C – доставчици, заплати на служители и други. Така често, по техен опит се случвало, след края на ликвидацията и разпродажбата на имуществото – някога, да не останат пари за разплащане с пътниците. Иначе казано: да пием по една студена вода.
в момента като потребители, чиито права са нарушени, не сме в състояние да подадем жалба нито към Малев – компанията вече не съществува, нито кът туристическите агенции, които като посредници са се разплатили към превозвача и самите те не са в състояние да правят плащания.
Безмислено, а и скъпо струващо начинание е да даваме допълнително средсва, за да се включим към общото дело към МАЛЕВ, особеносега, когато вече тече  процес на ликвидация.
Този разговор никак не ме обнадежди, още повече, че съм платира в блрой на авиокомпанията, а не с кредитна карта и не мога да изисквам анулиране на плащането преди настъпването на събитието: полет или фалит.
Авиокомпанията, която ме е обслужила не е знаела за фалита и съвсем чистосърдечно ми е продала билет и прибрала парите, така че и по този параграф не мога да имам искове към нея.

Последна редакция: ср, 16 май 2012, 12:34 от safar_maktoub

# 27
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 735
Съжалявам за случилото се с вас, но нещата наистина са такива. Тур. агенцията почти нищо не може да ви помогне за съжаление.
Фалитът на авиокомпания не е нещо специално, той си е като фалит на коя да е фирма, банка и т.н. И съответно исканията на кредиторите се погасяват по съответния ред.

# 28
  • Мнения: 110
Добро утро!
Упорито и систематично /тъпо и упорито и леко безнадеждно направо, ама нейсе/ продължавам да пиша до различни институции, вкл. и до Комисаря по правата на потребителите в ЕС.
Като тренер към Съвета на Европа съм наясно с процедурите за комуникация с Евро-институциите, наясно съм и с протоколния английски, в смисъл "при последващи действия от страна на ликвидатора на авиокомпанията, със сигурност ще Ви уведомим", но както казах - решила съм да популяризирам случай и да се възползвам, така да се каже от положението си на доброзорен кредитор.
   

# 29
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 735
Добро утро!
Упорито и систематично /тъпо и упорито и леко безнадеждно направо, ама нейсе/ продължавам да пиша до различни институции, вкл. и до Комисаря по правата на потребителите в ЕС.
Като тренер към Съвета на Европа съм наясно с процедурите за комуникация с Евро-институциите, наясно съм и с протоколния английски, в смисъл "при последващи действия от страна на ликвидатора на авиокомпанията, със сигурност ще Ви уведомим", но както казах - решила съм да популяризирам случай и да се възползвам, така да се каже от положението си на доброзорен кредитор.
   

Това е ваше право. Мога само да ви поздравя и да ви пожелая успех. Peace

Общи условия

Активация на акаунт