Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 18

  • 83 669
  • 754
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 1 738
Кезая,
Естествено, че знам за тази комисия. Но засега не знам какви промени се готвят, а дочутото оттук оттам ме кара да се питам, какво се готви. Именно за това, тъй като съм убедена, че вие от фондацията знаете повече за предстоящите промени в закона за училищното образование, настоях за информация по жизнено важните за общността проблеми.

# 121
  • Мнения: leet

Проблема е, че критериите, които се оценяват, са изборени в наредбата в около 3 страници, а оценката се извършва само на базата на медицински документ в повечето случаи без присъствието на детето, което естествено я прави- неадекватна.


Това ще се промени.

# 122
  • София
  • Мнения: 2 352
     Влади, аз не се чувствам виновна, че не съм част от сегашните промени в системата, защото те са в разрез с моите виждания за промени - поне половината от тях де. Не всичко е негативно. За хубавите неща, които се случиха и ти нямаш особен принос.

Ето една идея за информационна кампания - що е аутизъм. Ей това нещо можем да го принтираме всеки един имащ достъп до принтер. Това е кратичко, ясно и лесно за разбиране. Чете се лесно за минутка- две и не натоварва окото или не създава тягостна представа за състоянието и не обижда по никакъв начин лицата с аутизъм. Можем да залепим в превозните средства този текст, можем да го залепим пред лекарските кабинети, можем да го разлепим пред училищата или да го дадем на преподавателите на децата ни, както и в класните стаи да го прочетат съучениците на деца с аутизъм. За това мое предложение не трябват средства, не трябва спонсорство, не трябват фондации или организации. този текст ще каже много повече от "чаршафа" напечатан със любезното съдействие на Рефан и разпространен от стъпката, който нищо не казва и почти никой не прочете освен родителите на деца с аутизъм.                                                        



                                                      РАЗЛИКИТЕ СА ОЧЕВИДНИ


Ние харесваме неща.                                                     Те фиксират предмети.

Ние се сприятеляваме.                                                    Те търсят внимание.

Ние обичаме хората.                                                      Те изгработват зависимости.
 
Ние правим почивка.                                                       Те прекъсват работа.                

Ние имаме хобита.                                                           Те се самостимулират.

Ние постоянстваме.                                                          Те упорстват.

Ние настояваме.                                                                Те избухват.

Ние имаме таланти.                                                           Те имат разпокъсани умения.

Ние отстояваме себе си.                                                    Те не се подчиняват.

Ние разширяваме кръгозора си.                                        Те имат ограничени интереси.

Ние сме грижовни.                                                              Те са обгрижвани.

Не го предлагам това нещо за пръв път. Това е част от моето виждане за информираност и казва повече отколкото снимките по билбордовете на майките на деца с аутизъм и струва ...........нищо, за разлика от билбордовете.

Също и това на опция  признаци  http://www.autism.hit.bg/

 

# 123
  • София
  • Мнения: 4 412
Аз искам да припомня тези брошури на една потребителка sisi2205  - http://mamtomam.wordpress.com/2009/09/26/mater1/
И трите брошури са много добри. Може да ги разпечатате и да ги дадете където прецените.

констанца, прочетох твоята история като малка и се развълнувах. Много показателен пример!

Аз оставам с впечатлението, че на родителите на специални деца по някакъв начин се втълпява, че са негодни да взимат решения. Защо, защото имат такива деца и това е замъглило съзнанието им. И щом се настоява това да е в закон, значи масово родители го правят, вземат до сега грешни решения.

А какво ще стане, ако комисията каже детето е за ПУ или за друг център, а родителят откаже. Като в Щатите ще идват да ти взимат детето от дома, ще ти спрат помощите ли, ще сложат черен печат на детето да не припарва до масова градина, какво се готви при неподчинение?

И си мисля, че ако родителите на нормалните деца разберат какво се готви, може да станат по милосърдни и да приемат по-добре децата с проблеми. Знае ли човек. Понякога помощта идва от там, от където не очакваш.

И да поясня, че това не са въпроси към двете организации, а мои мисли. Не желая отговори от двете организации.

Последна редакция: пт, 10 фев 2012, 12:29 от TanyaMG

# 124
  • Мнения: 47
Здравейте, смятах да не се намесвам, предвид естеството на спора, но ще го направя, заради труда на Влади, и всички хора от фондацията , както и работещите в Тацитус.  Ще го направя и заради Любчето, чието семейство и сина и бяха безмилостно поругани, както всъщност стана и с моето семейство и син преди време. Ще ви споделя някои практики за това как се случват нещата в Европа, САЩ, Австралия, ЮАР. Изобщо цивилизованите страни. На детето периодично се правят логопедични и психологически тестове, които оценяват неговото моментно ниво на импресевна и експресивна реч, когнитивни способности, социални умения и поведение. Оценката се прави през определен период от време, предвид динамиката на състоянието. Според резултатите от тестовете детето бива насочено към конкретен тип училище, което е най-подходящо за моментните му нужди. Родителят избира точно в кое от специалните училища да учи детето му или , в кое от масовите в зависимост от резултатите на тестовете, ако пък нито един вариант не го устройва негово право е да остави детето си у дома.

# 125
  • Мнения: 47
Всъщност реално погледнато, това се случва и при типичните деца от масовите училища. Във всяка гимназия има изпити, които се държат след 7 клас и от това как се е представило детето се класира да учи в определена гимназия. И тук отново не родителят е този, който взима решенията, а системата, която е създадена от психолози и педагози. Разбира се всеки родител може да води детето си на уроци. Точно това съветвам и аз да се случи с Ники. Той преди да отиде в масова детска градина трябва да ходи на много уроци, които ще му помогнат да се справя по-добре. Между другото, Таня, видях го миналия месец. Консултирах детската градина. Убедих се колко права съм била в съвета си да придобие някои основни познания преди да се пристъпи към интеграция.

# 126
  • Мнения: leet
"потребителката sisi2205" е учредител във Фондация "Стъпка за невидимите деца на България"

Мина интелигентно и в резюме е описала практиките в цивилизования свят.

Последна редакция: пт, 10 фев 2012, 13:00 от Kezaja

# 127
  • София
  • Мнения: 2 352
Ама и тук не е по различно отколкото в другите страни. Точно така описаното си е същото като в нашата страна.
Детето минава на комисия в ресурсен център и комисията дава препоръка, която препоръка се подписва при съгласие от родителя. Родителя присъства на комисията и има право на мнение по въпроса. От тук насетне детето се подпомага от системата и се обследва всяка година от логопед и психолог, които издават писмено становище с препоръки за родителите и  обучаващите го.Родителя подписва при съгласие тези становища. Изготвя се програма от ресурсен учител за работа с детето и родителя подписва програмата при съгласие, или се правят корекции при несъгласие. Изготвя се диагностика на детето само със съгласие на родителя и лично се дава готовата диагностика в писмен вид на родителя с пояснения, и му се дава възможност да зададе въпроси или несъгласие с дадени точки. Всичко това е безплатно при положение, че детето е диагностицирано и родителя по свое желание е дал заявка в писмен вид, че желае помощ от ресурсен център. Детето се диагностицира в клиника св. Никола или друга такава само при писмено подадена заявка за диагностика и е безплатна диагностиката  от клиниката.
За помощните училища не знам как стои въпроса, но тук има майки, които могат доста добре да обяснят там как работи системата.

Мина вие по заявка от майката ли консултирахте детето преди месец ?

# 128
  • Мнения: 47
Дори да желаете детето ви да учи в Кембридж не е достатъчно само да си платите, то трябва да покрие много тежки изпити преди да има привилегията да учи там. Искам да спомена и още една тема, относно предложението, че трябва да се допитваме до вас как да се развиваме в бъдеще. За Влади не мога да отговарям, но що се отнася до сдружение Тацитус ние нямаме никакво намерение да го правим. Тъй като сме високо интелигентни хора, сме си извадили правилните поуки от миналото. Ако преди 3 години бяхме попитали някой от вас за път за развитие, никога нямаше да се случат събитията, които сега са факт. До ден днешен щяхме да тънем в невежество и да си мислим, че път няма, че няма биомедицински подход-тема, която ти си захванала във форума, Катина пък е член на групата във Фийсбук The window. Все неща, които стартираха от Тацитус. Никой нямаше да знае, че ПЕКС, който се прилага в България вреди на децата. Нито щяхме да сме информирани за работещите програми.

# 129
  • Мнения: 1 837
Никой не пречи и не отнема родителското право на избор. Доколкото знам няма и такава идея дори, а камо ли да се застъпва в закон. Все пак сме правова държава и конституционните ни права и свободи са гарантирани.
Таня, не ме чети като "организация", а като специалист и родител. Мисля , че популизма ти минава определени граници. Спри с тези Апокалиптични картини и помисли трезво. Идеята е родителите да преценяват обективно за къде е детето им, подпомогнати от становищата на експерти, които са препоръчителни . Кой въвежда задължителност, а наказания...Май само ти ги предвиждаш...

...И между другото, като сме толкова зли, защо потърси и получи подкрепа от нас преди почти две години / по отношение на диета, биомедицински подход и добавки/. Не видя ли тогава целия център, децата, специалистите...Не получаваше ли подкрепа и съвети за биомедицинския подход, от къде и какво да четеш по мейла....Информацията, която ползваш в създадената от теб/ за диети и добавки/ тема на базата на какви умения, компетенции и обучения си получила... Имаш ли сертификати и дипломи...Не черпиш ли и не цитираш ли информацията от нашия сайт / нямаме нищо против/...

В лично качество съм длъжна да отговоря: Да, бих искала синът ми да е славен Археолог, бих го водила до полуда по учители и уроци, биха го приели с голяма подкрепа...Но дали би завършил успешно, дали щеше да се чувства в свои води... Децата са центърът на нашата вселена, като родители, а не визията и желанията, амбициите, които имаме за тях...

# 130
  • София
  • Мнения: 2 352
Катина пък е член на групата във Фийсбук The window.
Да, член съм, това по какъв повод го пишете  newsm78. Много майки, които пишат тук четат и пишат в тази група, както и в други форуми.

# 131
  • Мнения: 47
Аз лично смятам да продължаваме да вървим в посоката, която сме избрали-а именно да постъпваме правилно. Това съвсем не включва да лъжем обществото, че няма нискофункциониращи деца от спектъра, защото видите ли хората какво щели да си кажат. Тези деца не са само аутисти, те са преди всичко човешки същества и ако детето на Любчето се държи така, то е защото много го боли и му е лошо, но не намира друг начин да си покаже. Не пожелавам на никого от вас да живеев такъв ад , в какъвто живее това дете и семейството му. Те също имат право на достоен живот и помощ и аз лично смятам да им помогна с каквото мога, а колкото до вас, вие можете да се правите, че тези хора не съществуват. Това си е ваше право.

# 132
  • София
  • Мнения: 4 412
Аз си мисля за тези комисии към РИО, които ще дават становища кое дете за кое училище е . В Свети Никола правят оценка 3-5 дни по 1 час и не смеят да дадат окончателно становище. Доктор Терзиев, каза че са много внимателни, защото зависи от детето, училищната среда, родителите.  А за да бъде адекватна оценката и определяща за съдбата на детето, колко време трябва да оценява комисията? Дали ще стигнат 60 мин. или трябват 5-6 дни за дете , все пак им се вменява отговорност да кажат ти в този център, ти у вас...
Тук много родители са споделяли, че комиисиите работят в пълен състав когато вече детето е в градината. 

Мина, и аз се чудех дали родителката е била съгласна да оценявате детето и да обявавате в ефир и интернет мнение за него.

Kezaja, а Сиси подкрепя ли сегашната ви работа и новите промени в закона? Нека да напише мнение.

Да ви кажа цялата ситуация е доста абсурдна и аз мисля, че много хора я разбраха.  Заради 1-2% от грешно взети решения, не може да страдат всички родители и да се отнемат прават им.

# 133
  • София
  • Мнения: 2 352
Таня - да ти поразкажа мъничко. Комисията в ресурсен център най вече се води от препоръките в епикризата. Искат прясна епикриза както и на ТЕЛК комисията и там си има становище. Винаги има заключение и препоръка в епикризата.
Аз съм го обследвала допълнително при трудни решения в св. Никола и другаде и съм взимала важни решения съобразявайки се  с препоръката на обследващите. Те дават препоръка, но решенията са си били мои - поне в нашия частен  случай.

# 134
  • Мнения: 1 738
Таня,
гледала съм тези брошури, но ги бях позабравила. Свалих си ги и на първо четене мисля, че са много хубави. С разрешение на автора, би могло да се пипнат малко и да вършат чудесна работа. Мисля дори да  принтирам 2 от тях за нашата учителка.

А дали да не променим разговора?! Отминахме без никаква реакция това, че the Game е решила да заминат за Германия. Нека пожелаем на цялото семейство успех, а на Васко да пратим въздушни целувки. Ще чакаме да ни пишат и ни разкажат повече.

Общи условия

Активация на акаунт