Кандидат – Студентска и въобще за образованието

  • 14 624
  • 168
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 96
Темата е много обширна,но накратко:
1.Мисля,че да се закрият голяма част от ВУЗ-овете.
2)Не трябва да се понижават критериите за прием,както се случва последните 10 години.Крайно порочна е практиката да се приемат студенти само за да не се съкращават преподаватели.
3)Промени в балообразуването-няма логика да се взимат всички оценки от средното образование,при положение,че само два-три предмета ще имат връзка с последващото обучение.

Накратко смятам,че трябва да се заложи на качеството,а не на количеството.

Рокси,за липсата на пари и местоположението на картата не си съвсем права.Моят факултет например си е изградил добра репутация сред бизнеса и има достатъчно спонсори.Ако българските университети задоволяват нуждите на работодателите за кадри,последните ще са заинтересовани да им осигурят достатъчно финансови средства.

# 16
  • Варна
  • Мнения: 957
Видяха му сметката на образованието.
Сега, след приемането на новия Закон за развитието на академичния състав в РБ, вече я втасахме. Сульо и Пульо, хванати от улицата, могат да бъдат нагласени за доцент, после професор, без да имат заслуги и без да отговарят на установените критерии за тези длъжности. Законът го позволява. Необходимо и достатъчно условие е да са много симпатични по някакви причини на ръководителя на съответното звено, който в момента притежава пълната власт над цялата процедура - от избора, до назначаването.
С две думи - никакъв контрол, отникъде, пълна безнаказаност, съотв. народа вече се вихри.

Дали ще има сито по време на следването зависи в голяма степен от преподавателите. Предполагам е важно за студентите кой и как ще ги обучава, независимо от системата, по която са приети.

Много точно си го казала, но и преди приемането на закона си бе факт.
А некадърни студенти не отпадат, защото са крайно необходими за "вързването" на хорариума на преподавателите, а все по-често - за издръжка на специалността/катедрата/факултета.

# 17
  • При хората, които обичам
  • Мнения: 3 192
Да, това е причината да не отпадат и ученци. Колкото и да са проблемни като поведение и успех, много рядко се изключват, защото това ще лиши училището от хиляда и петстотин лева (ако не е точно толкова, поне е в този порядък).

# 18
  • Мнения: 836
... А некадърни студенти не отпадат, защото са крайно необходими за "вързването" на хорариума на преподавателите, а все по-често - за издръжка на специалността/катедрата/факултета.

За съжаление си много права. Цели университети се издържат така.
Вървим към модела, при който високото входно равнище на университетите ще е израз на задоволителното финансово състояние на родителите на кандидат-студентите.

# 19
  • Мнения: 10 547
Опасна е, разбира се!
Първо, тя има отлична диплома, изкарана на село, където е нямало даскал, който да не й е бил роднина или да не е дължал нещо на баща й.
Второ, не са й нужни чак толкова добри оценки за да влезе в софийски ВУЗ.
Трето, влезе ли, излизане няма. Нейният хъс, амбиция или там, както е угодно да наречем нахалството и натегачеството й, са само във вреда на скромното софийско дете.
Четвърто, тази, въпросната Пенка излиза и на пазара на труда, където се конкурира с гърди и дупе!
Пето, освен на трудовия, тя е конкуренция и на пазара за булки. Че кой вече намира перспектива в това да се ожени за Елоиз от Дружба, живуща в двустайна панелка с майка си, баба си, баща си, сестра си, на сестрата гаджето, когато пред него е Пенка?! Пенка с нивата до новостроящата се магистрала, Пенка с домашното вино, Пенка с прасето!

Така че от гледна точка на софийската кроасания, то всяка провинциална кифла да си учи в местния университет.

От гледна точка на който и да е университет у нас, ако може бащата на Пенка да запише и прасето да учи на една скамейка с кучето на Елоиз, то ще бъде повече от добре!

# 20
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 868
За мен е безумие да се приемат студенти без изпит. Който не може да си вземе изпита, значи няма да учи виШо.

Защото се получава, че разни пенки и ганчовци влизат да учат педагогика и после се жалваме, че нямат подход към децата. Същото важи и за по-отговорни прифесии, като лекари и т.н. Преподавателите пишат тройки, само и само студентите да продължат да си плащат таксите. Съгласна съм, че ВУЗ-овете са ни прекалено много и смятам, че системата ни не е достатъчно строга и изискваща.

 

Последна редакция: нд, 05 фев 2012, 11:09 от Светлица

# 21
  • Мнения: 4 916
Не знам колко гнила ни е системата, но в други държави се кандидатства с някакви смешни общи тестове за интелигентност, или въобще не се полагат изпити, така че надали сме най-зле по отношение подбора на студенти.
Работя и уча в университет в чужбина в момента, завършила съм магистърска степен в български такъв, съжалявам ако разочаровам принципно лаещите по всичко българско, но такива безумия като тукашните в СУ няма да откриете Peace.

Не разбрах какво имаш предвид под "безумия в СУ".
По време на изминалата кандидатстудентска кампания в стотина добри специалности в СУ приемаха на Н-найсто класиране. Условието беше кандидатът да е изкарал кандидатска  оценка, която да е различна от двойка, в който и да е университет в България.

# 22
  • Мнения: 836
... Не разбрах какво имаш предвид под "безумия в СУ".


Мисля, че имаше предвид безумията в чужбината /там, където се намира в момента/.  Peace

# 23
  • Мнения: 25 620
Аз също смятам, че входът на университета трябва да е широко отворен, а изходът - твърде тесен. Който успее да се промуши - да му е честита дипломата. Но и обучението да има някакво покритие, все пак, така че работодателите да се бият за кадрите, а не да си ги бият в главите.
Като приемен изпит е достатъчна една елементарна проверка на грамотността. За всички специалности, че не ми се умира заради нечия правописна грешка.

# 24
  • Мнения: 4 916
Аз също съм за принципа да фунията.
Но не мисля, че университетите имат този административен и преподавателски капацитет.

# 25
  • Мнения: 25 620
По-скоро нямат интерес.

# 26
  • Мнения: 4 916
 Grinning Това е другото име на "нямат капацитет".

# 27
  • София
  • Мнения: 3 016
аз не го разбирам това с общия тест ... преди известно време един приятел кандидатства в някакъв, адски не чуван от мен, университет с такъв тест.бях потресена от думите му: написах го целия тест с IPhone-а. Е хубаво влезе. Учи два семестъра и прекъсна.
Мисълта ми е, че никак не съм съгласна всеки да става студент, трябва да има високи критерии, за да влезеш и още по-високи, за да излезеш. Помня, че като аз кандидатствах цяла година се подготвят по математика, но нямаше да има логика ако се бях готвила с общ тест в Техническия. Достатъчно трудно ми беше заради гимназията, пък камо ли ако не можеш да се оправям с математиката.
Преди известно време не намирах логика в много от изискванията за кандидатстване, и все още има някои.
Ако входа за университета е широко отворен и всеки влиза, не мислите ли, че в един момент големите градове, където са университетите ще се препълнят с хора? Подбор не подбор, когато дойдат в големия град обикновено си остават тук.

# 28
  • Мнения: 4 892
shantall, за какво са особено високите критерии, за да подхранват още повече корупцията ли? И за да не може от платежоспособни загубеняци да влизат умни деца, които ако и да не са покрили "особено вискоките критерии", може в процеса на учене да затвърдят, повишат знанията и интересите си.

# 29
  • град-държава
  • Мнения: 5 863

Написаното по горе се базира на лични наблюдения, с изключение на образованието в областта на изкуството ( музика § визуални), където пък нямам никакви впечатления.

Аз избрах български университет пред чужбински, защото смятам, че образованието в областта на изкуствата при нас е просто нива отгоре, най-вече що се отнася за възможностите като рисувачи на студентите. Отделен е въпроса за базите, наистина има много талантливи и можещи хора, които заслужават да работят в други условия.  Tired
Когато кандидатствах за чужбински ми искаха определен брой "свободни" работи - става въпрос за няколко европейски университета и някaкъв допълнителен изпит (говоря само за държавни университети), който не е свързан с изкуствата или интервю.
При нас системата е изключително архаична все още, което всъщност запазва уменията преди всичко, което аз намирам за първо по значимост, защото няма значение колко гениален мозък имаш, ако уменията ти не са достатъчни, за да реализираш убедително мисълта си.
За моята специалност приемаха 3 момичета и 2 момчета + една резерва, това ни беше курса, като завършихме 4 човека и с ръка на сърцето мога да кажа, че нямаше нито един бездарник от нашия курс, колегите ми бяха изключителни.
Бала от средното образование се изискваше минимален 4,50 за да се запишеш за кандидатстване, но не участваше в изпитните оценки.
Не са ми искали пари, не съм ходила на уроци при професори, които ще ме приемат.
Избрах си университета по възможностите на студентите. Ходила съм, наблюдавала съм, за мен бе най-важно да могат да рисуват.
За нашата сфера не мисля, че принципа на фунията е удачна.
Завършила съм и средно художествено образование и там ни преха 8 момичета + 8 момчета, като завършихме с няколко човека по-малко.
Ако променят схемата и стане като в западните държави, просто всеки, който драска рокли и графити в тетрадката ще е вътре, а какъв е смисъл да си най-кадърния между бездарните...
Тук не става въпрос, кой колко може или не може да чете, става въпрос за съвкупност от талант, умения и начин на мислене - ако ги имаш се развиваш, ако ги нямаш не можеш да ги придобиеш.

Последна редакция: нд, 05 фев 2012, 19:30 от ahasver

Общи условия

Активация на акаунт