Карти и за бебетата в градския транспорт

  • 5 528
  • 41
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 5 710
И какво конкретно следва от това.
Да кажем, че съм си перфорирала билета ( като най-лесна хипотеза) и ми падне парче от тавана на трамвая на главата. Какво правя след това?

Предполагам, че превозното средство спира и викаме кого?
Ми въпросната фирма собственик на трамвая, трябва да ти плати обезщетение. Кого, полицията се вика, и се подава жалба. Аз ако те блъсна с колата кого ще викаш?

тоест, спира тоя трамвай и всички чакаме полицията да дойде да установи инцидента.

/аз за колата идеално знам какво да правя, но в нея съм сама, в един трамвай има 300 души сигурно плс гони разписание и зад него чакат още 20/

# 16
  • Мнения: 60
Какво, колата си е моя, улиците са на общината.
Според мен ще чакат , тия 300 души в трамвая ако нещо те утрепе.
Обаче ако само те удари, явно няма проблем.

# 17
  • София
  • Мнения: 16 038
И какво конкретно следва от това.
Да кажем, че съм си перфорирала билета ( като най-лесна хипотеза) и ми падне парче от тавана на трамвая на главата. Какво правя след това?
Преди 2 год. плоча от тавана на метрото падна на главата на съсед, млад човек.
Спряха влакчетата за няколко часа, помня го.  Имаше мозъчно сътресение, лежа в болница няколко дни. После майка му ми се похвали, че след няколко месеца му изплатили 20 000 лв.
То дано не се налага да ползваме застраховки.

# 18
  • Мнения: 335
Кой ще печата картите и с колко защитни нишки, водни знаци  и пр. ще бъдат?

А паспорти нещо за бебета не се ли предвиждат? А регистр. табели на бебешките колички? А гражданска отговорност, винетки за влизане в парковете, едно друго...


# 19
  • Мнения: 5 710
Е, то в крайна сметка за това май става в-с
общината ще плати на Х да направи безплатните карти за бебета

# 20
  • Мнения: 17
Интересно ми е електроните карти как ще ги регистрират, че си бил в превозното средство.

# 21
  • София
  • Мнения: 2 481
Билетите за метрото имат някакъв час, изписан на хартията. Сестрата има карта за градски, в много автобуси няма четец, при валидна карта как да докаже, че е била в този автобус в конкретния час...

Аз за моето дете няма да изкарвам карта, тъй като количката не може да влезе в автобусите, които минават покрай нас- говоря за големите, оранжеви автобуси- 76, 413 и пр..  #2gunfire

# 22
  • София
  • Мнения: 397
 Едва ли има някой, който не е ставал свидетел на заклещена ръка/крак в автобуса, паднал човек по стълбите или припаднал в автобуса от задух, но и едва ли някой е бил свидетел на полиция и обезщетение за подобно нещо! Та за каква застраховка говорим, само за тежка телесна повреда ли?

# 23
  • Мнения: 47 988
Оф, и какво сега, глоби ще има за децата, а...
Кой ще дава тия карти и срещу какво...
Има някакъв смисъл идеята, но на практика не виждам как ще стане, а и това не е най-големия проблем, дет се вика...

# 24
  • Мнения: 5 710
тоест, се прави нещо с идеята за застаховка на децата /явно и не само/, ама никой не знае как да си я получи тая застраховка и какви щети покрива. но се знае, че трябва карти да им се издадат.
класика.

# 25
  • Мнения: 482
Много ми е интересно тая валидация колко време трае. Случвало ми се е - изляза от офиса по работа и на отиване и на връщане се возя в същия трамвай. Ами втория път валидатора отчита, че все още съм в трамвая от първия път.
 Та и това не е гаранция, че по времето, когато стане нещо, човекът, който се е валидирал, е бил в трамвая.
Та цялата работа много идейна, ама на практика -нъц

# 26
  • Мнения: 796
"Чл. 48. Пътник с редовен превозен документ е застрахован по застраховка "Злополука" на пътниците в МГТ.

Чл. 49. В случай на застрахователно събитие пътникът уведомява превозвача или застрахователното дружество, с което превозвача има сключен застрахователен договор.

ОБЕКТ НА ЗАСТРАХОВАНЕ ПРИ ЗАСТРАХОВКА ЗЛОПОЛУКА НА ПЪТНИЦИТЕ В ОБЩЕСТВЕНИЯ ТРАНСПОРТ

Обектът на задължителната застраховка “Злополука” е здравето и живота, и телесната цялост на пътниците, като отговорността на застрахователя се поражда само в случаите, когато е причинена смърт или трайна загуба на работоспособност на пътника. За обслужващия персонал превозвачът може да сключи отделен договор. За риск ”Злополука” се определя всяко събитие, настъпило не по волята на пострадалото лице, по време на пътуване и което е много важно - при качване или слизане. Застраховката е валидна и за събития, станали в непосредствена близост до транспортното средство. По смисъла на Кодекса за застраховане обществени превозни средства са релсови превозни средства, тролейбуси и автобуси, въздухоплавателни средства, както и всички видове морски и речни плавателни съдове, въжени линии и влекове, таксиметрови автомобили. За злополука се приемат също: изкълчвания, обтягания и скъсване на тъкани, инфекции, проникнали в организма.

РИСКОВЕ, ЗА КОИТО ЗАСТРАХОВАТЕЛЯТ НЕ ДЪЛЖИ ОБЕЗЩЕТЕНИЕ

Ако събитието настъпи при неправомерно поведение от страна на пострадалия пътник - качване и слизане извън определените за това места, както и по време на движение на превозното средство, застрахователно обезщетение не се полага. Има и рискове, изброени в чл 280 от Кодекса на застраховането като: война и действия от военен характер; терористичен акт; извършено престъпление от общ характер от пътник ; самоубийство или опит; общи заболявания; преждевременно раждане или аборт; температурни влияния; алкохолни и наркотични отравяния; заметресения и атомни и ядрени експлозии и радиация, за които също не се дължи обезщетение. Отказът може да бъде и по други поводи. Например че настъпилото събитие не се покрива от застраховката, че не е доказано по надлежния ред, че пострадалият няма качеството на пътник и др. Решението на застрахователната компания за размера на обезщетението може да бъде оспорено в съда, в случай на непревомерен отказ на застрахователя да определи и изплати обезщетение. В прерогативите на съда е да изисква специализирани медицински експертизи, да разпитва свидетели за механизма на настъпилата злополука, да обсъжда и преценява всички представени от страните доказателства и доказателствени средства. "

Общо взето, хубаво са си вързали гащите. Трябва явно таванът да ти падне, за да отсъдят в твоя полза.
"Ако събитието настъпи при неправомерно поведение от страна на пострадалия пътник - качване и слизане извън определените за това места" - това пък какво значи Laughing

# 27
  • Мнения: 576

И Наредба № 24 за задължителното застраховане

Чл. 22. (1) При настъпване на застрахователно събитие превозвачът е длъжен да
уведоми застрахователя. Уведомяването може да извърши и пострадалият пътник или
негови близки. Превозвачът е задължен да състави акт за злополука на пострадалия пътник
с подробно описание на случая. Препис или фотокопие от акта се представя на
застрахователя в 10-дневен срок от настъпването на злополуката. Акт за злополука може
да не се съставя, ако тя е отразена в акт на компетентен орган по контрола на съответния
вид транспорт. В този случай превозвачът снабдява пострадалия пътник или ползващите
по чл. 24 лица със заверено копие от документа по предходното изречение.
(2) Застрахователят е длъжен да приеме и регистрира всяко уведомление за
настъпило застрахователно събитие, както и всички документи, удостоверяващи
основанието на претенцията и размера на вредата.
Чл. 23. (1) За злополука се счита всяко събитие, станало не по волята на
застрахованото лице, настъпило по време на пътуване (включително при качване или
слизане от превозното средство), което в резултат на внезапни и непредвидени действия
или причини от външен произход в срок до една година от настъпването му е причинило
смърт или трайна загуба на работоспособност на застрахованото лице.
(2) За злополука се считат също:
1. изкълчванията, обтяганията или скъсванията на тъкани, причинени от внезапно
напрягане на собствени сили;
2. инфекциите, при които заразната материя е проникнала в организма на
пострадалото от злополука лице;
3. телесните увреждания или смъртта, настъпили по време на превоза при спасяване
на своя или на чужд живот или на имущество.

# 28
  • Мнения: 9 361
тоест, се прави нещо с идеята за застаховка на децата /явно и не само/, ама никой не знае как да си я получи тая застраховка и какви щети покрива. но се знае, че трябва карти да им се издадат.
класика.

то не се знае кога точно ще станат готови, защото общината трябва да мисли как точно да ги направи. Хубаво поименни карти, но те са със снимка, за да се знае чия е, а едно бебе от 0 до 12 месеца доста се променя, да не говорим за след това. Колко ще да валидни - 1 година, 1 месец? На задграничния паспорт дъщеря ми е на 9 месеца, сега въобще не си прилича, ама паспорта е валиден, може с него да пътува сина ми, който си прилича, само трябва да му облека една рокля. Joy

общината ще плати на Х да направи безплатните карти за бебета
Дълбоко се съмнявам, че ще излязат безплатни, поне носителя, освен това картите са необходими не само за бебета, а за всички деца до 7 г. възраст. не забравяйте, че макар много малко майки с детски колички да се возят в гр. транспорт, има много деца, които пътуват в гр. транспорт до ДГ. Така че дори да оставят пътуването безплатно, ще ни накарат да се бръкнем за носителя поне.

# 29
  • Мнения: 47 988
И какво пречи да напечатат безплатни детски билети и да си ги взимаш от местата, където продават карти и билети. Нормалните билети не са поименни, защо детските да са?

Общи условия

Активация на акаунт