Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 1 508
Кога точно са се ползвали тези руски бележници?

1979/1980г. Наричаха го руско училище, обаче беше квартална гимназия с разширено изучаване на руски (български почнахме чак във втори клас), даже в по-горните класове учихме различните предмети на руски. В първи клас този бележник беше въведен от класната за удобство на всички, но тогава никой не казваше по кой учебник да се учи и какви бележници да се ползват. Сега ми се вижда ужасно тъпо да се учи руски по български учебници, но нали и техните автори трябва да се хранят  Wink

И нямахме от онези сладки униформи, ходехме си с най-обикновени престилки  Sad

# 46
  • Мнения: 12 666
Да, ама тогава  - през соца, нямаше опасност да постигнеш кой знае какво, ако не си верен другар. Колкото и да си образован.  И не на всеки се даваше да се образова.  В групата ми имаше поне 10тина деца на АБПФК. А не съм толкова древна.  И рабфак имаше, след 40 г. народна власт.

# 47
  • Мнения: 4 300
инструмент са тестовете, но те започват да се превръщат и в методика, която определя как се учи. Като при сертикатния TOEFL е - учейки за него, не научаваш кой знае колко още езика, а само учиш хватките, за да изкараш по-висок резултат, затова си купуваш и огромната тухла с тестове. По нашенско какво проверяваме, как елиминират грешните отговори или как са усвоили материала? За какво са хинтове на човек, който може да реши задачата? Затова и на олимпиади обичайно не се дават тестови задачи, а само с разписване. Ние сме решавали само "големи" задачи, пък и сега можем да решаваме задачите на децата си, обаче следващото поколение родители няма да може нищо да сметне, защото ще е свикнало да търси хинтовете на тестовете. Аз лично съм твърдо за отворените тестове, дори с удоволствие бих върнала едновремешните контролни от по 3-4 задачи, за да се види детето как пише, какво пише, защо го пише.  Peace Не ме разбирай погрешно, не те нападам, просто съм много възмутена от поредната умнотия, която измислят.
А защо не се замислиш малко по глобално?
Идеята на ТОЕФЛ не е да те научи на английски, а да провери доколко знаеш английски. Респ. целта на учебника е да те запознае с методиката на изпитване, а не нещо друго.
По същия начин и да търсиш прекия и по лесен път да се справиш с един абстрактен проблем всъщност цели да те научи точно на житейските умения ефективност и ефикасност- с минимум усилия максимум резултат/постигнати цели. Което по скромното ми мнение е доста полезно.
Класически пример за това е задачата по събиране на поредни числа, 1+2+3+....+50, че и повече, която може да се реши за 2 минути мислене, или за 20 минути смятане.
Може би преди да се възмущаваш трябва да се опиташ да разбереш нещата. А, и за нашето поколение и задачите му не знам, но въпреки че сигурно 99% знаят таблицата за умножение и имат калкулатори, тук във форума е пълно с народ, който нем оже да си сметне лихвата, или не оже да изчисли площта на стените в една стая.

# 48
  • n/a
  • Мнения: 3 341
Виждала съм руските бележници едно време. От първи клас бяха, големи като
тетрадки. За всяка седмица по две страници. За всеки ден се пишеше програ-
мата. Почти всеки ден е имало оценки по някакъв предмет в бележника. В края
на седмицата май се пишеше коментар за поведението и задължително имаше
подпис на родител. Имаше и страници за срочни оценки. Не знам дали е имало
травмирани от тая работа, но то си бяха всички хронично травмирани по онова
време, мож' ли различи кое от какво е...

# 49
  • Мнения: X
Кога точно са се ползвали тези руски бележници?

1979/1980г. Наричаха го руско училище, обаче беше квартална гимназия с разширено изучаване на руски

При нас като откриха руското училище в него учеха само русначета. Консулството го построиха на нашата улица (още си е там) и затова беше в сградата на най-близкото училище (моето). По-късно им дадоха друга сграда - на бившето спортно училище и започнаха да приемат и българчета.

# 50
  • София
  • Мнения: 2 481
и кой е верният отговор? А и Б са едни и същи, само са им сменени местата на думите, В и Г са също токова малоумни. Тук ще ме зацафарят.

Е, тоефела е машина за пари, ама университетите си го искат.  Confused

Май беше някой от първите два- сестра ми беше уцелила "акцента". На баба им хвърчилото- безумия...важното е тест да има.

# 51
  • Мнения: 46 520

Точно обратното е, по-модерно е да нямат оценки. Няколко години преди вас ние сме имали оценки даже в първи клас, след това ги отмениха (по ваше време), и след това пак ги въведоха  Grinning...

Възможно е. Аз 85-та бях 1-ви клас, 89-та 4-ти, не съм чула за оценки.

Да, за него. Но ми се вижда доста неудачно ... Има начин да се изкара тройка, ако ще  и по-най трудния предмет да е. Децата не трябва да бъдат учени да зарязват нещо, ако не го разбират.

Не виждам никъде да се говори за зарязване. Ако не го вземат до 30.09. - повтарят.

# 52
  • София
  • Мнения: 62 595
да, щото сега хич не е важно да си верен другар!  Laughing

Рокси, при нас става въпрос за оценяване на деца, които сега се учат, и трябва да усвоят основните, че и допълнителните логически последователности. Когато ти си учила английски, едва ли си го правила с идеята, че трябва да покриеш тойфела, а си започнала от самото начало, стъпка по стъпка, с писане на изречения и съчинения. Ако по маметамика имаш нова идея как да се реши задачата, при тестовата система никой няма и да погледне какво си писала на черновата, а само ще сложи кръстче или тикче на ограденото от теб. При задачите с разписване, учителят може да проследи целия процес, да оцени логиката на написаното, а не само крайното число.

Лихвата не е длъжен всеки да знае как да я смята, за повърхнина се учи в училище. И, ако обърнеш внимание, повечето от тези, дето не могат да сметнат повърхнина са от новото поколение, дето е закачило малко от предишната система. А сегашните деца още по-трудно ще я сметнат, ако ги няма хинтовете в отговорите на теста. И още нещо - все повече хора НЕ знаят таблицата за умножение, защото ползват калкулатори за най-елементарните сметки.

# 53
  • София
  • Мнения: 62 595

Точно обратното е, по-модерно е да нямат оценки. Няколко години преди вас ние сме имали оценки даже в първи клас, след това ги отмениха (по ваше време), и след това пак ги въведоха  Grinning...

Възможно е. Аз 85-та бях 1-ви клас, 89-та 4-ти, не съм чула за оценки.

Да, за него. Но ми се вижда доста неудачно ... Има начин да се изкара тройка, ако ще  и по-най трудния предмет да е. Децата не трябва да бъдат учени да зарязват нещо, ако не го разбират.

Не виждам никъде да се говори за зарязване. Ако не го вземат до 30.09. - повтарят.

Как си го представяш на първи октомври да влезе директорът в класа и да каже на Иванчо, че от утре се връща в долния клас? Защото аз тази работа няма как да си я представя.

# 54
  • Мнения: X

Идеята на ТОЕФЛ не е да те научи на английски, а да провери доколко знаеш английски. Респ. целта на учебника е да те запознае с методиката на изпитване, а не нещо друго.


Какъвто и английски да знаеш, ако не си си купил някоя от големите им скъпи тухли, написани като за американци (100 страници едно и също) плюс СД-та, ще го вземеш ТОЕФЛ-а с добър резултат, ама друг път. Много хора се явяват по няколко пъти подред, именно за да свикнат с формата, който е безумен. На всяко явяване плащат нова такса (към 200 долара). Аз го взех преди една година и на изпита имаше ветерани, все канидат-студенти за чужбина.   Laughing По мое мнение някои от тях бяха много зле с английския, но след няколко опита бяха успяли да докарат приличен резултат.
Мисълта ми е, че ТОЕФЛ е една голяма глупост като инструмент за проверка на знания, но затова пък както вече казах е сериозна машина за пари.

# 55
  • Мнения: 5 297
Виждала съм руските бележници едно време. От първи клас бяха, големи като
тетрадки. За всяка седмица по две страници. За всеки ден се пишеше програ-
мата. Почти всеки ден е имало оценки по някакъв предмет в бележника. В края
на седмицата май се пишеше коментар за поведението и задължително имаше
подпис на родител. Имаше и страници за срочни оценки. Не знам дали е имало
травмирани от тая работа, но то си бяха всички хронично травмирани по онова
време, мож' ли различи кое от какво е...

Много хубави бяха тези бележници. Удобни и за децата, и за родители, и за учители.

# 56
  • Мнения: 12 666
Щастлива съм да познавам шефката на МЕНСа за България.  Изключително проста жена.

# 57
  • Мнения: 0
НСЧ, някак си за едно дете няма да бъде особено приятно да прави опити да си изкара оценката до 30.9 и на 1.10 в разгара на новата учебна година да се чуди в 3 или 4 клас е (хипотетично) и как се стигна до там. Но това, разбира се, е мое мнение Simple Smile

# 58
  • Мнения: 0
P.S. Добре, че се заговори за Закона за училищното образование, че да се обърне внимание на това как децата стигат до училище и защо дворовете не са почистени  #Cussing out

# 59
  • Мнения: 4 300
да, щото сега хич не е важно да си верен другар!  Laughing

Рокси, при нас става въпрос за оценяване на деца, които сега се учат, и трябва да усвоят основните, че и допълнителните логически последователности. Когато ти си учила английски, едва ли си го правила с идеята, че трябва да покриеш тойфела, а си започнала от самото начало, стъпка по стъпка, с писане на изречения и съчинения. Ако по маметамика имаш нова идея как да се реши задачата, при тестовата система никой няма и да погледне какво си писала на черновата, а само ще сложи кръстче или тикче на ограденото от теб. При задачите с разписване, учителят може да проследи целия процес, да оцени логиката на написаното, а не само крайното число.
Все се заричам, че няма да влизам в диалог с теб:) Винаги водиш разговора в нова и нова посока, с неуморна страст, без да отговаряш на предишния ..
Нали точно това казвам- че не можеш ей така, без да знаеш една дума английски да хванеш тойфелската тухла и да се подготвиш за изпита- трябва да знаеш английски на прилично ниво.

И изобщо не ставаше дума за разписване, учителят е имал достатъчно време да ти оценява и вижда и логиката, и всичко,  ставаше дума за търсенето на преки и хитри пътечки- и по точно че е възможно и при тестовете, и че не е нищо лошо, напротив, възпитава много полезни умения.
Айде, сполай ти:)

Общи условия

Активация на акаунт