Преобразуват помощните училища и други въпроси относно проекто закона образован

  • 93 131
  • 1 093
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 2 510
Сега разглеждам сайта на Помощно училище интернат в с. Ново село -  http://www.puiivanvazov.hit.bg/index.html
Таня, не е точно така.
Моят син нямаше  4 години когато ми предложиха в София седмична детска градина. Къде не си спомням защото категорично отказах.
Мисля, че интернат съществува в нашия край в Берковица- седмичен или месечен.
Във Враца съществуваше и седмична детска градина със сигурност до преди 10 години.
Във София имаше на Горнобански път стационар с училище целогодишен за цялата страна. За София беше дневно училище до преди 8 години.
Сега положението не ми е известно, но има такива. Не са във всеки град.
Колко струва на държавата не ми е известно, но ако трябва и децата с увреждане да сравняваме колко струват ще стане твърде дълго и неприятно.
В края на краищата и ние си плащаме данъците на тази държава.

# 316
  • Кубрат/ Пишурка
  • Мнения: 4 732
 Таня, мисля,че грешно си ме разбрала.Нямаме социална функция. Децата от такива семейства са освидетелствани и са точно за ПУ.Просто нашият край е със смесено население. Останалите деца от семействата са в норма и си ходят в масови у-ща. А родителите се изхранват от помощи и детски.Кметствата се опитват да помагат на такива семейства, но често с парите се купува преди всичко алкохол.Няма пълно откъсване от семейството - нали в петък ги връщаме. Друг е въпросът за семейната среда.Бях писала и по-преди,но за много от нашите деца е дори полезно откъсването от семейната им среда. При нас научават, че просията, пиянството и кражбата не са добри неща, научават се на един по-добър стандарт на живот, при това вече даваме две професии: от тази година имаме и паралелка за готвачи.Като завършат много от децата продължават в шивашки цехове, които са в изобилие в нашия край.
Снимките на у-щето са стари, но сега имаме ПВЦ навсякъде, нови врати (от една седмица), които са по изисквания на Пожарната (трудно горяеми),чисто нови легла в общежитието и още какво ли не.
Ей, ама голяма реклама му дръпнах!!! Дано шефа го прочете,че може... Joy

Последна редакция: пн, 05 мар 2012, 20:25 от Янче-то

# 317
  • Мнения: 2 165
Училището да се плаща с ваучер
http://www.kadedaucha.com/?id=1314&aid=10582
Родителят получава ваучера със сумата и избира къде да запише детето си. Банката, а не общината, контролира изразходването на парите.  Peace

# 318
  • Мнения: 3 835


За общуването трябва да приемеш мнението на родителите от аутистичния спектър.


Правиш генерални обобщения по инерция, от което няма по-вредно за децата, точно заради подобни обобщения ни е на това дередже образователната система. Както между абсолютно всички деца, точно по същия начин, че и в по-голяма степен, разликите между децата от аутистичния спектър са от небето до земята.

# 319
  • Мнения: 3 835
МНОГО  МОЛЯ АКО НЯКОЙ УЧИТЕЛ ИЛИ ДРУГ ПРЯКО ЗААНГАЖИРАН В ПРОЦЕСА НА РЕСУРСНОТО ОБУЧЕНИЕ ЧЕТЕ ТОВА ДА ДАДЕ СВОЕТО МНЕНИЕ ! ЗА МЕН РЕСУРСНОТО ПОДПОМАГАНЕ В ТОЗИ СИ ВИД Е АБСОЛЮТНО НЕЕФЕКТИВНО!

Абсолютно! Същото се крещи от маса родители от години, в резултат на което най-накрая през 2010 год, и то след големи вътрешни галимации, ДАЗД и МОМН се решиха да направят национално проучване на ефективността от дейността на ресурсните центрове в страната. Днес, февруари 2012, още му чакаме официалните резултати, засега били обработени само въпросниците на ресурсните и педагозите от масовите училища. На родителите, още не са.... Какво са писали родителите в тия въпросници, не знам, ама над година вече не могат да им обработят въпросниците!? Laughing Всеки случай, понеже на всички ни е ясно за каква "ефективност" иде реч, 22 000 деца с увреждания в БГ, "интегрирани" на хартия, подчертавам, 8 000, за 6 години съществуване на РЦ и 2500 лв. след всяко дете към тях. Толкова струва прелитащия ресурсен по няколко часа седмично. Щото друго от ресурсните никой родител не е видял, освен прелитащ ресурсен по няколко часа през седмицата. Това логопеди, това психолози, рехабилитатори на слуха, говора...., наглост е дори да си го помислиш. Аз не познавам дори родител, дето да е в час, че му се полагат от РЦ въпросните специалисти. А за обучения и подготовка на масовите учители, те даже не са си чели правилника, та да знаят, че им е в задълженията.

# 320
  • Мнения: 3 835
Държа teo7777 да ми отговори най вече,но на база  опита с две такива деца Laughing!

На секундата ти отговарям, вдигаш се, зарязваш си работата, семейството, децата, и идваш да бачкаш в групата по Стандарта, и да ни кажеш мота мо, текста, дето трябва да го запишем. Направо ще ти платя и таксито и всичко, само за да се домъкнеш, понеже явно си най-светната.  Ето на, казвам ти го пред всички, входа ти е отворен, гарантирам ти го, като насрочат датата, зарязваш мъж, деца, работа и семейство, и почваш да бачкаш за благото на всички. Ама без да мислиш само за собствения си задник, трябва да мислиш за всички деца, вкл. и за моето!

# 321
  • Мнения: 2 510


За общуването трябва да приемеш мнението на родителите от аутистичния спектър.


Правиш генерални обобщения по инерция, от което няма по-вредно за децата, точно заради подобни обобщения ни е на това дередже образователната система. Както между абсолютно всички деца, точно по същия начин, че и в по-голяма степен, разликите между децата от аутистичния спектър са от небето до земята.
Точно това казвам и аз. Просто разликите са много големи и точно там.

# 322
  • Мнения: 3 835
Не знам как е сега, но в не толкова далечното минало най-елитната детска градина - тази в Горна Баня (даровитите деца) беше седмична. Децата отиваха в понеделник сутрин със специален автобус и се прибирах да спят у дома в четвъртък вечер. След това в петък сутрин пак ги вземаха (май до събота вечер). В доста европейски страни има такива "лицеи" за децата на заможни родители.

Това си е жива държавна институция за отглеждане на деца. Егати заможните родители, дето са си платили, за да се отърват от децата си и да прекъснат връзката помежду си.

# 323
  • Мнения: 3 835
Дали децата с множество увреждания са добре там?

Таня, "добре" са точно толкова, колкото децата с тежки и множествени увреждания, както и децата с всякакви увреждания, както и децата без никакви увреждания, в държавна институция за отглеждане на деца лишени от родителски грижи. Точно толкова са "добре".

# 324
  • Мнения: 2 510
Ама без да мислиш само за собствения си задник, трябва да мислиш за всички деца, вкл. и за моето!
Мисля, че на всички задниците са с различни размери и вероятността да им стане през предниците е много голяма.
Аз за решението на моето дете съм задоволена от закона. Дали ще успеем да го изпълним е друг въпрос, но поне имаме право.
Не е ли по-добре да се отчетат всички особености на децата.
Колкото и да не искаме да го приемем има деца които не могат да учат нито в масово, нито в помощно училище и за тях трябва специализирани училища.

Колкото и да не ни се нрави и да не го приемане за училищата трябва да се съобразим с децата с психически проблеми. В противен случай е невъзможно тяхното обучение и те ще отпаднат от схемата по принуда.

# 325
  • Мнения: 2 510
Дали децата с множество увреждания са добре там?

Таня, "добре" са точно толкова, колкото децата с тежки и множествени увреждания, както и децата с всякакви увреждания, както и децата без никакви увреждания, в държавна институция за отглеждане на деца лишени от родителски грижи. Точно толкова са "добре".
Какво предлагаш?

# 326
  • Мнения: 2 531
Останалите деца от семействата са в норма и си ходят в масови у-ща. -Тоест спят във фургон, не се къпят , ядат от тенджера с дървена лъжица и пр... А родителите се изхранват от помощи и детски.Кметствата се опитват да помагат на такива семейства, но често с парите се купува преди всичко алкохол....Децата са в риск и трябва да бъдат изведени от семейната среда , въпросните помощи трябва да бъдат отнети от биолог. им родители!
При нас научават, че просията, пиянството и кражбата не са добри неща, научават се на един по-добър стандарт на живот, при това вече даваме две професии: от тази година имаме и паралелка за готвачи.А братята и сестрите им - все деца в норма на какво се научава и изобщо завършват ли училище е ли пък и с  някакава квалификация?Като завършат много от децата продължават в шивашки цехове, които са в изобилие в нашия край.......А братята и сестрите им поемат по пътя на родителите си...
Извинявам се за грубата намеса в думите ти , но ми иде да крещя! Аз лично бих изкарала всяко едно циганче и дете в риск с някаква степен на изоставане / а те реално са и изостанали тъй като са оставени на самоотглеждане,не защото не могат/ само за да попадне в помощното училище! И за съжаление не само във вашето но и на много места деца с потенциал минават в графата на изоставащи само за да бъдат по лесно изведени от семейната среда в която изостават!
Какво лошо има в това вашето училища да се преобразува в масово и да приемете и останалите деца от въпросните семейства- нека и те получат същите грижи ! Явно давате не само качствено образование, но и много добро възпитание и отглеждане на децата! И до колкото разбирам в закона не е упоменат  максимален брой деца със СОП в един клас - ето чудесна възможност да приемете и децата без СОП и да станете масово училище с успешно интегрирани деца със СОП !


Аз не познавам дори родител, дето да е в час, че му се полагат от РЦ въпросните специалисти. А за обучения и подготовка на масовите учители, те даже не са си чели правилника, та да знаят, че им е в задълженията.
Е аз знам много добре че сина ми като дете с увреден слух има право... и какво получих след настояване - логопед 1 път седмично!!!! Извинявайте, ама за дете с лек говорен дефект 1 път седмично 40 мин. са крайно недостатъчни , а за дете със сериозни проблеми и сензорно увреждане - това е точно отбиване на номера! Не че не са добри логопедите , ама са крайно заети и нямат възможност да работят повече от 1 час седмично!Въпросната услуга може да бъде получена само на място- в рес. център,който е на другия край на града !  И забележете- нуждата от логоп. рехабилитация не се определя според вида дефицит или увреждане  ! За психолог- приятно съм изненадана от първи клас работи с такъв 1 път седмично , идва в училище. Забележката ми е че работи с него в учебно време- така сина ми изпуска 1 уч. час !

Последна редакция: вт, 06 мар 2012, 09:32 от veni-b

# 327
  • Мнения: 2 165
МНОГО  МОЛЯ АКО НЯКОЙ УЧИТЕЛ ИЛИ ДРУГ ПРЯКО ЗААНГАЖИРАН В ПРОЦЕСА НА РЕСУРСНОТО ОБУЧЕНИЕ ЧЕТЕ ТОВА ДА ДАДЕ СВОЕТО МНЕНИЕ ! ЗА МЕН РЕСУРСНОТО ПОДПОМАГАНЕ В ТОЗИ СИ ВИД Е АБСОЛЮТНО НЕЕФЕКТИВНО!

Абсолютно! Същото се крещи от маса родители от години, в резултат на което най-накрая през 2010 год, и то след големи вътрешни галимации, ДАЗД и МОМН се решиха да направят национално проучване на ефективността от дейността на ресурсните центрове в страната. Днес, февруари 2012, още му чакаме официалните резултати, засега били обработени само въпросниците на ресурсните и педагозите от масовите училища. На родителите, още не са.... Какво са писали родителите в тия въпросници, не знам, ама над година вече не могат да им обработят въпросниците!? Laughing Всеки случай, понеже на всички ни е ясно за каква "ефективност" иде реч, 22 000 деца с увреждания в БГ, "интегрирани" на хартия, подчертавам, 8 000, за 6 години съществуване на РЦ и 2500 лв. след всяко дете към тях. Толкова струва прелитащия ресурсен по няколко часа седмично. Щото друго от ресурсните никой родител не е видял, освен прелитащ ресурсен по няколко часа през седмицата. Това логопеди, това психолози, рехабилитатори на слуха, говора...., наглост е дори да си го помислиш. Аз не познавам дори родител, дето да е в час, че му се полагат от РЦ въпросните специалисти. А за обучения и подготовка на масовите учители, те даже не са си чели правилника, та да знаят, че им е в задълженията.
Аз скоро попълних, че съм съгласна да участвам в анкетата, а кога ще дадат въпросниците-не знам.
Хриси имаше право на 1 път седмично занимания с ресурсен учител.Когато подадох сигнал за нарушаване на правата на друго дете за интеграция в училище, дойдоха от РЦ и обиколиха всички ДГ и у-ща.От тогава имаме 2 часа седмично занимания с ресурсния.За други специалисти ми бе отговорено, че не ми се полагат. Ето защо единствената алтернатива за занимания с логопед и психолог остават в ДЦДУ и затова Хриси ходи там почасово.Преди да тръгне на ДГ исках занимания на частно с логопед, но специалистите са малко и нямат време.Бях принудена да ходя на 80 км от града до логопед на частно 1 път месечно.  

# 328
  • София
  • Мнения: 4 412
Ето защо единствената алтернатива за занимания с логопед и психолог остават в ДЦДУ и затова Хриси ходи там почасово.Преди да тръгне на ДГ исках занимания на частно с логопед, но специалистите са малко и нямат време.

n_alex76, какво е ДЦДУ - Дневен център за деца с увреждания ли е? Допускам, че не е филиал на ресурсният център. Аз знам, че дневните центрове се организират от общината съвместно със социалната служба. По колко пъти седмично ходите там, предполагам, че е без заплащане от родителите.

Моето наблюдение за проблемите с ресурсното подпомагане е като на Вени и искам да разбера родители, които са доволни как се работи с децата им. Като разберем добрият опит, може да има стремеж за прилагане на други места.

Последна редакция: вт, 06 мар 2012, 11:10 от TanyaMG

# 329
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 630
Училището да се плаща с ваучер
http://www.kadedaucha.com/?id=1314&aid=10582
Родителят получава ваучера със сумата и избира къде да запише детето си. Банката, а не общината, контролира изразходването на парите.  Peace

Практиката е доказала, че това не работи:
http://www.reduta.bg/?p=2717

Общи условия

Активация на акаунт