Преобразуват помощните училища и други въпроси относно проекто закона образован

  • 92 935
  • 1 093
  •   1
Отговори
# 405
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Аз не мисля, че трябва да се занимавате с Ливия . Обяснихме и в началото, явно нещо ни будалка за нейните проблеми, а дали ги и има.

Ама тя и в аутистичната тема ли се е набутала  newsm78 .   smile3542 ignore2

# 406
  • Мнения: 2 165
pogar , благодаря за поканата. Вярвам ти. Светът е шарен. Wink
Моето дете е първото в цялата ДГ с ресурсен учител и като такова трябваше да убеждавам директора, че не е задължително първата година то да посещава ДЦДУ по цял ден.
Благодарение на моята борбеност детето ми е интегрирано и персоналът вижда напредъка й от м.09. насам.
мамаРаче , чудеса може да се случат, ако променим нагласите си към специалните деца.

С Проекта на ЗПУО съм засегната и от още едно обстоятелство:

Математическите гимназии ще имат прием от пети клас, ако станат средни училища Crazy
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2012/03/08/1783708_matematicheski … iem_ot_peti_klas/

livia_tera, като дете на учител уважавам труда на учителя, било то и ресурсен.Моля, уважавайте и нашия труд да интегрираме децата си и да им помогнем да наваксат изоставането си.

Ресурсен учител не се става с 3-месечен курс, както твърдите. Naughty
http://www.swu.bg/academic-activities/academic-programmes/master … urce-teacher.aspx

Последна редакция: пт, 09 мар 2012, 13:57 от n_alex76

# 407
  • Пловдив
  • Мнения: 1 406
 n-alex пусна линк за МГ. Ако искаме да ни чуят , може би трябва да последваме примера им.В сряда се проведе среща в МОН с експерти ,родители и учители и бяха договорени някои промени в закона.Доколко това удовлетворява МГ е друг въпрос , но все пак са чути и е крачка напред.
 Мисълта ми е , че този пробив се постигна , защото имаше много силно и аргументирано послание, огромна обществена подкрепа(над 6700 подписа) и целенасочена медийна разгласа.
  Това обаче не виждам при нас как ще се случи.Тези дни говорих с много родители, ресурсни учители, психолози работещи в частни центрове, учители от помощни училища и всеки дърпа в неговата посока.Работещите в ресурсните центрове са притеснени, че ще ги закрият.Много родители не са доволни от работата им, аз ,напротив попаднах на страхотни момичета и  ще съжалявам ако ги загубя. Помощните училища също не са наясно със съдбата си , но е много вероятно точно те да се преобразуват в новите центрове за личностно развитие.
 Мисля, че е време да чуем позицията на тези институции.
   

# 408
  • София
  • Мнения: 4 412
Да, темата е много голяма и разнопосочна, засяга много хора, има много гледни точки. И винаги ще има доволни и недоволни.

Ето, казва се ресурсните учители да са само със специално образование - обаче преди 6 години като нямаше такива, учители с други специалности, преминаха  няколко месечен курс и започнаха да работят. А сега 6 години по-късно тези хора да напуснат ли? Но подобна схема имаше преди време и при социалните работници и всички социални работници без специалност отидоха да учат магистратури, предполагам, че и за ресурсните ще има възможност.
И аз познавам няколко млади момичета, работещи с голямо желание, завършили специална педагогика, тактични и мили. Не ги виждам да се изправят срещу една властна директорка, и да успеят да отстоят позиции. А такива места има още. Ако си ресурсен учител и 5 години си се карал с една директорка и един колектив да приемат децата със СОП, сега как за отидеш там и да станеш подчинен на тази директорка.

За ресурсните учители, аз мисля че още при създаването си това звено е планирано да бъде на подчинение на общините. Сега е даден срок една година да се преобразуват. Ако трябва да се даде още 1 година срок, но трябва да заработят екипи в училищата.

А най-голямата защита за децата ще бъде новият закон и закриването на помощните училища в сегашният им вид. Вече няма децата с лека умствена недостатъчност да бъдат гонени към помощните училища, нито към специални стаички. А като се замислих лека умствена недостатъчност е с IQ 50 до 69 и това дава шанс на много деца. Явно има сега действаща разпоредба, която определя, че в помощно училище отиват и децата с лека умствена недостатъчност. И това ще отпадне.
Ако имате конфликт с директорката, отивате изследвате детето, ако IQ e над 50, пишете до Агенцията за закрила на детето  и до други институции и искате уволнение на директорката. На вашето дете с IQ над 50 е нарушено основно право да учи. И като се разчуе, че са уволнили една директорка, другите ще се замислят.
И това удовлетворява един родители, други предпочитат децата им леко умствено нарушение да са на седмично отглеждане.
Добре е да има избор и за децата с умерена умствена изостаналост. Написали сме в становището, че искаме и децата с умерена умствена недостатъчност,  да могат да се обучават по същитя начин.
За най-тежко увредените деца може да се направи както е преобразувана 112 детска градина и в София има още няколко организации, партниращи си с учители от помощни училища.
Но това удовлетворява едни родители и специалисти и не удовлетворява други. За това може би трябват други критерии за оценка, а не удовлетвореността на потребителите.

Последна редакция: пт, 09 мар 2012, 20:00 от TanyaMG

# 409
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
The Game това не може да стане при нас, защото докато математиците искат да се отделят, тук е за интеграция и защита интересите на децата - интеграция не на всяка цена.

Проблемите са различни и това което влиза в закона за М, да не се наричат гимназии, щом обучават и средния курс, а това не е само за математическите училища, а за всички гимназии, които обучават по-долен курс да се наричат училище или там СОУ ли им казват. То и преди това беше точно така в проекто закона. Не виждам какво е постигнато, освен това да не откажат от гимназия да учат и средния курс в името на наименованието си, а това не са казвали да имат намерение.  newsm78

Понеже познавам по имена доста народ математици в основната си част, подписката беше подписана от ученици. Всичко това го казвам, за да не се чувствувате гузни, че не можете да съберете толкова подписи. А огромна част от същата подписка, като съм говорила с тях, казаха, че подписката са подписали първосигнално, без да мислят. А имам и доста познати, които четоха и подписаха, защото имало някои нерешени въпроси.  Това че нещо се премисля е похвално, но аз още първоначално разбрах така нещата в закона както сега казват, че са се получили за математиците. До тук с тази тема.

А и да кажа, че разпространих подписката, към всички които имат отношение към това, а за тази тема, не познавам никой, който не е в бг мама и има проблеми и разбира от материята. Хора да я подпишат без да мислят мога да събера да.

# 410
  • Мнения: 2 531
Честно казано аз в медиите не съм чула особено да се дискутира проблема на децата със СОП ! А и тук до колкото разбирам са застъпени 2 позиции- 1-на доволни от досегашния вид на ресурсно подпомагане и ПУ и на 2-недоволни от сегашното статукво , но с притеснения и въпроси около новия закон!
Тъй като съм запозната само с ресурсната помощ в масово училище , само за там мога да изкажа мнение!  Така и не разбрах само специален педагог ли може да подпомага детето със СОП в училище?! Например за специални предмети , като английски език не съм сигурна че точно те биха били в помощ!И може ли въпросните пари да бъдат усвоени без изобщо да се намесват спец. педагози? - например редовните учители от масовото училище да работят индивидуално извънкласно с детето, само когато те не се справят да се намеси спец. педагог ?!И най- сериозния въпрос - финансирането! 2400 лв. са и много и малко- зависи от нуждата от помощ на конкретно дете! В крайна сметка на "калпак " ли ще е ? Това в общи линии са моите въпроси ooooh!

Последна редакция: пт, 09 мар 2012, 17:39 от veni-b

# 411
  • Мнения: 2 165
Община Троян ще бъде домакин на национален работен семинар в системата на образованието
http://www.troyan.bg/news/news1/786-obshtina-troyan-shte-bade-do … brazovanieto.html

# 412
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
veni-b , ресурсния работи с детето и дава насоки на учителите, как да работят с него. Например може да го взимат детето на консултации.

Допълнителните часове, да плаща им се нещо допълнително.

# 413
  • Мнения: 3 835
И аз познавам няколко млади момичета, работещи с голямо желание, завършили специална педагогика, тактични и мили. Не ги виждам да се изправят срещу една властна директорка, и да успеят да отстоят позиции. А такива места има още. Ако си ресурсен учител и 5 години си се карал с една директорка и един колектив да приемат децата със СОП, сега как за отидеш там и да станеш подчинен на тази директорка.

Taня, познавам лично и сме работили точно с такива съвсем млади и "неопитни" млади педагози, завършили специална педагогика в Университета, нямаш предства колко добре се оправят с всякакви директорки, та не се връзвайте толкова на ревовете, че света загивал, щото минавали на подчинение на директора. Та на чие подчинение да са, на Вселената ли, та да си развяват байряка из нея и трошат публични средства слободно..... Мястото им е в училището и градината, неразделна част от екипа на педагозите, специалистите и екипите там. Няма как да не оврещяват орталъка, никога в историята, не е имало реформа на държавна служба и служители, която да не е била съпроводена с оврещяване на публичното пространство и де що има....

# 414
  • Мнения: 3 835
Само искам да и кажа че почти всички от нас имат и по 1-2 деца и в норма и смятам че както другите ми 2 деца могат да общуват съвсем нормално с брат си без това да нарушава правата им така и всички останали могат, стига да погледнат малко по далеч от собствения си нос!

Ей Вени, колко простичко и хубаво си го казала!  bouquet Не просто не им вреди на правата, ами и допринася безумно за максимално най-смисленото им образование в ЧОВЕЧНОСТ!
В 21 век, няма на какво друго да научим децата си, освен на човечност, ценности и морал, всичко останало е в интернет....

# 415
  • Мнения: 429
......Престой да, но не и смисъл......

Смисълът от престоя на децата със СОП в масовия клас е огромен особено за децата без СОП чиито родители мислят като цитираната потребителка.  Stop

Иска ми се да вярвам че подобни мнения са рядкост но за съжаление в България непоносимостта спрямо различността няма да бъде излекувана скоро.  Confused

Следя дискусиите ви отдавна макар и не стриктно понеже нямам физическа възможност да изчитам всичко но се включвам сега защото просто подобен тон меко казано ме възмути. Всичко сте изказали като коментар спрямо конкретната потребителка та аз нямам какво да допълня но искам да ви споделя един мой си личен експеримент.

Имам една игра в която детето трябва да избере излишното - различното. Прилагала съм я на деца и на възрастни - в БГ и тук в Канада. Едно от картончетата е с 3 деца - 2 бели и едно черно. Едното бяло дете е намръщено а другите две (второто бяло и черното са усмихнати) В България всички (стотици деца и възрастни) на които съм показала съответното картонче са сметнали за излишно черното дете. Всички деца с аутизъм в БГ на които съм прилагала картончето са дали за излишно намръщеното бяло дете. Всички хора - деца и възрастни в Канада (без значение със СОП или без включително и моето 2 годишно дете и нейните приятелчета на същата възраст) на които съм прилагала съответното картонче са дали отговор "намръщеното бяло дете".  Peace

Колкото и да ви се стува че представителната ми извадка вероятно е била малка и опита не е бил проведен под стерилни лабораторни и научно експериментални условия за мен лично си е изключително реален опит натрупан с годините и ми е доста неприятно да призная факта че българското общество е изключително незряло в това отношение. Проявява се силна нетърпимост/неприязън към различния във всяка една сфера Cry

Не се представих. Казвам се Жени Попова и съм автор на писмо което изпратих преди около година на майките на децата с аутизъм и съвсем скоро забелязах че сте коментирали в темата за децата с аутизъм и сте сложили линк към него на първата страница на темата. Радвам се че споделеното от мен ви е било интересно и ви желая много сили за да се преборите (всъщност е по правилно да се каже  - сили за да се борите) за всяка малка стъпчица на вашите деца.

Не е важно колко мънички са стъпчиците (или колко невидими са те) а колко дълъг път начертават зад гърба на специалните деца!  Praynig

Моля да ме извините но не ми работи запетаята!  Embarassed

# 416
  • Мнения: 1 738
teo7777
Бихтe ли споделила с нас, дали представители на “Усмихни се с мен” и “Стъпка за невидимите деца” участват в националния семинар по образованието в Троян?

# 417
  • Мнения: 382
http://www.troyan.bg/news/news1/786-obshtina-troyan-shte-bade-do … brazovanieto.html
Не виждам да има работна група, която да представя децата със СОП.

# 418
  • Мнения: 2 531
veni-b , ресурсния работи с детето и дава насоки на учителите, как да работят с него. Например може да го взимат детето на консултации.

Допълнителните часове, да плаща им се нещо допълнително.
Както вече споменах имахме / и все още имаме/ голям проблем с английския език! Та едната от ресурсните учителки на сина ми / възраст 50+/ изобщо не беше учила английски ! Другите 2 са учили но изобщо не съм убедена че е с педагогическа насоченост ! Целта сега е той да учи с тях английски и да пропусне часа в клас ! Е да ама не съм убедена че биха преподали точно така нещата както филолог би го направил , при все специалните им приоми! Това е пример от моите сблъсъци, сигурно има и други предмети в по - горните класове където масов учител с индивидуална работа би подпомогнал много по добре детето! Изобщо за децата с лека степен на изоставане им трябва повече самостоятелни уроци спрямо тяхното темпо , не толкова специални методи на преподаване! Лично аз мисля че е добре ако парите за дете със СОП могат да  се ползват за индивидуални уроци с учитела който му преподава , ако той не се справи- тогава специалист да се намеси! И още не ми стана ясно в тази сума ще влиза и заплащане  на логопед и психолог ли ?

Последна редакция: сб, 10 мар 2012, 08:10 от veni-b

# 419
  • Мнения: 1 738
Мами,
Гледайте клипчето EU propaganda film - You Tube, за да разберете колко дълбоко всъщност е насадена дискриминацията на стария континент. ЕС са се отказали от клипа, но той още може да се види.

Общи условия

Активация на акаунт