Преобразуват помощните училища и други въпроси относно проекто закона образован

  • 92 678
  • 1 093
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 4
Мили, мами, има разлика в самостоятелната и индивидуалната форма на обучение. При първата детето е у дома и учител го обучава в домашни условия, а индивидуалната може и в училище и у дома. Директорите избягват да разрешават самостоятелната форма на обучение, защото на учителя се плаща лекторски час, който е доста пари, а с делегираните бюджети в едно по-малко училище парите не са много. Другото, което искам да уточня е, че едно дете на ресурсно подпомагане не е задължително да бъде по всички предмети с индивидуален план на обучение - може да се справя по някои предмети добре/покрива ДОИ/ и оценките съответно да са количесвени. И още нещо - ако до 7 кл., то не бъде реинтегрирано, то няма по-късно да вземе диплома за средно образование, а удостоверение за завършен клас,поради това, че няма завършена степен/основно/ на образование.

# 646
  • Мнения: 838
Мили, мами, има разлика в самостоятелната и индивидуалната форма на обучение. При първата детето е у дома и учител го обучава в домашни условия, а индивидуалната може и в училище и у дома. Директорите избягват да разрешават самостоятелната форма на обучение, защото на учителя се плаща лекторски час, който е доста пари, а с делегираните бюджети в едно по-малко училище парите не са много. Другото, което искам да уточня е, че едно дете на ресурсно подпомагане не е задължително да бъде по всички предмети с индивидуален план на обучение - може да се справя по някои предмети добре/покрива ДОИ/ и оценките съответно да са количесвени. И още нещо - ако до 7 кл., то не бъде реинтегрирано, то няма по-късно да вземе диплома за средно образование, а удостоверение за завършен клас,поради това, че няма завършена степен/основно/ на образование.
Emkafe, малка поправка. Към момента положението е такова:
В  самостоятелната форма на обучение родителят подсигурява всичко необходимо, а накрая детето се явява на изпити и каквото такова.
 В индивидуалната форма на обучение на детето се осигуряват учители от 8 до 12уч.часа седмично, които са крайно недостатъчни за дете със СОП(Владислава многократно е описвала защо), аз ще добавя само, че едно дете със СОП не е дете със счупен крак, което е месец у дома( и тези 12ч му стигат криво ляво да не губи много от уч.материал) и след това ще навакса в училище.
Дете на индивидуална форма на обучение не ползва рес.подпомагане и може да се обучава или у дома или в училище(има и такива случаи). Ако детето покрива ДОИ си получава количествена оценка и степен за завършено образование, ако не ги покрива се изготвя индивидуална програма и , ако отново не покрие ДОИ му се поставят качествени оценки, които водят до едно голямо нищо.
В някои училища и в момента негласно се прилага някакво подобие на комбинирана форма- детето в някои часове се обучава индивидуално, а в други си е с класа, лошото е, че часовете отново са малко.
В стандарта за приобщаващо образование ясно ще е разписано в каква форма на обучение да се обучава едно дете, след решение на  екипа, част от който е и родителя.

# 647
  • Мнения: 18 981
В индивидуалната форма на обучение на детето се осигуряват учители от 8 до 12уч.часа седмично, които са крайно недостатъчни за дете със СОП(Владислава многократно е описвала защо),

Не можах да намеря мненията на Владислава, не и знам ника, но.
- за да е на индивидуална програма, детето има затруднения в усвояване на материала, от където следва, че обема предвиден за това дете е по малък. Зависи в кой клас е, но може да бъде намелен доста без това да се отразява на оценката, тя остава количествена;
- по принцип тези деца не вървят по всички предмети едновременно, това е доста трудно. Учат, примерно математика и история, приключват и после бел с география. Така, че тези 12 часа на седмица учат 2-3 предмета.
- Все пак учителят преподава, той  не е длъжен да подготвя детето. Подготовката е от семейството и евентуално ресурсен.
Ако се отчетат всички тези неща, едно дете на индивидуално обучение със сигурност има повече часове отколкото дете в масово училище с нормална учебна програма.

Дете на индивидуална форма на обучение не ползва рес.подпомагане и може да се обучава или у дома или в училище(има и такива случаи).

Днес питах специално за това. Детето е било на индивидуално у дома и ресурсно подпомагане. По новия закон няма ли да се допуска?

# 648
  • Мнения: 838
В индивидуалната форма на обучение на детето се осигуряват учители от 8 до 12уч.часа седмично, които са крайно недостатъчни за дете със СОП(Владислава многократно е описвала защо),

Не можах да намеря мненията на Владислава, не и знам ника, но.
- за да е на индивидуална програма, детето има затруднения в усвояване на материала, от където следва, че обема предвиден за това дете е по малък. Зависи в кой клас е, но може да бъде намелен доста без това да се отразява на оценката, тя остава количествена;
- по принцип тези деца не вървят по всички предмети едновременно, това е доста трудно. Учат, примерно математика и история, приключват и после бел с география. Така, че тези 12 часа на седмица учат 2-3 предмета.
- Все пак учителят преподава, той  не е длъжен да подготвя детето. Подготовката е от семейството и евентуално ресурсен.
Ако се отчетат всички тези неща, едно дете на индивидуално обучение със сигурност има повече часове отколкото дете в масово училище с нормална учебна програма.

Дете на индивидуална форма на обучение не ползва рес.подпомагане и може да се обучава или у дома или в училище(има и такива случаи).

Днес питах специално за това. Детето е било на индивидуално у дома и ресурсно подпомагане. По новия закон няма ли да се допуска?
Нана, по принцип индивидуалната форма изначало не е създадена за дете със затруднения, а за деца със здравословни проблеми, които временно не могат да посещават училище. По норматив има право на 12 уч.часа седмично, но рядко дават повече от 7 часа от които 2 задължително са бълг.език и литература, останалите са за другите предмети, сравнявайки ги с часовете в училище тези са мнооого малко, особено за дете със затруднения, защото идвайки му у дома учителя няма как да му предаде за 1 час 2 урока(толкова колкото е предал на класа за седмица), друго е ако детето е на инд.форма + индивидуална програма, тогава то не върви със същото темпо. УчителяТ не е за да подготвя детето, а да му преподава, подготовката върху преподавания материал си е грижа на родителите.
Преди 2г синът ми бе на инд.форма за около 3 месеца- имаше  седмично:  2 часа по бълг.език , 1 час информатика, 1 час история, 1 час география, 1 час англ.език и 1 час човек и природа, математика  нямаше- толкоз, а когато бе в клас по програма имаха поне по 2 часа от всеки от тези предмети, плюс СИП или ЗИП по някои от тях.

Да не говорим, че индивидуалната форма за децата с увреждания често не е по избор на родителя, а защото е принуден ooooh!

По новия закон индивидуалната форма е присъствена в училище, и детето би трябвало да получи рес.подпомагане.

Последна редакция: вт, 20 мар 2012, 23:16 от pogar

# 649
  • Мнения: 18 981
друго е ако детето е на инд.форма + индивидуална програма, тогава то не върви със същото темпо.

Аз това имах предвид. Защото преди 3 години /3-клас/ моето дете беше на такава програма. Дори в 4 клас не изискваха от него да знае всичко, което не му попречи да покрие НВО и то много добре. Сега е в 6 клас, но пак я щадим, в смисъл изискванията към нея не са като към децата в норма. Вече самото дете има готовност за по голямо натоварване, но много внимавам / На всяко действие съответства равно по големина и противоположно по посока противодействие.  Grinning/.

# 650
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
По новия закон индивидуалната форма е присъствена в училище, и детето би трябвало да получи рес.подпомагане.

Има ли вариант по новия закон, детето да се обучава в къщи на инидивидуална програма, не в училище? Това е монго важно за нашите деца и не само, когато трябва да са изолирани заради вируси.

Дете на индивидуална форма на обучение не ползва рес.подпомагане и може да се обучава или у дома или в училище(има и такива случаи).
Да сега е така. За ди има индивидуална форма трябва да си се отказал писмено от ресурсното подпомагане.
Ние сме втора година на индивидуална форма и часовете са ни 12. Миналата година бяха разпределени АЕ, БЕЛ и мат. Като най-много бяха по АЕ, нали беше подготве. Тази пак с 12. Разпределени са 3ч АЕ, които са крайно недостатачни.2ч БЕЛ, и по1ч мат.,химия, физика, история, география, биология. ИТ, информатика, информатика с графика и икономика учи дистанционно. Върви в крак с класа, но се налага да взима по два урока понякога.

# 651
  • Мнения: 18 981
мама Раче,

Вие сте в среде курс и пълна програма по предметите, нормално е да не стигат 12 часа.

# 652
  • Мнения: 2 165
Петиция за достъпно и адекватно образование за ВСИЧКИ деца с увреждания
http://www.peticiq.com/dostupno_obrazovanie

На двама инженери – двама икономисти и един управленец
http://computerworld.bg/39582_na_dvama_inzheneri__dvama_ikonomis … i_edin_upravlenec
Цитат
Другата седмица за обсъждане в Парламента ще влезе Законът за училищното и предучилищното образование.

Последна редакция: ср, 21 мар 2012, 20:12 от n_alex76

# 653
  • Мнения: 382
В момента по БТВ има коментар по проектозакона!

# 654
  • Мнения: 1 738
Мами,
досега писмото, публикувано в мамтомам е подписано с имената на родителите с никове Катина, TanyaMG, Констанца,  n_alex76, tanya_ludoto, pepi_r, Mama_Nana, rodi_rodi,  Алина, Снежа63, anni13, Ohi и Марк.  Ако още някояй родител иска да го подкрепи с истинското си име и населеното място (евентуално), може да го направи до края на днешния ден, като изпрати ЛС на TanyaMG или на мен. Аз ще напиша придружително писмо с моето име и адрес и утре сутрин ще го внесем в НС. Всеки от нас има избор, дали да го направи, или не.  newsm78

# 655
  • Мнения: 2 165
Родители от Търговищко притеснени, че държавата ще остави децата им без образование
http://topnovini.bg/node/35287

Държавата абдикира от децата с увреждания
http://btvnews.bg/tazi-sutrin/reportazhi/drzhavata-abdikira-ot-d … uvrezhdaniya.html
Във видеото е обяснението на Милена Дамянова за бъдещето на ресурсните учители.

Ресурсни центрове
http://www.youtube.com/watch?v=ysCuGoheTdo

Последна редакция: чт, 22 мар 2012, 12:41 от n_alex76

# 656
  • Мнения: 249
http://www.facebook.com/groups/229264037166664/251457298280671/? … _t=group_activity
Пост на родител:

"Татяна Рашкова
вчера в детската градина на дъщеря ми се е провел урок на тема наркотиците. дъщеря ми е на 6 години, т.е. предучилищна група.
 Беше много впечатлена от урока, и ми разказа следното:
 Мамо, госпожата днес ни каза, че има една трева, дето като я откъснеш и като си я свиеш на цигара, и като я изпушиш, и като ти се кара майка ти, на теб ти е много смешно.
 Думи нямам да ви опиша колко изумена бях! Аз продължих да разпитвам, та стана ясно, че другите наркотици били вредни - особено хапчетата (предавам нейните думи дословно).
 Днес сутринта имах разговор с госпожата, и я помолих изрично да обясни на Милена втората част от историята със "смешната трева", защото моята принцеса явно е чула само началото на разказа, а втората част я е пропуснала - естествено, тя е на 6 - трудно може да й се задържи вниманието, ако не е под формата на игра.. Естествено, и едната, и другата госпожа са й казали колко е лоша тази трева, но моето слънце продължава да твърди, че може да ти е смешно като я пушиш и си направил беля.
 Белята вече е свършена! Не е виновна госпожата - има го заложен урока от инспектората. От тук нататък е моя грижата да вметвам постоянно реплики за вредата от тревата - ще ме разбере накрая, но това няма да ми спести нервите, и безсънието тези дни, и притесненията какво друго ще пропусне да чуе до края.
 Следващата седмица ще имат урок за КЪНЧО! и той е задължителен за подготвителна група - познайте чия майка ще седи зад децата, за да е сигурна, че нейното не блее, и не се лигави с приятелчетата, а слуша внимателно...
 А колко по-лесно би било да се изчака този тип просвета да започне в началното училище - примерно втория срок, когато децата вече са свикнали да внимават в час..."

# 657
  • Мнения: 2 510
Това, че програмата и поднасянето й не е съобразено нито с възрастта на децата, нито с начина на поднасянето на такава информация е ясно. Прекаляването в една и друга посока и съответно последствията са също известни.
По въпроса мога да кажа, че е по- добре "щъркела" до определена възраст, отколкото "порно".

# 658
# 659
  • Мнения: 2 531
Изгледах репортажите - от ясно по ясно се обяснява че парите се отпускат целево- за обучение на детето , а не за други дейности и не мога да забера защо е тая паника че няма да може бедната община да си позволи ресурсен учител! Това което мен ме притеснява е че никой никъде не споменава и обема на работа който е необходим за едно дете , а той е различен при всяко ! Ако на сина ми 3-4 ч. рес. подпомагане седмично са достатъчни то за друго дете може да са необходими 20 ! Но парите са еднакви и както виждам няма да стигат за повече от това което е сега- 3-4 часа! Освен това вече самия родител ще може да изисква от директора това което се полага за детето му , а не както до сега да се отговаря- те не са към нас от нас не зависи! И според мен е много по добре ресурсния учител да е в колектива на самото училище, тъй като по лесно може да се синхронизира работата с редовния учител на детето и неговите реални потребности!

Последна редакция: пт, 23 мар 2012, 06:30 от veni-b

Общи условия

Активация на акаунт