А,Б,В ?

  • 6 663
  • 97
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 24 467
Да не разводнявам- направо на въпроса ти. Моите са две момчета и при двете започнах да обяснявам главни печатни букви на 4 г. И двете на около пет започнаха да четат думички и изречения.
С писането- започнахме също на 4 г. и нещо с главни печатни букви, като обясних, че се пише отляво надясно и отгоре надолу.
За самите деца е забавно да пишат по магнитната дъска и да четат, ако аз им напиша някоя щуротия.
Друго, което съм ползвала, е буквенката, която закупих още за големия.
Трето- сайтът "Крокотак"- разгледай го, интересен е, има много добри предложения.

# 16
  • Мнения: 21 275
Ще го погледна,благодаря,днес от яслата са й дали да учи стихотворение за първа пролет,ох дано се справим  Praynig

# 17
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 868
Еее, ти пък! Не подценявай детето.
На дъщеря ми ѝ дадоха едно четиристишие - научи го след няколко повторения само, още първия ден.

# 18
  • Мнения: X
Ако може малко да отклоня темата.
Заговорихте за тържества,стихчета.......
Децата ви срамуват ли се да казват стихчета,да пеят песнички?
Моят син така и не мога да го накарам да го направи.
Пее си песничка или си рецитира стихче,но в мига,в който усети,че някой го е чул ,спира.Много се срамува.
Дали ще го преодолява в детската градина сред другите деца?!

# 19
  • Мнения: 388
Дъщеря ми преди да започне у-ще знаеше цифрите и буквите / пишеше цели изречения/ Но като тръгна  първи клас и беше трудно с писането на чингелчетата .Беше се научила да пише с печатни букви , и бая зор видя докато научи ръкопистните.Госпожата ми беше казала , че е достатъчно да познават цифрите и буквите но не и да ги пишат. Сега със синът ми се придържам към програмата в детската градина/каквото учат там,  това и вкъщи / Всяко нещо с времето си .Нека децата да се наиграят има време и да пишат и четат/ Мое мнение/

# 20
  • Мнения: 21 275
Светлица Разбира се,че не я подценявам,просто сякаш времето ми се струва,че няма да стигне,а то има доста,а и ме успокоихте,че те помнят лесно.
Иначе както Дези е казала,нека първо се наиграят,но ако прояви желание някой ден ще й показвам,тя и сега пита ама главно - дали това са буквите на мама и тати,дали тази е на баба,другата на дядо,на другия дядо и така,това за нея е като игра

# 21
  • Мнения: 109
Моето моми4енце е на 2г.6м.знае няколко букви4ки да показва,да познава.Казва примерно тази е моета,тази на охлюва,на мама,на тати,на бати,а не да казва ''в'',''о'',''п''.Вашите деца как ги знаят?По мъни4ките на 2,3годишните.Синът ми на 5г. знаеше азбуката,на 6г. ве4е 4етеше

# 22
  • София
  • Мнения: 221
 Ето и отговор на д-р Доман по въпроса:
http://www.drebcho.bg/stories/142/Metodite_na_Glen_Doman/Kak_da_ … toda_na_Doman.htm
 Този метод, както всички други е доста спорен.
 

 Не съм ползвала горният подход за обучение. Започнахме да учим буквите от около 3г с буквар за първи клас и кубчета с картинки. Голямото ми дете на 5г можеше да чете, а с малкото още сричкуваме.  

Последна редакция: вт, 06 мар 2012, 05:55 от desy_net

# 23
  • Мнения: 21 275
И аз мисля да й взема буквар скоро,просто да познава коя буква на коя дума отговаря

# 24
  • Мнения: 24 467
Вземи и магнитна дъска, много ми бе полезна с двете деца.

Рецитирането на стихове и изобщо упражненията на паметта нямат общо с темата ти, те не развиват уменията за четене и писане по- добре, развиват паметта, ако вярваш, че тя може да се тренира.

Играли сме на играта- един си намисля дума и казва с каква буква почва. Другите му задават въпроси, на които той отговаря само с "да" и "не", докато познаят думата.
Друга полезна игра е бесеницата- не само на градове, на всичко може да се играе на нея.
Има кръстословици за по- натам за малки деца. Много са забавни.

Ученето и играта не са изключващи се неща. Напротив, ако родител и дете живеят с убеждението, че се допълват и са частите на едно цяло е полезно и за двамата.

Успех.

# 25
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 4 751
Дъщеря ми вече може да пише нашите имена с печатни букви( е грозничко  Simple Smile ). Никога не съм я насилвала, винаги е било по нейно желание и обикновено свързва буквите с имена на познати хора. Познава някои цифри и все виси на календара и пита днес коя дата сме.
Мисля че детето ако има желание и интерес трябва да се поощрява, но ако ниска да не се насилва.

# 26
  • Мнения: 403
всяко дете е различно, чакай да навърши 4 за да се намесиш, тогава чак показваш буквите на най-близките и само толкова, без да ги пише; учиш да брои до 5/...но в градината се прави това, освен, ако детето не е на градина и искаш да си помогнеш

# 27
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 868
Броенето до 5 обикновено се случва дъъъълго преди 4 години, поне според мен. В градината на дъщеря ми (първа група) почти няма дете, което не може да брои до десет и повечето наистина осъзнават броя на предмети, поне до 5. Та те учиха едно, две и много още в яслата.

# 28
  • Мнения: 1 473
Сам започна да пита, коя буква как се казва и съответно да ми ги показва, щом ги види някъде. Това започна след навършени 3 години.
Сега е на близо 4 и разпознава доста букви, може да напише някои букви от бг. азбука.
Но с числата определено му е по-лесно. Може да брой на три езика до 20 и съответно да разпознае цифрите.
Не съм го карала насила, а просто откликвах на проявения от него интерес.

Според мен към 4 годишна възраст е нормално да се започне с игри с думи и букви, както и такива с цифри. Поне в градината с това ги занимават и на него много му харесва.

# 29
  • Мнения: 21 275
Да,наистина стиховете нямат общо с другото.
Ами не е на градина още чак септември,на ясла е още

Общи условия

Активация на акаунт