Да си сверя часовника. За пазаруването, ценообразуването и нашия избор.

  • 3 562
  • 59
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 419
явно няма да съществуват дълго
И е така и не е така.
Някой хора искат да има лично отношение към тях, да им се отдели вниманието, което се дължи на клиент. Това не може да се получи нито в интернетските магазини нито в посредствените такива.
Такаааа. Но това лично отношение и внимание няма как да не влезе в цената. Може би съм се изразила неправилно. Ясно е, че почти всеки ще предпочете да закупи продукт, ако е сигурн, че е същият от там, където цената е по-ниска. Въпросът е не е ли малко нередно да се използва някой магазин за да се вземе информация за продукт, да прекараш половин час там, защото в магазина е прохладно лятото, топло зимата, не мирише на лошо, можеш да докоснеш десет подобни продукта, да получиш разяснение за всеки един, да направиш своя избор и накрая да си тръгнеш и да си поръчаш продукта от интернет, защото е по-евтино?

# 16
  • Мнения: 4 569
Зависи и къде е магазина. Ако бензина дотам е 10 лв, а разликата - 3лв, ще го купя от там където е по-скъпо.

Не купувам от интернет.

Дай пример за стока. Simple Smile

# 17
  • Мнения: 5 539
Не е нередно Simple Smile Щом е възможно и законно, защо не? Нека магазините станат по-гъвкави и се съобразят с новите условия.
От години например е всеобща практика да отидеш в парфюмерия, за да подушиш и да си избереш парфюм, който да поръчаш от интернет, защото много по-евтино.
Ти не си ли го правила, Духче? Simple Smile

# 18
  • Мнения: 11
Зависи много и от самия продукт и от това колко по-евтин е - ако примерно си харесам телевизор и отида в някоя голяма верига да го огледам, да видя как работи и ми обяснят какви са му функциите, но знам, че в друг магазин или в Интернет го има същия примерно със 100 лв. по-евтин и със същото гаранционно обслужване, колкото и да са любезни от магазина и колкото и да е нечестно ще отида после да си го купя от другото място.
Всъщност сега като се замисля съм го правила това с телефон - харесах си го в М-Тел, обясниха ми някои неща, но после си го купих от едно много малко и забутано магазинче на Плиска, в което ги поръчват по интернет, но беше значително по-евтин. Съжалявам, но и аз не си намирам парите на улицата. А големите вериги печелят и от обема.
Ако става въпрос за 2-3 лева едва ли ще седна да обикалям целия град за да си ги спестя, но някои хора с ограничени доходи и това правят и честно казано ги разбирам. Около баба ми примерно има 3 големи супермаркета - тя с нейните 180 лв. пенсия си обикаля и гледа къде има промоции и за нея всяко левче е важно.

# 19
  • Мнения: 46 526
Но това лично отношение и внимание няма как да не влезе в цената...

Има как, избива се с оборот.

С обслужване можеш да спечелиш клиенти, съответно да се повиши оборота.

С цена, по-висока от тази на конкуренцията, и добро обслужване, ограничаваш броя на купувачите, а от там и намаляваш оборота.

Както и да въртим нещата, малко клиенти биха дали повече, а да получат една и съща стока.

# 20
  • Мнения: 2 216
За да е доволен човек от покупката си, трябва да има усещането за изгодна сделка.
Не за всеки това е най-важното! Някои искат магазинът да не е достъпен за масата и фактът, че точно те набиват крак там им носи достатъчно наслада и галене на Егото.
За други доброто обслужване е най-важно   ....
Лично аз сигурно бих си купила стоката от първия м-н. А ако стоката ми хареса и искам пак да си я купя, тогава бих си я взела на по-добра цена. Говорим за бързо оборотни стоки, нали?
Ако ще купувам....диван или пералня нещата стават различни

# 21
  • Мнения: 662
     ...магазините от описания от теб вид разполагат с достатъчно сериозни инвестиции и си позволяват да поддържат конкуренти цени.

Точно така е.Ще дам един пример от последните дни.
Мъжът ми е много едър и висок-в МОЛ-овете и в повечето магазини няма размери за него.Обикновено пазаруваме от специализирани.
Онзи ден, приятелка ми казва, че на едно пазарче до нас, има магазин за дрехи и имат всякакви размери.Отиваме да проверим, оказа се, че цените конкурираха тези в лъскавите магазини.Първоначално реших, че е заради специфичните размери, но сравних с цената на мое яке, което преди седмица бях купила от хубав и голям магазин.В това магазинче метър на метър, цялото прогнило и лъхащо на мухъл, якето беше с 20 лв. по-скъпо, никаква марка и с ужасен вид.

И това не е единичен случай.

По-големите магазини имат опции да намаляват периодично цените, да правят сериозни отстъпки при смяна на сезоните, дори да държат разумни цени и едновременно с това, да имат хубав вид.

# 22
  • Мнения: 419
Зависи и къде е магазина. Ако бензина дотам е 10 лв, а разликата - 3лв, ще го купя от там където е по-скъпо.
Не купувам от интернет.
Дай пример за стока. Simple Smile
Давам конкретен пример. Като търсих столче за хранене. Не знаех изобщо кое да избера. В един магазин, който отговаря на описанието, което дадох, бяха така любезни да ми отделят доста време, да свалят повечето столчета, да ги сглобят, да дадат разяснения и аз казах, че ще помисля и си тръгнах. После продължих да търся, видях същото столче в интернет по-евтино, видях го и в друг магазин, в който като поисках да го разгледам нямаше кой да го свали и да даде адекватна информация и реших, че е редно да го купя от първия, защото заплащам не само за продукта, но и за труда на момичето, което ми е обяснило, за обстановката, за необразуването на нерви и т.н. Обаче ми прави впечатление, че повечето хора когато избират колички, столчета, по-скъпи играчки отиват, взимат информация, изпробват, правят своя избор и накрая го купуват просто от там, където е по-евтино, а това, че информацията и отношението също се заплаща, никой не го отчита. И аз гледам да пазарувам от там, където цената е по-ниска, нямам излишни пари, в някои отношения съм стисната, но когато пазарувам от интеренет, изборът, който съм направила е на базата на информация до която аз самата съм стигнала, без да използвам труда на друг човек. И съответно си поемам риска за това, че може да не оправдае очакванията ми.
Добре, че нямам магазин, щях да фалирам на първия ден Simple Smile.

# 23
  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 392
Най-често не се интересувам къде има алтернативи.

# 24
  • Мнения: 46 526
...Не за всеки това е най-важното! ...

Нещата са комплексни, рядко само 1 нещо е важно.
Най-добре е всичко да е на ниво, или поне да са съчетани оптимално.
Но ако това е за сметка на цената, не винаги е печелившо...

# 25
  • Мнения: 662
Зелен дух, не винаги големината или местоположението, определят и държанието на служителите.Често и в по-скъпи магазини, продавачките се държат сопнато и с отегчено изражение обясняват.

От интернет пазарувам също.Точно преди няколко седмици си купих 3, 4 блузи, цената беше с 50% надолу, сравних после и в магазина. Grinning Вече има опция да се върне стоката, да не говорим, че няма никакъв проблем да се смени, ако не си уцелил точно своя размер.

# 26
  • Мнения: 11
Ами зависи и с какъв доход разполагаш. Когато става въпрос за големи покупки като колички, кошарки и т.н., а особено като се има предвид, че тези разходи в началото се натрупват всички накуп, аз лично ще предпочета да преглътна отношението на някоя кисела продавачка, но да си спестя парите, с които мога да си купя и още нещо. Ако въпросът с финансите не ми е на дневен ред и съм толкова доволна от обслужването ще си го купя на момента вероятно и хич няма и да се интересувам как върви на другите места.
А колкото за труда на тези служители - в нашата работа (няма нищо общо с търговията) често идват клиенти, консултираме ги, а после те не се връщат при нас или отиват при конкурентите - ами и това е част от работата, но има и такива, които остават доволни и ще се върнат или после ще доведат и някой друг. На мен ми се вижда нормално.

# 27
  • Мнения: 654
Аз подозирах, че в тази насока ще клонят отговорите, но не очаквах толкова категорично. Нали цената на един продукт в магазина се определя не само от доставната цена плюс надценка, която е константа, а зависи от местоположението на магазина, съответно наема, инвестицията да се подържа този магазин приятен за пазаруване, заплаща се на повече продавачки, подбират се самите продавачки, инвестира се в обучение и запознаване с продукта, както и самите продавачки отделят време и полагат труд като дават разяснения. И ако масово хората отиват някъде, където могат да пипнат стоката, да я видят, да получат информация колкото могат повече и я купят от друго място, то не е ли някак нечестно спрямо магазина? Той от какво ще се издържа ако не се приеме, че консултацията също влиза в ценообразуването? Тези магазини как ще съществуват? Като се замисля, явно няма да съществуват дълго и бъдещето е на интернет магазините и тези, в които са отрязали като разход преимуществата в хипотетичния първи магазин.
 bouquet
Ти си невероятна.
Най сетне един човек да разбере,че и да го напише.
Благодаря от мен и колегите.
Обяснявам,показвам,казвам предимства и недостатъци и получавам усмивка и....след час виждам как стоката е закупена от Кауфланд.
Става дума за детски играчки.
Там дори не се изпробват.
Няма как да разбереш дали свири,пее или се клати.
Аз разпечатвам една бройка за мостра и после я пускам на ниска цена заради нарушената опаковка и употреба.
Е,вече не продавам детски играчки.

# 28
  • Мнения: 60
Аз подозирах, че в тази насока ще клонят отговорите, но не очаквах толкова категорично. Нали цената на един продукт в магазина се определя не само от доставната цена плюс надценка, която е константа, а зависи от местоположението на магазина, съответно наема, инвестицията да се подържа този магазин приятен за пазаруване, заплаща се на повече продавачки, подбират се самите продавачки, инвестира се в обучение и запознаване с продукта, както и самите продавачки отделят време и полагат труд като дават разяснения. И ако масово хората отиват някъде, където могат да пипнат стоката, да я видят, да получат информация колкото могат повече и я купят от друго място, то не е ли някак нечестно спрямо магазина? Той от какво ще се издържа ако не се приеме, че консултацията също влиза в ценообразуването? Тези магазини как ще съществуват? Като се замисля, явно няма да съществуват дълго и бъдещето е на интернет магазините и тези, в които са отрязали като разход преимуществата в хипотетичния първи магазин.
Те тези магазини от първия тип, са най-успешните в момента. Значи стратегията с доброто обслужване е успешна и ще съществуват дълго.

# 29
  • Мнения: 654
THE_dilian,дали?
Ама  ....

Общи условия

Активация на акаунт