България- страна на полиглоти?

  • 19 258
  • 432
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 15 166
Мн хора оценяват знаенето на чужди езици, като прозорец към възможности в живота и им е ясно, че колкото по-рано се започне - толкова по-добре. Използват  чудната склонност на децата да попиват лесно знания и се опитват да налеят основи, които да са полезни за децата им напред.
колко успяват - зависи.  Моето мнение е подкрепящо тази родителска стратегия.
Самата идея не е никак лоша, напротив, но като се вземе предвид факта, че реализацията е са про форма и за сметка на всичко останало става проблемна, лично за мен.

# 91
  • Мнения: 5 710
Ами не е задължително.
Има и блестящи примери на успешност. И на провали:) В крайна сметка зависи - ясно е, че има хора които по-лесно учат език, ясно е, че немския не е английски, ясно е, че може да се попадне на кофти учители. Може да няма кой да им помага. Много неща са от значение.
Аз специално съм за ученето на език , като насъщна нужда. Без никакво значение детето с какви заложби е- дали му се удавали езици, математика, спортове или музикални. Чунким, ако е математик няма нужда да знае английски:)
Световният език е този, и няма изглед скоро да го превали китайския, например.
И колкото е важно да се знае матерния ти език, токова е важно да знаеш и световния език. Останалото - според други фактори. Има и други стратегии ( да не се почва с англ. а с по-трудния език втори), всеки ще си изработва стратегия лично.
но да не говориш английски на днешно време е, като да не можеш да сметнеш 2и2.
Горе долу като научиш таблицата за умножение , трябва да си в състояние да говориш приличен английски. Затова по-логично ми звучи плавно и от мн. ранна възраст да се заниамва, отколкото с показалката госпожата.. в алианса:)

# 92
  • София
  • Мнения: 15 166
Ами не е задължително.
Има и блестящи примери на успешност. И на провали:) В крайна сметка зависи - ясно е, че има хора които по-лесно учат език, ясно е, че немския не е английски, ясно е, че може да се попадне на кофти учители. Може да няма кой да им помага. Много неща са от значение.
Аз специално съм за ученето на език , като насъщна нужда. Без никакво значение детето с какви заложби е- дали му се удавали езици, математика, спортове или музикални. Чунким, ако е математик няма нужда да знае английски:)
Световният език е този, и няма изглед скоро да го превали китайския, например.
И колкото е важно да се знае матерния ти език, токова е важно да знаеш и световния език. Останалото - според други фактори. Има и други стратегии ( да не се почва с англ. а с по-трудния език втори), всеки ще си изработва стратегия лично.
но да не говориш английски на днешно време е, като да не можеш да сметнеш 2и2.
Горе долу като научиш таблицата за умножение , трябва да си в състояние да говориш приличен английски. Затова по-логично ми звучи плавно и от мн. ранна възраст да се заниамва, отколкото с показалката госпожата.. в алианса:)
Това е така, но казвам, че родителите не знаят изучаваните от детето чужди езици, а твърдя, че и повечето учители също не владеят езика на нужното ниво. Или в програмата се водят часова по френски, а няма учител през по- голямата част от времето.

Ако ще се учи език от първи клас или от детската градина трябва да се направи някакъв план и да се подсигурят съответните квалифицирани учители. Иначе нито български, нито английски, както е в момента.

# 93
  • Мнения: 5 710
А, да. Така е.
Качеството не е гарантирано.
Но по кой предмет е?!

# 94
  • Мнения: 10 547
Детето ми учи руски по час седмично в училище. Преподава му учител, чийто матерен език е именно руският. Занимава се и у дома по програма със завършил руска филология, отново по около час, най-много два в седмицата. За почти седем месеца научи толкова колкото за три години учене в курсове и школи по английски. И не, руският никак не му е по-лесен. Даже напротив. Понякога толкова трудно произнася някоя дума, че се случва да се разплаче. Това е и причината да отпиша като възможен вариант за по-интензивното усвояване на езика всякакви школи и пр.
Сега интензивно искам да учи български. Толкова много и толкова сложни граматически правила са заложени в материала по БЕ за първи клас, че ако наблегне на чуждия език, ограмотяването по родния вероятно ще има пагубни резултати.
А такива виждам всеки ден.

"As се каzвам Ivaйло, дживея в Совия..." Това е реално съчинение на първокласник.

# 95
  • София
  • Мнения: 15 166
А, да. Така е.
Качеството не е гарантирано.
Но по кой предмет е?!

По никой предмет не е, но по чуждите езици от наше време са зле и сега още повече. И лошото е, че родителите, поне според мен, нямат никаква представа, че децата им не научават нищо за съответните 2- 3 часа дневно обучение по съответния език, защото и самите те не го владеят. Детето казва "тенк ю", когато има гости и толкова. после тези деца ще са поредните убедени, че владеят чужд език перфектно.

Масова децата в пети- шести клас не могат да четат и пишат. Деца от елитни училища и не, защото имат дислексия. На фона на това "говорят" поне по 2 чужди езика, които нито разбират, нито могат да отлепят и по една дума. на държавата няма как да и пука, това са институции, там няма емоции, но поне на родителите трябва да им прави впечатление, че отглеждаме неграмотници- полиглоти.

# 96
  • Мнения: 5 710


Масова децата в пети- шести клас не могат да четат и пишат. Деца от елитни училища и не, защото имат дислексия.

Моля? Колко деца имат дислексия?

# 97
  • Мнения: X
И лошото е, че родителите, поне според мен, нямат никаква представа, че децата им не научават нищо за съответните 2- 3 часа дневно обучение по съответния език, защото и самите те не го владеят. Детето казва "тенк ю", когато има гости и толкова. после тези деца ще са поредните убедени, че владеят чужд език перфектно.

Масова децата в пети- шести клас не могат да четат и пишат. Деца от елитни училища и не, защото имат дислексия. На фона на това "говорят" поне по 2 чужди езика, които нито разбират, нито могат да отлепят и по една дума. на държавата няма как да и пука, това са институции, там няма емоции, но поне на родителите трябва да им прави впечатление, че отглеждаме неграмотници- полиглоти.

Аз започвам да се обърквам за какво е темата. От всички мнения стана ясно, че в масовия случай децата нито чужди езици научават, нито родния, нито каквото и да е друго. Полиглотите са всъщност в кавички, а коментарите са за некачественото образование като цяло. Защо се фиксираме върху чуждите езици тогава?

# 98
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз разбрах темата като това, че в училище децата не само не научават качествено чужд език, а и с българския окъкват нещата, но родителите рядко го осъзнават. И аз съм чувала неведнъж познати да казват, че чуждият език е по-важен от българския, какво значение имало дали детето е грамотно, то и без това ще ходи в чужбина. И говоря за хора с маки деца, бъдещи първолаци, не за хора с големи деца и минали през системата.

# 99
  • Мнения: 5 710
Ъпдейтнах си  Grinning понятието 'дислексия' и виждам, че е придобило общ вид , като  'някой, който не може да чете и не разбира текста". Така че ако в този смисъл сигурно децата са масово с 'дислексия'.
Сега, проблемът е, че това понятие контрира проблема у самите деца.
Т.е не г-жа Иванова или мама/тате са неспособни, а детето е с дислексия. Колко ужасно е това:)

Едно време дислексията бе рядко заболяване при което мозъчните полукълба си разменят хаотично функции, и пациента вижда наобратно думите/буквите/знаците и с хващане навреме и методи се преодолява този проблем

# 100
  • Мнения: 5 710
Тоест, вие смятате, че ако няма чуждо езиково обучение примерно до 5-6 ти клас, децата ще научат по-добре български?

# 101
  • София
  • Мнения: 15 166
И лошото е, че родителите, поне според мен, нямат никаква представа, че децата им не научават нищо за съответните 2- 3 часа дневно обучение по съответния език, защото и самите те не го владеят. Детето казва "тенк ю", когато има гости и толкова. после тези деца ще са поредните убедени, че владеят чужд език перфектно.

Масова децата в пети- шести клас не могат да четат и пишат. Деца от елитни училища и не, защото имат дислексия. На фона на това "говорят" поне по 2 чужди езика, които нито разбират, нито могат да отлепят и по една дума. на държавата няма как да и пука, това са институции, там няма емоции, но поне на родителите трябва да им прави впечатление, че отглеждаме неграмотници- полиглоти.

Аз започвам да се обърквам за какво е темата. От всички мнения стана ясно, че в масовия случай децата нито чужди езици научават, нито родния, нито каквото и да е друго. Полиглотите са всъщност в кавички, а коментарите са за некачественото образование като цяло. Защо се фиксираме върху чуждите езици тогава?
То е ясно, че са в кавички, но заглавието е очевидно иронично, поне така предполагах. Върху езиците се фиксирам, защото на фона на некачественото образование това е смехотворно. Лошото е, че родителите наистина се надяват детето поне да научи език, за може да се изучи в чужбина, а и това няма да стане. В същото време и останалите предмети затъват все повече, защото никой не се интересува от тях, всички гледат езиците.



Масова децата в пети- шести клас не могат да четат и пишат. Деца от елитни училища и не, защото имат дислексия.

Моля? Колко деца имат дислексия?

Колкото навсякъде- малко, но това не пречи повечето да не могат да четат. А разни фондации да подпомагат диагностицирането на все повече деца както с дислексия, така и с Хиперактивност, за да усвояват средства. Попадна ми проект от една така фондация и според тях 25% от учениците в София страдат от Хиперактивност при все, че статистиката на СЗО е за 4- 6% от децата за последните 30 години в световен мащаб.

# 102
  • София
  • Мнения: 5 921
На мен пък ми се струва безумно някой да смята, че детето му ще научи каквото и да било в училище, без значение български или чужд език, ако самият той не полага усилия по въпроса или не упражнява контрол.

Чуждоезиковото обучение в първи клас вероятно се свежда до механично заучаване на текстове -  стихчета, песнички, което обаче е много важно и полезно за усвояване на езика или поне така ми е тъпанил един филолог-педагог тука, роднина.

# 103
  • София
  • Мнения: 62 595
и  сега това е дислексията, ама диагностицирането е пълна  каша. Едни родители категорично отказват да помислят, че детето действително може да е с дислексия, а за други е много удобно оправдание. Напоследък ми се струва, че много модерни станаха дислексията (и аутизмът дори), все едно това е билет към гениалността и защо изобщо детето да се мъчи да чете и пише. Не знам, на моменти се плаша, някаш ума си губят понякога хората.

# 104
  • София
  • Мнения: 15 166
Тоест, вие смятате, че ако няма чуждо езиково обучение примерно до 5-6 ти клас, децата ще научат по-добре български?
Принципно не, но в момента ситуацията е такава. Обучението е твърде зле и по- добре да се следи и инвестира в основното- български, математика и тн, а чужд език всеки родител може да избере и да води детето допълнително. Не може с рекламна цел да се разкриват профилирани паралелки от първи клас, а цялостното обучение да е смехотворно. Или поне да го правят частните училища, а държавата да наложи някакъв изпълним и нормален стандарт.

ПП Паралелката с "Графичен дизайн" от първи клас още не мога да я преживея, честно. Laughing

Общи условия

Активация на акаунт