Математически турнири - 15

  • 95 088
  • 762
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 248
Хъм, и тук няма явявали се на френски... Дъщеря ми с този нисък резултат ще се окаже с най-високия и имам чувството, че ще ходи на национален кръг, както направиха миналата година...

# 211
  • София
  • Мнения: 140
Моля, бихте ли ми казали къде мога да намеря задачи за чекмеджетата, за да запозная детето си с този тип задачи

Това е принципа на Дирихле -  m предмета са поставени в n чекмеджета, като при това m > n. Ясно е, че при тези предположения в поне едно от чекмеджетата ще са поставени най-малко два предмета.  Задачи има в зелената читанка за 4 клас.

# 212
  • Мнения: 415
Да охладим малко пролетно-математическите страсти с резултати ЕК - Стара Загора

Искам да попитам нещо - за всички градове ли ще има такова обобщено класиране?
Моето дете /2 клас/ се явява за първи път на такова състезание и  изобщо не съм наясно.

Четох внимателно /поне така си мисля аз/, но не намерих такова класиране за Бургас има само за 2 или 3 училища , а в Бургас ЕК се проведе поне в още три.

# 213
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
math_mother, това , което пишее пишеш въобще не е вярно!
 Първо, със сигурност има деца , които са решили въпросната задача , и не са получили точки. Това не е измислица , и ти най-добре знаеш, че можеш да го провериш! Факт е , че очевидно същият проблем го е имало и с отбора на Бургас! Дали децата лъжат или не - няма значение! Факт е , че има ощетени и то от най-силните състезатели за випуска! Деца , които от няколко години са по върховете на класиранията , и сега не могат да хванат дори 1 т. на някаква задача.
 Е, честно , не ми звучи сериозно!
 Спирам по темата , защото не съм имала намерение да се оплаквам. Просто споделих ,че очевидно в това състезание има доста недоразумения!

# 214
  • Мнения: 822
Е да погледнем олимпиадата, пак да попитам за София къде и от колко ще бъде за 8клас, някой има ли информация?

# 215
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
...
/моят първи пост : /Един пример от друго състезание с други цифри:  25-5.3 -2=23-15 е грешка... Защо? ....

...

В написания от теб пример грешка няма. Има основание за контестация, защото проверяващият не е вникнал в решението, а просто е плъзнал поглед отгоре. НО, за да не се случва това детето трябва да се научи, че тук е най-добре да има и един междинен ред: 25 - 2 - 5*3 = .....
А в контестацията да се каже, че детето е ползвало "разместително и съдружително свойства". Тогава комисията може само да козирува.

Не, и то ва не е лек за ситуацията! Simple Smile Не само не козирува, а обясни, че има ред на действия Simple Smile
Първи ред от решението - умножаваме и делим
Втори ако сме приключили с тези работи може да събираме и изваждаме....
/ Ако все още може да мислим решаваме следващата Simple Smile/

# 216
  • Мнения: 668
Моля, бихте ли ми казали къде мога да намеря задачи за чекмеджетата, за да запозная детето си с този тип задачи

Това е принципа на Дирихле -  m предмета са поставени в n чекмеджета, като при това m > n. Ясно е, че при тези предположения в поне едно от чекмеджетата ще са поставени най-малко два предмета.  Задачи има в зелената читанка за 4 клас.

А за по-малки, напр. 2 клас има ли

# 217
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
За втори клас може да обясниш, че търсиш най-добрия или най-лошия случай, кой е той и какво се случва.

# 218
  • Мнения: 1 175


А за по-малки, напр. 2 клас има ли

По-лесни от тези в читанката едва ли ще намерите. А и принципът на Дирихле е до логика, а не до изучаван материал.  Peace

# 219
  • Мнения: 542
math_mother, това , което пишее пишеш въобще не е вярно!
 Първо, със сигурност има деца , които са решили въпросната задача , и не са получили точки. Това не е измислица , и ти най-добре знаеш, че можеш да го провериш! Факт е , че очевидно същият проблем го е имало и с отбора на Бургас! Дали децата лъжат или не - няма значение! Факт е , че има ощетени и то от най-силните състезатели за випуска! Деца , които от няколко години са по върховете на класиранията , и сега не могат да хванат дори 1 т. на някаква задача.
 Е, честно , не ми звучи сериозно!
 Спирам по темата , защото не съм имала намерение да се оплаквам. Просто споделих ,че очевидно в това състезание има доста недоразумения!


И кое точно не е вярно?
 Всички деца, решили задачата вярно, са получили точки. Ако някой е бил сигурен в решението си, да е предприел нужното. Има си регламент и той важи за всички!  Ти да не би да си видяла решенията на детето си и тези на бургаския отбор? Е, журито ги е видяло. Най-лесно е да хвърляме кал по авторитета на доказали се специалисти! И в 9-12 клас има ученици, които са били в разширените отбори на България, печелили са медали от международни състезания, но сега са се представили под очакванията. И какво? На всеки може да се случи.  Просто не им е било ден, не са били концентрирани или задачите са ги затруднили.  Няма човек, който да може да реши всички съществуващи задачи! Те знаят това, защото са ходили години наред по състезания. Животът не свършва с едно състезание по математика! Да си добър състезател означава и да можеш да губиш, да признаваш постиженията на конкуренцията, да признаваш грешките си.
И ако осмокласници, които са "години наред по върховете на класиранията", не са получили точки, то вероятно не са решили задачата така, както трябва. Къде е казано, че тези деца трябва да получават точки на всяка задача? Ще получат, ако я решат. Подарък ли да им направи журито? А ти не се грижи за тези деца, те имат достатъчно точки и знания, за да могат да представят страната ни на международно ниво, така, както са правили това!
И как така да няма значение дали децата лъжат или не? Що за морал?! И после защо има деца, които "решават" задачи в тоалетната по време на състезание, защо има такива, които работят в екип по време на състезание. Ами за това, защото така са възпитани! За тях целта оправдава средствата. И това не го правят наистина добрите математици – те обичат математиката. Правят го тези, които търсят в математическите състезания само награди, стипендии... с една дума – полза. Правят го тези, които искат да угодят на мама да види детето си на призово място.
Аз трябва ли да се оплаквам и да отправям упреци към журито, защото на предишното състезание синът ми решил 3-та задача, получил и верен отговор, а има 1 точка?  Аз не съм математик и не мога да преценя, не смятам и да изземвам функциите на журито. След като то е преценило, че трябва да даде 1  точка, значи е така. Ако синът ми има възражения, да ги е казал там!
И стига с тази подозрителност, че на всяка олимпиада, състезание (дори и на формати с избираем отговор) "режат" децата ни! На всички състезания в топ10-15 са все едни и същи деца (с малки изключения). Как пък тях не ги режат? Ами просто си знаят децата и не се оправдават с журито, а признават грешките си, ако имат такива.

Съжалявам за спама, но не мога да отмина това, че косвено бях наречена лъжкиня.

# 220
  • Мнения: 668


А за по-малки, напр. 2 клас има ли

По-лесни от тези в читанката едва ли ще намерите. А и принципът на Дирихле е до логика, а не до изучаван материал.  Peace


да, съгласна съм относно логиката - ще опитам с нея, благодаря ти

# 221
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 834
math_mother, това , което пишее пишеш въобще не е вярно!
 Първо, със сигурност има деца , които са решили въпросната задача , и не са получили точки. Това не е измислица , и ти най-добре знаеш, че можеш да го провериш! Факт е , че очевидно същият проблем го е имало и с отбора на Бургас! Дали децата лъжат или не - няма значение! Факт е , че има ощетени и то от най-силните състезатели за випуска! Деца , които от няколко години са по върховете на класиранията , и сега не могат да хванат дори 1 т. на някаква задача.
 Е, честно , не ми звучи сериозно!
 Спирам по темата , защото не съм имала намерение да се оплаквам. Просто споделих ,че очевидно в това състезание има доста недоразумения!


И кое точно не е вярно?
 Всички деца, решили задачата вярно, са получили точки. Ако някой е бил сигурен в решението си, да е предприел нужното. Има си регламент и той важи за всички!  Ти да не би да си видяла решенията на детето си и тези на бургаския отбор? Е, журито ги е видяло. Най-лесно е да хвърляме кал по авторитета на доказали се специалисти! И в 9-12 клас има ученици, които са били в разширените отбори на България, печелили са медали от международни състезания, но сега са се представили под очакванията. И какво? На всеки може да се случи.  Просто не им е било ден, не са били концентрирани или задачите са ги затруднили.  Няма човек, който да може да реши всички съществуващи задачи! Те знаят това, защото са ходили години наред по състезания. Животът не свършва с едно състезание по математика! Да си добър състезател означава и да можеш да губиш, да признаваш постиженията на конкуренцията, да признаваш грешките си.
И ако осмокласници, които са "години наред по върховете на класиранията", не са получили точки, то вероятно не са решили задачата така, както трябва. Къде е казано, че тези деца трябва да получават точки на всяка задача? Ще получат, ако я решат. Подарък ли да им направи журито? А ти не се грижи за тези деца, те имат достатъчно точки и знания, за да могат да представят страната ни на международно ниво, така, както са правили това!
И как така да няма значение дали децата лъжат или не? Що за морал?! И после защо има деца, които "решават" задачи в тоалетната по време на състезание, защо има такива, които работят в екип по време на състезание. Ами за това, защото така са възпитани! За тях целта оправдава средствата. И това не го правят наистина добрите математици – те обичат математиката. Правят го тези, които търсят в математическите състезания само награди, стипендии... с една дума – полза. Правят го тези, които искат да угодят на мама да види детето си на призово място.
Аз трябва ли да се оплаквам и да отправям упреци към журито, защото на предишното състезание синът ми решил 3-та задача, получил и верен отговор, а има 1 точка?  Аз не съм математик и не мога да преценя, не смятам и да изземвам функциите на журито. След като то е преценило, че трябва да даде 1  точка, значи е така. Ако синът ми има възражения, да ги е казал там!
И стига с тази подозрителност, че на всяка олимпиада, състезание (дори и на формати с избираем отговор) "режат" децата ни! На всички състезания в топ10-15 са все едни и същи деца (с малки изключения). Как пък тях не ги режат? Ами просто си знаят децата и не се оправдават с журито, а признават грешките си, ако имат такива. 

Аз Ви подкрепям напълно, в разсъжденията. Има сривове има и възходи, не може навсякъде децата всичко да решат, те не са гении, те са просто много, много добри математици- някои от тях. 

# 222
  • Мнения: 920
Pomakova: "Аз смятам,че това са по-скоро логически задачи, за бърза оценка, а не истински математически задачи, където се изисква осмисляне на материала. Част от децата, които имат високи оценки на Кенгуру не биха могли да се представят добре на Олимпиада по математика-примерно областен кръг. Искам да кажа, че примерно едно дете с115 или 110 точки на Кенгуру, може да се срине на други математически турнири. Така,че да не се "надуваме" и "безмислено да се залъгваме" за възможностите на децата ни. Не Кенгуру е състезанието, което показва истинските математически способности на децата."

Всъщност, дългогодишната статистика показва точно обратното.

# 223
  • Мнения: 264
math mother, малко пресилвате нещата. Не мисля,ч е някой ви е нарекъл лъжкиня , а просто не е съгласен с вашите разсъждения.
 И аз не съм съгласна - напротив , така както децата "не са имали ден",така и журито не е имало Simple Smile). Не бива да се фаворитизират нещата, а човек да се бори за своята правда /е, разбира се може да се окаже и кривда , ама няма как да разбере докато не провери/
Що за разбиране , че не са решили задачата както трябва ??? Това да не е литература , че да не се знае какво искал да каже авторът - или си я решил, или не си я решил задачата. Ама не си я описал както е искало журито...- задачата трябва да се опише така,че математически лаик да я разбере.
Не знам от колко години следите състезанията по математика , но мога да ви кажа /без да се аргументирам повече/ - има едно незравословно състезание между няколко клона на СМБ и подливане на вода на отборите . Някои ръководители станаха много печени в подаването на контестации.  Какво е това контестация? Кой го измисли - как на бялото да се каже черно? Самият факт, че това се е превърнало в традиция мен лично много ме обезпокоява.
Преди години говориха "не кандидатствай с литература , там всичко зависи от проверяващия , виж  математиката е точна наука " Е, какво му е точното след като си си решил задачите , а пък трябва да подаваш контестация?  И за да не съм голословна ще ви дам конкретен пример - миналата година с абсолютно основание /без да съм виждала работата на детето си, ама доверявайки се на неговите разкази "да ми угоди"  Mr. Green подадох контестация към РИО Бургас - да ви кажа ли какво стана - прегледаха работата, явно решиха , че имам основание и ми писаха , че препращат работата в МОН . Е , това беше всичко - после ни дума, ни вопъл, ни стон. Поне един ред някой да си беше направил труда да се извини за грешката , очевидно, че нямаха медали за допълнително награждаване. 
Преди не харесвах тестовия тип състезания, заради възможността за налучкване на отговори. След наблюдения на ЗМС И ПМС през последните години забелязвам яко "рязане" на точки на индивидуалните състезатели или такива със "смотани" ръководители. И да допълня, че в случая на ПМС  няма да се оплаквам . Това да ти отрежат 1-2-3 точки на решена задача си е в реда на нещата  Simple Smile
Вижте , вие искате да ме убедите, че случването на такива нередности е част от израстването на състезателя. Аз не мисля така - част от израстването на състезателя е да се научи да губи, щом не се е подготвил добре и следващия път да се постарае повече.  Все пак победителят  е един / или най-много няколко /  Laughing
 Мисля, че нашата отговорност като възрастни е да създадем оптимални условия децата да се състезават ЧЕСТНО и да не си затваряме очите пред някои нередности.

# 224
  • Мнения: 939
Що за разбиране , че не са решили задачата както трябва ??? Това да не е литература , че да не се знае какво искал да каже авторът - или си я решил, или не си я решил задачата.

Горното може да е вярно само за задача за 1-ви или максимум 2-ри клас. Просто е смешно да се твърди подобно нещо за по-големите, където задачите изискват доказателства.

Някои ръководители станаха много печени в подаването на контестации.  Какво е това контестация? Кой го измисли - как на бялото да се каже черно? Самият факт, че това се е превърнало в традиция мен лично много ме обезпокоява.

Това е начин за контрол върху проверяващите и се използва не само в състезанията по математика. Аз лично съм подавала контестация за резултатите на детето ми и тя беше уважена. Ръководителят на отбора пък е длъжен да го направи, ако има информация от детето, че има вероятност от грешка при оценяването. За целта обаче е необходимо и детето да има реална оценка за представянето си, а не да се тупа по гърдите "Реших всичко", а после да се окаже, че  това далеч не е така. Децата с опит имат такава преценка и знаят с доста добра точност колко точки ще получат.

Що се отнася до думите на math_mother, аз съм 100% на нейната позиция. Когато някой говори за нечестност, трябва да се аргументира - например, че е направил контестация, видял е решението на детето си и с очите си се е уверил, че комисията го е ощетила. Когато някой говори за фаворизиране на някого, пак трябва да се аргументира с какво точно някой индивидуален състезател, отбор или  ръководител е фаворизиран. Всичките тези намеци или открити обвинения за недоказана нечестна игра са вредни и омаловажават труда и постиженията на децата ни, независимо дали са класирани на 1-во, 20-то или 100-тно място.

Колкото до опита на math_mother като родител на състезател по математика, който се  интересува от мат.състезания в последните години, много добре ще знае какъв е този опит и какви са постиженията на детето ѝ. Същото важи и за опита на останалите, пишещи тук.

Общи условия

Активация на акаунт