Математически турнири - 15

  • 101 769
  • 762
  •   1
Отговори
# 315
  • Варна
  • Мнения: 482
И мен ме притеснява най-много 3та задача. Моят син каза, че е прибавял различни числа към различните тройки, докато получи различни числа в квадрата. Но дали това е имал предвид съставителя ще разберем по-нататък. И второто подусловие е интересно.
Надявам се добре да е описал действията си!  Peace   Simple Smile

Последна редакция: пн, 09 апр 2012, 12:07 от Diana_gr

# 316
  • Мнения: 1 207
И мен ме притеснява най-много 3та задача. Моят син каза, че е прибавял различни числа към различните тройки, докато получи различни числа в квадрата. Но дали това е имал предвид съставителя ще разберем по-нататък. И второто подусловие е интересно.
Според мен такова решение би трябвало да се признае стига да е добре описано.
И един пример е доказателство в този случай.

# 317
  • Мнения: 54
И мен ме притеснява най-много 3та задача. Моят син каза, че е прибавял различни числа към различните тройки, докато получи различни числа в квадрата. Но дали това е имал предвид съставителя ще разберем по-нататък. И второто подусловие е интересно.

Едновременно сме писали, вижте поста преди вашия, за едно възможно решение по мое виждане (аз съм родител, а не съставител на задачите).

# 318
  • Мнения: 1 783
Не знам какво учат някои деца в ЗИП и т.н. (моето дете е със ЗИП БЕЛ), но това при стандартните им познания едва ли ще могат да го съобразят.

Вдълбаваш се.
В третото подусловие се пита:

Възможно ли е след многократно прилагане на операцията числата във всички
квадратчета на таблицата да се окажат различни?

Достатъчно е да се направят 4 действия и да се даде нагледен пример, че след тях, във всяко квадратче ще има различно число.
Това е достатъчно доказателство за да потвърдиш, че след многократно прилагане на действието е възможно да има различни числа във всяко квадратче.
Не мисля, че е особено трудно.

# 319
  • Мнения: 54
Не знам какво учат някои деца в ЗИП и т.н. (моето дете е със ЗИП БЕЛ), но това при стандартните им познания едва ли ще могат да го съобразят.

Вдълбаваш се.
В третото подусловие се пита:

Възможно ли е след многократно прилагане на операцията числата във всички
квадратчета на таблицата да се окажат различни?

Достатъчно е да се направят 4 действия и да се даде нагледен пример, че след тях, във всяко квадратче ще има различно число.
Това е достатъчно доказателство за да потвърдиш, че след многократно прилагане на действието е възможно да има различни числа във всяко квадратче.
Не мисля, че е особено трудно.

Ако под действие разбираш операция, работата няма да стане. Ако разбираш различен брой операции приложен за всяка тройка, тогава може да се получи и с 4.

# 320
  • Мнения: 1 783
Ако под действие разбираш операция, работата няма да стане. Ако разбираш различен брой операции приложен за всяка тройка, тогава може да се получи и с 4.

Брей да видиш...
произволен пример, с произволни числа:

111
111
111

+2

311
131
113

+5

811
135
153

+8

8 1   9
1 11 5
9 5   3

+20

8  21 9
1  11 25
29 5  3

Общо 4 замени, резултат - във всяко квадратче има различно число...


# 321
  • Мнения: 54
Ако под действие разбираш операция, работата няма да стане. Ако разбираш различен брой операции приложен за всяка тройка, тогава може да се получи и с 4.

Брей да видиш...
произволен пример, с произволни числа:

Общо 4 замени, резултат - във всяко квадратче има различно число...


Ок, за последно, за да не спамим - вие приемате, че прибавеното число всеки път е различно, докато аз приемам, че при всяка операция се прибавя едно и също число. Освен това съм останал с грешното впечатление, че на 2 кръг на олимпиада искат да се покаже мислене, а на способност за пробване и нагаждане на отговори.

# 322
  • Мнения: 40
Моят син е шестокласник, вчера се прибра и каза, че е решил всички задачи, но т.к. имахме семеен празник и много гости, нямах възможност да седнем и да проверим какво точно е решил и дали му е вярно, хвърлих едно око на задачите, в интерес на истината, ми се сториха по-лесни от миналите години, но може да се окаже, като започна да ги решавам, че не са чак толкова лесни...Наистина много трудна 3-та задаче за четвърти клас според мен....Успех на всички пожелавам...

# 323
  • Мнения: 1 783
Ок, за последно, за да не спамим - вие приемате, че прибавеното число всеки път е различно, докато аз приемам, че при всяка операция се прибавя едно и също число. Освен това съм останал с грешното впечатление, че на 2 кръг на олимпиада искат да се покаже мислене, а на способност за пробване и нагаждане на отговори.

Така е, ако числото винаги е едно и също се налага малко повече смятане. Лично аз на първо четене не видях изискване това да е така, сега като се замисля... не съм убеден какво точно се иска, но като че ли трябва да е едно и също Simple Smile.
По отношение на грешното впечатление дали се иска мислене или нагаждане ми се ще в прав текст да ти припомня, че Олимпиадата е за 10-годишни деца и независимо как се справят те, целта на състезанието не е чичковци и лелки като нас да се вживяват в ролята на куратори и да пускат умни решения Simple Smile
Сам споменаваш в първия си пост в този форум, че не смяташ, че 4-класник би решил задачата, както ти си я решил. Въпросът е, че за останалите събеседници не знам, но поне мен просто не ме интересува как би я решил ти Simple Smile

ПС - Хихи, резил Simple Smile
Звъннах на детето да го питам какво е правело на 3-та задача и то ме наруга - как можело различни да се добавят, естествено трябвало едно и също да е числото при всяко повтаряне на операцията и както каза inatbg - стъпките и доказателството са по-сложни от моето опростяване Simple Smile

ПС2 - Решения на задачите по изискванията на организаторите:
http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/left_me … -8kl_reshenia.pdf

Доколкото виждам, организаторите също работят с "нагаждане", а не с "мислене" по критериите на inatbg.


Ето затова клоня като привърженик на състезания тип ЕК.
Гледам 1-ва задача.
Решена е от гледна точка на разискване на дуори.
А какво става при разискване на хептори:
1. Не може да са 0, не може да са 3, значи са 1 или 2.
Ако е 1, остават 9 рога, а дуорите имат по 2, значи не е възможно.
Значи хепторите са 2, а дуора - 1.

Как се оценява задачата според организаторите:
2 точки че дуорите били 7 или по-малко - в горното решение няма и не е необходимо да има подобно твърдение.
Вторите 2 точки... също не се дават, предпоследната 1 - сдъщо, значи, ако се реши задачата по горния начин трябва да се дадат 2 точки Simple Smile
Ако оценяването на задачата тече по тази логика... Олимпиадата ми носи неприятния привкус от ПМС Simple Smile


Реално можем да добавяме каквито числа си искаме към всяка тройка, защото ако приемем че операцията е +1, то +20 е двайсетократно повтаряне на операцията към съответната тройка.

Така е, просто изисква повече писане и приказки. Simple Smile

Последна редакция: пн, 09 апр 2012, 15:14 от kodbg

# 324
  • Мнения: 2 917
Реално можем да добавяме каквито числа си искаме към всяка тройка, защото ако приемем че операцията е +1, то +20 е двайсетократно повтаряне на операцията към съответната тройка.

# 325
  • Варна
  • Мнения: 262
МОН са публикували критериите за оценяване
http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/olympiad/ex … -8kl_reshenia.pdf

# 326
  • Мнения: 623
Няма ли вече да публикуват датата за изпита за СМГ, все пак освен да решаваме задачки по математика обичаме и други неща, които изискват планиране.     grinning039  

# 327
  • София-Младост
  • Мнения: 24 094
А къде да видя колко е минимума точки, с които се преминава в следващият кръг, за 7 клас специално.

# 328
  • Мнения: 1 783
Мисля, че пак е 16

# 329
  • Мнения: 71
А къде да видя колко е минимума точки, с които се преминава в следващият кръг, за 7 клас специално.
Няма точна граница на точките за преминаване за национален кръг, дори и да е посочена в регламента на олимпиадата. Тази парадоксална ситуация произтича от фиксирания брой участници в съответната дисциплина на националния кръг. За повечето дисциплини тази година този брой е 100. Ако областните кръгове излъчат сумарно повече класирани от тази бройка (дори формално да имат необходимите точки), обикновенно националната комисия прави допълнително пресяване на работите и или коригира оценките за да натамъни класираните във фиксираната квота, или завишава прага на преминаване пак за да се постигне квотата.
Най вероятно това се прави защото за всеки класиран на национален кръг на олимпиада държавата отпуска една сума на училището му за да се води подготовка за следващата уч. година. Бюджетът е определен предварително и ....

Общи условия

Активация на акаунт