Предупреждение за 138СОУ

  • 18 933
  • 179
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 32
От друга страна дъската и мишките не преподават...

Точно!  Peace

[ Поне сте случили на учителка, но 90% от колежките й са под всяка критика - и като преподаватели, и най-вече като отношение към децата. Confused Когато някое дете е финансово неизгодно на директорката или съответната даскалка, то автоматически бива обявено за бавноразвиващо се и спешно се насочва към специализирано училище. И това е само едно от нещата, които се случват там. Познавам родители - наши близки, които са сезирали когото трябва за това. Но явно директорката има доста солиден гръб, защото не съм чула за някаква санция. Confused

И аз това се опитвам да кажа, а не да размиваме темата с интерактивни дъски и песни за патето Яки. Мога да разказвам още много, но то е вече доста лично и все още доста травмиращо, но и това до тук е достатъчно, като информация. Не е лоша идея повече хора да сезират когото трябва за безобразията, ставащи в това училище, аз съм "за" да участвам, ако повече хора го направят, може би нещо ще е възможно да се промени.

П.С. Бях свидетел, как другото момче, което първо се премести от класа на сина ми се опитваха, да изкарат, че майката е луда, съответно и че детето е не в ред. Че детето расте в нездравословна семейна среда и така нататък... пък в сегашното училище не само е прието за нормално дете, но е и един от отличниците.

# 61
  • Мнения: 41 951
Ясно доказателство за големите различия между двете училища е, че след пети клас във 119 СОУ се влиза със не леки изпити (това училище е филиал на СМГ)

За да не изпадат четящите в заблуда - СМГ няма филиал.

Не се изразих правилно и наистина може да заблудя някой. Във 119-то има математическа паралелка филиал на СМГ, това може да го проверите.


Ще ми се да го проверя, но къде пише такова нещо???  #Crazy
Че има математическа паралелка - има. Но тя няма нищо общо със СМГ. В сайта на 119 СОУ пише само това: "В началото на среден курс (5 клас) се формира математическа паралелка от ученици завършили начален курс в 119 СОУ "Академик Михаил Арнаудов" и други училища."

# 62
  • София
  • Мнения: 1 508
Доколкото съм запозната, единствено 107 ОУ е филиал, и то не на СМГ, а на НПМГ. В другите училища, включително 119-то, математическите паралелки нямат нищо общо със СМГ.

# 63
  • Мнения: 11 887
Писах още на първите страници на темата. От недоволните съм. И авторката е права като казва, че рибата се вмирива откъм главата.
Многоуважаемата госпожа Кръстева се криеше при всеки мой опит да осъществя контакт с нея. Когато обаче поисках отпусното на детето си (а тъкмо в тази гдина бяха въвели делегиран бюджет!!!), тя сама ме намери. Попита ме каква е причината да напускаме училището. Не ми се занимаваше повече и казах, че е по лични причини, но тя настоя да узнае истината. Е, казах й истината, като нищичко не й спестих по всякави въпроси. Тя се нацупи, фръцна се и хайде обратно в уютният кабинет.
Всъщност голяма част от проблемите идват от нея, защото не търси отговорност на персоналът, не изисква....., а пък си има и голям "гръб" от мъжки пол....Та на нея казано с две думи "Не й пука!"
В училището, разбира се, има и свестни учители. Даже аз препоръчах на една майка две от тях. Радвам се за всички, които са попаднали на хора, достойни да се нарекат учители и искрено съчувствам на  некъсметлийте.
Във всяко  училище си има "мърша", но ролята на директора е също много важна.

# 64
  • Мнения: 911
Ужасно е, че децата попадат в ръцете на неудовлетворени, без амбиции хора. Така ги демотивират и трудно могат да разгърнат потенциала си. От друга страна децата са нежни души всяко неодобрение и грубо отношение ги наранява.
Не бива да се допускат некомпетентни, посредствени и груби учители да формират ценностната система и възприятието за света на децата. Жалко, че тази професия не е престижна и добре платена, за да има и друг тип учители - призвани и изгарящи в работата си, стремящи се да отворят нови прозорци и разкрият скритите възможности на поверените им ученици.

# 65
  • sofia
  • Мнения: 8 958
Мисля, че тя спечели финансиране по проект, но не знам от къде, ние купихме само мишките.
Мама Пенка, вашата учителка просто е добра и инициативна. 
http://progresivno.org/pages/viewpage.action?pageId=819245
Случайно го видях, защото синът ми има проблем с разбирането на матматиката и чета какво ли не.

# 66
  • Мнения: 26
Мисля, че тя спечели финансиране по проект, но не знам от къде, ние купихме само мишките.
Мама Пенка, вашата учителка просто е добра и инициативна. 
http://progresivno.org/pages/viewpage.action?pageId=819245
Случайно го видях, защото синът ми има проблем с разбирането на математиката и чета какво ли не.
Съгласна съм и затова съм много щастлива за дъщеря ми, че се получи така.
Както и на повечето родители опасенията ми са свързани с 5-7-ми клас.

# 67
  • Мнения: 2
Подкрепям казаното от strida за «педагожката» Дарина Проданова. Запазена марка на тази госпожа е да създава проблем там, където го няма (или поне не е толкова сериозен), и същевременно да си затваря очите и дори да прикрива реално съществуващ такъв.  Тя наистина е ненадмината в пренасочването на  вниманието от  ситуация, с която не може или не иска да се справи, към такава, чрез която да си изгради имидж на млад, амбициозен, справедлив, работлив и т.н. преподавател.
Всяко дете има положителни и отрицателни и качества. Задачата на педагога е да поощрява развитието на хубавото и да работи за туширането и преодоляването лошото. Грозно и коварно е умишлено да провокираш проявите на отрицателните качества на учениците си, но Проданова го прави. По този начин тя трупа компромати срещу децата с цел криворазбрано себедоказване, тормоз и настройване на останалите ученици и родители срещу нароченото дете. Когато се усети, че е прекалила с психическото насилие спрямо «черната овца» (или «бялата врана»),  госпожата институционализира конфликта, т.е., намесва като своя страна администрацията на училището и се скрива зад нея. Наистина, перфектен начин хем да създадеш интрига и да покажеш какво очаква неудобните, хем да избягаш от отговорност.
Мисля, че всички ние си даваме сметка, колко е опасно всичко това – за всички: за самите деца, които поради крехката си възраст и все още незакърнялото си чувство за справедливост могат да получат сериозни психологически травми дори само като свидетели на случващото се, за родителите, които след показното с двете деца са принудени да угаждат на госпожата, за да не се заяжда с детето им, особено в края на 4 клас. Поведението на Проданова е и антиколегиално – както спрямо тези учители от 138, за които от дискусията стана ясно, че са всеотдайни професионалисти, така и спрямо учителите от другото училище, където са преместени двете деца. Само си помислете: за разлика от «уважаемата» Проданова, при която са били доведени две будни, любознателни, позитивно настроени деца, при  учителите в другото училище са избягали двама обезверени, наранени, депримирани ученика. Потресаващото е, че Проданова продължава с иронията и сарказма си както по повод на напусналите деца, така по адрес на училището, което в труден миг им е протегнало ръка. Интересно, какво или кой  й дава основание за такова самочувствие?

# 68
  • Мнения: 911
Karina72,

това е ужасно. Представям си какво са принудени да търпят родителите на нарочените деца докато усетят, че децата им са подложени на тормоз. Нямам думи да изразя възмущението си от подобно недостойно поведение. Тези малки деца не разбират как попадат във вихъра на интригата. Техните мозъци не са подготвени за тези психоатаки.

# 69
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 942
Преди време - 1-2 месеца, наше много близко детенце - първокласник в това училище, просто се прибрало за пореден път у дома и примирено констатирало пред родителите си: "Аз съм пълен неудачник". Причината? Всеки ден класната му набивала в главата как от него нищо няма да излезе, колко е тъп, умствено ограничен и т.н., само защото свършвал последен със задачите. А е умно и много будно дете, старателно. Но вече е примирено, че от него нищо не става, защото така е казала класната. Confused Умът ми не побира как изобщо може да има подобно отношение към дете на 7 г.  Twisted Evil

# 70
  • Мнения: 2 469
     lulumba,споделеното от теб е също мн.тъжно.  Така моят син,преди години съобщи ,че не може да рисува...,госпожата му казала! (предучилищна група, но не е в 138)Спря да ми подарява детските си рисунки,спря с часове да си оцветява вкъщи!Докато го уверя,че на мен ми харесва,че за рисуването няма добър или лош...Много е важен като човек,какъв е педагогът,който е с децата ни!

# 71
  • Мнения: 2
Винаги ме е трогвала загрижеността на отзивчивите и всеотдайни bg.mammi, за деца, които те не познават.  Мили родители, нека вярваме на децата си – та ние ги познаваме най-добре! Нека винаги да бъдем до тях с подкрепата си и нека те знаят това! Така ще ги защитим, докато са още малки, защото при конфликтите възрастен – дете винаги детето е в неизгодната позиция. Нека децата ни чувстват нашата подкрепа. Така те няма да се страхуват да отстояват правотата си – особено пред натрапени им  и често агресивни авторитети. Ако пък са сгрешили (с действия, преценка и т.н.), нека знаят, че ще им помогнем да поправят грешката си и да не я повторят!
Получи се банално-патетично, но така чувствам нещата.

# 72
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 942
Много е важен като човек,какъв е педагогът,който е с децата ни!

Именно!  Peace В тази възраст децата са лесно раними (дори и онези, които създават впечатление за непукисти) и много лесно могат да бъдат отказани от едно или друго, ако подходът на педагога не е добър. Да не говорим за психическите травми, които могат да останат и за цял живот в някои случаи. Точно затова казвам, че е много, много важен педагогът. Просто това не е работа за всеки. Трябва не само да обичаш професията си, а да обичаш децата изобщо. И да имаш необходимите качества да работиш с деца, а не те да стават неволни жертви на нечий непрофесионализъм.

# 73
  • Мнения: 4
Пиша, защото виждам, че дискусията взима насока, която няма да е полезна за никого, включително и са започналата я – strida.
Аз съм баща на дете, което учи в същия клас, от който бяха преместени в 119 училище детето на strida и другото дете, за което стана въпрос и чието име не се споменава. Аз също няма да споменавам името на другото дете, защото не виждам майка му да се е включила в дискусията. Ще и оставя възможността и тя да каже нещо за детето на strida!
Синът на strida е известен в класа, при това с не много добри неща. Това, че по принцип не си пише домашните е само едно от тях. За моето дете, от което черпя основно информацията за детето на strida макaр, че имам и лични впечатления, основната характеристика на синът на strida в училище е, че той постоянно плюе! Плюе по земята, плюе съучениците си (основно момичетата), плюе навсякъде. Откъде се е научил да го прави, при положение, че никой от съучениците му не практикува подобно нещо оставам на вас да прецените. Втората му характеристика, е че той говори в час, както се изразява моето дете - глупости! В резултат пречи на останалите. Третата му характеристика, която моето дете не харесва у сина на strida е, че той доста псува! Нарича момичетата от класа к-рви - дума, която моето дете е научило от сина на strida. Не на последно място, синът на strida, според моето дете, мирише неприятно! Няма да казвам, какво определение даде моето дете на миризмата, но тя определено издава нечистоплътност. Не знам, какви са разбиранията на родителите му, относно личната хигиена, но трябва да им се обърне внимание, че когато човек живее в общество и е принуден ежедневно да се среща и общува с много хора е необходимо да поддържа добра лична хигиена. В противен случай може да се окаже аутсайдер без да го иска.
Попитах детето си за последната случка с детето на strida, при която синът на strida е бил ударен с топка в корема. Според него той е стоял зад футболната врата, докато други деца са играели футбол на игрището. Бил е предупреден от тях, че ако стои там може да го ударят с топката. Той обаче е продължил да стои там и в крайна сметка е пострадал. Не стига това, ами се нахвърлил да бие този, който ритнал топката.
Отново от детето си разбирам, че в резултат на поведението си синът на strida е бил наказан да почисти опреден район от училището (общественополезен труд). В деня, в който е трябвало да направи това сина на strida се появил на училище с превързана ръка, при което казал, че се е наранил. В резултат, естествено, не са го карали да върши това , което е бил наказан. По късно, обаче, превръзката взела да пречи на сина на strida в действията му и той я свалил с едно дръпване! Оказало се, че сина на strida изобщо не е наранен, а просто се е скатал от наказанието като е излъгал.
Накрая искам да кажа, че като родител аз не виждам вината за това, което сина на strida прави в него. На тази възраст децата са огледало на семейната среда и там трябва да се търсят причините за поведението им! Ще дам последен пример, за да подкрепя твърдението си. В клас учителката пита сина на strida защо е без домашно и дали майка му и баща му не му се карат за това, че не си пише домашните, и обръщат ли му изобщо внимание? Синът на strida отговаря дословно, според моето дете, следното: Баща ми не ми се кара, той направо ме бие. Бие ме като куче! Така както бие дакела, когато с-ре на любимия му стол!
Мисля че никое дете не заслужава подобно отношение от страна на родителите си. И ако някой е за някъде, то семейството е за докладване в социалните служби!

Последна редакция: вт, 24 апр 2012, 01:20 от Mamma

# 74
  • Мнения: 24 467
Първо да напиша още тук- темата не ме касае лично, нямам нищо общо ни с това, ни с останалите споменати в темата училища.
Темата, обаче, е интересна като обобщен израз на отношенията в училищети и по повод училището. За мен е много показателна. Благодаря, за което.

Бих си останала само с четено, ако не бяха някои странни включвания. Странни- за мен. Няма да обяснявам защо.
Бих желала само да запитам по повод това:

...Не на последно място, Мишо, според моето дете, мирише неприятно! ...

...В клас учителката пита Мишо защо е без домашно и дали майка му и баща му не му се карат за това, че не си пише домашните, и обръщат ли му изобщо внимание? Мишо отговаря дословно, според моето дете, следното: Баща ми не ми се кара, той направо ме бие. Бие ме като куче! Така както бие дакела, когато с-ре на любимия му стол!
Мисля че никое дете не заслужава подобно отношение от страна на родителите си. И ако някой е за някъде, то семейството на Мишо е за докладване в социалните служби!


Това /и всичко по- горе/ ви го каза вашето дете, което било съученик на Мишо? Така ли е?

Общи условия

Активация на акаунт