Искрено и лично за строгостта

  • 12 781
  • 216
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 329
Е,  повечето са отговорили, че такова поведение е абсурдно. Ако искаш, дай да анализираме твоя подход, защото така, както си поставил въпроса - да се гавря с децата или да съм им приятел в смисъла, който влагаш - и двете не работят (твърдението ми за втория вариант е и от личен опит). Очакваш да ти кажем, че предпочитаме за децата си учител като теб ли, не те разбирам много добре.

Не, изобщо не очаквам аз да бъда предмет на обсъждане, защото темата не е затова. Как да анализирате моя подход, като вие не го познавате. Аз не съм давал някаква светлина по въпроса, освен, че не упражнявам психически тормоз над учениците и не им задавам тенденциозни въпроси с цел да ги оценя по-ниско. Какъв смисъл влагам аз? Аз пък това не разбирам. И двете с Андариел говорите за някакво приятелство. Тази дума не съм я споменавал. Не тормозя учениците си тенденциозно, отнасям се с уважение към тях, но не знам те да ме чувстват като приятел, да ме приемат за изповедалня, да споделят личните си преживявания с мен или да ме приемат като един от тях, все едно - техен съученик един вид.

# 121
  • Kопенхаген
  • Мнения: 663
Argent , по- голям интригант от теб не бях срещала тук...

# 122
  • София
  • Мнения: 62 595
всъщност, да, това не е приятелство, просто се поддадох на клишето! Да го наречем, скъсяване на дистанцията поради младостта на  учителя  и все още по-голямата психическа близост до възрастта на децата.

# 123
  • Мнения: 18 316
В смисъла на дъвката, шапката, и какво беше още. И стига си се обяснявал, не знам осъзнаваш ли как изглеждаш отстрани.

# 124
  • Мнения: 329
О, хайде стига. Ние ще ти приписваме всякакви наши измислици, плод на собственото ни въображение, ще клеветим, а ти си длъжен да си мълчиш и да не се "обясняваш". Болест форумна. Това го има само тук и аз наистина съм убеден, че има нещо много не наред в този форум. Влизам в още няколоко други, там всеки човек може да има и петнайсет публикации на страница и никой никого не е захапал, че се обяснява, нито му държи сметка защо пише. Нали затова са форумите - да се пише и да изразиш становището си ако желаеш.

П.П. Дъвката и шапката не виждам по какъв начин намекват за приятелство. Просто не държа на условностите - облекло, накити, нокти, подстрижка, шапки - всичко това е периферия, която и да я има, и да я няма, не виждам по какъв начин влияе на знанията на учениците, а за мен точно техните знания са от първостепенно значение. Всичко друго е маргинално и някакъв пълнеж.

Последна редакция: сб, 14 апр 2012, 17:16 от Argent

# 125
  • София
  • Мнения: 12 217
От вчера седя, гледам,чета е се чудя това ли е българина, да го мачка някой и на него да му харесва.Само тогава ли ще мисли и ще се опитва да взима решение за каквото и да било, а дали изобщо ще може да взима решения и да има собствено мнение.Не!Той е научен някой да му определя живота, да го унизява, да го принизява до долното стъпало.Това му харесва!Ако по този начин ,някой е решил да се държи, какво ще постигне?Страх!!Само страх, без избор, без мисъл,без изява на собствените си желания, и ще се повлече по тълпата.Като стадо!Никога не бих си разрешила, детето ми някой да го унижава, и да всява страх в душата му.Искам да може за мисли и да расъждава правилно, да може да взима решения,  за да си определя сам бъдещето.Ето защо сме все още "бананова република."На нас ни е хубаво, когато някой ни унижава и ни прави на идиоти!!

# 126
  • Мнения: 329
Ето това е адекватно мнение, конкретно по темата. Независимо дали съвпада или не с моето лично виждане. Аз като автор, дори и въпросната госпожа, не сме ядрото на темата. Не проумявам защо е необходимо непрекъснато определени потребители да се заяждат тенденциозно с мен и дори да влизат в подфоруми, където никога до момента не са се разписвали, само за да се срещнат с мен в теми, където пиша. Заставам твърдо зад думите си и мога да го докажа.

# 127
  • София
  • Мнения: 12 217
Излизам от тази тема, но за сетен път съм убедена, че бих желала да съм гъркиня, въпреки, че се отделям от темата.Искам да бъда свободна в начин на изразяване, желания,живот,не желая никой да ме плаши и да упражнява волята си над мен и моето семейство.Страхът поражда страх!!

# 128
  • Мнения: 1 175
От вчера седя, гледам,чета е се чудя това ли е българина, да го мачка някой и на него да му харесва.Само тогава ли ще мисли и ще се опитва да взима решение за каквото и да било, а дали изобщо ще може да взима решения и да има собствено мнение.Не!Той е научен някой да му определя живота, да го унизява, да го принизява до долното стъпало.Това му харесва!Ако по този начин ,някой е решил да се държи, какво ще постигне?Страх!!Само страх, без избор, без мисъл,без изява на собствените си желания, и ще се повлече по тълпата.Като стадо!Никога не бих си разрешила, детето ми някой да го унижава, и да всява страх в душата му.Искам да може за мисли и да расъждава правилно, да може да взима решения,  за да си определя сам бъдещето.Ето защо сме все още "бананова република."На нас ни е хубаво, когато някой ни унижава и ни прави на идиоти!!
Съгласна съм с това!

# 129
  • София
  • Мнения: 62 595

П.П. Дъвката и шапката не виждам по какъв начин намекват за приятелство. Просто не държа на условностите - облекло, накити, нокти, подстрижка, шапки - всичко това е периферия, която и да я има, и да я няма, не виждам по какъв начин влияе на знанията на учениците, а за мен точно техните знания са от първостепенно значение. Всичко друго е маргинално и някакъв пълнеж.

Сори, ама си в грешка за условностите! Хората се влияят от външните характеристики и ритуали. Те са измислени точно затова, за да подпомогнат поставянето на човека в определен контекст, за да възприеме той определена нагласа на ума и поведение. Иначе, за какво мислиш, че са униформите? Или специалните дрехи и специалните ритуали! Махането на шапката и изплюването на дъвката са ритуали, които показват, така да се каже, по-ниското място на ученика в йерархията в сравнение с учителя. Ти не си на едно ниво с учениците си, защото ролятата ти предполага йерархичност, възрастта ти също - ти си мъж, а учениците са младежи или деца. Когато част от признаците и качествата във вида и поведението не съответстват на цялостната картинка, хората започват да се губят и да не знаят какво точно се очаква от тях. Затова е добре да има единство.

# 130
  • Насред хаоса
  • Мнения: 5 464
Наистина е гавра това отношение. Ако изобщо може да се нарече отношение, де. Това и строгост не е - по-скоро някакво извратено удоволствие от факта, че има някаква, макар и временна власт над себеподобни. Не бих допуснала децата ми да бъдат при такъв преподавател, та ако ще факир да е в областта си. Имала съм доста строги учители, но ги помня с добро. Сбъркаш ли строгостта с гаврата, нещата се обръщат. Така стана с мен като студентка в ПУ - явявам се на изпит при един ... хахо, няма да кажа кой е, щото бая народ го познава.  Mr. Green На никого знанията не бяха на ниво за него. Точно на принципа на твоята колежка при въпросите с парното. Изяла съм всички книги от конспекта с кориците, тегля въпрос, пада ми се една и почвам с анализа. Като видя, че няма за какво да се хване, заби въпроса: *В коя глава е еди-коя си случка?* Отговарям аз чинно. И следва забивката: *Да, ама не знаеш на коя страница е от изданието, което аз съм казал да четете!*  Crazy Mr. Green Накрая се явих при друг преподавател и пак си взех изпита.  Grinning

# 131
  • Мнения: 329
Андариел, добре разбирам за какво говориш. Стига дъвкахте тези дъвки. Simple Smile Винаги темите се люшкат между крайности. Това, че не санкционирам носенето на шапка в час съвсем не означава, че насреща си имам тридесет качулки или всичко живо пльока балони и преживя, нали. Wink При мен всеки си знае мястото и е наясно какво е допустимо и какво - не, защото още в началото им показвам, че опитите за преобръщане на часа в анархия не се получават, без да ги държа като в концлагер, очакващи всеки момент да станат на сапун. Нямам почти никакви проблеми с дисциплината, ако се появи от време на време някакъв, го туширам веднагически. Така съм си постлал, че хем ми имат уважение, хем и не треперят по коридорите, когато ме видят. Независимо, че съм млад преподавател и имам малка разлика с учениците си. Има начини. От опита ми до момента съм преценил, че дъвката и шапката на пет или шест деца, които носят, по никакъв начин не пречи на общата ни работа в час и на тяхната концентрация и затова съм сметнал, че не е необходимо да ги санкционирам.

# 132
  • София
  • Мнения: 62 595
Брей, много си докачлив! То да не ти каже нещо човек, пък и с най-добри намерения! Какво общо има тук концлагерът! Нито дъвката, нито шапката помагат за нечия концентрация, особено първото, освен ако човекът още не е излязъл от бебешкия период вечно да има нещо в устата му, а за второто, освен ако не е пристрастен към съответната вещ. Много ти здраве!

# 133
  • Мнения: 6
В смисъла на дъвката, шапката, и какво беше още. И стига си се обяснявал, не знам осъзнаваш ли как изглеждаш отстрани.

От цялата тема запомних само това - дъвката, шапката и каквото беше там още Simple Smile

# 134
  • Мнения: 741
И въпроса за парното.  Party
 Hug

ПС  Какво пък толкова се дразните от дъвките. Учениците може да прикриват с тях цигарен или алкохолен дъх, например.  Grinning   По-добре на дъвки да мирише в стаята, отколкото на ... други аромати.  Crazy

Общи условия

Активация на акаунт