Всички се оплакват от работодателите, а от работниците имали оплакващи се?

  • 7 713
  • 60
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 1 310
 Tired
Не юрист, а адвокат, съд и т.н.
И... нали знаеш - който се смее последен, се смее най-добре. Обикновено това е работникът, защото работодателят му наплаща заплатите за времето на делото, обезщетение и разходите по делото.

# 31
  • Мнения: 481
Piny , като влезеш е хранителен магазин и си вземеш нещо, на което срока му е изтекъл преди 2 месеца кого ще обвиниш? Едва ли ще попиташ кой от персонала отговаря за този щанд,нали? А знаеш ли какво точно се крие под термина "изгаряне"? Въпросният работник системно се разменя с колегите си защото е на рожден ден, на сбирка, на лекции и на изпити...на едни все нещо им се налага,а на други не - това е тормоз така ли?Аз мисля, че тормоза е за мен и колегите ми, който му караме смените. Така,че кой каквото си е постелил на това ще лежи...
А това за дължината на болничния зависи и от познанството с лекаря. Странно да се разхождаш из града и кафенетата и да казваш,че операцията ти е само драскотина.
Пипи, не казвам,че ще уволнявам, а питам за съвет. Не съм казала,че съм с високи изисквания или имам претенции,че знам. Както казах събирам мнения. А такива очевидно злобни нападки не ме плашат. Нямам предства какво работиш, но се надявам да имаш много сериозна фирма, коята да има добросъвестни служители или да можеш да си покриваш загубите, както и да плащаш на адвокати.
Виновна е фирмата, права си или отговорникът на обекта.
Затова има такива като теб, които да контролират работата на екипа си, затова те получават по-високи заплати, защото носят отговорност.
На мен ми се струва, че правите много здрава интрига против колега и се чудите как да го натопите пред шефа.

# 32
  • Мнения: 439
Щом колегите му са съгласни да се разменят смените какъв е проблемът? И напълно е възможно болничният да е издаден за 1 месец-това е минимумът при хирургична интервенция. Дори човекът да се разхожда из града това си е негова работа-официално той е в болнични,но никъде не е казано,че е прикован на леглото.

# 33
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз мисля, че къде ходи и какво прави работникът извън работното си време изобщо не влиза в работата на управителя му. Нито пък кои лекари познава и как се чувства след операцията. Има възможност да се сменя, т.е. някой му е позволил, сменя се. Това изобщо не е повод за уволнение.

# 34
  • Мнения: 522
Пини, няма интрига.Е как да ги контролираш? Освен да ходя по тях и да върша същото. Просто понякога на човек му писва да бъхти и да носи отговорност за неща, които не зависят от него. Да права си, колегите са съгласни, един път, два пъти, но когато това се случва системно и само с един човек прави впечатление. Проблема ми не е, че някой е болнични, радвам се че всичко е наред, а отношението ме дразни. По телефона с мен звучи като 3 метра под земята,а  пред другите всичко е ок....
Явно не са ви крали работниците....Колкото и голяма да е фирмичката храни няколко семейства, което не е без значение. Надявам се да не се стига до толкова сериозни  начинания като съдебни дела.
В момента  имаш повече сметка да си работник отколкото работодател

# 35
  • Мнения: 439
Човекът има право да се защитава и да си търси правата. При това тенденциозно отношение към него и при погрешна стъпка от ваша страна е в пълното си право да ви съдере от съдебни дела.

# 36
  • Мнения: 522
Аз мисля, че къде ходи и какво прави работникът извън работното си време изобщо не влиза в работата на управителя му. Нито пък кои лекари познава и как се чувства след операцията. Има възможност да се сменя, т.е. някой му е позволил, сменя се. Това изобщо не е повод за уволнение.


Не споря. И пак казвам, не съм казала,че ще уволня - питам за съвет някой който е бил в някаква подобна ситуация. Повечето отговори бяха,че такъв работник се освобождава незабавно. Но тези отношения са много сложни. Бъдете сигурни,че сега защитавате подобни действия, но в момента в който такъв човек работи за вас, ще сте на друго мнение
Ева17, не моето поведение е тенденциозно, а неговото, съжалявам, че не съм наказвала по често писменно за случаите. Не ми беше приятно клиенти да ми казват,че персонала си говори по мобилния докато ги обслужва

# 37
  • Мнения: 439
Не се засагай,нищо лично. Но форумът е пълен с оплаквания от нагли и некоректни работодатели,които се чудят как да прекарат или уволнят даден служител  и затова съм чувствителна на тази тема. Ако този човек не си изпълнява задълженията имаш право да го санкционираш,но при стриктно спазване на КТ.И в никакъв случай докото е в болнични.

# 38
  • Мнения: 522
Ева, не се засягам. Даже в момента работя, по друга линия, с безработни. Наистина чух много страшни неща за точно такива работодатели. Но като работодател ( нещо подобно) се сблъсквам с много безотговорни  и нагли лица. Няма да го уволнявам докато е болничен разбира се, все пак има хора над мен, които доста дълго го толерираха, но вече и от тях не зависи.Но в случая съм била много коректна и въпреки всичко се опитвам да не подклаждам напрежението. Не е нормално да се обадиш на колегата си в 6, при положение че смяната започва в 7 и да го помолиш да те замести защото идваш от път и ти се спи.
Пази Боже от гадни работодатели и от такива служители

# 39
  • Мнения: 6 207
Да си работодател не е лъжица за всяка уста.
Идеята не е как да се оправяш с такива ситуации, а как да не стигаш до тях.
Затова си има 6 месеца изпитателен срок, ако за тези 6 месеца не разбереш за какво става въпрос, после късно е, либе, за китка.
Аз  те разбирам, защото години наред съм била управител и между чука и наковалнята... Собственикът си иска неговото, хората, които работят също имат виждания и ти трябва да балансираш.
Още първата година като управител, бях наивно 19годишно девойче, стигнах до една абсолютна истина - хората не се променят, няма да ги научиш за следващия им работодател, ако не те разберат от първия, втория, максимум третия път, ни бележки, ни глоби оправят положението... Сбогом докато е време и това е. Откакто го осъзнах това, резко ми се изясниха принципите на мениджмънта при това съвсем на практика.
Та така - не се коси за неща, които не можеш да промениш.
Взимайте заместник с временен договор. Нека човека си изкара болничния. Да се върне и тогава се изяснявайте с него.
Не се захващай с неща, за които не си готова още.

# 40
  • Мнения: X

В момента  имаш повече сметка да си работник отколкото работодател

Ти не си ли също работник?

Но като работодател ( нещо подобно) се сблъсквам с много безотговорни  и нагли лица. Няма да го уволнявам докато е болничен разбира се, все пак има хора над мен, които доста дълго го толерираха, но вече и от тях не зависи.Но в случая съм била много коректна

Ааа, сега разбрах (объркването ти).  CrazyНа мене лично, ей така посред криза, много добре ще ми дойде едно уволнение от "работодател" като тебе.  Mr. Green

# 41
  • Мнения: 4 300
Не разбирам защо се пишат толкова грешни неща Rolling Eyes
Аз мисля, че къде ходи и какво прави работникът извън работното си време изобщо не влиза в работата на управителя му.
Да, освен ако не представи болничен, че е със счупен крак, а в това време е на ски състезание в Алпите ( реален случай). Болничните са за календарни дни, не за времето на работа, и обикновено упоменават режим. Това във връзка с болничните де, иначе има и други случаи, в които делата на работника в свободното му време касаят работодателя.
Виновна е фирмата, права си или отговорникът на обекта.
Затова има такива като теб, които да контролират работата на екипа си, затова те получават по-високи заплати, защото носят отговорност.
На мен ми се струва, че правите много здрава интрига против колега и се чудите как да го натопите пред шефа.
Освен, че примерът не е много релевантен, тъй като МОЛ са с малко по различен режим, все пак да се повторя, че и работниците носят ограничена и пълна имуществена отговорност. Разликата с онези ' с високите заплати' или служителите с управленски функции е в максималния размер на ограничената - 3 заплати вместо една.

Та с две думи, Мама Му, вместо да хабиш време и нерви тук, се консултирай със счетоводител, адвокат и БТ, в този ред. Във форума можем само да гадаем и да си пишем общи приказки, кой колкото може. Ако все пак смяташ, че са ти нужни форумни съвети пробвай в одит.инфо.
И хубаво си отваряй очите, защто освен, че КТ защитава приоритетно работника както е писала Илиана, дори и в случай, че спечелите дело е много трудно да си съберете вземанията. Дето има една приказка- на босия цървулите не можеш да вземеш, а вероятността човекът да потъне в сивия сектор е голяма.
пп. да допиша- за нарушаване на режима на болничния се сигализира в НОИ

Последна редакция: пн, 16 апр 2012, 23:36 от Рокси

# 42
  • Мнения: 4 875
А не мислите ли, че всъщност е несправедливо да бъде толкова трудно да уволниш някого?

Т.е. ако работникът е недоволен, пуска си молбата, предизвестие и си тръгва. Ако работодателят е недоволен, ми изглежда направо невъзможно да уволни някого.

Спомням си преди много време един опит да се уволни една колежка поради несправяне с работата. То събирахме факсове от недоволни клиенти, бяхме минали на изцяло писмена кореспонденция с нея, супер простотии. И накрая добре, че се омъжи за някакъв германец, та си замина...

Та не трябва ли да има някаква симетрия в тия отношения?

# 43
  • Мнения: 4 300
Зависи за кого Confused  ConfusedИсторическите натрупвания обаче си съществуват и е много трудно да бъдат променени.
Един цитат от Х.Бъфет, сина на Уорън Бъфет ( има интервю в миналия Капитал)
Какво мислите за европейската криза?
Вече не можем да отделим Европа от САЩ, има твърде много връзки. Ако една част от света страда, ще страдаме всички. Това е глобална икономика, не можем да избягаме. Европа има култура, която е много различна от нашата. Като среда е по-трудна за бизнеса. И това може да се окаже грешка. Ако в дадена страна не можете да уволните някой, който не си върши добре работата, защото социалните разходи са с 30% по-високи, компаниите просто ще потърсят други локации.
http://www.capital.bg/biznes/predpriemach/2012/04/10/1805289_bas … a_mi_uorun_bufet/
Извинявам се за офтопика.

# 44
  • Мнения: 522
Check Please, работник съм, както писах преди има хора над мен. Аз съм посредника и този от който искат да каже, става ли някой или не, и да не се занимават собствениците с графици и подобни неща дребни неща.Лошото,че понякога нещата излизат след 6 месец.Ето например едно момче на края на 5тия месец от срока на изпитване се появи  доста пиян,защото си имало повод. Или целият персонал има достъп до склада, от там изчезват стока и всеки вика не съм аз. Аз на разпит с детектор ли да пращам тези хора?Много примери има такива, ама да не пълня темата.
Рокси,  Hug, мерси. Малко се заиграха коментарите - едва ли някой иска да се занимава със съдилища за  200 - 300 лв. Въпроса е принципен. Защото покрай другите ми занимания открих, че безработните са си добре така в повечето случай и не е нормално бивши магазинерки, който са си чоплели семки докато са на наработа да се оплакват,че са ги съкратили и още доста подобни случай.
Работата е там, че доста от млади хора не са мотивирани и съответо не са качествени работници
Ерин Брокович , мерси, знам че това е принципа, но когато те натискат отгоре...... а  сега са на обратното мнение. Както казваш: "Късно е либе...."
 Честит първи работен ден ..............
JP, да права си . По уплюха ме добре и излезе, че човечеца е супер кадърен и аз  искам да го махна. Все пак има хора, който не отговарят на определени изисквания и наистина е по добре да се махнат. Аз съм била коректна, но явно не е от значение това. Едната колежка я уволниха дисциплинарно за подобни неща.

Последна редакция: вт, 17 апр 2012, 06:46 от Мама_му

Общи условия

Активация на акаунт