Китайските паралелки на 138-мо СОУ "Проф. Васил Златарски"

  • 67 232
  • 199
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 61
Zanda Ksurik, много се радвам, че намирам така подробна и увлекателна тема тук.
Следя я с интерес. Дори утре ще предложа на щерка ми, която умува дали да впише в желанията си след 7 клас  китайски език, сама да прочете какво сте написала.

Лично аз съм доста изненадана от желанието на дъщеря ми ми да изучава източен език, тъй като по мое мнение тя изобщо не е ориентирана какво иска да учи. Подкрепям я в желанието й, ще видим какво ще се случи на класиранията.

Балът й се очертава 29.852 (ако смятам удвоения сбор от оценките от изпитите + оценката по мат. + оценката по БЕЛ от удостоверението за завършен 7-ми клас). Естествено тя си пожела първо да се впишат японските паралелки във 18-то и 138-мо училище. За жалост аз нямам никакво мнение за тези езици и паралелки, но това, което пишете за паралелката в 138-мо училище, лично за мен, е много привлекателно и е този вид презентация, от който аз имам нужда като родител, за да имам представа накъде се ориентира в образованието си детето ми.

Желая успех на паралелката с китайски език и само като Ви чета, вече ми се иска детето ми да има преподавател с отговорно отношение, реална оценка и любов, каквито на първо четене и усет виждам у Вас.

# 46
  • София
  • Мнения: 1 084
Много мило!

Знам добре откъде идва интересът към японския език у нас. В пъти повече хора го изучават, защото са гледали манга например или слушали запалителен японски рок. Самата аз също съм учила японски един курс, затова и мога да предложа следното виждане. Китайският език като пръв източен е в пъти за предпочитане поради няколко причини:

- Той се явява базова отправна точка за проумяването на японски, корейски, тибетски и др. езици и е нещо като латински език в онзи край на света, тъй като е най-стар, а йероглифната писменост е тръгнала също от него; поради тази причина изучаването му води до развитието на усет и дълбоки познания, които могат да помогнат за всеки следващ източен език, което не важи в обратна посока.

- Той е най-говореният език на света, а владеенето му (в светлината на икономическия бум) до голяма степен подсигурява едно добро бъдеще по отношение на работата. Япония от друга страна вече от 30 години насам е в криза, а знаещите японски език са твърде много - сами преценете каква реализация на пазара на труда ще може да има.

- При спечелване на стипендия, или ходене до там по някаква програма, разходите за семейството са в пъти по-ниски, отколкото за Япония. Това не е маловажно, тъй като статуквото ще се задържи за дълги години, а ситуацията у нас не изглежда много розова в перспектива.

- Не бива да се влияем от културните послания на Япония, чрез въпросните сериали, манга и др., когато избираме своя професия, тъй като това е съдене по красива опаковка, а не по реално полезен предмет.

Тя винаги може, стъпвайки на основите на китайския, да научи и японски. Две мои ученички продължиха в университета с японски и днес са твърде търсени кадри с реализация в Германия. Така или иначе, аз ще бъда в училището в първия ден от записванията и ще отговоря на всеки въпрос, за да може да се вземе мотивирано решение.

# 47
  • Мнения: 61
Zanda Ksurik, благодаря за отговора.

Ето това е важна информация:

- Той се явява базова отправна точка за проумяването на японски, корейски, тибетски и др. езици и е нещо като латински език в онзи край на света, тъй като е най-стар, а йероглифната писменост е тръгнала също от него; поради тази причина изучаването му води до развитието на усет и дълбоки познания, които могат да помогнат за всеки следващ източен език, което не важи в обратна посока.

както и останалото, което пишете. Надявам се дъщеря ми да стигне до записване. Тогава с удоволствие и ще разговарям с Вас. Наистина перспективите са много важни, но за жалост децата са в такава възраст, че тези неща за тях са излишна информация и "глупости"  Confused

# 48
  • София
  • Мнения: 1 626
Zanda Ksurik, благодаря за подробната информация,
Вашият ентусиазъм зарази и мен. Аз от доста време се двоумя между японски и китайски езици, но сега вече взех категорично решение, благодарение на вас. Дъщеря ми ще бъде сега в трети клас, но не искам да я записвам в 18 СОУ /мои лични мотиви/. Има ли идея в 138 СОУ да се открие паралелка изучаваща китаийски език за ученици след четвърти клас. Също така, въпреки че не препоръчвате изучаване на китайски език преди определена възраст, искам да знам дали може да ме насочите към частни преподаватели или частни курсове, защото и дъщеря ми иска да започне с изучаването на езикав в сегашния момент-може и на лични. Благодаря предварително и пожелавам сърдечни успехи в това истински хуманно начинание.

# 49
  • София
  • Мнения: 1 084
Здравейте, Ерна!
Радвам се,че сте се решили на тази хубава стъпка - при всички случаи, докъдето и да стигне, китайският ще обогати детето. Продължавам обаче да твърдя, че у нас условия за изучаване на този език от указаната от Вас възраст няма. Всяка една моя препоръка само би въвела в заблуждение, затова отказвам да я дам, прощавайте.

От есента в 138мо училище ще отворим две паралелки в първи клас, които да имат СИПове китайски. Преди обаче успешно да приключим годината и да видим дали изучаването на един тонален език дава същото или по-високо равнище на знания и умения, отколкото изучаването на западен език, няма да обеля и дума за препоръка. В момента се занимаваме именно с разработването на интересно разпределение за децата. В един и същи час ще им преподават не един, а ДВАМА китаеца, за да можем да сме сигурни, че на всяко дете ще се обърне достатъчно внимание и всяко ще се справи с предвидените дейности. Единият от китайците знае български език.

Задръжте малко устрема, защото един лош старт само ще откаже детето. Бъдете спокойна - аз съм научила китайски език, започвайки чак от 20тата си годишнина, а те започват на 14 ударно с по 18-20 часа седмично език на седмица. Бъдете спокойна, че, стига дотогава да запази интереса си, всичко ще бъде наред. А ако не успее да запази интереса, значи по-добре, че не е и започвало детето, защото това е разход на време, усилия и пари.

# 50
  • София
  • Мнения: 1 626
Zanda Ksurik,
Благодаря за искреният отговор!Пожелавам успехи във всичките ви начинания!

# 51
  • Мнения: 186
Моят син ще е първи клас в 138 СОУ.
Ще го запиша на ЗИП китйски. Пък ще видим заедно резултатите. Simple Smile

# 52
  • София
  • Мнения: 1 084
Моят син ще е първи клас в 138 СОУ.
Ще го запиша на ЗИП китйски. Пък ще видим заедно резултатите. Simple Smile


Чудесно!

На родителската среща за първи клас септември месец ще представим целия екип и учебното разпределение по теми и дейности Wink Мисля, че на децата ще им бъде много интересно!

# 53
  • София
  • Мнения: 1 084
Скъпи родители,

За съжаление за паралелката на първо класиране се събраха едва девет души и тя бе спряна веднага. Само мога да предполагам защо се прояви от инспектората толкова голям ентусиазъм и натиск да се закрие преди Трето класиране. Колегите твърдят, че е имало над 30 желаещи, които са писали просто следващи желания китайски език. Много жалко, тъй като бе формиран екип от четирима преподаватели, бяха поръчани книги, ремонтиран кабинет и с огромно желание тръгнахме и ръководство и учители да създадем нещо наистина уникално и практически ориентирано като тази паралелка. В първи клас СИПовете се запазват.

Пожелавам успехи на децата през тази година! Да попаднат на добри учители и да заобичат науката и интелектуалния труд!

Сърдечни поздрави,

Яна Шишкова

# 54
  • София
  • Мнения: 62 595
какво се случва с децата, които са се записали след първо класиране?

# 55
  • Калгари, Канада
  • Мнения: 1 393
Уау, това не го очаквах  #2gunfire
Съжалявам, че такива неща се случват все още.
Нямам идея дали по закон се изисква някаква бройка за да стартира нова паралелка, но за мен 9 деца са напълно достатъчно. По-малко деца при нас го смятат за повече отделено време за децата и по- ползотворно учене.

# 56
  • София
  • Мнения: 62 595
Мисля, че се искат поне шестнайсет или осемнайсет деца, за да съществува една паралелка. Подозирам, че тези, които са се записали, са изгубили шансове за други паралелки, а ще ги разпределят зорлем някъъде.

# 57
  • София
  • Мнения: 3 245
Яна, съжалявам! Sad Следях темата и много ми харесваше идеята за такава паралелка. Не знам какви са наредбите, но ми се струва логично да бяха изчакали второто класиране, преди да бъде закрита. Thinking

# 58
  • София
  • Мнения: 1 084
И аз не го очаквах, но има някаква логика, защото така, ако на първо класиране не се се сформирала паралелка, значи че децата имат шанс да си влязат по второ желание на второ, трето класиране където са пожелали. Иначе минималната бройка е 18 души и щяхме да я имаме със сигурност.

# 59
  • Мнения: 133
Мисля, че отдавна е време г-жа Кръстева да си даде сметка,какво и куца и защо децата стремглаво напускат 138 СОУ. През изминалата тежка зима покрива на училището протече в една от класните стаи на последния етаж, намокри се и ел. инсталацията, но г-жа Кръстева рискува живота на децата ни и ги остави да се обучават в тази стая докато не дойде РЗИ и не и състави акт. А питам се ако муждувременно някое дете случайно беше закачило ключа за осветление, всички щяха да станат на факли вътре. Ето за това няма да се съберат деца. Жалко за хубавото училище от едно време преди да го съсипе г-жа Кръстева.

Общи условия

Активация на акаунт