Какви са вашите проблеми с детските градини?

  • 29 792
  • 271
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 661
здравейте отново!
аз пак ще се отклоня от последната дискусия .
очевидно има нужда да се вземат някакви мерки , но просто незнам от къде да започна , към кого е най-правилно да се обърна и изобщо има ли регламентиран начин по който да се разнищи проблема .
малкият ми син има проблеми с ходенето на ДГ от самото начало . в първа група е .
нещата започнаха да се изясняват полека . случва се вече 2-ри път да пищи и да казва ,че го е страх да влезе в групата , когато там е една от госпожите . всъщност е съвсем конкретен -“страх ме е от госпожа И." вкопчва се в карака ми , в този момент дори не плаче , целият излъчва непреодолим ужас .
днес извиках отвън госпожата и й казах ,че Емил се страхува от нея . питах я дали има някакъв проблем . тя , естествено каза -не , дори понечи да го прегърне . това последното се превърна по-скоро в дърпане и борба , защото той се мяташе и всячески се опитваше да ме достигне и да се скрие в мен . вече и пищеше и плачеше и повтаряше ,че го е страх , че иска мама .
застанах зад вратата , да чуя дали вътре ще се успокои . не , не се успокои .  не съм засичала по часовник ,но ми се стори дълго време.след което , явно е успял да се отскубне , отвори вратата и избяга от стаята . госпожата го хвана , обратно вътре , писъците не спряха .
тръгнах си , но ...... предтавяте си какво ми е .
и сега се чудя какво и как да напрвя , защото според мен става дума не за физически , а за психически тормоз .
е , как се доказва такова нещо ?!

# 226
  • Мнения: 650
Osaka, защо не говориш лице в лице с директор и учител? Просто и двете едновременно в кабинета на директора. Но се приготви да се бориш и с двете. И очаквай опити за изкарат детето ти виновно за всичко.

Аз бих опитала да разбера защо точно го е страх от нея. Поразпитай го, за да си подготвена за разговора.

# 227
  • Мнения: 661
brumbarche , благодаря !
като начало мисля да отидем , заедно с баща му , на специален разговор/не между другото , когато водим или вземаме детето / с въпросната учителка . често казано , той по-умее да бъде рязък и безкомпромисен . моята мисъл в такива моменти не върви гладко , защото съм прекалено емоционална и като че ли само "кудкудякам" .
с директорката очаквам проблеми , защото е с твърде високо самочувствие и ми е струва ,че всячески би оправдала парсонала си , само и само да не излезе , че тя е слаб ръководител.

и да - чувала съм вече подмятания за детето .
Емил брои до 100 на английски и пише буквите , пише и 20-сетина думи на английски .
може да ви се струва , че това е за хвалба , когато става дума за 3 годишно момче , но не е !
въпросната госпожа веднъж ни каза колко трудно дете бил . цитирам "направо ни подлудява с това писане "
очевидно се налага да се извинявам ,че детето ми има  силно изявен интерес , различен от интересите на останалите Shocked!?

# 228
  • Мнения: 9 043
oska не съм на страната на учителката...ама какво ще кажеш на директорката.
Детето го е страх ама защо и как не е ясно. Пробвай се да разбереш от детето от какво точно го е страх. Има хора които са ни неприятни просто така...без да са направили нещо конкретно.
Може детето да пречи на програмата, все пак учителката би трябвало да се съобразява с повечето деца. Поговори с нея мило обясни че той се страхува и си видяла и това сутринта когато тя се е опитала да го прегърне. Пробвай с добро, обикновено работи.

# 229
  • Mars Hotel
  • Мнения: 5 280
Ако детето не ти казва защо го е страх, можеш са го заведеш на детски психолог. Ако е добър професионалист, ще може да разбере какво тормози детето и ще те насочи как да действаш.

# 230
  • Мнения: 661
Hope for Two , съвсем не твърдя ,че детето е лесно .
 може да се води само с добро . заплахите и наказанията при него не дават резултат , даже е по-право да се каже - имат обратен ефект.

за съжаление , доста станаха вече добронамерените разговори  . винаги когато , съм питала какво се случва , ме контраатакуват , че всъщност детето е "виновно".
много е възможно да пречи на програмата ,роден е в края на годинта , в емоционалното си развитие е по-назад от връстниците си , без това да е някаква патология .
 очевидно е нужен  индивидуален подход . тук , ако кажете , че децата са твърде много , че госпожите немогат да си позволят индивидуален подход , вероятно ще сте прави !
обаче кой би оставил детето си да е жертва на системата ,заради общото благо .
/наистина е жертва , има преки последствия от проблемите в ДГ , които вече му се отразяват и здравословно/

общо взето борбата при нас ще е , да убедим госпожата , да забрави автоматизираната си система за възпитание , и да се постарае да намери друг подход към детето .


Светлица , добър съвет . тъкмо с това се занимавам сега - да уредим час при добър психолог .
като го питаш какво прави госпожата - просто отговаря "лоша е , страх ме е от нея ".
бие ли те - в повечето случаи отговаря - "не".не успявам да разбера от него нищо конкретно .
съмнявам се , да е упражняван физически тормоз , но виж ...... груб тон и унижение - ето това допускам че се случва .

# 231
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
oska в подписа ти детето е на почти 7 години. За него ли става дума?

# 232
  • Мнения: 9 043
oska мисля че е кауза пердута да променяте госпожата.
Може би частично ще промени поведението но няма ка да се промени изцяло. И ако от това детето ти страда психически и здравословно..бих действала радикално. Друга група или друга градина. Не бих оставила и месец така нещата.

# 233
  • Мнения: 650
Момичета,
не е правилно да свеждаме глава и да местим децата си. Аз бях в ДГ и един следобед новата лелка ме наби с ракета за тенис (от малките, за деца, не за федербал, точно за тенис), защото съм лежала в леглото с отворени очи, а не съм спяла.

Нашите си ме взеха синя, извадиха медицинско и лелката бе дисциплинарно уволнена.
п.п. имаше още едно момиченце от нашата група - и нея я наби за същото, в същия ден.

Osaka, детски психолог + диагноза и най-вероятни причини за това и от там - в закрила на детето.
Също така пробвай не с дректен въпрос, моите също казват не, никой и пр. Но като задавш въпросите отдалече и целенасочено, започвайки какво папка днес, а хареса ли ти, а с кой игра днес, на какво, кое ти е любимото детенце и пр., и някак по този начин, ако успееш да разбереш за отношението към твоето дете.
Наистина може да не го пляскат, но не по лошо е, ако си стои цял ден на стола, без да му дават да става, защото искал да пише - на ти маса, на стол и не ставай и представи си това целодневно и всекидневно. Това съвсем примерно ми дойде на ум. На другите деца им се радват, а той стои отстрани и само гледа доброт отношение към тях, а той - изолиран.
При всички случаи разговор или конкретни действия, без да имаш нещо наяве, няма да имат никакъв фект.
Моите момиченца броят на английски до 10, познават си буквичките на имената, нашите с баща им, на бабите и дядовците. Отделно знаят много думички на английски, разни стихчета. Едната даже научи едностихотворние, което съм й чела само няколко пъти в интервал от2 месеца, но тя го харесала и го научила, знае на коя стр. на книжката е, отварая я и все едно го чете. Обожават да рисуват и да редят пъзел. Не бих приела това да е повод да се оплакват от тях, както и въобще не смятам за редно да ти се оплакват че иска да рисува и пише. В ДГ точно на това трябва да ги учат, даже знам от други майки, че в повечето им събират пари за листа, моливи и т.н.

Последна редакция: вт, 09 апр 2013, 14:41 от brumbarche

# 234
  • Мнения: 661
Tsv ,на 6 е големият ми син . лентичката за малкия/3годишен/ стои като линк , забравих какво се правеше за да се вижда.

Hope for Two , преместване също обмислям . жалкото е само ,че Еми харесва другата госпожа . но  допускам , че вдигне ли се скандал ,  ще стане солидарна с колежката си .

brumbarche ,много неприятна случка си имала . хубавото поне е , че физическото насилие се доказва по-лесно .
дори да решим да преместим детето , наистина смятам , че трябва да се потърси отговорност.
градината се води елитна ,  съмнявам се да ги удрят , но съм сигурна ,че си имат къде-къде по - фини начини  вербално да пресират децата .
това с писането го споделих само , защото беше споменато като проблем . може-би  докато всички останали изрязват или оцветяват примерно , той само пише  . освен това , когато е у дома , непрекъснато ме пита как се пишат разни думи , вероятно така досажда и на госпожите. 

Скрит текст:
за да стане по-ясно ще ви кажа ,че около 2-3 седмици след постъпване в ДГ , детето започна да се нааква , последваха много забележки от госпожите , аз пробвах абсолютно всичко , което се сетих , прочетох или чух- без резултат , 2 мессеца по-късно се предадох и обърнах "дебелият край " - т.е.  започнах да му се карам , да го наказвам , да го заплашвам и т.н.
накрая детето просто отказа да ака . стиска ,пищи не го прави ни в гърне ни в гащите , докато не дойде момента , когато вече физически не може да се съпротивлява . боли го жестоко , засяда и ни напред , ни назад. и така дълго време , а той се мята удря си главата в леглото или където свари . госпожите се стреснаха ,чак когато това се случи и при тях през деня .
няма запек - според мен просто мисли , че ако не ака няма да има проблеми .
сега се опитвам не да го науча на гърне , а просто да го насърча да не се стиска .
с пишкането няма никакъв проблем , прави го отдавна сам на голямата тоалетна.

Последна редакция: вт, 09 апр 2013, 15:19 от oska

# 235
  • Мнения: 650
Osaka, това, което си споделила в скрити ятекст е ужасно  Shocked

Горкото дете, голям стрес е понесло.

Моите дъщери са без памперс от повече от година и честно казано също сме имали моменти, в които виждам, че има някакъв проблем точно с акането. Създават им някакво не приятно усещане по този въпрос, определено Едната им дъщеря например го прави само вечер, вкъщи. В градинката все каот питам все не е акала. Другата точно стиска до последно и вземе ,че се наака. Аз говоря, обяснявам, плача и тя сипра за определен период от време.

Моите девойки се оплакват от едно-две дечица в групата, че ги тормозят.

Разпитай детето, но не тръгвай веднага с болната тема. Аз също като питам направо, получавам отговор ами никой, нищо, не (изразът на детето и начинът, по който гледа, гримаси и пр - всичко говори, че просто се притеснява дкаже истината). Когато заразпитвам по-дълго време, децата разказвайки това-онова се подхлъзват и казват и болните теми.

# 236
  • Мнения: 9 043
oska мести детето изобщо не го оставяй в тази обстановка....

# 237
  • Мнения: 3 993
Оska, мъчно ми стана за детето като прочетох скрития текст. Никое дете не заслужава такъв стрес и тормоз да търпи.  Confused

Според мен евентуалната смяна на градината не е решението, защото проблемът е в госпожата, а не в градината. Както сама казваш, детето харесва другата си учителка. Значи трябва да се раздели с въпросната госпожа, от която той се страхува или тя да промени поведението си....
Хубаво си решила първо да поговорите с нея, а защо паралелно с това не разговаряш и с директорката? Най-малкото за да я информираш за проблема и да я направиш съпричастна - длъжна е да участва в решаването му, мисля аз! Дано е свястна и опитна тая директорка, може тя самата да ти предложи решение...   

Естествено, че страстта на детето към писането не е никакъв проблем, аз не бих позволила на персонала да вменява чувство за вина у детето по този повод.  Naughty И това кажи на учителката и на директорката, да знаят, че не пасеш трева.

А предложението на brumbarche за жалба в Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) е много добра идея. Точно вчера една позната ми разказа за проблем в училището на сина й, между ученици и портиера на училището. Проблемът ескалирал след като директорката се е държала неадекватно, за което родителите са подали жалби в ДАЗД. Работата се раздухала, заваляли проверки и се започнали разследвания, в т.ч. от социалните и от полицията. Така че, жалба в ДАЗД няма да е безобидна за градината и за директорката.

# 238
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
Така както виждам имаш 2 проблема, които като нищо е възможно да са свързани. Честно консултацията с психолог няма да е излишна в  никой случай, защото за такъв сериозен проблем като описаното в скрития текст си е необходима помощ. Имаме 2-ма възрастни, които вероятно са реагирали неадекватно на ситуацията и тя се е задълбочила.
Аз бих направила консултация с психолог, после бих опитала първо с добро, да разпитам както учителката, при която става проблема, така и нейната колежка и след това, след като се изяснят проблемите ако не срещна разбиране от страна на учителките - при директорката и от там по каналния ред.

# 239
  • Мнения: 661
понеже подхванах темата , редно е да отчета тук как се развиват нещата.
когато взех детето снощи , на смяна беше добрата госпожа .
питах Еми  дали се е случило нещо страшно или неприятно след като съм го оставила , дали още се страхува от г-жа И. .
замисли се малко и отговори "г-жа И. не се усмихва и затова се връщах при теб"- цитирам точно .
казах на добрата госпожа , че вече няколко пъти плаче и не иска да влиза , когато  на смяна е колежката й .
тя каза ,че лично  няма проблем с детето .
момента не беше подходящ за по-задълбочен разговор.


писах мейл до ИСОДЗ , с въпрос дали при тях има назначен психолог и ако няма какъв е официалният начин за диагностициране на проблем с детото , свързан с посещението му в ДГ.
предполагам мнението на служебен психолог , ще има повече тежест от това на  свободно избран . за да не се оправдават примерно , че колкото психолози - толкова и мнения или нещо от сорта .
чакам отговор , преди да продължа нататък .

Общи условия

Активация на акаунт