Опашки ще се вият пред гнездата, ваканция очаква ни децата! На финала в 7 клас!

  • 60 424
  • 815
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 831
Подадох току-що документите без присъствието на детето. Писах 30 желания, така или иначе сме с нисък бал, че да не увиснем без първо класиране. Беше мнгоо спокойно и учителите бяха много любезни. Всичко попълних там на място., а те - само кодовете.
 В Ловеч, където мислим да кандидатстваме също искат детето да присъства при подаването, но тук в София минах и без нея Wink
 Успех на всички! Сега някакси ми е по-леко и нямам търпение да идва 26-ти да видим класациите Wink

# 181
  • Мнения: 38
Здравейте . Аз съм от Пловдив . Току що подадохме документите с моя син. Не си правете труда да попълвате заявленията си вкъщи . Там ни караха да ги пишем на място. Заяждаха се за пълни глупости . Не признават съкращения от рода на АЕ , а трябвало да е Англ.език.Също някои училища не ги изписвахме с абревиатура и с почти пълно наименование . Така се получи , че някои училища заедно със специалността не ми се събираха на реда. Преписвах едно заявление 3 пъти . И някои мами от Пловдив ако знаят къде може да видим паралелките с кодове. Не са тези кодове , които ги пише в сайта на РИО Пловдив в ПРИЕМ 2012/2013г.,а някакви трицифрени кодове , единия ни дори го объркаха , триха го с гума и т.нт. Да ви кажа ще съм на тръни докато излезе класирането , дали всичко е било наред с документите !

# 182
  • Мнения: 437
инка, съвпадат ли кодовете в гнездото с тези в списъка на рио? Дават ли човек да отиде с разпечатана от къщи (със или без кодове) бланка? Има ли образец на попълнено заявление на място?

На нашите са им дали целия комплект документи. Вписани са всички оценки от допълнителните изпити.

Докато попълваха кодовете на училищата споменаха, че снощи за последен път са ги променили. Rolling Eyes  Тоест сутринта са им раздали различни списъци. Аз не съм ги сверявала и не мога да кажа дали са големи корекциите.

# 183
  • София
  • Мнения: 5 551
Искате ли една сладко-смешна случка:)
На моя колежка, съпругът и преподава в НПМГ- физика. Изключителен човек. Тази година пое и допълнителни часове в една частна гимназия. Един татко отишъл да се види с него и да поговори за сина си. В края на разговора таткото му казал: " Благодаря, свободен сте." Явно е някой шеф, комуто е присъща тази реплика. Съпругът на колежката ми беше издивял. Така сме се смяли... Laughing

Аз пък като се скарам на моите деца у дома, голямата ми казва: "Мамо, имаш 40 мин да говориш, после си в междучасие"..

# 184
  • Мнения: 437
Здравейте . Аз съм от Пловдив . Току що подадохме документите с моя син. Не си правете труда да попълвате заявленията си вкъщи . Там ни караха да ги пишем на място. Заяждаха се за пълни глупости . Не признават съкращения от рода на АЕ , а трябвало да е Англ.език.Също някои училища не ги изписвахме с абревиатура и с почти пълно наименование . Така се получи , че някои училища заедно със специалността не ми се събираха на реда. Преписвах едно заявление 3 пъти . И някои мами от Пловдив ако знаят къде може да видим паралелките с кодове. Не са тези кодове , които ги пише в сайта на РИО Пловдив в ПРИЕМ 2012/2013г.,а някакви трицифрени кодове , единия ни дори го объркаха , триха го с гума и т.нт. Да ви кажа ще съм на тръни докато излезе класирането , дали всичко е било наред с документите !

Ние попълнихме по начина, по който са дадени означенията в списъците с коовете.

# 185
  • Мнения: 248
моля ако има учител да ми отговори как се формира годишна данъчна оценка първи срок 6 втори срок 4 средно аритметична ли е ? Къде да го прочета ?

Десет пъти го прочетох, все едно и също виждам - ГОДИШНА ДАНЪЧНА ОЦЕНКА  Laughing

И аз, ама веднага й простих на мамата, щото явно и на тоз огън се пече сега - да са й порязали детето с четворка за годината Sad

# 186
  • София
  • Мнения: 3 245
Подадохме! newsm44 Жребият е хвърлен, така да се каже! newsm17

Отдъхнах си...след седмици умуване и терзания вече няма връщане назад. Grinning

Беше много спокойно и свършихме бързо. В коридора имаше две учителки, които помагаха на родителите за попълването. Вътре в стаята имаше още две, които приемаха документите, като едната чете паралелките, а другата намира кодовете по списъка. За мое спокойствие си ги бях написала и аз на отделно копие и си ги проверявах за себе си. Присъствието на сина ми се оказа ненужно, естествено, дори не му дадоха да се подпише на заявлението.... ooooh!

Andariel, аз отидох с предварително попълнено заявление, само кодовете бях оставила те да ги допишат. Нямаше никакъв проблем. Не видях да има образец на примерно заявление, но както писах, има учителки, които помагат при попълването.

benighted, радвам се, че приключвате учебната година с хубави чувства! Hug Аз на моето момче мога само да пожелая оттук-нататък училищните му емоции да са далеч по-положителни! Wink

Veneta Slavcheva, много неприятно! Thinking Само са ви създали излишна работа! ooooh!

Да се похваля- синът ми има шестица по биология за годината. Blush Това беше важно за бала му в НПМГ. Peace

# 187
  • Мнения: 2 277
Еххххххх, ganis, как не съм се сещала едно време така да контрирам майка си /и тя преподаваше математика/  Joy Joy Joy! Много яко  hahaha!

# 188
  • Пловдив
  • Мнения: 711
И при нас е пълна смесица и презскачания от различни училища и паралеки и после пак връщане в същите училища, но други паралелки.
На всичкото отгоре двамата се втурнаха още сега да подават заявлението. ooooh!
Искаше ми се да ги преосмислим пак и в неделя се бях настроила да ходим. Но не! Какво толкова още съм щяла да мисля?? Та мъжът ми по акъла на сина ми отидоха да ги подават. Сега им треперя да не объркат нещо в подредбата. ooooh!

За Пловдив, от Рио ми казаха , че присъствието на детето е задължително и всичко се пише там на място.  

# 189
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
моля ако има учител да ми отговори как се формира годишна данъчна оценка първи срок 6 втори срок 4 средно аритметична ли е ? Къде да го прочета ?

Десет пъти го прочетох, все едно и също виждам - ГОДИШНА ДАНЪЧНА ОЦЕНКА  Laughing


Моля за извинения годишна оценка
работя в данъчна служба, където се издават дан. оценки


По документация това е описано в НАРЕДБА No 3 ОТ 15.04.2003 Г. ЗА СИСТЕМАТА НА ОЦЕНЯВАНЕ
Издадена от министъра на образованието и науката, обн., ДВ, бр. 37 от 22.04.2003 г., в
сила от 22.04.2003 г., попр., бр. 48 от 23.05.2003 г., изм., бр. 46 от 28.05.2004 г., в сила
от 28.05.2004 г., изм. и доп., бр. 65 от 9.08.2005 г., в сила от учебната 2005/2006 г.
т. 4, р.1 No 3а

Ето и раздел 3 (за срочните и годишните оценки):

Скрит текст:
Раздел III
(В сила от учебната 2003/2004 г.)
Срочни, годишни и окончателни оценки
(Загл. изм. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.)
Чл. 20. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Срочната оценка се оформя от
учителя, като се отчитат знанията и уменията на ученика върху учебното съдържание
по съответния учебен предмет, изучавано през учебния срок, и при вземане предвид
на текущите оценки.
(2) Срочна оценка се формира само за учебните предмети, които по учебен
план се изучават с повече от един учебен час седмично.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) По учебните предмети, изучавани в I - IV клас, и
по производствена практика не се формира срочна оценка.
(4) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Не се оформя срочна оценка по учебния
предмет "Физическо възпитание и спорт" за ученици, освободени по здравословни
причини от изучаването му, за време, което не позволява поставяне на минималния
задължителен брой текущи оценки по чл. 11а, ал. 1, т. 5.
(5) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Срочната оценка се оформя не по-рано от една
учебна седмица преди приключване на съответния учебен срок.
Чл. 21. (Отм. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.).
Чл. 22. (1) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Годишната оценка се оформя от учителя
по съответния учебен предмет, като се отчитат знанията и уменията на ученика върху
учебното съдържание, изучавано през учебната година, и при вземане предвид на
срочните оценки.
(2) За учебен предмет, който по учебен план се изучава с един учебен час
седмично и през двата учебни срока, както и по производствена практика, се формира
само годишна оценка при вземане предвид на текущите оценки.
(3) За учебен предмет, който по учебен план се изучава с един учебен час
седмично в един от двата учебни срока, годишната оценка се формира при вземане
предвид на текущите оценки от единия учебен срок и срочната оценка от другия
учебен срок.
(4) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) За резултатите от обучението по всички учебни
предмети, изучавани в I клас, се формира обща годишна оценка само с качествен
показател.
(5) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Годишните оценки по учебните предмети,
изучавани във II - IV клас, се оформят от учителя, като се отчитат знанията и уменията
на учениците върху учебното съдържание, изучавано през учебната година, при
вземане предвид на текущите оценки.
(6) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Не се оформя годишна оценка по учебния
предмет "Физическо възпитание и спорт" за ученици, освободени по здравословни
причини от изучаването му през двата учебни срока.
(7) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Годишната оценка по учебния предмет
"Физическо възпитание и спорт" за ученици, освободени по здравословни причини от
изучаването му през един учебен срок, е срочната оценка за учебния срок, през който
учебният предмет е изучаван.
(Sunglasses (Нова - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Годишната оценка на ученик, обучавал се в
чужда държава, в която не се оформят срочни оценки, се формира въз основа на
текущите оценки по съответния учебен предмет, признати при условията и по реда на
§ 5 от допълнителните разпоредби на Закона за народната просвета, и/или на
оценките по съответния учебен предмет, получени в приемащото училище.
Чл. 23. (1) Учителят лично вписва поставените от него оценки в съответната
задължителна училищна документация.
(2) Сроковете за вписване на оценките в документацията по ал. 1 са:
1. (доп. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) в деня на изпитването - за текущите оценки от
устните и от практическите изпитвания;
2. до две седмици след провеждане на изпитването - за текущите оценки от
писмените изпитвания;
3. (доп. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) в деня на оформянето им - за срочните и за
годишните оценки.
Чл. 24. (1) Окончателните оценки при завършване на основно образование са
годишните оценки по учебните предмети, изучавани в VIII клас съгласно училищния
учебен план.
(2) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) В случаите по чл. 22, ал. 6 при завършване на
основно образование не се поставя окончателна оценка по учебния предмет
"Физическо възпитание и спорт".
(3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Окончателните оценки при
завършване на средно образование се формират с точност до 0,01 като
средноаритметични от годишните оценки по учебните предмети, изучавани в
гимназиалния етап от задължителната подготовка, от задължителноизбираемата
подготовка и от свободноизбираемата подготовка.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Окончателните оценки при
завършване на средно образование по учебните предмети, които се изучават само в
един клас от гимназиалния етап, са годишните оценки за съответния клас.
(5) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Не се формира окончателна оценка по учебния
предмет "Физическо възпитание и спорт" в случаите по чл. 22, ал. 6, когато не е
формирана годишна оценка за нито един от класовете на гимназиалния етап.
(6) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) В случаите по чл. 22, ал. 6, когато не е
формирана годишна оценка за един или повече класове на гимназиалния етап,
окончателната оценка по учебния предмет "Физическо възпитание и спорт":
1. е годишната оценка по учебния предмет - когато предметът е изучаван само
в един от класовете на етапа;
2. се формира с точност до 0,01 като средноаритметична от оформените
годишни оценки по учебния предмет.

Приема се за правило: да е средно аритметично, или ако се получава напр. 4,5 - да се пише "в полза на ученика"
На мен тази година ми се наложи да си защитавам оценките на 12 клас - 2-ри срок и годишни на 2-ма ученика Simple Smile Единият имаше 3 1 срок, а при мен (аз се върнах в началото на втория срок на работа) имаше една 6-ца от тест (направен на базата на матурите от "философски цикъл" от 2007 до сега), и две 5-ци - от есе и доклад -- е, писах 5 за 2-ри срок и годината (при другия беше аналогична ситуацията, но с 4-ри и 6 за 2-рия срок и годината). Някой беше питал "Защо?", та ми се наложи да обяснявам писмено - но това да е  - показах тестовете, есетата, докладите и се аргументирах ... Но оценките за 1-вия срок не са писани от мен!
Преди години ми се е случвало и следното: пиша 4 първи срок; почва втори срок ... (от септември виждам, че нещо "не е наред с детето") ... идва месец май и до края на учебната година остават 2 месеца - явно ситуацията от началото на учебната година се е променила и ученика вече е в друго положение - няма го напрежението и притеснението - идва и ми казва: Какво да направя, за да имам 6 за годината? Разделяме с детето целия материал (и от 1-вия срок) на няколко (обикновено 4-5 части), правим си "график" Simple Smile колко часове има до края на годината и кога ще го изпитвам, и за два месеца е разбрано и научено всичко поетапно (идва в часовете ми за консултации, за да разбере по-добре нещата) и си се бори за 6-цата и ... На мен ми допадат такива деца - знаят, макар и накрая, какво искат. Не се отказват. Не ги плаши да учат. Борбени са. Ей такава девойка имам една с 4 и 5 в 10 клас и иска 6 за годината - ОК вече два пъти я изпитвам, ама тя не се дава и е много добре научила Simple Smile След последното изпитване ме пита: А за другия пък какво да науча? Казвам й: Нищо! Браво, че не се отказа! Е, какво като средно аритметично е  5 - ще й пиша 6, защото се постара и не се предаде.
Та такива ми ви работи ...
Извинете за дългото обяснение  Embarassed

# 190
  • Мнения: 182

Приема се за правило: да е средно аритметично, или ако се получава напр. 4,5 - да се пише "в полза на ученика"
На мен тази година ми се наложи да си защитавам оценките на 12 клас - 2-ри срок и годишни на 2-ма ученика Simple Smile Единият имаше 3 1 срок, а при мен (аз се върнах в началото на втория срок на работа) имаше една 6-ца от тест (направен на базата на матурите от "философски цикъл" от 2007 до сега), и две 5-ци - от есе и доклад -- е, писах 5 за 2-ри срок и годината (при другия беше аналогична ситуацията, но с 4-ри и 6 за 2-рия срок и годината). Някой беше питал "Защо?", та ми се наложи да обяснявам писмено - но това да е  - показах тестовете, есетата, докладите и се аргументирах ... Но оценките за 1-вия срок не са писани от мен!
Преди години ми се е случвало и следното: пиша 4 първи срок; почва втори срок ... (от септември виждам, че нещо "не е наред с детето") ... идва месец май и до края на учебната година остават 2 месеца - явно ситуацията от началото на учебната година се е променила и ученика вече е в друго положение - няма го напрежението и притеснението - идва и ми казва: Какво да направя, за да имам 6 за годината? Разделяме с детето целия материал (и от 1-вия срок) на няколко (обикновено 4-5 части), правим си "график" Simple Smile колко часове има до края на годината и кога ще го изпитвам, и за два месеца е разбрано и научено всичко поетапно (идва в часовете ми за консултации, за да разбере по-добре нещата) и си се бори за 6-цата и ... На мен ми допадат такива деца - знаят, макар и накрая, какво искат. Не се отказват. Не ги плаши да учат. Борбени са. Ей такава девойка имам една с 4 и 5 в 10 клас и иска 6 за годината - ОК вече два пъти я изпитвам, ама тя не се дава и е много добре научила Simple Smile След последното изпитване ме пита: А за другия пък какво да науча? Казвам й: Нищо! Браво, че не се отказа! Е, какво като средно аритметично е  5 - ще й пиша 6, защото се постара и не се предаде.
Та такива ми ви работи ...
Извинете за дългото обяснение  Embarassed


 Hug  bouquetАз не съм учител, но винаги съм мислела,че така трябва да се действа...Де да бяха всички учители  като тебе...

# 191
  • София
  • Мнения: 5 551
Аз също съм писала при 3 първи срок, 6- втори срок- 6 за годината!
Не ми пука от никакви правила!
Оценката е нещо много индивидуално. Тя, ако се повиши, показва, че човек е надскочил себе си!
Пример с една девойка от моя клас.
1 срок- слаб(2). По повечето предмети, слаба работа; отсъствия на поразия. НО, детето си има проблеми и у дома. Майката живее в Швейцария, таткото се грижи, но по мъжки на моменти. Е, колкото и да ми беше трудно, я наказах с предпоследна степен- преместване в друго у-ще и това наказание ще важи до края на 1 срок през идната учебна година. Поговорихме си после с нея. И елате да видите- коренна промяна. На последното изпитване- 6. Така, че ще и оставя 4 за годината, независимо от 2 за 1 срок Simple Smile

# 192
  • Мнения: 182
Аз също съм писала при 3 първи срок, 6- втори срок- 6 за годината!
Не ми пука от никакви правила!
Оценката е нещо много индивидуално. Тя, ако се повиши, показва, че човек е надскочил себе си!
Пример с една девойка от моя клас.
1 срок- слаб(2). По повечето предмети, слаба работа; отсъствия на поразия. НО, детето си има проблеми и у дома. Майката живее в Швейцария, таткото се грижи, но по мъжки на моменти. Е, колкото и да ми беше трудно, я наказах с предпоследна степен- преместване в друго у-ще и това наказание ще важи до края на 1 срок през идната учебна година. Поговорихме си после с нея. И елате да видите- коренна промяна. На последното изпитване- 6. Така, че ще и оставя 4 за годината, независимо от 2 за 1 срок Simple Smile

Още един учител, който да поздравя и прегърна Hug

# 193
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Хора, сами знаете, че житейските ситуации са всякакви ... Децата най-много се влияят от тях ... Толкова им е сложен и на тях живота ... Не мисля, че е трудно да им се поставиш на мястото и да дадеш шанс ...
Е, има и сладури, които криво разбират понятията като "мъжество" например Simple Smile Сега съм в такава ситуация с "ребченето" на двама красавци 10-класници ... При тях най ме боли, че не разбират и не осмислят, че с поведението си просто се унижават ... Но, живота е пред тях и ще ги научи ...
Това винаги ми е било най-трудното в у-ще ... Да оценя ... Защото ясно си давам сметка, че зад изпитването не стоят само знанията на детето, но и неговия житейски момент ... Всякакви случки има ... И е трудно, защото се сблъскваш със съдбата на о/о 200 ученика и техните семейства, компании, приятелства ... Няма как да е иначе и, ако не се съобразяваш с всичко, а гледаш само оценката е ... Абе, не е добре според мен Simple Smile

ganis Hug

# 194
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Ла вида лока и Ганис,мислех,че няма вече такива учители! HugПоздравления и за двете и дано заразите и останалите,поне във вашите у-ща!  bouquet

Общи условия

Активация на акаунт