Опашки ще се вият пред гнездата, ваканция очаква ни децата! На финала в 7 клас!

  • 60 472
  • 815
  •   1
Отговори
# 195
  • Пловдив
  • Мнения: 616
Здравейте . Аз съм от Пловдив . Току що подадохме документите с моя син. Не си правете труда да попълвате заявленията си вкъщи . Там ни караха да ги пишем на място. Заяждаха се за пълни глупости . Не признават съкращения от рода на АЕ , а трябвало да е Англ.език.Също някои училища не ги изписвахме с абревиатура и с почти пълно наименование . Така се получи , че някои училища заедно със специалността не ми се събираха на реда. Преписвах едно заявление 3 пъти . И някои мами от Пловдив ако знаят къде може да видим паралелките с кодове. Не са тези кодове , които ги пише в сайта на РИО Пловдив в ПРИЕМ 2012/2013г.,а някакви трицифрени кодове , единия ни дори го объркаха , триха го с гума и т.нт. Да ви кажа ще съм на тръни докато излезе класирането , дали всичко е било наред с документите !

Много странна работа - при нас езиците трябваше да са АЕ, НЕ, ФЕ и т.н - къде в Пловдив е тази полицейщина?

la vida loca, ganis - учителки мечта!

Аз тази год направих един експеримент - вместо букет за края на годината на учителките  - кутия бонбони - не знам как са го приели преподавателките, но като знам как не могат да се насладят на купчината букети, които след няколко дни един по един трябва да изхвърлят... Само ме е яд за марката бонбони - оставих сина ми да я избере, а на мен те не са ми от предпочитаните...

# 196
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Деска , повечето ми колеги мислят като мен, а съм убедена, че и при ganis е така  Wink

То, да не ви плаша ... ама ... От 12 годишен опит в у-ще и преподаване на сладури от 9 до 12 клас съм си направила за себе си следния извод: в 8 и 9 клас са "бебета" - все още се "карат и бутат" Simple Smile; в 10 клас е кошмар - от гледна точка на учебен материал по всички предмети - най-обемен и сложен, от гледна точна на възраст - ... "лудница"  там трябва много да са си на мястото родителите, там децата са най-податливи на ... "лоши" влияния, там най-ясно е изразено "нито риба, нито рак" - хем са големи, хем са такива дечковци ... За мен това е преломния момент в развитието на детето; в 11 клас вече започват да "улягат", да разсъждават по-трезво, да не се поддават толкова и само на емоциите; в 12 клас са вече Човеци  Wink

Така, че по моите наблюдения: тепърва ни чака кошмара 10 клас  Joy

# 197
  • София
  • Мнения: 5 551
Знаете ли, кой е най-хубавият подарък, който съм получавала? Преди две години на рождения ми ден от 12б клас- едно сметало....пластмасово сметало:))

# 198
  • Мнения: 100
Извинявам се, но ако например вляза в езикова гимназия, след 12. клас задължително ли се държат и двата изпита (напр. може ли само по мат.)
В сайта на МОН пише, че само по БЕЛ бил задължителен, на 23 май също бил задължителен, но можело френски,..... newsm78 newsm78 newsm78

# 199
  • София
  • Мнения: 5 551
ДЗИ ли имаш предвид? 1 задължително ДЗИ е по БЕЛ, второто е по избор.

# 200
  • София
  • Мнения: 5 551
Да уточня:) Задължително се карат два изпита по ДЗИ. Единият е по БЕЛ, а вторият по избран от ученика предмет.

# 201
  • Мнения: 23
Днес подадохме документи в Пазарджик и ни обясниха, че присъствието на ученика не е задължително. Да похваля и организацията - всичко се попълва на компютър под наша диктовка и след проверка се завежда. Предстои ми подаване в Пловдив, в Тракия и ще съм ви много благодарна за повече информация. Синът ми ще отсъства и трябва да подавам без него. Някой подавал ли е без ученик?

# 202
  • пловдив/дряново
  • Мнения: 74
моля ако има учител да ми отговори как се формира годишна данъчна оценка първи срок 6 втори срок 4 средно аритметична ли е ? Къде да го прочета ?

Десет пъти го прочетох, все едно и също виждам - ГОДИШНА ДАНЪЧНА ОЦЕНКА  Laughing
от всичкото прочетено до тук разбирам че е по преценка на учителя?

Моля за извинения годишна оценка
работя в данъчна служба, където се издават дан. оценки


По документация това е описано в НАРЕДБА No 3 ОТ 15.04.2003 Г. ЗА СИСТЕМАТА НА ОЦЕНЯВАНЕ
Издадена от министъра на образованието и науката, обн., ДВ, бр. 37 от 22.04.2003 г., в
сила от 22.04.2003 г., попр., бр. 48 от 23.05.2003 г., изм., бр. 46 от 28.05.2004 г., в сила
от 28.05.2004 г., изм. и доп., бр. 65 от 9.08.2005 г., в сила от учебната 2005/2006 г.
т. 4, р.1 No 3а

Ето и раздел 3 (за срочните и годишните оценки):

Скрит текст:
Раздел III
(В сила от учебната 2003/2004 г.)
Срочни, годишни и окончателни оценки
(Загл. изм. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.)
Чл. 20. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Срочната оценка се оформя от
учителя, като се отчитат знанията и уменията на ученика върху учебното съдържание
по съответния учебен предмет, изучавано през учебния срок, и при вземане предвид
на текущите оценки.
(2) Срочна оценка се формира само за учебните предмети, които по учебен
план се изучават с повече от един учебен час седмично.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) По учебните предмети, изучавани в I - IV клас, и
по производствена практика не се формира срочна оценка.
(4) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Не се оформя срочна оценка по учебния
предмет "Физическо възпитание и спорт" за ученици, освободени по здравословни
причини от изучаването му, за време, което не позволява поставяне на минималния
задължителен брой текущи оценки по чл. 11а, ал. 1, т. 5.
(5) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Срочната оценка се оформя не по-рано от една
учебна седмица преди приключване на съответния учебен срок.
Чл. 21. (Отм. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.).
Чл. 22. (1) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Годишната оценка се оформя от учителя
по съответния учебен предмет, като се отчитат знанията и уменията на ученика върху
учебното съдържание, изучавано през учебната година, и при вземане предвид на
срочните оценки.
(2) За учебен предмет, който по учебен план се изучава с един учебен час
седмично и през двата учебни срока, както и по производствена практика, се формира
само годишна оценка при вземане предвид на текущите оценки.
(3) За учебен предмет, който по учебен план се изучава с един учебен час
седмично в един от двата учебни срока, годишната оценка се формира при вземане
предвид на текущите оценки от единия учебен срок и срочната оценка от другия
учебен срок.
(4) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) За резултатите от обучението по всички учебни
предмети, изучавани в I клас, се формира обща годишна оценка само с качествен
показател.
(5) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Годишните оценки по учебните предмети,
изучавани във II - IV клас, се оформят от учителя, като се отчитат знанията и уменията
на учениците върху учебното съдържание, изучавано през учебната година, при
вземане предвид на текущите оценки.
(6) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Не се оформя годишна оценка по учебния
предмет "Физическо възпитание и спорт" за ученици, освободени по здравословни
причини от изучаването му през двата учебни срока.
(7) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Годишната оценка по учебния предмет
"Физическо възпитание и спорт" за ученици, освободени по здравословни причини от
изучаването му през един учебен срок, е срочната оценка за учебния срок, през който
учебният предмет е изучаван.
(Sunglasses (Нова - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Годишната оценка на ученик, обучавал се в
чужда държава, в която не се оформят срочни оценки, се формира въз основа на
текущите оценки по съответния учебен предмет, признати при условията и по реда на
§ 5 от допълнителните разпоредби на Закона за народната просвета, и/или на
оценките по съответния учебен предмет, получени в приемащото училище.
Чл. 23. (1) Учителят лично вписва поставените от него оценки в съответната
задължителна училищна документация.
(2) Сроковете за вписване на оценките в документацията по ал. 1 са:
1. (доп. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) в деня на изпитването - за текущите оценки от
устните и от практическите изпитвания;
2. до две седмици след провеждане на изпитването - за текущите оценки от
писмените изпитвания;
3. (доп. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) в деня на оформянето им - за срочните и за
годишните оценки.
Чл. 24. (1) Окончателните оценки при завършване на основно образование са
годишните оценки по учебните предмети, изучавани в VIII клас съгласно училищния
учебен план.
(2) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) В случаите по чл. 22, ал. 6 при завършване на
основно образование не се поставя окончателна оценка по учебния предмет
"Физическо възпитание и спорт".
(3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Окончателните оценки при
завършване на средно образование се формират с точност до 0,01 като
средноаритметични от годишните оценки по учебните предмети, изучавани в
гимназиалния етап от задължителната подготовка, от задължителноизбираемата
подготовка и от свободноизбираемата подготовка.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Окончателните оценки при
завършване на средно образование по учебните предмети, които се изучават само в
един клас от гимназиалния етап, са годишните оценки за съответния клас.
(5) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Не се формира окончателна оценка по учебния
предмет "Физическо възпитание и спорт" в случаите по чл. 22, ал. 6, когато не е
формирана годишна оценка за нито един от класовете на гимназиалния етап.
(6) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2005 г.) В случаите по чл. 22, ал. 6, когато не е
формирана годишна оценка за един или повече класове на гимназиалния етап,
окончателната оценка по учебния предмет "Физическо възпитание и спорт":
1. е годишната оценка по учебния предмет - когато предметът е изучаван само
в един от класовете на етапа;
2. се формира с точност до 0,01 като средноаритметична от оформените
годишни оценки по учебния предмет.

Приема се за правило: да е средно аритметично, или ако се получава напр. 4,5 - да се пише "в полза на ученика"
На мен тази година ми се наложи да си защитавам оценките на 12 клас - 2-ри срок и годишни на 2-ма ученика Simple Smile Единият имаше 3 1 срок, а при мен (аз се върнах в началото на втория срок на работа) имаше една 6-ца от тест (направен на базата на матурите от "философски цикъл" от 2007 до сега), и две 5-ци - от есе и доклад -- е, писах 5 за 2-ри срок и годината (при другия беше аналогична ситуацията, но с 4-ри и 6 за 2-рия срок и годината). Някой беше питал "Защо?", та ми се наложи да обяснявам писмено - но това да е  - показах тестовете, есетата, докладите и се аргументирах ... Но оценките за 1-вия срок не са писани от мен!
Преди години ми се е случвало и следното: пиша 4 първи срок; почва втори срок ... (от септември виждам, че нещо "не е наред с детето") ... идва месец май и до края на учебната година остават 2 месеца - явно ситуацията от началото на учебната година се е променила и ученика вече е в друго положение - няма го напрежението и притеснението - идва и ми казва: Какво да направя, за да имам 6 за годината? Разделяме с детето целия материал (и от 1-вия срок) на няколко (обикновено 4-5 части), правим си "график" Simple Smile колко часове има до края на годината и кога ще го изпитвам, и за два месеца е разбрано и научено всичко поетапно (идва в часовете ми за консултации, за да разбере по-добре нещата) и си се бори за 6-цата и ... На мен ми допадат такива деца - знаят, макар и накрая, какво искат. Не се отказват. Не ги плаши да учат. Борбени са. Ей такава девойка имам една с 4 и 5 в 10 клас и иска 6 за годината - ОК вече два пъти я изпитвам, ама тя не се дава и е много добре научила Simple Smile След последното изпитване ме пита: А за другия пък какво да науча? Казвам й: Нищо! Браво, че не се отказа! Е, какво като средно аритметично е  5 - ще й пиша 6, защото се постара и не се предаде.
Та такива ми ви работи ...
Извинете за дългото обяснение  Embarassed

# 203
  • Пловдив
  • Мнения: 711
Днес подадохме документи в Пазарджик и ни обясниха, че присъствието на ученика не е задължително. Да похваля и организацията - всичко се попълва на компютър под наша диктовка и след проверка се завежда. Предстои ми подаване в Пловдив, в Тракия и ще съм ви много благодарна за повече информация. Синът ми ще отсъства и трябва да подавам без него. Някой подавал ли е без ученик?

Браво на Пазарджик!
Моите мъже са ги замотали доста. А те бързаха ли бързаха...В момента подават в Екзарх Антим I и са им казали, че трябвало да пишат пълни наименованията. А полето не е чак толкова голямо. От голямото им бързане може и да се откажат днес, защото нямало как да ги съберат в полето.
 
На мен изрично ми казаха, че присъствието на детето е задължително, а и също, че всичко се попълва там на място.  

# 204
  • София
  • Мнения: 4 349
Това с данъчната оценка много ме разсмя!  Laughing Laughing Laughing

# 205
  • София
  • Мнения: 4 349
При нас в 30 СОУ приеха написано на компютър с наименованията и кодовете. Само свериха кодовете и го приеха. Детето се подписа, но ако го нямаше, може би изобщо нямаше да забележат.  Hug

# 206
  • София
  • Мнения: 19 932
Да уточня:) Задължително се карат два изпита по ДЗИ. Единият е по БЕЛ, а вторият по избран от ученика предмет.

Момчето пита с оглед написаното от Белмекенска. Сега нещата стоят така, както си го написала, тоест една матура  по БЕЛ и  втора по избран от ученика предмет.Но..
Според новия закон, който не разбрах последно гласуван ли е или не и ако да, то кои випуски ще се считат за заварено положение, втората задължителна матура ще е зависима от профилите. Както примерно моята дъщеря възнамерява да избере след 10 клас профил математика и информатика, то изборът й за втора матура ще е ограничен само до немски, английски или математика, тоест между трите профила. Няма да може да избере примерно  химия, биология, физика, география, философия и т.н.. Или поне не за втора задължителна. На някой от тези непрофилиращи за нея  предмети ще  може да държи трета матура, от тези незадължителните...

# 207
  • София
  • Мнения: 1 654
Ани -Нели, браво за щестицата!  bouquet
Nadyk, благодаря за списъка  bouquet
ganis, la vida loca  Hug

Днес след церемонията подадохме заявлението. Желанията и техните кодове си ги бяхме извадили на компютър. Кодовете ги бях взела от сайта на РИО, сутринта ги проверихме пред залата за подаване, после при самото подаване служителите ги провериха ред по ред. Промени нямаше  Peace /поне за училищата, които ние сме включили/. 26 са ни желанията, надявам се да стигнат Simple Smile

Прекрасна церемония по завършването бяха организирали на 7-класниците! През цялото време имах буца в гърлото. Ганис, ла вида лока, как издържате всяка година да изпращате класове!!!
Беше дошла и учителката ни до 4 клас, пускаха балони с желания Hug

На добър час на всички деца!

# 208
  • Пловдив
  • Мнения: 711
При нас в 30 СОУ приеха написано на компютър с наименованията и кодовете. Само свериха кодовете и го приеха. Детето се подписа, но ако го нямаше, може би изобщо нямаше да забележат.  Hug

Еееех, защо ли не е навсякъде едно и също. В крайна сметка правим съвсем едно и също упражнение.  Twisted Evil Та дори като е написано на компютър е много по-четливо!  

# 209
  • Пловдив
  • Мнения: 1 734
Днес подадохме документи в Пазарджик и ни обясниха, че присъствието на ученика не е задължително. Да похваля и организацията - всичко се попълва на компютър под наша диктовка и след проверка се завежда. Предстои ми подаване в Пловдив, в Тракия и ще съм ви много благодарна за повече информация. Синът ми ще отсъства и трябва да подавам без него. Някой подавал ли е без ученик?

Браво на Пазарджик!
Моите мъже са ги замотали доста. А те бързаха ли бързаха...В момента подават в Екзарх Антим I и са им казали, че трябвало да пишат пълни наименованията. А полето не е чак толкова голямо. От голямото им бързане може и да се откажат днес, защото нямало как да ги съберат в полето.
 
На мен изрично ми казаха, че присъствието на детето е задължително, а и също, че всичко се попълва там на място.  

Явно такава си е практиката в Пловдив, ние преди 2 години като кандидатствахме, също искаха детето да е там. Беше ужасна жега, повече от сега, сина пуфтя мрънка, щото и хора много имаше, а и се наложи да преписваме заявлението. След 2 часа като излязохме, ми вика, че това му се видяло по-трудно от изпитите  Laughing

Общи условия

Активация на акаунт