За частното образование

  • 68 103
  • 1 014
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 37 655
Шани, темата е много обширна, но за съжаление се тъпче на едно място. Confused

От няколко години управляващите се пънат да го осъществят, но май не им стиска.
Стиска им, но просто не им пука. 1 % не е таргет група за тях.

# 91
  • Мнения: 7 263
Като живея в блок, значи детето ми ще бъде аутсайдер. ooooh!
ЧО не е само за хора с неограничени възможности, не разбирам, защо това ви убягва.


Категорично мнението ми покрива това на авторката на темата!  Peace
Всеки човек и всяко семейство има приоритети, аз съм преценила, че най-важното за мен е доброто образование на децата ми и съм се лишила от други неща в името на тази кауза. Възможностите ми са добри, но не и неограничени и да понякога ми е струвало известни усилия да се справя с 2 месечни такси, но .... намирам начини. Това по въпроса за възможностите и стандарта на учещите в ЧУ. В класовете на синовете ми не съм забелязала кой знае какви невероятни възможности у родителите им или просто не ги демострират  Wink

Темата, както винаги предизвиква спорове, с които обаче с годините свикнах  Mr. Green и затова вече само изказвам личното си мнение, като отказвам да влизам в измислени полемики.
За протокола 2 от децата ми са в ЧУ.
Тоест имам база за сравнение и мога да направя паралел между едното и другото. За моите деца ЧУ се оказа по-добрата и работеща форма за обучение.

Големият след 4 години в държавно училище премина в Частно - тогава беше все още доста неизвестно училището и наистина хода ни имаше своите рискове, които обаче поехме след като единодушно решихме да се съобразим с желанието му и оценихме възможностите му.
Изключително труден 5-ти клас, защото се оказа, че има пропуски в знанията, които на пръв поглед не бях открила наред с още недиагностицирани на време проблеми в образователен аспект. Завърши тежко и с много усилия. В 6-ти клас вече поне имаше коловози, по които да се движим, мога да кажа, че ефекта от истинската работа с него даде резултат чак в 7-ми клас и слава богу.
Подготовката ни за 7-мокласната истерия наречена кандидатстване по математика беше базирана само и единствено на обучението в училище, не съм дала нито стотинка допълнително за уроци, курсове и т.н., по БЕЛ се наложи малко да подкрепим нещата, но по-скоро беше акт на презастраховане от моя страна, а не доказана необходимост.
Колкото до 6-ците даром - първата си 6-ца по математика за годината получи в 8-ми клас - тогава си я заслужи ....
Училището е с доста затегнати изисквания за успех - ако не завършиш със среден успех над 5.00 от всички предмети и оценка поне 5 от годишният изпит по математика - оставането в училището ти не е възможно. Усилията, които изискваше при някои деца бяха големи - други ги покриваха с лекота - всичко е до дете и предварителната му подготовка.

Малкия след фалстарт в едно недомислие, което е нито частно нито държавно като предучилищна, записах отново в Държавно училище в първи клас. Изобщо не искам да се връщам към първите му три години .... предпочитам да имах гъба и просто да ги изтрия и от своята и от неговата памет. В 4-ти клас и той попадна в Частно училище и мога да кажа, че засега има светлина в тунела. Сега ще бъде 5-ти и ще продължим в Частно училище - избора ни беше съвсем целенасочен и съзнателен, не сме мислили за държавната му алтернатива въпреки, че той имаше качества и за там.

Най-важното, което винаги давам като съвет на родители, които се допитват до мен относно избора на възможности в образованието е - седнете и определете кои са вашите ( всъщност на детето ) приоритети и дадености - какво искате да учи, на какво ниво, при какви условия и т.н.

Смело мога да кажа, че материално има ЧУ, в които таксата се равнява на издръжката на едно дете учещо в ДУ, но като му платиш частната занималня, уроците по език, някакъв спорт или кръжок и горе долу получаваш таксата в едно ЧУ. Тоест дори материалната страна не винаги е решаваща. Но пък логистиката ти значително се улеснява.
 
Категорично не съм съгласна с твърдението, че в ЧУ учат само разглезени деца без амбиции, които получават високи оценки само, за да не бъдат загубени родителите им като клиенти. Имам наблюдения в 3-4 училища отблизо и със сигурност там това не се случва, дори има случаи на деца, които са помолени да напуснат, защото не се справят с темпото и нивото на обучение в дадено училище и пречат на останалите.
На конструктивни въпроси ще отговарям с удоволствие  Peace

Последна редакция: вт, 03 юли 2012, 11:11 от Lennyh

# 92
  • sofia
  • Мнения: 9 237
Подкрепям тезата, че училище се търси според детето. Но докато то не тръгне на училище, нищо не може да се каже със сигурност. Големият има "проблеми" с ученето. Проблеми е в кавички, защото те са разрешими със съответния подход и начин на представяне на материала. В ДУ това може да се случи със свестен учител и добър логопед и (или) ресурсен учител. Ние случихме на добър логопед, но не и на учител. Намерих свестен учител, но преместването е почти мисия невъзможна, защото класът му е пълен. Дори и да настоявам, все пак класната стая има капацитет. А пък в другото училище няма логопед.
Тук говоря за начален курс.....след 4-ти клас не ми се мисли с безумните учебници.
Мисля си, че частното училище е алтернатива за преподаване по различен начин и както каза някой по-напред, детето да учи с удоволствие и да ходи на училище с желание. Просто шансът, това да се случи в държавно училище е много по-малък (дано не е синдромът на зелената ливада на съседа).
Аз, лично за себе си, се научих да гледам напредъка на собствените си деца. Всяко се обучава с различни темпове във времето. Някои неща се усвояват бързо, някои по-бавно и трудно, важното е да се движи напред и в посока, която му се отдава и допада
За частно училище нямам възможност (както и да го смятам). Но ако "парите следват детето" се случи, ще мога да се справя.

ПП: Меренето на пишки винаги го е имало и ще го има, въпросът е дали и как ще се включиш в състезанието  Mr. Green

# 93
  • Мнения: 5 259
На конструктивни въпроси ще отговарям с удоволствие  Peace
Въпросът кои са училищата брои ли се за конструктивен?
Стана ми интересно защо двете деца не са в едно и също частно училище. Останах с впечатление, че са в различни. Нещо свързано с профила на обучението ли е?

# 94
  • Мнения: 7 263
adi_27  на практика училищата се водят 2, защото едното е начално от 1-ви до 4-ти клас - ЧНУ Питагор, което малкият ми син завърши тази година. Записах го там в 4-ти клас, тъй като тогава стартира дейността му - тоест миналата учебна година беше първият му випуск.
Големият е в ПЧМГ, което обучава деца от 5-ти до 12-ти клас, като логичния избор е от началното да продължиш и в прогимназиалния и след това гимназиалния курс на обучение, но няма нищо задължително.
Не написах имената на училищата, защото темата дотук не предполагаше конкретика, а разсъждения по темата Частно образование, а и защото доста хора го тълкуват като реклама, от която училището няма нужда на този етап. Peace

Навремето имах известни колебания, когато записвах там големия си син, но за средния не съм имала никакви размисли по въпроса  Simple Smile, защото на него профила му "лепва" доста по-добре, особено като успее да се съсредоточи, което за жалост все още не се случва всеки път.

# 95
  • Мнения: 3 379
adi_27  на практика училищата се водят 2, защото едното е начално от 1-ви до 4-ти клас - ЧНУ Питагор, което малкият ми син завърши тази година. Записах го там в 4-ти клас, тъй като тогава стартира дейността му - тоест миналата учебна година беше първият му випуск.

Lennyh, миналата година стартираха с по един клас във всеки випуск, така ли? Бях останала с впечатление, че са стартирали с един първи клас... Явно е погрешно. Ще съм благодарна да споделиш повече за Питагор. Притеснява ме локацията. Също така ме интересува приемат ли по средата на начален етап - примерно във втори, в трети клас...

# 96
  • Мнения: 5 259
Много благодаря за отговора Simple Smile

Не написах имената на училищата, защото темата дотук не предполагаше конкретика, а разсъждения по темата Частно образование, а и защото доста хора го тълкуват като реклама, от която училището няма нужда на този етап. Peace
За мен, като употребител на темата, конкретиката е водеща. Смятам, че в българското частно образование няма какво да се обобщи, защото всяко училище си има индивидуални характеристики, а и за нас, които търсим къде да запишем децата си, конкретната информация е най-важна. Няма как да бъде разтълкувано като реклама, все пак си личи кога нещо е казано от сериозен и дългогодишен потребител и кога от някой регистриран вчера с едно мнение, гласящо колко велико е някое училище.
Питагор ми е в списъка за проучване, така че се радвам да попадна на добър отзив за него.

# 97
  • София
  • Мнения: 37 655
Лени, благодаря за постовете ти.  bouquet
И друг път сме дискутирали, като някои от твоите насоки ми помогнаха много. Благодаря!
Конкретика се разбра, че няма да има. На някои потребители не им допада да се знае къде учат децата им - напълно разбираемо! Хубаво е все пак да има престрашили се и да споделят мнения от конкретни училища, макар да пишат и като гост.....примерно.

# 98
  • Мнения: 7 263

Lennyh, миналата година стартираха с по един клас във всеки випуск, така ли? Бях останала с впечатление, че са стартирали с един първи клас... Явно е погрешно. Ще съм благодарна да споделиш повече за Питагор. Притеснява ме локацията. Също така ме интересува приемат ли по средата на начален етап - примерно във втори, в трети клас...

SZA ЧНУ Питагор стартира дейността си миналата година с един предучилищен, един първи, един втори и един четвърти клас - за трети клас не се събра изискуемия минимум деца. От новата учебна година вече ще имат пълен набор от класове. Приемат деца според наличните свободни места в паралелките - да речем за първи клас имат 3 или 4 свободни бройки и биха приели толкова деца, ако се появят желаещи и отговарят на условията. В сайта на училището ги има упоменати тези свободни места за всеки набор , като за първи и втори клас приема е по документи, а от трети нататък се държи изпит по математика и се приемат децата получили оценка над 5. Локацията и на мен ми е неудобна и е единствения голям минус за мен, но ... няма как да бъде удобно за всички - все пак е в центъра и сравнително близо до спирки на метрото и сегашни и бъдещи.
adi_27  Peace разбираемо е, но незнайно защо често се получават нежелани полемики, затова избягвам да дискутирам подробности извън конкретната тема. Ако искате с SZA можете да пишете в темата за ПЧМГ в този раздел и да зададете каквито искате въпроси, защото пък там ще получите повече отговори и от други родители, чиито деца са в училището и картината ви би била по-пълна, докато тук засега получавате само моето мнение, което не винаги е достатъчно  Heart Eyes Mr. Green
Ms.Gorgeous  Peace радвам се, ако съм помогнала   bouquet навремето с големият ми син аз имах същите предразсъдъци и страхове от ЧУ, като доста от вас и всъщност Данибон и още няколко момичета ме накараха да "надникна" зад завесата и да видя и другата страна на нещата - а именно положителната. Затова и сега се опитвам и аз да споделям своята гледна точка, като се надявам тя да е полезна на хората, които се колебаят и които не са убедени в избора си.

Последна редакция: вт, 03 юли 2012, 12:58 от Lennyh

# 99
  • Мнения: 51 082
adi_27  Peace разбираемо е, но незнайно защо често се получават нежелани полемики, затова избягвам да дискутирам подробности извън конкретната тема.

Да бе, баш днес, баш аз окуражавах и убеждавах един колебаещ се познат да си запише детето в ПЧМГ Grinning

# 100
  • Мнения: 5 259
Аз до сега съм чела само темата за частните детски градини и там въпреки полемиките, които се получавт понякога, всички доста открито си коментират различните градини с имена и подробни лични впечатления от материалната база до персонала.
Явно като се стигне до училища и нещата загрубяват Simple Smile
Но без конкретни имена темата губи смисъла си, поне за мен. Аз съм човек, който съвсем сериозно е решил да си търси частно училище за детето, но няма как да имам лични впечатления от всички и много разчитам на споделеното тук.
Лени, Питагор за сега ми покрива изискванията, затова много ти благодаря за информацията. Ще отида да разгледам и конкретната тема.
Ще се радвам ако споделиш и какво не ти е допаднало в държавното училище или да ми дадеш линк, ако вече си го писала и не ти се повтаря.

# 101
  • Мнения: 363
И аз съм за ЧУ Simple Smile Моята щерка е прехвърлих в ЧОУ "Образователни технологии" и за изминалата учебна година в която тя беше 6 клас, мога да споделя само хубави неща – учебния процес е интерактивен, учи се в училище на блокове и им се раздават допълнителни материали, с които те се самоподготвят вкъщи. Имат качени тестове който решават он-лаин (ако, решат да решават). Това което ръководството на училището направи за нас родители и децата ни – организира безплатни часове за всяко дете, което има пропусни по чужд език, математика и БЕЛ.
Искрено съм им благодарна  bouquet 

# 102
  • Мнения: 5 160
Цитат
– организира безплатни часове за всяко дете, което има пропусни по чужд език, математика и БЕЛ.
Искрено съм им благодарна  bouquet 
Simple Smile частно и безплатно
и пропуски

# 103
  • Мнения: 363
lorenca  Simple Smile, Да Simple Smile точно така, три пъти в седмицата, вече трета седмица, дъщеря ми посещава английски език. Учителката по английски език събра децата който са на еднакво ниво и си учат заедно, обяснява се и се дават домашни. Да, то е частно училище, но за тези допълнителни часове не съм платила нищо.
Пропуски - ами, всеки човек има пропуски Simple Smile Ние ходим на английски защото дъщеря ми учеше немски език само до 5 клас и записвайки я в 6ти клас нямахме и идея от този език:-)
Относно М/ката и БЕЛ мисля, че няма дете което да няма пропуски, независимо в кое и какво училище учи:-)

# 104
  • Мнения: 7 263
Да това е практиката в доста ЧУ - там когато се установи, че дадено дете има пропуски в материала, не вдигат ръце и да ти кажат "оправяй се" - то пак добре, ако и това ти кажат де. А веднага взимат мерки ( или поне в някои училища е точно така, както е описала petiasd ).
В началото на 5-ти клас имаше деца в нашето училище, които не бяха учили английски - разделиха ги според нивата им на няколко групи и всяка група имаше допълнителни часове - едните за да догонват, другите за да не тъпчат на едно място.
По математика и БЕЛ редовно има деца, които по една или друга причина са пропуснали материал или просто имат стари пропуски в знанията - още в началото на всеки срок се оповестяват часове за консултации при всеки преподавател и децата биват поощрявани да ходят на тях и учителите наистина работят не само проформа да се отбива номера.
За тези часове не се заплаща допълнително .... тоест практиката показва, че модела работи добре. Друга тема е, че звучи невероятно и четено (слушано) отстрани явно хората, които нямат опит недоумяват.
Отделно учителите не работят само с изоставащите деца, а работят и с всяко желаещо дете, има истински таланти, които ходят, за да напреднат още повече.  Peace

Общи условия

Активация на акаунт