как да издействаме легнал полицай

  • 15 015
  • 47
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 796
Не знам дали към мен се обръщаш, но аз и не съм спорила. Не знам как е в Лондон, но е факт, че в България и пешеходци и шофьори са изключително безотговорни и нетолерантни един към друг.
Всеки, който се движи пеша знае за какво говоря и как масово пешеходци  минават на червено или на няколко метра от пътека или светофар. И в Лондон сигурно правят така...

Вие как минавате не знам...

Прелитаме, защото някой е решил да си излее някаква неравност, без никакво разрешение и никаква мисъл в главата. Резултата беше, че останахме да висим във въздуха, сега ми е смешно, но тогава хич не ми беше.
Докато не почнат да контролират спазването на законите и двете страни ще страдат, ако ще скоростта да стане 20 и да поставят неравности през метър.

п.п. Не съм шофьор и огромна част от предвижването ми е като пешеходец. Всекидневно виждам абсолютното незачитане на правилата и от двете страни.
п.п.п. В Лондон по булевардите има  "легнали полицаи", така ли? Питам, не се заяждам Peace



# 31
  • Мнения: 50 594

Аз пък бях в Лондон и на всяко кръстовище има легнали полицаи и целия град е в камери. Има над 30 000 легнали полицая в града.
Минаха няколко години от последното ми ходене до Лондон и нямам пресен спомен. Но не са ми се набили в очите легнали полицаи на булевардите. Още по-малко мога да си представя един "дабъл декер" през нашите лежащи полицаи. Не случайно всеки такъв е издран - представи си колко гърнета и картери е смачкал.

Направете си един опит! Карайте в града в който живеете точно с ограничената скорост и ще разберете за какво става въпрос! Аз повече от десет години го правя...
Не може. Разрешената скорост е малка нелепост. Да караш с 50 км/ч по "Сливница" е нелепост, както и да караш със същите 50 км/ч по малка уличка. А и какво значение има максималната скорост, след като ако стане произшествие винаги се казва "шофиране с несъобразена скорост"?


И се поразровете из нета да разберете защо от 10-15 години в западните градове няма построена нито една пасарелка и няма поставен нито един светофар за пешеходци. Всичко, което си го има си го има от преди това. Дори има доста, които са премахнати.
Именно, всичко си го има и пешеходците спазват правилата. У нас, че е най-лесно, драскат пътеки под път и на път.


И мисля, че не трябва да има спор дали да се ограничава скоростта в НАСЕЛЕНО МЯСТО или не, защото лично на мен живота на детето ми е много по-скъп от колата ми.
Скоростта трябва да се оптимизира, а не да се ограничава. Има разлика. Независимо дали ти харесва или не, градът не може да функционира без транспорт. Да искаш минимална скорост за транспорта е все една да искаш напрежението в контактите да се намали от 220 на 50 волта - безопасно ще е, но няма да върши работа.

Между другото карам 20-годишна кола и всеки ден минавам поне по 20 пъти по легнали полицаи и все още нищо й няма. Вие как минавате не знам...
Преиначаваш! Колежка спомена 50 км/ч и аз казах, че ако се мине с 50 км/ч колата ще се счупи. Никъде не съм казала, че минавам с толкова. От друга страна, ако на булевард колите трябва да пълзят с по 20 км/ч това ще е перманентно задръстване, а не булевард.

Ей , хора, разберете го! Всеки ден загиват по двама човека по улиците в България, а други 25 се отървават с травми.  Не изядени от кучета или от болести или във война... И ми е малко странно, когато някои продължават да си мислят, че щели да им се счупят колите от неравностите... 

За да се намалят произшествията трябват преди всичко акъл и дисциплина и у водачите, и у пешеходците. Пешеходците не могат да се развяват нехайно, защото може да е имало пешеходци преди да има автомобилисти, но природни закони има много преди да е имало пешеходци. Лежащите полицаи определено не са решение на проблема.


# 32
  • Мнения: 36
По техните булеварди, които минават през града карат със 100 като у нас ли?

Още не сте видели какво е драскане на пешеходни пътеки:
http://2.bp.blogspot.com/_ovJS1Em-6dg/Ro0VTpac12I/AAAAAAAAKqY/Xy … bra_crossing1.jpg
http://media.treehugger.com/assets/images/2011/10/diagonal-crosswalks-01.jpg
http://tokyo5.files.wordpress.com/2009/11/shibuya.jpg
http://www.flickr.com/photos/92184482@N00/1053933177/sizes/l/in/photostream/
http://www.fietsberaad.nl/library/repository/ontwerpvoorbeelden/rs_1.jpg

Да сте чували за термина Traffic calming?

Да казах 50 км/ч, но и добавих, че по ЗДП преди пешеходна пътека си длъжен да намалиш. Значи ако спазващ ЗДП ще минеш ли с 50?

Явно в България легналите полицаи са решение на проблема...

А разликата м/у чужбина и у нас е следната. Докато в чужбина е събитие да видиш неспазващ правилата шофьор, в България е събитие да видиш спазващ правилата такъв...

Ама като се ходи в чужбина освен да се ходи по магазините да бяхте хвърляли и по едно око наоколо. 

Да, в много градове там няма легнали полицаи, но нужни ли са им?

# 33
  • Мнения: 50 594
- тези снимки не са от Европа, а от страни с други традиции и култура
- на никоя от снимките няма легнали полицаи. Има диагонални пешеходни пътеки - нищо лошо, въпрос на организация на светофарите
- показаните пътеки са на кръстовища, а не по средата на булевардите

И изобщо никоя от снимките няма общо с темата Twisted Evil

А в България и пешеходците са като шофьорите.

Иначе далеч не оправдавам джигитите зад волана. Просто казвам, че нещата не се оправят с легнали полицаи и скорост от 20 км/ч. И не виждам защо заради тази моя гледна точка ме обиждат и ми вменяват защита на движение със 100 км/ч.

# 34
  • Мнения: 36
Снимките са изтеглени произволно във връзка не с темата а с твърдението, че се драскат пешеходни пътеки под път и над път. А специално за диагоналните пеш. пътеки за пръв път се въвеждат в Европа, мисля че в Берлин е първата( не ми се рови сега), после слагат такива и в Англия, Холандия и чак след това в Канада и Япония.

Да и пешеходците са като шофьорите, но не само в България, а в целия свят, затова там, след като виждат, че с пешеходците няма оправия, започват да променят улиците в тяхна полза и изведнъж... О чудо... Инцидентите започнали да намаляват драстично...

http://www.trafficlogix.com/what-is-traffic-calming.asp

А кой те обижда и ти вменява защита на движение със 100 км/ч.? Аз просто дискутирам и нямам намерение да се заяждам, просто работата ми е такава, че трябва да съм запознат със всичко, което се прави по света в тази посока и някои разсъждения тук просто приличат на тези на западните инженери от преди много години. Но там вече са си разбрали грешката и от доста време работят в съвсем друга посока и ние вместо да се учим от тях, започваме да им повтаряме грешките,а през това време загиват хора... Затова поствах и онова клипче, за да го изгледате и да се замислите. Изводите там са ясни. Да в много чужди градове има и доста булеварди, които просто няма как толкова бързо да ги променят, защото положението е изпуснато много, но затова започват да ограничават скоростта на автомобилите в населените места малко по малко, просто за да карат хората да избират други алтернативни методи за придвижване.

А колкото до легналите полицаи, щом в България за момента е това начина да се пази живота на моето и твоето деца, нека да е това!!! Има много други начини, но засега хората по общините, които отговарят за безопасността по улиците не искат да чуят за тях, а предпочитат да се плащат по 117 лв/л.м. за легнали полицаи, ако въобще са се съгласили да се сложат(става въпрос за металните)
Така, че не се сърдете на мен, а на тях!
Защото една камера за засичане на скорост може да струва 26 000 евро, но за тези пари могат да се направят много други неща, които наистина да ограничават скоростта на автомобилите на десет пъти поне повече места.

Последна редакция: пт, 22 юни 2012, 22:58 от mipopov

# 35
  • Мнения: 50 594
Средства много. В тази дискусия се включих само за да кажа, че легналите полицаи не са измежду многото средства. Още по-малко пък пешеходните пътеки по средата на булевардите.

Пък и опитите за "спъване" на придвижването в града не са заради безопасността, а заради "пренаселването" с коли. Градът е като организъм и за да функционира ефективно се иска висока средна скорост на придвижване. Количеството коли обаче са стигнали такъв брой, че вече задавят движението. Затова се търси решение с градски транспорт. Не заради безопасността.

За безопасността помага най-вече спазването на правилата. И от шофьори и от пешеходци.

Но ако се върнем на темата - нелепо е да се иска да се слагат лежащи полицаи насред булевард.

# 36
  • Мнения: 36
И кое е нелепото, че преди фучаха със 100 км/ч по тези булеварди и не им пукаше за пешеходците, а сега спират на пешеходните пътеки, просто защото са принудени? И от това на никой нищо не му е станало... Дори няма нито един инцидент на тези места, а преди бяха ежедневие...

http://safetyonthestreets.com/wp-content/uploads/2011/09/10.jpg
http://safetyonthestreets.com/wp-content/uploads/2011/09/12.jpg
http://safetyonthestreets.com/wp-content/uploads/2011/09/14.jpg
http://safetyonthestreets.com/wp-content/uploads/2011/09/17.jpg

А това, че "Градът е като организъм и за да функционира ефективно се иска висока средна скорост на придвижване." съжалявам, но не съм съгласен и не само аз, но и чуждите специалисти вече. Защото високата скорост предизвиква задръствания в края на тези участъци в населените места, в които е разрешена. (Не си изгледал клипа...  http://www.youtube.com/watch?v=NKPLjSJqY7k&feature=player_embedded)
Затова в някои държави има дори Закон за Успокояване на движението... (Лелеее, там сигурно са идиоти, според някои наши "специалисти"...)


"За безопасността помага най-вече спазването на правилата. И от шофьори и от пешеходци." Така е и затова, когато хората нямат мисленето да го направят им се налага с ограничения, щом и санкциите са неефективни, но за разлика от нас в чужбина са стигнали до извода, че ограничаването само на пешеходците води до увеличаване на инцидентите  м/у пешеходци и автомобили и най-вече м/у автомобили.

Последна редакция: пт, 22 юни 2012, 23:47 от mipopov

# 37
  • Мнения: 50 594
Като ме цитираш, защо пропускаш изключително важни думички?
Писах за висока СРЕДНА скорост, не за висока максимална скорост. А твоят аргумент се отнася до участъци с висока скорост и други след тях, където стават тапи. Респективно - ниска средна скорост. Високата средна скорост се постига с гарантирано поддържане на приемлива и постоянна скорост. Методи за добра средна скорост са зелените вълни, бус-лентите, метрото и пр.

За фучащите със 100 км/ч трябва да има камери, полиция и глоби. Не лежащи полицаи. И да се спира на няколко пъти насред булеварда съвсем не е решение. Спиране по булевардите трябва да има колкото може по-рядко. В общия случай само на кръстовищата. Я само си представи какво ще стане, ако някой наклепа пешеходни пътеки и легнали полицаи по Цариградско шосе или по "България"? Показаното на линковете сигурно работи (макар баш джигитите с джиповете често да не намаляват), но това трябва да е ИЗКЛЮЧЕНИЕ, а не правило. 

Казах вече - да се гони ниска скорост заради безопасност е като да се иска ниско напрежение в мрежата. Ще има ефект, но ще обезсмисли самата система.

А да. Предполагам имаш опит какво се случва в "белите държави" с пешеходци, нехайно пресичащи където не трябва и когато не трябва? Аз съм тичала като заек за да избягам от шофьор, дето даде газ като ме видя. А ако си на велосипедна алея направи те бутат с колелото.

Последна редакция: сб, 23 юни 2012, 08:44 от Черна станция

# 38
  • Мнения: 36
Когато аз посочвам нещо, давам и примери и казвам защо, а когато ти казваш нещо, не съм видял нишо друго освен сравнението с напрежението в мрежата...
И ако не беше пропуснал цели изречения от това, което съм писал, щяхме да сме свършили отдавна този диспут.

# 39
  • Мнения: 50 594
Мисля, че отговорих на всичко. Ако съм пропуснала нещо, мисли си за гредата и сламката. Или ми напомни конкретно на кое не съм отговорила. А всичките ти линкове за мен нямаха смисъл. Също така, мисля, че се аргументирах.

Но в края на краищата, слава богу, улиците не са осеяни с лежащи полицаи през 50 метра и това ме успокоява.

# 40
  • Мнения: 36
Но пък мен не ме успокоява паметниците през 10 метра и некролозите по стълбовете. Много от които на деца... На никого не пожелавам да присъства на детско погребение! Тогава мисленето се променя страшно много в полза на живота. Особено ако е било и на дете убито на пешеходна пътека от шофьор, който е карал с превишена скорост.
Между другото утре в 09:00 часа в Русе ще има дело срещу един такъв шофьор, който дори е плащал доста глоби и книжката му се е случвало да му отнемат и какво ли не още. Ела да питаш родителите на такива деца, защото ще има доста родители там, защо искат да има легнали полицаи на всяка пешеходна пътека, след като техните деца ги няма вече! Да видиш какво ще ти отговорят... Ако искаш и аз мога да ти кажа отговора!






Дано поне тези снимки имат смисъл за теб!

Защото аз ще съм ЗА легналите полицаи, докато има идиоти по пътищата и докато служителите отговарящи за безопасността не започнат наистина да отговарят. А служителите, от които зависи това са не само от КАТ. Те са и от Общините и от ИААА и т.н.

Последна редакция: нд, 24 юни 2012, 17:54 от mipopov

# 41
  • Мнения: 12 656
Да попитам един тъп въпрос, че много скоро срещам едно ново понятие.
 Какво е скоростна улица/отсечка в град?
С препратка в закона, ако може.

# 42
  • Мнения: 662
...слава богу, улиците не са осеяни с лежащи полицаи през 50 метра и това ме успокоява.

О, да, невероятно успокоително е...
Все пак, много по-важно е да се стигне с 10 минути по-рано, а не да се спаси човешки живот, най-често детски!

Скоро няма изгледи за промяна в мисленето ни, нито вярвам да има адекватни санкции срещу нарушителите, хич не се и надявам органите, от които зависи това да започнат да си вършат работата, та, всякакви видове препятствия по пътя на състезателите, са единствената опция.

# 43
  • Мнения: 50 594
Не намесвай родителите на убити деца. Съвсем нормално е те да не мислят рационално. И всеки на тяхно място няма да мисли рационално.
И както написах десет пъти, решението не е в лежащите полицаи. Тези пешеходни пътеки насред улицата трябва да ги няма. Те не само не се виждат, но и в тях няма логика, която да предупреди шофьорите и да ги подготви. Знаците не се забелязват, особено пък нощем, а самата пътека не се вижда изобщо, ако караш зад друга кола.

Просто насред булеварда не бива да се пресича. Или трябва да се ходи до най-близкото кръстовище, или да се сложи я подлез, я надлез, я светофар. Това с пешеходните пътеки е измиване на ръцете.

Бързи улици в града са "Цариградско шосе" (80 км/ч), "България" (70 км/ч) и сигурно има и други. Но всъщност имах предвид, че пешеходна пътека на улица с две ленти в една посока е лудост. Все едно, такава е човешката природа, че никой няма да намалява, щото е и почти невъзможно да го прави човек.

Аз не съм адвокатка на джигитите, не съм кръвожадна за детска кръв, но просто мисля реалистично. За да се спазват правила и закони те трябва да са целесъобразни. А пешеходни пътеки насред булевардите не са изобщо целесъобразно решение. От там пък и лежащите полицаи.  

Да не говорим, че вината е и на пешеходците: http://sofia.dir.bg/news.php?id=11414823

И се чудя как може да има "опасни пътеки"??? Ми щом са опасни просто трябва да ги няма, а да се намери друг начин.

Последна редакция: нд, 24 юни 2012, 22:28 от Черна станция

# 44
  • Мнения: 36
А ти като толкова го даваш за пример този булевард , поне да беше видяла какво означава БУЛЕВАРД...

http://bg.wikipedia.org/wiki/Булевард

Я ... гадните французи даже и пешеходни пътеки сложили на булеварда... Не ги е срам...

А докато няма друго решение, просто трябва да има легнали полицаи, дори и за да се стимулират пешеходците да пресичат на пешеходна пътека там! Защото, когато преди година направих забележка на една баба, защото преминаваше на 10 метра от пеш. пътека, тя ми отговори: "- Ами защо да ходя до там, баби, като и там няма да ми спрат да мина?"

Затова "легнали полицаи" навсякъде, докато се научат всички!!!

ЗАЩОТО ТЕ ПАЗЯТ И ТВОЕТО ДЕТЕ!!!

Последна редакция: пн, 25 юни 2012, 04:01 от mipopov

Общи условия

Активация на акаунт