АПРИЛчета'2009!

  • 63 328
  • 736
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 7 110
Деска, ти си нашта гордост!   bouquet Heart Eyes
Мисля вече да не си говоря с вас. Сигурно това с чувствителността е заразно.  Wink А моята сериозна вина в случая е, че много съм си играла с нея и сега това дете не може да контактува със себеподобни. Тя примерно засега не плаче, че някое дете й е казало, че не й е приятелка или че не й дава да се люлее на люлката за двама. Но пък си споделя. Аз отсега я подготвям, че няма как всички деца да са приятели. Децата на тяхната възраст са другарчета, които се забавляват заедно. И че не е задължително да играе н някое дете, което не иска да играе с нея. Ще има случаи, в които и тя няма да иска да играе с деца. (а за тичането - като се знам какъв конь съм, по-добре ми да ходи с умерена крачка, че страх ме хваща да не оплете солетите  Crazy)
Pадвам се, че Ванко вече е изчистил налепите и е махнал темпеpатуpата!   bouquet

И един тематичен лаф от снощи: "Мамо, много си права, че от карането човек се изморява". Нали не си помислихте, че съм шофьор.  Simple Smile

# 706
  • Мнения: 2 090
Рони, ако сериозно казваш това за вината си, че си играла много с Мария и затова не може да контактува със себеподобни - не мисля, че си права.  Blush Hug Извинявам се ако не си съгласна и с риск да стана досадна ще пусна един материал за социализацията и игрите при децата, които използвах за една моя курсова работа. Mr. Green Но ми беше интересен погледът над нещата, има разяснения за играта и усещанията на децата в техния собствен детски свят, за последващите караници и дрязги в игрите с другарчетата и причините за това и др. разни неща. Според психолозите и изследователите децата минават през различни етапи на игра - самостоятелна, паралелна, асоциативна, ролева (организирана колективна дейност) и границите (как обичам тази дума  Crazy) са размити понякога. Анелия също не обичаше много да играе със себеподобни, отскоро започна да се "отпуска".
На когото му се чете, ето тук:
Скрит текст:
Социализацията в предучилищна възраст може да се раздели на 4 етапа – I етап: на предимно самостоятелна дейност (в бебешка възраст), IV етап – на организирана колективна дейност, която се проявява към шест-седемгодишна възраст. Преходните етапи са хареактерни за предучилищния период, когато децата приемат формата на партньори в играта, все по-необходими, като индивидът преминава от поведението „всеки сам за себе си” и от положението на зрител на дейсността на другите към социални взаимодействия , които в самото начало са все още съвсем спорадични и ограничени. Тази еволюция очевидно се поддържа от непрестанното подобряване на възможностите за словесно изразяване: речникът на детето се увеличава от хиляда на две хиляди думи между третата и петата година, като осигурява все по-нюансирана и детайлна комуникация. Тези преходни етапи често се назовават паралелна игра и асоциативна игра. Паралелната игра се проявява през третата година: децата се търсят и изпитват удоволствие да са заедно, по две или три, всяко със сигурност е чувствително спрямо присъствието на другите, но продължава индивидуалната си дейност. Опитите за общуване са редки и безплодни и по този начин няма никаква обща организация на дейността. От петата година нататък говорим по-скоро за асоциативна игра -  групата се разширява до четирима или петима партньори, взаимодействията между които стават по-чести и по-дълги. Виждаме как се пораждат контурите на очакванията, на взаимни споразумения, на регулации на дейностт, които представляват колкото опити за колективна организация, опити, които са непрекъснато заплашени, ако не и почти провалени, от сколнността към егоцентризъм и към себеутвърждаване на всеки от партьорите и от тяхната неспособност да си създадат колективна представа за общата цел, която биха желали да постигнат, толкова и стъпки, които биха позволили да се достигне тази цел. Границата между тези два преходни етапа е доста подвижна и често се среща преход от епизоди на паралелна към епизоди на асоциативна игра и обратно.
              В егоцентричната вселена на тази възраст другият започва несъмнено да се възприема като заплаха – той задължително се намесва в индивидуалната дейност на всекиго и разбърква личните проекти, които се формират. Така караниците и конфликтите съществуват по правило. Тези конфликти са чести, но кратки според Томпсън; ако честотата им е склонна да намалява с възрастта, продължителността им по-скоро се увеличава, като виковете, плачът, прибягването до опека постепенно отстъпват мястото си на словесни спорове, подправени с най-остри обиди. Различни проучвания показват, че момченцата се карат по-често от момиченцата, а редовните партньори – по-често от случайните. Изглежда също така, че кавгите са толкова по-силни, колкото повече материал или лична собственост е включен в дейността. Освен това се намесват и лични фактори, тъй като някои деца предизвикват повече кавги от други. Най-сетне контролът, упражняван от възрастните, също има въздействие, което обаче не винаги е уталожващо страстите.
              Но другият е не само заплаха, той е също противник и обект за отъждествяване. На този етап често се наблюдава търсенето на един вид сливане с другия – детето се опитва не толкова да го имитира или да му изтръгне играчката, колкото да бъде „другия с неговата играчка”. Покупката на аналогична играчка не разрешава проблема по принцип, често може да се види детето, което не се интересува от новата играчка, а се втурва към своето другарче-с-играчка.
              От четиригодишна възраст нататък надпреварата става по-обективна и децата, поканени да се съревновават с даването, са стимулирани от присъствието на конкуренти , които се стремят да надминат. Малко по-късно традиционното училище спокойно ще прибяга до този вид примитивна мотивация, чиято педагогическа стойност може да се оспори с свят, в който сътрудничеството от ден на ден става все по-незаменимо.
              В началото, приблизително на тригодишна възраст, детето започва да разказва на другарчетата си какво прави в момента. Всяка игра се разнообразява от този словесен спътник – мисъл, която още не е интериоризирана – който не гарантира и най-малкото сътрудничество, но свидетелства за това, че партньорът е забелязан. Фактът, че детето го вика, че се опитва да привлече вниманието му повече или по-малко настоятелно, доказва, че то съвсем не е безразлично към неговото присъствие. Дразненето трябва да бъде несъмнено поставено сред видовете поведение, които изискват вниманието на другия. Но детето, което започва в колективни монолог да си представя своите действия като ги разказва, започва също така и да си представя, че другия също има желания и намерения. То му отговаря като се слива с него, като му приписва собствените си желания, интерпретирайки егоцентрично неговите опити. Този проективен отговор очевидно възпрепятства всякаква коордибация на постъпките и причинява незибежните конфликти. Според Ньолтинг едва към петата година желанията на партньорите желанията на партньорите наистина започват да се вземат предвид, както показват обещанията за компенсация от типа на „ аз ще направя това, а после ти можеш да направиш онова”. Тези наченки на сътрудничество са особено ясно доловими в контекста на „изиграната мисъл”, каквато е символичната игра или играта с представите.
              Тази символична дейност, когато тя обединява повече деца, всъщност води до това, което наричаме „ролева игра”, където всеки партньор представлява персонаж от сцената, която се разиграва, на основата на предварително споразумение: „сега ти ще си бащата, аз – майката” и т.н. В тази ситуация детето може един вид с помощта на миналото да се идентифицира с интересен персонаж или животно и да съживи определени събития, които са го впечатлили. Но тъй като сега играта вече е колективна, всеки трябва да играе ролята си и при това да я играе „както трябва”, да прави това, което „трябва” да се прави, да бъде ролята разпознаваема, без което играта се изгубва в объркване и непоследователност и каранците избухват. Колективната ситуация изисква и известна устойчивост на индивидуалните действия, необходима за тяхното взаимно допълване – така се появява елементът на регулиране на играта. Но в същото време това действие трябва да е разбираемо за партньорите, като по този начин подражанието и изиграното представяне клонят към все по-внимателна имитация на реалността – загатването  с помощта на жеста, което е било достатъчно да извика едно цяло индивидуално съдържание, се прецизира и става по-обективно представително. Може да се каже, че същото се случва и с материала на играта, чието значение е определено най-вече от жеста и от намерението на играещия. Материалът става също по-„обективен” – към жеста, вече солидно подкрепен с думи, се прибавя цял арсенал с точно значение – перата на индианеца, шапката на медицинската сестра и т.н. Скоро къщата, нарисувана на земята се заменя с наистина построени палатка или колиба. Този нарастващ реализъм на подражанието и на материала става най-доброто средство да бъдеш разбран от партньорите си и заедно с елемента на предварително съгласие и споразумение допринася за подчертаване на една социализация, която всъщност е доста трудна.
              Възниквайки на границата на ранното детство и предучилищната възраст, ролевата игра се развива интензивно и достига най-високото си равнище през втората половина на предучилищната възраст. Е. А. Аркин характеризира развитието на играта по следния начин: „ През предучилищната възраст се извършва еволюцията на малобройните неустойчиви групировки до по-многобройните и устойчивите. Самата структура на играта също претърпява големи изменения: от безсюжетни, състоящи се от редица често несвързани помежду си епизоди – при децата на три-четиригодишна възраст те се превръщат в игри с определен сюжет, все по-усложняващи се и все по-планомерно разгръщащи се. Променя се и самата тематика на игрите, която при малките (3-4 г.) изчерпва своето съдържание под формата на кратки откъслечни епизоди от личния живот или от най-близкото обкръжение, докато в по-горните групи нерядко откриваме в игрите отражение на прочетен разказ , показани картинки, на събития с обществено-политическо значение.
             Развитието на сюжета зависи от редица обстоятелства. Първо – това е близостта на темата на играта до опита на детето. Липсата на опит и на произтичащите от него представи е препятствие в развитието на игровия сюжет.
              Една от съществените задачи при изследването на ролевата игра е изясняването на въпроса за психологическите предпоставки, които лежат в основата на вземането на роля от детето и развитието на съдържанието на ролята, изпълнявана от детето в играта. Наред с това важно е и изясняването на измененията на отношението на детето към изпълняваната в играта роля.
              При описанието на детската игра психолозите обръщат особено внимание и изтъкват ролята на въображението или фантазията. Играта е разглеждана като проява на особена живост, безгрижност и високо ниво на развитие на въображението и фантазията. Силната и обширна дейсност на фантазията при детските игри се обяснява с дълбоко заложеното у децата желание да бъдат нещо друго, да играят някаква роля, с техния стремеж към играта. Като влиза в ролята на Робинзон Крузо или на някой друг герой, детето, което търси приключения, излиза извън пределите на собственото си истинско „Аз”, извън пределите на ежедневието. Играейки своята роля, във въображението си то променя всичко, което го обкръжава, и то придобова онзи вид и смисъл, които са нужни в определен момент за дадена роля.
              Почти всички изследователи, които се занимават с описание на игрите на децата от предучилищна възраст, в различна форма повтарят, че същността на детската игра се състои в изпълнението на някаква роля.  Ролевата игра е особено сензитивна към сферата на човешката дейност, към труда и отношенията между хоратаи от това следва, че основно съдържание на ролята, която поема детето, е възпроизвеждането именно на тази страна от действителността. Съдържанието на ролевата игра, това са отношенията между хората, осъщестявани чрез действията с предметите, не човек – предмет, а човек – човек. А тъй като пресъздаването по този начин и усвояването на тези отношения се се осъществяват чрез ролята на възрастния, която детето изпълнява, именно ролята и органично свързаните с нея действия са основната единица на играта.

Бен, Маймунка, Поем, Саши беше така чувствителен и свит, докато един ден ми писна (след няколко случки с по-буйни деца) и на мен, и баща му и си поговорихме за самозащитата. В един момент просто се налага, много по-страшно е да си жертва, защото си тих и искаш да спазваш "правилата". Сигурно звучи грозно, но това е действителността. За съжаление децата не живеят под похлупак, а колкото по-големи стават толкова по-"страшно" става, в доста отношения... Само няколко дни след като падна забраната Саши да отвръща на удара, ме привикаха госпожите в градината, защото се е сбил с дете, което го тормозеше. Оттогава няма вече дърпане, щипане и бой. И с още едно дете, освен описаното, по подобен начин се оправиха отношенията. Сега даже са големи приятели, откакто се посбиха. А това ги разделяше 2 години, Сашко не искаше да играе с него, защото все беше удрян. На децата в някакъв момент им "светва лампичката" кога и какво трябва да направят, за да се защитят.
         

# 707
  • Мнения: 3 211
С времето ще се научи да изолира децата/хората, които са неподходяща компания. Поне се надявам на това  Wink Сърце не ми дава да му кажа- "като те удрят и ти ги бий".
Съвсем правилен ти е подхода. Всичко ще си дойде на мястото. Не бива да се възпитава в агресия, аз казвам някой като я удря/закача/дразни/обижда да му каже, че няма да играе с него и да му обърне гръб. По същия начин бях и с Габи (а там да видите за каква чувствителност става дума, нещо страшно е и до сега, реве нощем, ако й се е случило нещо през деня, нашите овнета поне си се наплакват след обидата, а рибите всичко си стаят в себе си), така че оставяйте децата да си изживеят емоциите, дори и да реват, викат, тръшкат. За нас може да са маловажни нещата, които ги провокират, но за тях не е така. Слезте на тяхното ниво и се опитайте да влезете в техните обувки. Най-важното е да ги обичате каквито са и да им го показвате Heart Eyes Hug

рони, всичко си му е наред на детето. Остави го да диша спокойно и да бъде себе си Hug

Аничка, аз бях така като се роди Вики, изведнъж започнах да третирам Габи като прекалено голяма, като кака, а не като дете, каквато все още си беше и сега си е. Не бива да сравняваме децата с други деца, всяко си е индивидуалност. Аз сравнявах Габи с една нейна приятелка, която въобще не си играе с играчки, ами се момееше Wink Но вече се усвестих, надявам се навреме, оставям я да си играе с Вики на "бебешки" игри и да си гледа кефа, когато си е свършила уроците, разбира се. Трябва им свобода на децата, стига с тая дисциплина Crazy

Поемче, звънни да играят някоя вечер, щом сте ни съседи.

Последна редакция: ср, 15 май 2013, 10:58 от very nice

# 708
  • Мнения: 172
От вчера насам вече четири пъти пиша и трия поста си. Искам да кажа нещо дълго съвсем на кратко  Crazy За мен родителството е като политиката- първо са само обещания /до момента, в който не бях родила/, а след това започнах да ги нарушавам. Такава майка нямаше да бъда, онакава нямаше да бъда, това щях да правя... а след това се оказа, че нищо не е такова каквото съм си го представяла  ooooh! Колкото и човек да си казва "Постъпвам правилно" винаги се прокрадва една вина. Аз също често се обвинявам за едно или друго, когато Самуил е тъжен, огорчен или наранен от някого - мен ме боли многократно повече и за разлика от него не забравям  ooooh! Дори, когато се спъва се чувствам виновна  Blush Принципно виждам, че не съм виновна, но го усещам по друг начин. Поста на рони ме накара отново да се замисля надълбоко. Всъщност една майка е сгрешила тогава, когато не е отделила достатъчно внимание на детето си. Пффф не мога да си напиша мислите в 10-20 реда. Все ще е недостатъчно ясно. С едно изречение  ще го кажа : Това, че една майка обръща много внимание на детето си е най- доброто, което може  и прави за него, но никога няма да спре да търси грешките си и да се съмнява в подхода си. С'est la vie  Wink
 Вери, ние често сме пред вас в кафето  Blush особено почивните дни. Веждала съм Габи, но теб и Вики- не.

Пп. Изкушавам се пак да изтрия всичко, защото пак е максимално неясно  ooooh!, но съм сигурна, че повече няма да го напиша, затова го оставям за сега.

# 709
  • Лудогорието
  • Мнения: 107
Какво да ви кажа, опитвам и по двата начина-и да игнорира въпросните "лоши" деца, и да не се дава- когато го удрят, да отвръща. Е, опитва се детето  Heart Eyes Един ден получих оплакване, че е ухапал едно от момченцата по ръката и е станало рана.  Shocked При което и аз и майката на детето се изумихме, защото си познаваме децата. Попитах го защо го е направил-защото притеснявал него и другите деца в игрите им. Аз съответно му обясних, че това не е начин за решаване на проблема и че приятелите не постъпват така един с друг. Обаче нашия татко като чу историята възкликна "Браво, тате! Точно така ще правиш!"  Rolling Eyes Повечето от вас са виждали моят мъж на снимка-раздава го мъжкар  Mr. Green Та мъжът у дома дава такива съвети-като те удрят, удряй и ти.
От известно време ми се струва, че Иван си постава някакви граници и си ги отстоява по негов си начин. Процеса е бавен, но все пак го има  Simple Smile Децата са различни.
А, аз още не съм родила  Mr. Green
poem не го трий! Разбирам те напълно! Понякога се чувствам много виновна, че не му обръщам нужното внимание. А сега, когато сме в очакване на още един младеж, направо не знам как ще се справям. Едно ми е гузно...

# 710
  • София
  • Мнения: 5 079
Маймунка, няма майка, чакаща втора рожба, дето да не се терзае от същото. Hug Ума ми не го побираше как може да обичам ДВЕ ДЕЦА. Crazy Не спях по цели нощи.
Ще огрееш навсякъде и ще бъдеш най - добрата майка на децата си. И ти, и поемка, и рони, и Деската, която е и майка и татко в момента, и това ми се вижда трИжди по - трудно..
Само глупавите хора са напълно уверени в себе си и никога, ама никога не се вкарват във филми. Wink

За агресивните дечица, откровено им казвам да отвръщат, агресията не поощрявам, но пък на тази възраст не вярвам много в другите методи да се постигне консенсус (м/у деца) и ако така или иначе се е стигнало дотам.. едно дете трябва да може И да се защитава. Може да съм крайна, но това е положението. Crossing Arms Те пък да не са им уруки и двамата се упражняват един на друг Mr. Green, като им изгърмят бушоните, с други деца нямам сведения да са се били, някога.

Деси, много ми беше интересен "скрития текст", мятай насам и други неща, когато се сетиш.
Питах тези дни едната г-жа, Елинина, как е госпо'Ицата в социален аспект.. някакъв подобен отчет (в доста по - опростена версия Mr. Green) ми изложи.. вярвам го, де. Растат си безспорно, но бавно им узряват кратунките за някои неща. Mr. Green

То годината "учебна" към края си, но споделете на какви извънкласни занимания водите дечурлигата. И вие ли ги подбирахте, според темперамент на дете/база в градина, или самите дечица си ги пожелават?  Ени ми вади душата да учи испански Shocked (който почти проговори покрай кака и Дора, Изследователката.. Crazy) И освен това да ходи на балет.. На практика не е ангажирана с нищо, и това ми се струва малко крайно от моя страна... но аз не съм от амбициозните. Embarassed

П.С. Видях във фейс-клЮка, че малоло е била някъде около мен, на едно много култово мероприятие... Whistling, ако още попрочита тук, нека ни разкаже за нея и дамите, около нея.  Heart Eyes

# 711
  • Мнения: 7 110
Поемче, ямво сме достатъчно сложно обясняващите щом така чудно те разбираме.  Mr. Green
Деска, аз не го отдавам това само на нашето си общуване. Все пак, както са казали едни хора на години - крушата джанки не раждала била. Прекрасно виждам повторението на мене си в дестките ми години.
Маймунка, поредицата "Във вълшебната гора" има много хубави книжки. Една от тях е "Рожден ден в гората". Там мама мецанка много добре е обяснила на баткото мече как може да обича и него, и бебенцето-сетричка. В детските книжки човек може да открие чудеса!  Heart Eyes
Вери, със сигурност на детето ми всичко си му е наред. Майка му не е с всичкия си нещо.  Wink
За влизането в схватки - Мария като дете на майка с много калпазански прояви в детството, поне това не е наследила (засега) от мен. Уча я да споделя тревогите си и да ми разказва деня си. знам, че в градината имат малко по-щур младеж и съм я помолила, когато госпожите не са в близост, да стои на разстояние от него. Е, въпреки това в тоалетните се беше получил неволен сблъсък и говорих с госпожите. После, когато срещнахме момченцето и майка му, го помолих да бъде галантен кавалер, защото е много умно и красиво детенце (определено е симпатяга, който стърчи с една глава над най-високите в групата). Майката също не ми вдигна скандал, че съм си позволила да кажа подобно нещо на детенцето й и сега си играят понякога заедно (уж, но не съм сигурна, по-скоро в дирижирани от госпожите игри  Sunglasses). 
По мои скромни наблюдения първите или едничките деца са по-чувствителните членове на семейството по една или друга причина.
Олче, аз в началото на годината я записах наборката на всичко, което позволяваше възрастовата им група. Малко на риск, защото в яслата голям проблем ми беше връткането на персонала, но бях решила да направя опит да работя върху неприемането на различното. На народни танци, на таекуондо и на английски. Музиката си им е задължително допълнителна. После разкараха някаква детска философия от избираемите дейности заради липса на интерес и се сключи договор за модерни и латино танци. Та от втория им срок и на баткото Жоро ходи. В началото само за баткото със спорта говореше, защото той малко не е адаптирал речника си към децата и постоянно им говорел смешки. На откритите уроци се оказа, че с децата се работи много качествено. И понеже трябва да подготвя едни ми ти хора, че от юни месец им свършват допълнителните занимания в градината, питах от есента на какво ще иска да ходи. Иска си пак на всичко, въпреки че имаше момент в който ме караше да я отпиша от модерните танци, защото баткото се бил карал на големите деца.
с испанския за деца не знам къде ще ги намерите, но не пречи да й намериш. 
 

# 712
  • Мнения: 172
Рони  Blush  Hug
За заниманията в градината - имат си руски, английски, йога и другите стандартни - музика и т.н. Имат и айкидо, наблягат на самоотбраната и благостта. Извън градината е само на плуване, защото физически нямам възможност да го водя и на друго, но той не спира да ми дудне за шах и танци. Не мисля, че съм амбизиозна- даже за момента никак  Blush, но той има много енергия и желание да се занимава с много нови неща и се старая да откликвам, когато е възможно.
 Стиснете по едно палче днес ... чакам едно обаждане  Wink

# 713
  • София
  • Мнения: 1 535
Съвсем телеграфно...
Много ми е приятно да чета интересните размисли и чувства, настанили се в темичката тия дни.  Hug за всички. За съжаление нямам време да се включа подобаващо.
Поемче, стиснати палци.
Рони, и на вас по всички флангове си стискам палци аз.

Днес е голямото тържество в градината - имат 50 год. юбилей. В пълна тайна се пази номера на нашата група, за сметка на това ни викат от рано да ги обличаме официални... Ще разказвам после. Simple Smile

А в неделя пък пак на голяма сцена (в един театър) ще имат представление от латино-танците. И за там са едни подготовки...
Всичко това си го организират от градината. Аз на други дейности не съм я записала. Там ходи на народни танци, приложни изкуства (цапотене с и по глина и др. мат-ли) и латиното. Като първоначално си беше избрала балет, но след месец и нещо ходене, обяви, че ги карат да правят "кошница", а това било много "болещо" и съответно се преориентира към латиното. Около седмица водих разговори с нея, за да е сигурна в избора си, още повече, че се водят от една и съща какичка и се чудех дали контакта с нея не е проблема. Но се оказа, че не е това. Явно балета не й е в кръвта.  Mr. Green То и на всички познати им изглеждаше странно тя да ходи на балет.(нали си ми е джаста-праста)  Grinning
За сметка на това есента имаше въпроси дали може и на футбол да се запише, защото покрай баткото е ходила да го гледа на 2 турнира, а там раздават медали на всички участници..., а и от неговата група едно момиче ходеше и се справяше доста добре. Обаче аз финтирах тези желания с отговор, че може като порасне (с тайната надежда, че в 3та, 4та група няма да я влече толкова...  Laughing)

Хубав ден на всички.   bouquet

# 714
  • Лудогорието
  • Мнения: 107
Божеее, като ви чета извънкласните занимания, имам чувството, че живеем в различни държави! В нашата градина няма абсолютно никакви  занимания. Бяха ни събрали парички в началото на годината за едни помагала по математика и български, които ще получим за спомен в края на годината с грамота   Whistling Уж ги беше поела една госпожа два пъти седмично на танци, но и това отмина за 2 седмици-сега нищо.  В града ни не се предлагат никакви извънкласни занимания за толкова малки деца. Уж сме областен град  newsm78
От днес си имам мъж у дома да ме пази, пуснаха го в отпуск  Flutter Обаче още няма признаци-само екстри-киселини, прещипани нерви на краката, ходене като пингвин, пуфтене, лош сън и т.н.  Mr. Green

# 715
  • Бургас
  • Мнения: 347
Poem, дано ти се е получило.  Hug

Стиснете днес палче за мен, имам да подпиша едни последни документи...

При нас няма никакви извънкласни, казаха че били малки...

# 716
  • Мнения: 9
Здравейте и от мен.
Много се радвам за раздвижването на темата.
Олче, мерси за сръчкването.   bouquet
Чета ви ежедневно, но много време за писане нямам.
Каката е седмокласничка и аз изцяло съм погълната от вълненията около матурите (и кандидатстването с тях в езиковите гимназии), които са на 21 и 23 май. Безкрайно мага да говоря по темата, много съм набрала на цялата образователна система. Не е нормално в училище, в час по математика вместо да решават задачи и да ги готвят, госпожата да им изнася лекция за добрите обноски, за древността или за каквото се сетите, но не и за математика. После кой бил виновен? Ние родителите, ние родителите, защото наливаме една кофа пари по частни уроци и школи. Ако не са те обаче, мойте дете нямаше как да усвои материала тази година. Е как да не те е яд на всички.
 #Crazy А като се сетя, че за да запишем каката първи клас в това училише (имащо слава на доста добро и желано) стояхме 48 часа пред училището плътно - и през деня, и през нощта да си пазим ред.
Ех, оплаках ви се подобаващо, само се моля в оставащите няколко дни до матурите за повече спокойствие и късмет.
А малката госпоИца само пречи на кака си да учи, дразни я и т.н - просто иска да е център на внимание и когато този център се измества към кака й, става страшно. ОВнешка му работа.
Poem, Ben 78, имате силно стиснати палци от мен.
Маймунке, леко раждане и ще чакаме хубавата новина.
Целувки на всички и се надявам скоро да направим среща поне в Борисовата радина.

# 717
  • Мнения: 2 090
Poem, дано палцестискането вчера е дало резултат.  Hug ben78, стис и за теб!
Анито не ходи на никакви извънкласни занимания, беше тръгнала на танци, но не й хареса и се отказа. И на плуване не пожела да ходи. Надявам в някакъв момент да появят желания за активност някаква. Сашко мина през танци, кудо, английски език, плуване. С днешна дата само плуването му харесва много. Иска да тренира и футбол, на който обаче не мога да го запиша в момента поради разни причини. Дано това се промени скоро. А иначе аз имам наблюдения и даже убеждения въз основа на тях, че леката атлетика и по-точно бягането (ще) е неговият спорт. Crazy Ще видим колко и дали са ми правилни усещанията.
Олче, успех в търсенето на испански за деца  Grinning, ma_lolo , а на вашата кака - успех на матурите! Стискам палци!

# 718
  • Мнения: 172
Благодаря за стиснатите палчета  Hug Първата добра вест дойде, сега остава да видим дали наистина е добра и да я оценя по достойнство  Crazy Още малко и се надявам да се похваля  Rolling Eyes
За моето дете също мисля, че биха били подходящи всички видове "конски" спортове  Crazy
Бен, Ма_лоло стискам палчета  Hug
Маймунка, на коя дата ти е термина? Хубаво е, че подкреплението се е прибрало, дано сега имаш възможност за повече почивка и да й се насладиш максимало  Wink Защо имаш прищипани нерви на краката? Дано бързо мине, че като знам как боли  ooooh!

# 719
  • Лудогорието
  • Мнения: 107
Де да знам-както си седях и като станах, не мога да стъпя на левия си крак. Сряза ме точно на ингвиналната гънка. Като се пораздвижа, малко отминава, но пак си я има гадната болка.  Sad През нощта ставам до тоалетна през 2 часа-все едно, че бебето вече се е родило  Mr. Green Днес изюрках ММ да ме води на разходка в парка, че да родя по-лесно уж  Crazy Отделно вече втора седмица пия едни отвари от малинови и копривови листа  Whistling
Иван днес трябваше да е на градина, но снощи ми се обади приятелка, чиято дъщеричка е в групата му и ми каза, че в градината върлува варицела и скарлатина. Е, познайте за колко бързо се отказах да го пусна при децата  Simple Smile Та сега трима и половина ходим напред назад по разходки и се прескачаме у дома.  Heart Eyes Нещо не ми се отдава да сложа ред в къщи.  Rolling Eyes
Много стиснати палчета за нуждаещите се и от мен  Peace  Hug

Общи условия

Активация на акаунт