1АЕГ-ИНФОРМАЦИЯ

  • 195 207
  • 1 605
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 292
Да като вас.

Аз писах и в 8 класната тема ама ме вълнува следното- Вашите деца как учат думите? само писане ли е истината, че то се натрупват много. Според мен трябва да се изгради някаква ситема, ама моя не може да я напипа все още.

# 526
  • Мнения: 15 326
Писане на думите,докато се научат.
Преписи на текстове.
И редовно все пак да се пишат Peace

# 527
  • 1st floor
  • Мнения: 9 857
Според мен, това си е до човек. Всеки сам намира начин да запамети огромните количества думи. На мен писането ми помагаше доста, но не по начина по който те пишат. Аз си бях измислила да слагам бял лист върху английските думи и да виждам само превода им на български. Пишех върху празния лист и после проверявах, дали съм ги научила. Ненаучените пак ги четях и пак ги тествах по същият начин...Може да е работило само при мен, но ми вършеше работа... Laughing

ПП: А кой клас сте, ако не е тайна?  Simple Smile

# 528
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Има безкрайни начини за учене на думи - писането евентуално може да помага при една част от хората за запомняне на правописа, но не и за значението на думата.

Най-ефективният начин за запомняне значението на думи е да се употребяват - т.е. да се съставят изречения с тях (ама не от типа на "столът е кафяв"). Аз безкрайно тероризирам моите деца в училище с тази система от първи клас - никоя дума не се обяснява на български, а трябва да я измъкнат от контекст. И съответно след това те самите съставят изречение с нея. Напр. Инуитът е човек, който живее на Северния полюс. После думите се слагат в изречения, в които думата липсва и трябва да сложиш подходящата и т.н.

През колкото повече пътища за запомняне мине една дума, толкова по-лесно ще се научи. Пътищата са много - визуален образ, свързване с картинка, жест, свързване със сходни думи, синоними-антоними, звукоподражания (дори да не са свързани със значението на думата - примерно моите деца в училище научават моментално немската дума за острилка - Spitzer - защото по произношение прилича на "пица" - или думата за стълба, Treppe, защото по стълбите човек може да се "утрепе"  Mr. Green). Мнемониките от всякакъв сорт помагат.

На мен лично ми помага да свързвам думи от един език с думи от друг (използвам 4 езика, така че това е лесно). Търсенето на връзки с познати префикси, суфикси, латински и гръцки корени и т.н. също помага човек да може да си "реконструира" думата в главата - но това обичайно идва на по-късен етап и при по-добро познаване структурата на езиците (или инстинктивно, ако на човек мозъка му работи по този начин).

Това беше чисто професионално - иначе чисто практически най-вероятно най-полезната за децата информация е, че има програмки за учене на думите в нета - вкарват се научените до този момент думи и то ги задава в произволен ред. Помага по два начина - хем ще вкарат думите още един път (т.е. пак ще им мине през мозъка думата на езика плюс думата на български), хем е на компютъра и им е по-лесно, отколкото в речника от училище. Освен това програмките сами изчисляват кои думи са вече научени и не ги пускат толкова често за разлика от тези, с които човек има трудности. И може моментално да се сменя дали българско-английски или английско-български да се ползва. Мисля, че съм виждала такива програмки към някои от речниците, но ги има и съвсем отделно стоящи. Има ги и като приложения за смартфоните Hug

# 529
  • Мнения: 561
Аз да кажа нещо, с което съм напълно съгласен с нашата госпожа. Да се види, че няма нищо лично. Wink
Не знам дали разбрахте, върнала се е бясна от събранието на преподавателите по езици(не знам дали само англ. или и др.) в РИО и поводът е идеята подгответо в езиковите гимназии да докарва хлапетата до ниво А2. 650 часа за 4 поднива Shocked Shocked Shocked Без да съм специалист, знам, че за възрастните, които  е общоизвестно, че сме по-глупави от 14 год. чисти мозъци Mr. Green са необходими 80 - 100 часа за подниво( А 1.1 примерно) т.е. за 650 часа се стига спокойно до B2, та се и взима. Освен това на децата това им е основната служба и писането на домашни е част от нея.
И най-любопитно е, че мотивът е, за да не им е трудно и , забележете, да не се отличават елитните гимназии от по-обикновените, където не се справяли така добре. Еми, съгласен съм с нея да е бясна.
А аз все едно преживявам дежа вю, когато преди година искаха да затрият математическите между 5-7 клас с мотива да няма такива разлики в образованието. Да приравняваме надолу, вместо да развиваме по първите. Вече, обаче,  не се чудя за мотивите, защото за мен си ги избистрих.

# 530
  • 1st floor
  • Мнения: 9 857
  Shocked Дано това си остане само идея....

# 531
  • София
  • Мнения: 4 278
Да им ....на идеята  #Cussing out Що за безумие? Защо са тогава езиковите гимназии?
Аз съм разочарована и от входното по математика - синът ми има петица. Очаквах повече от него. А иначе видях профила на учителя по БЕЛ - Павел Павлов. Ами той е много млад - само на 26 г.  Crazy Те децата затова го обичат  Wink

# 532
  • 1st floor
  • Мнения: 9 857
И моята девойка е с петица на входното по математика. Не знам другите деца какви оценки имат, в дневника не са нанесени и няма средно ниво на класа...За какво ли пък е и този дневник, не знам... Confused

И аз видях профила във ФБ на господина по БЕЛ!  Mr. Green Ми, той си е още дечко... Laughing

# 533
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Ние го видяхме и на родителската среща господинът - децата по принцип реагират добре на млади учители, но човекът явно успява и да им влезе под кожата и да им задържи вниманието, а не само да са си симпатични. Синът ми много го харесва също Hug

Аз също не виждам защо ще се опитват да приравняват езиковите гимназии с обикновените - по същата логика би трябвало тогава в езиковите да вкарат специалните предмети на другите гимназии, че да не изостават Rolling Eyes

Обаче В1 е макс, който може да се постигне за една година - В2 е тотално нереалистично, особено пък предвид че е на модули и не се взима за 3 месеца, а за доста повече. А1 и А2 отнемат по около три месеца всяко, но и самото В1 е повече от това, дори без да стигаме до В2. В езиковите гимназии успяват да наблъскат от А1 до В1 в една година, тъй като имат повече време за упражнения, отколкото на курсове - но повече от това наистина не е реалистично да се очаква. Вярно, че мозъкът е по-пластичен на 14 г, но пък когато всеки ден насипваш огромно количество материал, мозъкът просто изхвърля натрупаното предния ден - и не се помни толкова добре. Да не говорим пък, че на 14 г все още нямат съвсем добре развити собствените си стратегии за учене. Това също са неща, които трябва да се вземат предвид, като се поставят цели.

# 534
  • Мнения: 561
Ами, доколкото знам целите в момента са покриване на Б1(не Б2). Освен това, тези родители, които са учили и научили езика преди години са учили май повече и от сега. Кому е нужно да се дават рязко по-ниски цели, да не говорим и за някаква друга екзотична идея деца, които са учили до 7 клас езика да нямат право да кандидатстват в езиковите. Тук не разбрах какво се има предвид, защото не знам колко точно синът ми е препредал нещата, ама не ми е ясно защо се пипат все неща, които все пак работят с години и не в посока на усъвършенстване, а посока понижаване на ниво и критерии.

# 535
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Е, не, повече от сега не сме учили - същото е по мои спомени. То си има предел на това, което може да се вмести в определено време на определена възраст.

Не виждам как биха могли въобще да прокарат идея да не може да се кандидатства за определена езикова гимназия, защото си учил езика преди това - как точно ще следят кой къде и какво е учил. Щуротии са това и за щастие са неприложими.

Освен това няма логика в цялата работа, така че напълно я разбирам Капка в случая защо е бясна - уж идеята е с преподаденото по езика 1-4 клас да покрият А1, 5-7.клас - А2. Това имам предвид не на курсове, а само училищното преподаване на език. В този смисъл изглежда безумно да искат същото ниво на края на 8. клас, дори без децата да са в езикова паралелка.

# 536
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Драги дами (и господа Mr. Green), има ли някой, който може да ми даде работеща парола за допълнителните материали на Upstream? Тези, които имаме, не вършат работа, пък децата имат нещо да попълват от там.

# 537
  • София
  • Мнения: 4 278
За петък имаме да правим презентация на тема Ню Йорк. Обаче синът ми казва, че трябвало да се лепят снимки на картон и да се пишат любопитни факти. А в предишното училище презентациите се правеха на Power Point. Не е ли логично и тук да са така при условие, че има интерактивна дъска  newsm78 Правили ли са досега вашите деца такива презентации? Да не би синът ми да не е доразбрал нещо?  Rolling Eyes

# 538
  • 1st floor
  • Мнения: 9 857
Правилно е разбрало детето - на картон със снимки. Щерката има да прави на Тексас - днес ще мина през фотото за снимките. Само не знам колко трябва да е голям картона? newsm78

# 539
  • София-Младост
  • Мнения: 24 097
Правилно е разбрало детето - на картон със снимки. Щерката има да прави на Тексас - днес ще мина през фотото за снимките. Само не знам колко трябва да е голям картона? newsm78
Те са със стандартен размер мисля 70*100. Но защо вие се занимавате с презентациите им Simple Smile Я ги оставете да си купят, да си извадят снимки...дъщеря ми търсеше по списания и изрязваше понякога.

Общи условия

Активация на акаунт