1АЕГ-ИНФОРМАЦИЯ

  • 193 590
  • 1 605
  •   1
Отговори
# 1 425
  • София
  • Мнения: 505
Дидева, Проверили сме го, да. И затова сме там! За извънкласните дейности отново казвам, че може да се представят на децата по по-заинтригуващ начин. На сайта нямаше информация например за това, че завършвайки извънкласна дейност география, получават диплома за екскурзовод. Смятам, че най-добре би било ръководителите на тези дейности да минат по класове и да разкажат. В много от случаите това са по-големи ученици от училището и ще бъде по-интересно на зайците.
Ние ще си измислим нашите допълнителни дейности, каквито и където и да са те. Но трябва друг поглед на образованието изобщо!
aninica, ние идваме от СМГ и знам какво беше темпото досега. Но пък и повече предмети се учеха. Вероятно и годината с 5те си предмета на кръст е по-лека.

# 1 426
  • София
  • Мнения: 1 084
Пенсионирана русалка,
темата за висшето образование не я обсъждаме. Става въпрос дали някои учители от нашите "елитни" държавни гимназии могат да се заместят от телевизори с оглед това, че те други функции не изпълняват. Както казват някои ученици "изпява си урока" и си тръгва. Нещо като "индустриализация" на образованието.

# 1 427
  • София
  • Мнения: 19 932

Дали осми клас щеше да ви се струва пълна загуба на време, ако ученикът започваше нов език от самото начало?

Скрит текст:
След трикратен опит по този сценарий, отговарям с твърдо НЕ. Моите хем не са от най- най-прилежните, падат си малко джаста-праста, нищо общо и с мудност нямат,  и въпреки това в 8 клас им се събираха по няколко часа учене само по езика дневно (с налагащи се междинни почивки), докато си научат думите,  прочетат си и си преведат текстовете, усвоят новата граматика и си напишат  за финал домашното.

Всеки си знае как и защо е избрал  дадено училище. Но все ми се струва (лично мнение), че за училия наистина интензивно даден език до 7 клас по-добрият вариант  (при желание за ЕГ, разбира се) е избор на друг език за основен и надграждане на първия с курсове от 9 клас нагоре.  И то не защото няма какво да научи в 8 клас и по първия, винаги има какво, буквално цял живот се трупа лексика примерно, а защото се успиват от идеята, че знаят, става им скучно и пропускат момента, след който следва да се концентрират, за да не натрупат пропуски. И точно по тази схема се получава  понякога така, че неучили даден език до 8 клас изпреварват училите го активно преди гимназията.

Аниника, за другите училища не знам, но НЕГ поне в 8 клас не е лежерна определено.  Децата ми в 8 клас бяха при различни преподаватели по езика. И натоварването беше аналогично. За нагоре съм по-склонна да се съглася с тезата ти, но с доста уговорки.

# 1 428
  • София
  • Мнения: 1 084
Все пак обсъждане много относително понятие. Може ли да се измери натоварването на децата? Въпроса е да не са разочаровани. Моето в прав текст ми каза, че е очаквало повече. От преподаватели, от дисциплина, от извънкласни дейности.
Не че ще я оставя да си губи времето, но учителите постоянно мрънкат за заплащане, а качеството на обучението остава същото. Всъщност по-лошо.

# 1 429
  • Мнения: X
Ами...При едно и също натоварване някои деца ще се чувстват комфортно, други - силно претоварени, трети - няма да го усетят.
Учебните програми са едни и същи за всички.
А извънкласни дейности може да потърсите и извън училището.

# 1 430
  • София
  • Мнения: 19 932

но учителите постоянно мрънкат за заплащане, а качеството на обучението остава същото. Всъщност по-лошо.

Не всички учители са цвете, да, независимо за коя гимназия става дума, но далеч и не всички мрънкат и не правят нищо с оправданието, че не им се плаща.

# 1 431
  • Мнения: 118
Петъчно

За децата, които не са учили езика е много трудно. В класа на дъщеря ми са трима и са споделили, че учат по няколко часа на ден и пак не успяват. Тя се занимава точно по 1 час-пише домашни, преглежда думите от речника/ има доста непознати, въпреки, че е учила 7 години преди това/ и това е.Определено и е доста по-лесно,   но според мен от втория срок вече няма да е така.

Последна редакция: ср, 18 окт 2017, 10:21 от АЕГ 2017

# 1 432
  • София-Младост
  • Мнения: 24 067
Искам да ви попитам струва ли ви се, че 8 клас е пълна загуба на време? И то за деца, които са учили преди това английски език и имат основа? Не говоря само за 1 АЕГ, обсъждам и с други майки, на деца от други елитни училища и те споделят мнението ми. Собственият ми син каза, че очаквал да се учи повече в 1АЕГ. Опитвам се да разбера дали годината е лежерна или гимназията. Искаше ми се в 1АЕГ да ги заинтригуват малко повече с допълнителни дейности. Сигурна съм, че ако им бяха представили извънкласните дейности с някаква презентация или самите ръководители на клубове да влязат и да разкажат, децата щяха да запишат поне по 1 дейност.
Постепенно ще усети натоварването. В началото няма как да се прескочи материал, защото има деца никога не учили езика. Към нова година вече се изравняват нещата. И помня, че имаше норматив за оценки и едни хубави неочаквани контролни...даже класната навремето казваш,е че тези учили езика се отпускат, защото смятат, че знаят;)

# 1 433
  • София
  • Мнения: 5 782
Лично за мен 8-ми клас в АЕГ не е добре структуриран. Повечето деца са учили английски и на практика им се губи времето. В нашия клас имаше 1 дете, което не беше. И съответно започнаха от нула. Голямо влачене... Имам наблюдения и върху АК, там нещата са съвсем различни - стегнато и по същество, и децата напредват бързо. В края на 8-ми клас в АЕГ нивото е В1, а в АК е В2. Разликата е много голяма.
Надявам се да се вземат мерки по тоя въпрос. (Завършила съм АЕГ и разликата между преди и сега ми се вижда голяма. Ние учехме много интензивно. Имаше дни, в които имахме по над 100 думи за учене. Сега текстовете са много по-елементарни и се напредва бавно. А това е такава благодатна възраст за учене! )

# 1 434
  • Мнения: 118
Лично за мен 8-ми клас в АЕГ не е добре структуриран. Повечето деца са учили английски и на практика им се губи времето. В нашия клас имаше 1 дете, което не беше. И съответно започнаха от нула. Голямо влачене... Имам наблюдения и върху АК, там нещата са съвсем различни - стегнато и по същество, и децата напредват бързо. В края на 8-ми клас в АЕГ нивото е В1, а в АК е В2. Разликата е много голяма.
Надявам се да се вземат мерки по тоя въпрос. (Завършила съм АЕГ и разликата между преди и сега ми се вижда голяма. Ние учехме много интензивно. Имаше дни, в които имахме по над 100 думи за учене. Сега текстовете са много по-елементарни и се напредва бавно. А това е такава благодатна възраст за учене! )

Това с тези нива е доста субективно.Може и нивото да е С1 след първата година-въпроса е кой какво е научил. Познавам много хора с С1 и не могат 2 думи да кажат. А за АК съм чувала всякакви мнения по отношение на преподаването.

# 1 435
  • София
  • Мнения: 5 782
Лично за мен 8-ми клас в АЕГ не е добре структуриран. Повечето деца са учили английски и на практика им се губи времето. В нашия клас имаше 1 дете, което не беше. И съответно започнаха от нула. Голямо влачене... Имам наблюдения и върху АК, там нещата са съвсем различни - стегнато и по същество, и децата напредват бързо. В края на 8-ми клас в АЕГ нивото е В1, а в АК е В2. Разликата е много голяма.
Надявам се да се вземат мерки по тоя въпрос. (Завършила съм АЕГ и разликата между преди и сега ми се вижда голяма. Ние учехме много интензивно. Имаше дни, в които имахме по над 100 думи за учене. Сега текстовете са много по-елементарни и се напредва бавно. А това е такава благодатна възраст за учене! )

Това с тези нива е доста субективно.Може и нивото да е С1 след първата година-въпроса е кой какво е научил. Познавам много хора с С1 и не могат 2 думи да кажат. А за АК съм чувала всякакви мнения по отношение на преподаването.

Не е само с нивата, цялата тема е силно субективна. За съжаление това е едно от нещата, което служи за оправдание да не се взимат никакви мерки и нищо да не се променя. Казвам ви съвсем от личен опит, че в АЕГ децата много по-бавно напредват, отколкото в АК и това е напълно по вина на заложената програма.

# 1 436
  • София
  • Мнения: 19 932
Може и да е заложено по програма (тоест на хартия) достигането на В1, но зависи  много от преподавателя дали това ниво няма неусетно за децата (но съвсем целенасочено от страна на преподавателя)  да бъде надскочено чрез подходящи  занимания в клас и респективно домашни.
Скрит текст:
Пример  с НЕГ го доказва. Както за всички други НВО по езика до миналата година, за немския също сложността е на ниво В1. Но по същото време в гимназията текат и изпитите за осмокласници за прием в паралелките на немския отдел. Писменият им като сложност с доста надвишава  НВО, а оттам и В1. И не го казвам  наизуст, имах опцията през   осмокласната година  и на трите ми деца да сравнявам какво е застъпено в НВО и какво в изпита на отдела. За да се справиш с втория, ти трябват доста по-богата лексика, свобода на говорене за устния,  справяне с усложнени граматични упражнения. От воле изпитът си е на ниво В2. И няма как немците да са се минали да пуснат такъв  на нисичкото В1, след като от 9 клас  нагоре в тези паралелки повече никога НЕ се учи граматика. Тоест се предполага, че е налице такова ниво вече, та да се учи спокойно литература на езика.. А кога да е придобито това ниво, ако не в 8 клас?

# 1 437
  • София
  • Мнения: 6 308
Ако децата са с толкова високо ниво на компетентност, да ги бяхте насочили към гимназия с друг език.

# 1 438
  • столицата
  • Мнения: 4 482
Петъчно,
според мен гимназията е лежерна. Имам приятелки, чиито деца учат в смг и 91-во, там е същата работа. Единственото училище, според моята информация, което е на качествено различно ниво е АК. Там тези, които искат да учат има от къде и кой да ги научи. Децата, които не им се учи напускат сами, системата е такава че ги принуждава. За съжаление не ни приеха.


Само да кажа от лични наблюдения, че нищо лежерно няма в 91 НЕГ. Подготовката е много сериозна, повечето деца започват да изучават езика от азбуката и нивото, което се цели да бъде достигнато в края на годината В1 към В2 с лежерност не се постига. Не случайно и парашутистите избягват това училище Simple Smile Затова пък децата са подбрани, отговорни и мотивирани да преодолеят предизвикателството НЕ. А и май никой не завършва и без сертификат по АЕ.

# 1 439
  • София
  • Мнения: 1 084
Galimar, за това казах че няма смисъл да боравим с относителни понятия. Има значение нивото от което тръгваш по съответния език. Спорът е безмислен.
Аз съм написала това, което ме притеснява.
Мога да добавя и още нещо. Скочихте отново маса хора да коментирате подтекста, в това което казвам. Имам чувството, че този форум е окупиран от някакъв учителски синдикат.
Човек не може да каже нищо, нито срещу учители, нито срещу системата.

Общи условия

Активация на акаунт