1АЕГ-ИНФОРМАЦИЯ

  • 193 560
  • 1 605
  •   2
Отговори
# 1 440
  • София
  • Мнения: 5 782
Ако децата са с толкова високо ниво на компетентност, да ги бяхте насочили към гимназия с друг език.

Значи това са единствените варианти, които виждате:

1. като не ви изнася, изнасяйте се!
 
или

2. нивото, което се постига, да зависи от преподавателя.

А защо? Защо да не се заложи в самата образователната система? 

# 1 441
  • София
  • Мнения: 19 932
Тези нива са доста относителни в по-долната част на езиковата рамка, затова казах, че нещата си зависят от преподавателя най-вече. Какво ще спечелиш чак толкова , ако на учебника, одобрен от МОН, пише заветното В2, но учителят го дава лежерно , отгоре-отгоре и препуска през материала? На теория децата ще са с В2. На практика - надали.  Докато друг , при заложено иначе само  В1, успява да отработи всичко детейлно  и да задълбочи паралелно знанията, което довежда децата  също до В2. Кара го по-умерено, по-методично, но затвърждаващо. Няма как системата да ти зададе  - предай Х на брой думи за 8 клас. Един ще даде 40-ина от урока  в учебника и УТ и ще се ограничи до тях. Друг ще разшири обема, давайки синоними и/или антоними на горните. Това ще изведе вторите деца доста по-напред като лексика, ако са я научили, разбира се. Същото важи и за граматика.  Че и за  останалите елементи... Един ще се ограничи само до  пускането на файловете за слушане от диска към учебника, друг ще дава и допълнителни текстове за слушане през годината. А не е все  едно дали през годината си чул 20 такива текста или 50... Системата е ориентир, да, ама учителят е този, който ако иска, може да  додава и нещо отгоре. Зависи си какъв е той самият като желание и мотивация, зависи и от нивото на класа.

Последна редакция: чт, 19 окт 2017, 12:43 от пенсионирана русалка

# 1 442
  • София
  • Мнения: 1 084
Пенсионирана русалка,
разбира се че е така. Нищо не може да замени добрия учител. Имам чувството, че както на много други места, се хвърлят пари за неща, от които някой може да открадне или спечели, ремонти, проекти, мултимедийни дъски, строежи. Ако вложат повече средства в заплати на учителите, които могат да преподават и работят здраво, ефекта ще е много по-добър. Този младеж, за който говоря получава същата заплата, като класната ни например, която ще научи децата пет пъти по-добре. Качествените учители трябва да бъдат много добре мотивирани финансово.
Вчера ходих до училището, няма да предавам разговора в публичното пространство, но да кажем че съм обнадеждена.
За какво впрочем са тези камери? Освен както казах някой изкара прилична печалба!!!!! Да отворят записа и да видят кой, как преподава.

# 1 443
  • София
  • Мнения: 6 308
Ако децата са с толкова високо ниво на компетентност, да ги бяхте насочили към гимназия с друг език.
Значи това са единствените варианти, които виждате:
1. като не ви изнася, изнасяйте се!
 или
2. нивото, което се постига, да зависи от преподавателя.
А защо? Защо да не се заложи в самата образователната система? 

Значи, че намирам за редно в подготвителен клас изучаването на езика да се започне от А и Б, независимо кой с какво ниво стартира, а мрънкането как на децата им е скучно - за неоснователно, меко казано.

# 1 444
  • Мнения: 118
Пенсионирана русалка,
разбира се че е така. Нищо не може да замени добрия учител. Имам чувството, че както на много други места, се хвърлят пари за неща, от които някой може да открадне или спечели, ремонти, проекти, мултимедийни дъски, строежи. Ако вложат повече средства в заплати на учителите, които могат да преподават и работят здраво, ефекта ще е много по-добър. Този младеж, за който говоря получава същата заплата, като класната ни например, която ще научи децата пет пъти по-добре. Качествените учители трябва да бъдат много добре мотивирани финансово.
Вчера ходих до училището, няма да предавам разговора в публичното пространство, но да кажем че съм обнадеждена.
За какво впрочем са тези камери? Освен както казах някой изкара прилична печалба!!!!! Да отворят записа и да видят кой, как преподава.

И децата как се държат! Не мисля, че само учителите трябва да се назидават.Мен пък най ме е яд на родители, които не са дали елементарно възпитание на децата си.

# 1 445
  • София
  • Мнения: 5 782
Ако децата са с толкова високо ниво на компетентност, да ги бяхте насочили към гимназия с друг език.
Значи това са единствените варианти, които виждате:
1. като не ви изнася, изнасяйте се!
 или
2. нивото, което се постига, да зависи от преподавателя.
А защо? Защо да не се заложи в самата образователната система? 

Значи, че намирам за редно в подготвителен клас изучаването на езика да се започне от А и Б, независимо кой с какво ниво стартира, а мрънкането как на децата им е скучно - за неоснователно, меко казано.

С две думи - идеално е българското образование и всички идеи за това какво в него би могло да се подобри са абсолютно безсмислено мрънкане. Учудена оставам не от изразената позиция, а от липсата на хора, споделящи моето мнение. Толкова ли е екстравагантно? (Въпросът е риторичен. Останете си със здраве. За мен беше просто сверяване на часовника.)

# 1 446
  • София
  • Мнения: 6 308
За прием в гимназията не е необходима нито оценка по АЕ от дипломата, нито се държи изпит по езика. АЕ не е задължителен за изучаване до 7 клас и децата, които не са се занимавали с него, ще бъдат поставени в неравностойна позиция.
Българското образование е далеч от идеалното, но идеята да се прескочи материал в подготвителен клас съвсем не го приближава до такова.

# 1 447
  • София
  • Мнения: 1 084
АЕГ, тези деца при другите преподаватели да кротки като агънца. Как става това според теб? На родителите ни е яд, да, но тук обсъждаме конкретни решения.

# 1 448
  • София
  • Мнения: 5 782
За прием в гимназията не е необходима нито оценка по АЕ от дипломата, нито се държи изпит по езика. АЕ не е задължителен за изучаване до 7 клас и децата, които не са се занимавали с него, ще бъдат поставени в неравностойна позиция.
Българското образование е далеч от идеалното, но идеята да се прескочи материал в подготвителен клас съвсем не го приближава до такова.

Спунк, аз просто имам поглед върху това как се учи английски в 8-ми клас в Американския Колеж и в АЕГ. Единственото, което казвам, е, че в АК системата е по-добра. И не ми се струва невъзможно да се приложи и в българските училища. Не се прескача материал. Но не се и тъпче много време на лесните неща. По-стегнато и организирано се върви и по-бързо се напредва. Това е в интерес на самите ни деца.

# 1 449
  • София
  • Мнения: 6 308
Не зная как е в АК и не твърдя, че в АЕГ програмата е по-добра. Възразих срещу поста /не твой/, в който се твърди, че 8 клас е загуба на време, защото децата тъпчели на едно място.
Правя го от позицията на родител, чието дете започна езика в гимназията.

# 1 450
  • Мнения: 118
АЕГ, тези деца при другите преподаватели да кротки като агънца. Как става това според теб? На родителите ни е яд, да, но тук обсъждаме конкретни решения.

Аз съм на мнение, че първо се говори с преподавателя и след това , ако се наложи с Директора. Дъщеря ми много харесва Мартин Петков. В техния клас няма такива случаи, за които разказвате вие. И може би се повтарям, но защо един учител трябва да е диктатор, за да има дисциплина в клас?

# 1 451
  • София
  • Мнения: 1 084
АЕГ, тези деца при другите преподаватели да кротки като агънца. Как става това според теб? На родителите ни е яд, да, но тук обсъждаме конкретни решения.

Аз съм на мнение, че първо се говори с преподавателя и след това , ако се наложи с Директора. Дъщеря ми много харесва Мартин Петков. В техния клас няма такива случаи, за които разказвате вие. И може би се повтарям, но защо един учител трябва да е диктатор, за да има дисциплина в клас?


Аег2017, с преподавателя говори класната, няколко пъти, резултат никакъв. Освен за дисциплината впрочем съм загрижена и за тези деца, като майка. Знаеш ли в тази възраст към какви опасни пороци залитат тийнейджърите и става точно, като се шляят сами по улиците и градинките. Този младеж, учителя, със сигурност няма деца, иначе не мога да си представя подобна безотговорност. А това деяние е престъпно, впрочем. Ако някое дете претърпи инцидент по времето, през което трябва да е в час, кой ще понесе отговорност според теб?

Та според мен хората, които се снишават, като храсти /както се пееше в една песен/, когато видят някакъв проблем, правят услуга единствено на себеподобните си.

Между другото, научих че такава практика е имало и миналата година. Родителите на децата, които остават в час, нямат интерес да информират ръководството, защото за техните деца така е по-добре, учат на тишина, а родителите на "пуснатите"" деца така и не са разбрали, защото не се пише в бележника нищо. 

Последна редакция: пт, 20 окт 2017, 11:03 от aninica

# 1 452
  • София
  • Мнения: 1 084
Ако децата са с толкова високо ниво на компетентност, да ги бяхте насочили към гимназия с друг език.

Моето мнение за "лежерност" не се гради само на часовете по английски, нито само на часовете в 8-ми клас, нито само на учебния процес в 1АЕГ.
Познавам две много близки деца, едното учи в НЕГ, другото в АК. По моите стандарти разликата е много голяма. Взимам за еталон АК.
Този стандарт за мен е невъзможно да се пренесе в държавно училище в България, убедена съм. Няма нито толкова заинтересовани учители и Директори, нито база, няма кой да наказва корупцията, няма политически гръб и политическа воля.
Ето колежката "Петя", чието дете учи в АК, може да каже колко броя и страници домашно по математика са имали до сега, нали учат по еднаква програма и всеки може да сравни със своето дете.

# 1 453
  • Мнения: 4
Синът ми учи в 8б клас и мога да кажа, че това, което прочетох въобще не е вярно. Той ми казва всичко и вчера сподели, че откакто класният им ръководител е бил извикан в дирекцията заради сигнал от родител, в часовете и муха не бръмва. Всички ученици се справят отлично заради подхода на младия преподавател, но абсурдните изисквания на директорката подтискат класа.

# 1 454
  • София
  • Мнения: 1 084
Добре е, че има камери и дневници, та става ясно колко са децата в клас реално и колко според дневника.

Общи условия

Активация на акаунт