Честито на шофьорите - фарове цяла година

  • 21 778
  • 475
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 3 818
За извънградско съм "за", казах го и по-напред, а в града "летящо с 90 км/ч".....ама щом казвате, че е добре вместо да се санкционират, да се забелязват нарушителите, добре.
Даже може да добавят и в закона нещо за предимството на пешеходна пътека - да е този със запалените фарове, че се вижда отдалече, не пешеходеца, той е невзрачен, знаците също.


Да де, ама според мен е много по-трудно да дисциплинираш човек докато кара в града да е с изключени фарове, а като излезе от него - да ги включва.

# 106
  • Мнения: 23 097
Вълкът с дълъг ник, оххх, баш такива нахакани и дето обясняват как "всичко виждат" се пребиват по пътищата.
Хайде няма нужда.
Хората масово могат да преценят когато карат извън града дали по-бързо забелязват кола без фарове, или кола с фарове.
Не е въпроса в това дали я виждаш, а кога точно ще я видиш.
Много по-лесно така се преценява и разстоянието на което се намира въпросната кола и приблизителната скорост с която се движи.
Като не ти харесва, не си включвай фаровете, плащай си глобите като те спират и толкова.
Всички философи и все много знаят...

# 107
  • Мнения: 1 310
В градски условия се шофира достатъчно бавно...
Да, разбира се, и затова има убити на пешеходни пътеки. Tired

# 108
  • Мнения: 20 376
В градски условия се шофира достатъчно бавно...
Да, разбира се, и затова има убити на пешеходни пътеки. Tired

Да не говорим за редица столични булеварди, на които ограничението е 70, че дори и 80 км/час. А за колко шофьори, можещи и неможещи, 10-20 отгоре нищо не са...

# 109
  • Мнения: 4 587
Вълкът с дълъг ник, оххх, баш такива нахакани и дето обясняват как "всичко виждат" се пребиват по пътищата.
Хайде няма нужда.
Хората масово могат да преценят когато карат извън града дали по-бързо забелязват кола без фарове, или кола с фарове.
Не е въпроса в това дали я виждаш, а кога точно ще я видиш.
Много по-лесно така се преценява и разстоянието на което се намира въпросната кола и приблизителната скорост с която се движи.
Като не ти харесва, не си включвай фаровете, плащай си глобите като те спират и толкова.
Всички философи и все много знаят...
Не може ли да не плащам глоби, а който иска да си ги включва. И ти пак не каза нищо за екологичния ефект.
Има ли някакви положителни данни от светнатите фарове през зимата? Има, среден пръст. Въпроса е да се увеличат печалбите на аверчетата от нефтопреработващата

# 110
  • Мнения: 23 097
Вълкът с дълъг ник, ами никой не те кара и кола да притежаваш и караш, нали?
Тогава какво ще им увеличиш точно?
А за екологичния ефект, има си катализатори за тази работа.

# 111
  • София
  • Мнения: 8 324
Вълк, точно два пъти ме натрисат в багажника, когато съм спряла на светофар с извинението, че не са ме видели. Абсурдно звучи, но факт. Веднъж съпруга ми караше моята кола, един се беше "престроил" в предния калник и шофьорската врата, пак с обяснението, че не го е видял. Такива по пътищата колкото искаш...

# 112
  • Мнения: 8 988
За извънградско съм "за", казах го и по-напред, а в града "летящо с 90 км/ч".....ама щом казвате, че е добре вместо да се санкционират, да се забелязват нарушителите, добре.
Даже може да добавят и в закона нещо за предимството на пешеходна пътека - да е този със запалените фарове, че се вижда отдалече, не пешеходеца, той е невзрачен, знаците също.


Да де, ама според мен е много по-трудно да дисциплинираш човек докато кара в града да е с изключени фарове, а като излезе от него - да ги включва.

Според мен пък е по-лесно дисциплинирането, когато има смисъл.
Извън града се кара бързо, като изпреварваш често се движиш в насрещното, т.е. е важно да знаеш автомобилът в далечината приближава към теб или също се движи в твоята посока, както и разни други работи...докато в града организацията на движението е съвсем различна, или поне би трябвало да бъде.
В града да трябва да разчитам на това, че идиотите, движещи се със 100 са по-забележими не ми се нрави.
Всъщност това, което най-много ме притеснява е вярата, че включените светлини при градско ще спасят човешки животи.

ПП. Нямам подръка статистика, но в града жертвите на пътя мисля, че са най-вече след употреба на алкохол и превишена скорост, както и пешеходци. Това как се решава с включени фарове?


# 113
  • Мнения: 6 905
А къде е файдата да караш задължително на фарове посред бял ден и блеснало слънце?

И аз това се питам - на блеснало слънце посред обяд даже не се вижда че има запалени фарове. И къде е смисъла.

Поради особености на местния ландшафт, голяма част от пътищата ни тук са отиентирани изток-запад, така че постоянно карам срещу блесналото, силно слънце. Насрещните коли с включени фарове се забелязват по-бързо от тези без, които се открояват по-късно. Това е личният ми опит. Peace

# 114
  • Мнения: 2 220
Не става дума за това да не видиш, а да видиш по-рано.
Ама то не може да ви се обяснява.

Зимата как можете да карате постоянно със запалени фарове?
Има много слънчеви зимни дни!
Аман от мрънкачи!
  Кажи нещо за замърсяване на околната среда де. Защото кола със светнати фарове гори повече от същата кола с изгасени.
И що за пенсия трябва да си, за да не видиш кола. Какво виждаш? - дете, топка, куче?

Това ли са ти доводите?

# 115
  • Мнения: 112
Това са някакви утопични сметки, фантазе. С 12-15 лева на месец ще си платиш застраховката. А технически преглед, гуми, масла, филтри, винетка, такси по паркинги, и не може нещо да не се повреди. Айде, холан, и ние караме. Плюс тия трябва да си разхвърляш и стойността на автомобила по месеци, не си го намерил на улицата

Уф, не ми се влизаше в такава дискусия...
При това не мисля, че е коректно да се включва цената на колата - човек е нормално да има кола, дори и когато не ходи на работа с нея. В противен случай към месечните разходи за градски транспорт трябва да добавим и такива за пътувания с влакове, автобуси и пр. И почва да става сложно Simple Smile
Така че нека сметнем текущите разходи: гуми - 2 комплекта за 10 години = 440 лв. = 3,66 лв. на месец. Данък 24 лв. = 2 лв. на месец. Гражданска 174 лв. = 14,50 на месец. Масло и филтри - средно на 15 месеца - 45 лв. = 3 лв. на месец.Технически преглед 40+40 лв. (цени от миналата година) = 6,66 лв. Ремонти... е, тук е трудна работа, помня ли - но не мисля, че са повече от 2000-2300 лв. = 19 лв. на месец. Резултат 48,82 на месец, т.е. три пъти по-високо от сумата, която предположих първоначално. Вярно, че с горивото надхвърлят цената на картата за градски транспорт, но не чак толкова много. Пък и бих казал, че пак ми излиза по-евтино от лечението на гриповете, които бих си отнесъл в градския транспорт през зимния сезон Simple SmileSimple Smile

# 116
  • Мнения: X
В градски условия се шофира достатъчно бавно...
Да, разбира се, и затова има убити на пешеходни пътеки. Tired
Е,именно,де.
Ако се шофира бавно,както трябва да бъде,катастрофите ще се сведат до минимум.
Не съм против целогодишно включване на фаровете,пак повтарям,но не очаквайте тази мярка да свърши чудеса.
Иска ми се тези усилия да се насочат към по-сериозните проблеми на пътя.
Големите проблеми,които наистина костват човешки живот не можем да си решим,пък сме тръгнали да чакаме чудеса от такива дребни промени като фаровете.
Ако има по-сериозен контрол при спазването на вече съществуващите правила,угасените фарове няма да ни бъдат никакъв проблем.

# 117
  • В.Търново
  • Мнения: 7 488
Така или иначе ние винаги си караме на фарове,нищо ново за нас.Аз съм "за".Когато фаровете са пуснати и през деня има по-голяма вероятност да забележиш ,че някой кара срещу теб и да бъдеш по-съсредоточен.
Дори като шофираме извън града ми прави впечатление,че 90% от колите ,с които се разминаваме карат на фарове и през деня.

# 118
  • Мнения: 1
 Държави където е възприето включване на фаровете...

Америка- САЩ,Канада,за останалата част на Америка нямам данни.

Чешка република
Дания
Германия – препоръчително.
Естония
Исландия
Италия
Латвия
Литва
Унгария
Холандия
Полша
Румъния – задължително по автомагистрали и трансевропейски пътни артерии.
Швейцария
Словения
Словакия
Финландия
Швеция
Сърбия
Норвегия

http://www.uab.org/index.php?option=com_content&view=article … d=127&lang=bg

# 119
  • Мнения: 4 587
Вълк, точно два пъти ме натрисат в багажника, когато съм спряла на светофар с извинението, че не са ме видели. Абсурдно звучи, но факт. Веднъж съпруга ми караше моята кола, един се беше "престроил" в предния калник и шофьорската врата, пак с обяснението, че не го е видял. Такива по пътищата колкото искаш...
Това е първото нещо, което им идва наум, след като стане белята.


Дори като шофираме извън града ми прави впечатление,че 90% от колите ,с които се разминаваме карат на фарове и през деня.
Това не е съзнателно, а така са решени конструктивно автомобилите, явно са били предназначени за страни, където фаровете са задължителни и българите са ги купили от там. Даваш на контакт, и фаровете светват. Няма опция ключът да е на контакт, а фаровете - изгасени.

Общи условия

Активация на акаунт