Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 19

  • 68 805
  • 747
  •   1
Отговори
# 165
  • София, Борово
  • Мнения: 1 773
Здравейте всички.
_re_ge
моята дъщеря е с диагноза "Разстройство на психичното развитие. Неуточнено."(F89) освен това тя е и със сериозно изоставане в общуване и игра, моториката и е добра. На 2г 4м. я определиха като 10 м. бебе...
 Тя също е приета в ДГ. От "Св. Никола" в епикризата го бяха написали, като препоръка. Кандидатстваме по общия ред, но няма шансове и затова с епикризата отидох при директорката на ДГ. Невероятен човек! Поиска да заведа дъщеря ми да я види логопедката в ДГ. Като отидохме с Дари те я взеха, разведаха я в градината, пуснаха я да поиграе на двора. 2 седмици по-късно ми се обади и ми каза, че е намерила добър ресурсен учител за Дари. В началото ще тръгне почасово, пък после каквото сабя покаже. Дари все още е с памперс, но каза, че това не е проблем за тях.

# 166
  • Мнения: 36
imam 4ystvoto 4e diana govori za moeto dete to e kakto tia go opisva i e na sa6tata vazrast. dami nie potegliame za psixologa da vidim kakvo 6te kaje nadiavam se da zapo4nem sas isledvaniata ve4e i s terapiite za6toto 2 meseca xodim ve4e i ni6to ne kazva.blagodaria na vsi4ki koito pi6at po temeta

# 167
  • Мнения: 15 798
Здравейте всички.
_re_ge
моята дъщеря е с диагноза "Разстройство на психичното развитие. Неуточнено."(F89) освен това тя е и със сериозно изоставане в общуване и игра, моториката и е добра. На 2г 4м. я определиха като 10 м. бебе...
 Тя също е приета в ДГ. От "Св. Никола" в епикризата го бяха написали, като препоръка. Кандидатстваме по общия ред, но няма шансове и затова с епикризата отидох при директорката на ДГ. Невероятен човек! Поиска да заведа дъщеря ми да я види логопедката в ДГ. Като отидохме с Дари те я взеха, разведаха я в градината, пуснаха я да поиграе на двора. 2 седмици по-късно ми се обади и ми каза, че е намерила добър ресурсен учител за Дари. В началото ще тръгне почасово, пък после каквото сабя покаже. Дари все още е с памперс, но каза, че това не е проблем за тях.

Диана, СТРАХОТНО !
само това мога да кажа, наситина много се зарадвах като прочетох това което пишете

Вие сте още едно доказателство на моята теза че всичко зависи от човека и реакцията и проявата на човещина в ситуацията. Кодът ви е предполагам 84.9 - ГРР в психологичното развитие с неустановен произход. Това е графата в която попадат тези, които не могат да бъдат причислени към нито една от предходните групи с код 84, поради лиспса на стабилна симптоматика. И ние сме в нея. но преди това малко поциклихме по другите групи докато психиатърката разбере че може точно да определи къде да го причисли . Пожелавам ви успех в градината, вярвам че това е най-доброто за детето и че ще се справите с доста от нещата които ви притесняват в момента.

Доктор Ал
прав сте че има една здрава каша в словестното описание на тези диагнози и кодове. Принципно става въпрос за всичко което започва с F80-89.  Именно  ГРР в Психологичното развитие са думите изписани на всички документи които имаме досега като се менят цифрите след това 84. А в интернет повсеместно си пише само ГРР код 84. еди си колко. Обаче ако се порови се вижда че по МКБ от F80-F89 се водят Разстройства в психологичното развитие , като от там нанатък, масово като упоменават кода пропускат думите "психологичното развитие".

# 168
  • София
  • Мнения: 3 249
Diana, коя вие ДГ - да се местим при вас Mr. Green
Добре де, в нашата епикриза няма посочен код newsm78 Пише само: " Касае се за дете на 3г.3м възраст прието за реоценка на развитието.Анамнезата, клиничното наблюдение и звършените психологични изследвания разкриват у детето наличие на особености в развитието, дефоцити в социокомуникативнотофункциониране, стремеж към самотни занимания и стереотипни интереси, както и особености в поведението и храненето, които към момента се интерпретират и приемат като отговарящи на критериите за Генерализирано разтройство на развитието."...

# 169
  • София, Борово
  • Мнения: 1 773
_re_ge, благодаря! на вас също успех в градината Hug  кода ни  e 89 - не е ГРР... за сега. Логопедката обаче не е съгласна с диагнозата, според нея детето е в спектъра. При Дари изостава "поддържане" от колкото "иницииране" и социокомуникативното развитие съответства на когнитивното, което било в подкрепа на това че не е характерно за первазивно разстройство. Септември имаме реоценка и ще видим какво ново ще ни кажат.
Тя все още не изпълнява команди и не говори, не общува с деца, но не и пречат, много е кротичка принципно. Мен говоренето не ме притеснява - брат и проговори на 3г. и 6 месеца - тръгна от "мама" и за 2 месеца стигна до сложни изречения, но той разбираше всичко и не съм се притеснявала за неговоренето му.
Сега заминаваме, но живот и здраве като се върна ще напиша нашата история. Дари проходи много рано - на 8,5 месеца и реално от тогава започнаха притесненията ми.
Доника, а в първата епикриза не пише ли код?
ДГ е в ж.к. Бели брези, на ЛС мога да напиша коя е за да не го отчетат, като реклама.Simple Smile

# 170
  • София
  • Мнения: 3 249
Не Sad Първата е Разтройство на рецесивната и експресивна реч.
На последната реоценка и той беше на ниво 8-14 месеца в зависимост от интереса. За 3 месеца дръпна доста в разбирането, но да видим какво ще кажат на следваща реоценка. На нас ни пише след 6 месеца. Вие през какъв период ходите?

# 171
  • София, Борово
  • Мнения: 1 773
На нас ни пише след 6 месеца. Вие през какъв период ходите?
На 3 месеца - първата трябваше да е юни, но Д-р. Димитрова предложи да отложим за септември. Тя хови 2 месеца в Слънчогледи - промяната беше видима, но започна да боледува и последния месец е само на логопед.

# 172
  • Мнения: 63
Дами,
както вероятно сте забелязали, при някои от децата е записано в диагнозата "психологично", а при други "психично". Има разлика и не съм аз, общопрактикуващият лекар, който да учи психиатрите, как да формулират диагнозите си. Сигурен съм, че те правят разлика между двата термина и не знам защо, някои допускат подмяна на "психологично" с "психично". Но това има значение и за отношението на обществото към децата с ГРР, и за начина, по който се чувстват родителите. Rolling Eyes

Вероятно психиатрите също като всички лекари подават справки с преминалите през кабинетите им пациенти по диагнози/кодове, но предполагам, че на статистиците, обработващи данните, няколкото различни букви не правят впечатление, пък и няма официално публикувана статистика на тези нарушения.

Все пак, погледнете рисунките в този сайт. Тази над психичните заболявания показва ясно отношението към тези заболявания не само на обществото, но и на хора, занимаващи се с терапия.  Mr. Green

Психични и поведенчески разстройства | мкб F00-F99
medpedia.framar.bg › ...

Мисля, че родителите трябва да реагират, ако не по друг начин, с вежливо зададен въпрос към поставилите диагнозата. Като например: "Извинете д-р Х., бихте ли ми пояснили нещо, което ми направи впечатление. Диагнозата на моето дете е.., а в МКБ-10 пише... и т.н., Едно и също ли е "психично" и "психологично"?"

Вече дадох този съвет на моята блатовчедка. Не знам, дали ще ме послуша, но си мисля, че ако няколко родители зададат този въпрос, нещо може да се промени.

Пък може да е права n-alex76, че някои психиатри пишат "психично" по инерция. newsm78

# 173
  • Мнения: 36
diana tai kato nie o6te niamame epikriza za6toto sega zapo4vame da xodim po izsledvania bi li mi kazala dali da6teria ti dav4e xranata ili vsi4ko i pravi6 na ka6a, za6toto ima sa6tite simptomii kato moia sin.

# 174
  • Мнения: 212
Разбира се че "психично" звучи зле. Но това е терминология и не означава "психо", както е в главите на повечето хора за всичко свързано с психика и психични процеси. За съжаление тук имаме и много негативи от народо и културо психологията ни, която ни пречи да погледнем в очите различието.
Важно е да се говори и разбират разликите, но имаме невро-психично развитие при децата и съответно нарушения на това развитиие. Затова заравянето на главата в пясъка като щраусите само ни отдалечава от помощта за децата и семействата.

http://www.medinfo-bg.com/gp_pdf_bucket/Broj10_6.pdf - 12 стр. доц. Полнарева

За една учителка в училище или детска градина не е важно какво ще пише психично или психологично - това не е нейна работа нито има познания да направи разликата. Важно е да има знания как да преподава на различно мислещите, стратегии за справяне и не още 20 - 25 деца в класа и, защото това не е добре и за дете с  проблем от спектъра.

# 175
  • Мнения: 36
ako niakoi mi kaje kak da nay4a sina mi da dav4 xranata prosto 6te bada mnogo blagodarna. opitax i soleti ama ne stava newsm78 xrani ba6ta si i toi ne vzima.dano niakoi ima re6enie na moia problem

# 176
  • Мнения: 63
 olia,
Благодаря за списанието. Попрехвърлих всички статии и ще се върна към някои от тях по-подробно. Но първите две прочетох внимателно. Първата, на колегата от болницата в Карлуково демонстрира точно това, което подозирам - че някои лекари използват "психично" и "психолрогично" като взаимозаменяеми понятия.

Обратното на това, интервюто с доц.Полнарева е образец на точност на използваните термини и изрази. Тя прокарва ясна граница между психичните нарушения и тези от аутистичния спектър. Мисля, че е интересно за майките да прочетат това интервю.

Вие вероятно имате повече теоретичен и практически опит с деца от аутистичния спектър. Моят се свежда до едно дете само и то е за мен една малка личност с много добри перспективи. Аз съм чел със сигурност по-малко от Вас, но това, което ми се е набило в съзнанието от статии на много големи капацитети, работещи в този спектър, повечето от които психиатри, е че аутизмът (в смисъл на спектър) не е психично заболяване, а нарушение на неврологичното развитие.

Освен това, МКБ е "библията" за всички практикуващи лекари и правилното използване на диагнозите (особено в документацията)  е признак на професионализъм.

Дами,
извинявайте, ако внесох повече от необходимия медицински дух в темата ви. Спирам. Проблемите с терминологията са важни, но са за някой друг форум.

# 177
  • София
  • Мнения: 2 352
ako niakoi mi kaje kak da nay4a sina mi da dav4 xranata prosto 6te bada mnogo blagodarna. opitax i soleti ama ne stava newsm78 xrani ba6ta si i toi ne vzima.dano niakoi ima re6enie na moia problem

djozi, доколкото виждам от профила ти, не живееш в Бг. Проблемите с храненето на детето ти се среща в над 90% от децата от аутистичния спектър, но не е симптом на аутизъм, а от съпътстваща го диагноза наречена Сензорно интегративна дисфункция - съкратено СИД. Имаме отделна тема в която обсъждаме тази диагноза. ето я

Не е задължително детето ти да проявява всички признаци описани в диагнозата, но тези които описваш са достатъчни според мен за да се консултираш със специалист за терапия или поне консултация. В БГ. голяма част от логопедите имат опит за справяне с диагнозата, но там, където живееш вероятно има тесен специалист в тази област. Ето някои клипчета да се ориентираш какво точно прави един Occupational Therapist.

Общо взето е следното - детето трябва да усети структурата на храната чрез тялото си, да я докосва, да си играе с нея, да се научи да приема съответната плътност на храната с ръцете си, за да може да я търпи и в устата си.
Прочети темата за СИД, може би ще ти се изяснят нещата.

Не си мисли, че ви поставям диагноза - насочвам те за допълнителна консултация със специалист  Hug

# 178
  • Мнения: 36
katina blagodaria za informaciata. nie vse o6te niamame diagnoza e az 4eta vsi4ko i se nadiavam 4e 6te premine vsi4ko tai kato imam nadejda.nadiavam se

# 179
  • София, Борово
  • Мнения: 1 773
diana tai kato nie o6te niamame epikriza za6toto sega zapo4vame da xodim po izsledvania bi li mi kazala dali da6teria ti dav4e xranata ili vsi4ko i pravi6 na ka6a, za6toto ima sa6tite simptomii kato moia sin.
.   Дъщеря ми яде твърда храна от 8-9 месечно бебе. Проблем с храненето е единствено,че не желае да държи лъжица с храна. Ако лъжицата е празна не е проблем да я държи. Все още я храня аз с течна храна.

Общи условия

Активация на акаунт