Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 19

  • 68 834
  • 747
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 7 433
olia,
.............. аутизмът (в смисъл на спектър) не е психично заболяване, а нарушение на неврологичното развитие.

............
   Много важна забележка!(за мен поне)  Peace

# 181
  • София
  • Мнения: 2 352
Е, добре де. Нарушение на неврологичното развитие не означава ли, че се диагностицира и съответно лекува от невролози.

DoctorAl, никога досега не съм попадала на такава теория. Моля да дадете източника на тази информация.

# 182
  • Мнения: 63
Селма и Катина,
Бих могъл да ви залея с такава информация, защото това е съвременната трактовка на нарушенията от аутистичния спектър.

Но ето ви нещо за начало - едно сравнение между първите редове на статиите в Wikipedia  и Уикипедия. Можете да направите сравнение между двете статии. По-нататък ще направя подбор между статиите, с които разполагам и ще ви пратя линкове към най-представителните.


Autism is a disorder of neural development Grinning


http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=autism%20wikipedia … 7N7zgVhz56cUdV-mg


Аутизмът представлява усамотяване, самоизолиране. Аутизмът е  психично заболяванеSick, което засяга развитието на мозъка, а от там и поведението на човек.

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1%83%D1%82%D0%B8%D0%B7%D1%8A%D0%BC

# 183
  • София
  • Мнения: 2 352
Оф, сетих се  ooooh!
Вероятно се има предвид нарушените връзки между двете полукълба на мозъка. И в този смисъл наистина би могло да се погледне като неврологичен проблем. Но принципно, ако това се има предвид, то досега съм чувала да се възстановяват, или по скоро опит за възстановяване с терапевтични методи, а не с медикаменти - нали така?

# 184
  • Мнения: 63
Катина,
това, за което говорите е само едно от установените нарушения. Статията в Wikipedia е много добра и се осъвременява периодично. Тя дава представа за най-съвременните схващания и новите достижения във всичко, свързано със спектъра.

Както спомена, мисля n_alex76, в Гугъл има опция "превод". Аз лично не я ползвам, но вероятно човек може да се ориентира в предлагания превод, ако не е много придирчив към граматиката.

# 185
  • София
  • Мнения: 2 352
Благодаря. Другите нарушения или по точно симптоми за поставяне на диагнозата съм ги чела, но се обясняват с нарушения, които както ги разбирам не се обясняват с неврологични причини.
Не мога да намеря точната дума да се изразя. По скоро имам предвид другите симптоми не са лечими от невролог.

Вие как го разбирате. Как си обяснявате аутизма. Каква е причината за появата му, и какво е лечението му. Ние родителите, и лицата грижещи се за аутизъм имаме леко пристрастно мислене за диагнозата, което е натрупано от директно наблюдение. Ще ми е интереснен вашият анализ, като неотглеждащ такова дете, но търсещ начин за справяне с......да кажем проблема.

# 186
  • Мнения: 7 433
  DoctorAl,тази трактовка на аутизма и аутичните разстройства автоматично оневинява майките.
  Една роднина,например,като говорихме за състоянието на детето, ми изпъкна "щом разстройството е психично,значи детето е било в контакт с неподходящи обекти,които са го разстроили"
   Лошо ми става от такива думи.

   Досега не съм се закачала за терминологията.Просто съм обяснявала на другите ,че детето има по-различно устройство на мозъка,което го кара да преработва по по-различен начин информацията,съответно да има и по-различни реакции/поведение....
  Но това "психично" винаги като че ли е поставяло думите ми под съмнение ....

   Ето че едно малко уточнение в термините веднага може да промени отношението към въпросното състояние!  Peace

# 187
  • Мнения: 212
olia,
.............. аутизмът (в смисъл на спектър) не е психично заболяване, а нарушение на неврологичното развитие.
............
   Много важна забележка!(за мен поне)  Peace

Селма, моля да не извеждате цитираното от контекста на изказването на DoctorAI
Никъде не говоря за психично заболяване. Напротив, точно затова пиша, защото около думи като психично и невро-психично развитие има доста неясно разбиране и страхове.
А. Спектър не е в сферата на работа на невролозите, въпреки, че има много общо.
Диагностичната категория се отнася за група от нарушения на развитието, които се характеризират със забавяне в развитието на социализацията и комуникативните умения, мислене, въобръжение, ограничен набор от дейности и интереси.  Това е част от невро-психичното развитие. Психичното развитие е обяснено с доста теории и най-разпространена е тази на Ж. Пиаже. Включва развитие на процесите възприемане, памет, мислене, учене. Разкрива как се случва играта, езика и символния свят и съответно разбирането на идеите. Това е различно от психично разстройство или заболяване.
Правилното разбиране може да спести много на родителите и семейството и най-вече на детето, за да го водят в правилната посока и да не губят важни моменти в развитието и т.нар. сензитивни фази, докато търсят различни недостоверни причини.
Съгласна съм с доктора, който се включва във форума, че малко се обяснява на родителите от страна на медицинските лица за диагнозата и дори за изследвания.
Катина насочва проблематиката именно към процеса на преработка, която е в основата на нарушението.
Това е направлението в което вярвам и работя и е причина за затрудненията не само при деца с АС, но и с дислексия и ХАДВ. Тези с които се познаваме знаят, че още преди 5 - 6г. за пръв път поканихме колеги работещи в сферата на преработка на информация от Англия.
Също за тези от вас, които искат подробности на разбираем език за естеството на СИД и не са попадали на брошурата:  http://cie-bg.eu/userfiles/file/Senzorna_dezintegracia.pdf

# 188
  • Мнения: 63
Дами,
ще спазя обещанието си да ви изпратя някои линкове, но нямам възможност да реферирам, анализирам и т.н, а още по-малко да предоставям собствени виждания за аутистичния спектър. Това би било много ангажиращо като време, а и доста самомнително.

Това, което казвам е, че според съвременните представи, сформирани в резултат на работата на големи мозъчни тръстове от психиатри, невролози, генетици, психолози и други специалисти, нарушенията от аутистичния спектър са нарушения в развитието на нервната система, с които децата се раждат. Те са с различна тежест и има данни, че не във всички случаи са необратими.

Никой сериозен учен, дори и психиатър в днешно време не твърди, че нарушенията от аутистичния спектър са психично заболяване. Доколкото при някои от тях има психотични отклонения, то има начин да се установи и документира.

В тази връзка ви изпращам два полезни линка

http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=%D0%B0%D1%83%D1%82 … oZR26PBEt7_IGGV7A

http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=is%20autism%20a%20 … 9T6ayknISPteNx_Ow

# 189
  • Мнения: 7 433
  olia,  май приехте нещата лично,а истината е,че ме съм обръщала думите си към вас!  Peace

  Извадих от поста на доктора това,което е било важно за мен.
  И ще го правя винаги,когато преценя.Както и вие имате свобода да си правите,каквото си прецените.  Peace
  Даже и да допусна евентуални грешки,все пак ще са мои,нали?   Simple Smile

   Моите уважения! Hug

  DoctorAl,благодарности за линковете!   bouquet

# 190
  • Мнения: 36
iskam da blagodaria na olia za saita  za sid mnogo dobre e obiasneno i si misla 4e imam tozi problem sas sina mi no ne sam sigyrna napalno tai kato ne sme pravili isledvane. simptomite gi imame vsi4ki no iskam da znam kakvi terapii moje da se napravat za da se podobri sastoianieto. davat li se medikamenti . dali s ysilia i mnogo griji tova sastoianie 6te otmine ako ima niakoia mama koiato ima takova detence neka pi6e i dade savet

# 191
  • Мнения: 59
Здравейте мамчета-искам да попитам как се справяте с въртенето на всякакви предмети -моето дете мисли само за това и не можем да го преодолеем-може да върти по цял ден и това му пречи да мисли за други неща!НЕ ИСКА ДА РИСУВА ИЛИ ДА СЕ УЧИ ДА ЧЕТЕ-НЕ УМЕЕ ДА СВЪРЗВА БУКВИЧКИТЕ НА СРИЧКИ!Също ме интересува и това че науми ли си нещо не спира докато не го постигне-а то може и да е опасно-давайте съвети-вие как се справяте-особенно за деца които много въртят-някой преодолял ли е този стереотип!

# 192
  • София
  • Мнения: 2 352
djozi, преди няколко дни те насочих към темата за СИД. Казах ти как се нарича специалиста за тази диагноза, а именно - Occupational Therapist. Брошурата, която ти е показала Оля е за същото нещо, което те насочвам. Брошурата е страхотна, а в темата, която ти предложих да четеш сме споделяли личен опит за преодоляване на проблемите със СИД.
Ако беше в Бг, бих те насочила към център http://logosabv.com/ или http://www.pumpelina.eu/ , но там, където живееш потърси дали има Occupational Therapist или логопед с опит с тази диагноза.

mila12, въртенето на предмети, и фиксирането във въртене или друг вид стереотип е явен признак на СИД. Би могла да прочетеш и ти темата за СИД, също и брошурата, която Оля ни предложи.

olia, благодаря ти, че се включваш в темата. Понякога слушаме, но не чуваме. Най сетне "чух" нещо за което отдавна слушам, и даже говоря, но сега от твоя пост наистина го разбрах. Огромно благодаря  Hug

# 193
  • Мнения: 212
simptomite gi imame vsi4ki no iskam da znam kakvi terapii moje da se napravat za da se podobri sastoianieto. davat li se medikamenti . dali s ysilia i mnogo griji tova sastoianie 6te otmine ako ima niakoia mama koiato ima takova detence neka pi6e i dade savet
Най-добре е да се свържете с Occupational Therapist. Той ще оцени вида СИД и ще ви даде съвети и игри, може да има възможност детето ви да посещава часове в специализиран център. Също ще ви даде съвети как и откъде да започнете с промяна на хранителните навици на детето ви.
Единствено ще вметна като майка на вече пораснало дете с тези проблеми, че решението е в ранните интервенции и много системна работа от страна на семейството. Затова не губете време и ще вървите по пътя напред.
Не познавам О.Т. в Кипър, но през годините сме имали доста студенти - психолози и логопеди, които учиха тук. Ако ви потрябват ще ви дам координати поне за справка.
Успех!

Cyprus Association of Occupational Therapists
Ms. Tasoula Marangou
PO Box 16202
2087 Acropolis, Nicosia
Cyprus
Tel:    +35 79 98 91 057
Fax: +35 72 46 50 526

# 194
  • Мнения: 7 433
Здравейте мамчета-искам да попитам как се справяте с въртенето на всякакви предмети -моето дете мисли само за това и не можем да го преодолеем-може да върти по цял ден и това му пречи да мисли за други неща!..........
    Мила,пробвайте да превърнете въртенето на предмети в игра,може и ролева....,като включвате и други играчки ,които ще му "говорят",ще го "разсмиват",ще го "предизвикват",ще "искат и те да повъртят" центъра на вниманието му.....

    Друго...ползвайте въртящите се играчки,като стимули....Например,предложете на детето да извърши/научи/прочете еди какво си,като му кажете,че след като го направи ще му дадете да поиграе (2 минути да кажем) с пумпала.

    Винаги имайте скрити някъде пумпалчета,топки или какво там обича детето.Хем да са му любими и интересни,хем неомръзнали....Да ги ползвате за стимули.

    Ползвайте таймер за редуването на заниманията и играта със "стимула".Нека детето само натиска копчетата на таймера,нека само го спира,като зазвъни.....

     Бъдете артистична,мажорна и упорита.

     Обърнете се към добър логопед,който да ви даде по-професионални и действени съвети.  Peace Според мен,добре е да практикува и АБА-терапия.  Peace
   

Общи условия

Активация на акаунт