Изисква ли се първолаците да могат да четат или са наши амбиции?

  • 8 654
  • 115
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 175
Защо винаги  някой се опитва да  да доказва или втълпява на останалите, че да си неактивен, нелюбопитен, нетърсещ допълнителни знания човек е правилно?

Как пък точно децата, които могат да четат  пречат на останалите?

Моята дъщеря можеше да чете и това освен, че й помогна на нея самата, никога, ама никога не е било в ущърб на някой друг от класа й.

# 46
  • Мнения: 2 906
Краснописът е наистина голям проблем. Но по-важно за мен преди началото на 1 клас е да се "изчистят"  проблемите в говора. Ако не се изговарят правилно звуковете, няма как и да се пишат правилно. Детето трябва да чува всички звукове, да ги разпознава, да ги определя и да определя последователността им.

Защо винаги  някой се опитва да  да доказва или втълпява на останалите, че да си неактивен, нелюбопитен, нетърсещ допълнителни знания човек е правилно?
Как пък точно децата, които могат да четат  пречат на останалите?

Никой на никого не втълпява. Имаше въпрос - отговаряме. Питаш как пречат. Децата работят в буквара, запознават се с букви, правят звуков анализ и т.н. Ако четящото дете е възпитано - мълчи и скучае. Ако не е - върти се, рисува, бърка в чантата, говори, защото не му е интересно. То вече е минало по този път, а системата го задължава да го мине и в 1 клас.
Аз имам опит и знам какво да правя с такива деца. Но знам, че има колеги, които няма да се справят.

# 47
  • Мнения: 5 160
....... можеше да чете и това освен, че й помогна на нея самата, никога, ама никога не е било в ущърб на някой друг от класа й.

И аз смятам, че - не четящите пречат, а останалите (шегичка)Simple Smile
И в ущърб на четящите е, че непрекъснато вдигат ръчички, но така и не ги вдигат. И после са сърдити.
И им прави впечатление колко бавно и колко време отнема да изчакат сричащите.
Но това е целта - да не остане дете в класа, ненаучило се да чете, пише, смята в края на първи клас.
Но то и в горните класове - обикновено като видят че учиш, по-рядко те вдигат (но тогава са доволни) Simple Smile

# 48
  • София
  • Мнения: 62 595
Защо винаги  някой се опитва да  да доказва или втълпява на останалите, че да си неактивен, нелюбопитен, нетърсещ допълнителни знания човек е правилно?

Как пък точно децата, които могат да четат  пречат на останалите?

Моята дъщеря можеше да чете и това освен, че й помогна на нея самата, никога, ама никога не е било в ущърб на някой друг от класа й.



И по какви незнайни мисловни пътеки стигна до този извод? Направо да кажем, че в първи клас нечетящите трябва да се махнат, че да не пречат на четящите! Ми, пречат понякога децата, които могат да четат, Ана вече го е описала! Неведнъж и недваж по родителски срещи навремето е ставало въпрос за това, но родителите като теб скачаха и се възмущаваха колко не било честно спрямо децата им. А спрямо другите честно ли е все да има някое дете да се върти, и когато друго дете бива вдигнато да отговаря или да чете, това дете проваля всичко, като прочита посоченото или изстрелва отговора от място? То, трябва и малко възпитание!

# 49
  • Мнения: 175
Именно!  Невъзпитаните пречат, а не тези които могат да четат.
Най-вече пречат тези, които и не могат и са невъзпитани и мисля, че и затова не могат да четат, защото и родителите им не могат да ги командват! Преди 10години може да е било нормално деца на 7години да не могат да четат, но сега от петгодишни се регистрират в онлайн игри.
С отварянето на очите навсякъде ги съпътстват реклами, надписи и т.н. Нормално е децата да питат и да да се интересуват, дори наизустяват определени думички, защото им е интересно и по този начин се опитват да хитруват, че знаят да четат.
Щях дори да се притесня, че детето ми не може да срича или чете, а не да се успокоявам, че тези, които могат ще я закъсат през годината и че е по-добре да не може, за да не пречи-твърде шантаво ми звучи #Crazy!

# 50
  • София
  • Мнения: 62 595
Просто няма нужда от родителски амбиции, но едва ли ще има много хора да се съгласят с това. Всеки си мисли, че точно той хич, ама хич не е амбициозен, а детето му е истински камък безценен. Сигурно и за мен казват така, ама не смеят да ми го кажат в очите.  Laughing

# 51
  • Мнения: 2 906
Именно!  Невъзпитаните пречат, а не тези които могат да четат.
Най-вече пречат тези, които и не могат и са невъзпитани и мисля, че и затова не могат да четат, защото и родителите им не могат да ги командват! Преди 10години може да е било нормално деца на 7години да не могат да четат, но сега от петгодишни се регистрират в онлайн игри.

 И преди 10г. всичко беше толкова нормално, колкото и сега. Сегашните деца не са някакви генийчета. Разликата я откри ти - регистрират се в онлайн игри. Но там едва ли научават нещо полезно. Те са просто игри. А това да можеш да четеш, никак, ама никак не зависи от възпитанието.
Не се заблуждавай, че ако детето ти е възпитано, ще бъде отличник.

И в ущърб на четящите е, че непрекъснато вдигат ръчички, но така и не ги вдигат. И после са сърдити.
И им прави впечатление колко бавно и колко време отнема да изчакат сричащите.

Така е. Но няма как, всички трябва да се научат. А знаещите пък трябва да се научат на търпение.

# 52
  • София
  • Мнения: 62 595
сега е радно някой да се появи и да напише, че трябва децата още от първи клас да бъдат разпределяни в класове за напреднали/четящи и за изоставащи/нечетящи, че първите да не стават жертва на уравниловката, и картинката ще бъде пълна.

# 53
  • Мнения: 5 160
Ana*, имат го търпението, но се получава разочарование, че не могат да покажат и те как четат...

Andariel , това с разделението е коментирано по темите;) Но няма да е полезно за децата.
Затова - които искат повече се дозанимават извънкласно.

# 54
  • Мнения: 175
сега е радно някой да се появи и да напише, че трябва децата още от първи клас да бъдат разпределяни в класове за напреднали/четящи и за изоставащи/нечетящи, че първите да не стават жертва на уравниловката, и картинката ще бъде пълна.

Ами, може! Но затова, защото има нечетящи, не е необходимо да  #2gunfireчетящите, нали?

# 55
  • Мнения: 175


Така е. Но няма как, всички трябва да се научат. А знаещите пък трябва да се научат на търпение.


Знаещите да четат са незнаещи за всичко останало. Поне в класа на дъщеря ми, нямам спомен госпожата да й е писала отлична оценка затова, че може да чете. По правило в първи клас всички бяха отличници-може би с едно две изключения. Но във втори клас, със започването още и нещата се промениха.

И който каквото иска да пише и да си мисли, но аз за себе си знам, че колкото по-бързо се научат да четат, толкова по-добре, защото после започват да решават текстови задачи- ами той часът свършва, докато детето я прочете, камо ли да я разбере и реши- е какво правим тогава? Обвиняваме класната, че не е научила детето да чете и че е некадърна ли?

Последна редакция: вт, 07 авг 2012, 16:47 от М.Д.

# 56
  • Мнения: 2 906
Ana*, имат го търпението, но се получава разочарование, че не могат да покажат и те как четат...

Сега, какво, да вадя неща от кухнята ли  Joy ? Ами на такова дете му се поставя индивидуална задача в началото на часа. То трябва да чете нещо по-сложно, но наум. В края на часа прочита откъс и накратко разказва на другите и т.н. Но това е само при условие, че детето може всичко друго - зв. анализ, сричков знализ, разпознава гласни и съгласни и мн. др. неща.

# 57
  • Мнения: 5 160
Ana* Simple Smile
Да, така е редно - задача, каквато описа, но едва ли има време:) Така ни правеха на времето по математика - отделна колона ученици с различни задачи (хехе).
А и повторението е майка на знанието - така че - няма проблем с изчакването:)

# 58
  • Мнения: X
сега е радно някой да се появи и да напише, че трябва децата още от първи клас да бъдат разпределяни в класове за напреднали/четящи и за изоставащи/нечетящи, че първите да не стават жертва на уравниловката, и картинката ще бъде пълна.
Аз винаги съм била за това децата да бъдат разпределяни в групи според напредъка си и не говоря само за четенето,  но не виждам защо непременно трябва напредналите да се отъждествяват с четящите, както и по-малко напредналите - с тези, които тепърва се учат да четат. Някои деца изпреварват съучениците си в четенето с разбиране, други в математиката и така....
Изоставащи е много грозна дума.  Peace
Искам само да уточня, че за мен да четеш не означава само да можеш механично да възпроизвеждаш на глас написаното.
Анкетата не съдържа моят отговор, който е - Не е необходимо децата да могат да четат постъпвайки в първи клас, но няма да им навреди, ако могат и не бива да ги ограничаваме, ако искат.

# 59
  • Мнения: 7 275
Аз винаги съм била за това децата да бъдат разпределяни в групи според напредъка си и не говоря само за четенето,  но не виждам защо непременно трябва напредналите да се отъждествяват с четящите, както и по-малко напредналите - с тези, които тепърва се учат да четат. Някои деца изпреварват съучениците си в четенето с разбиране, други в математиката и така....
Изоставащи е много грозна дума.  Peace
Искам само да уточня, че за мен да четеш не означава само да можеш механично да възпроизвеждаш на глас написаното.
Анкетата не съдържа моят отговор, който е - Не е необходимо децата да могат да четат постъпвайки в първи клас, но няма да им навреди, ако могат и не бива да ги ограничаваме, ако искат.
Напълно съгласна съм с това мнение. Peace

Винаги съм била ЗА разпределянето по групи на децата според напредъка си още в първи клас.

Общи условия

Активация на акаунт