кога да пратим детето на изпит?

  • 1 650
  • 26
  •   1
Отговори
# 15
  • usa
  • Мнения: 2 113
добре, а какво да правим когато смятаме, че детето се насочва в сфера, в която според нас не им е мястото?
Mи защо като начало не я запишеш на курсове по изкуства?

тя ходи на пиано (и иска да се отказва), не я влече да рисува, преди време ходеше на приложни изкуства, но курса се разпадна и като я питах да търся ли друг такъв каза "ами май не". за балет е стара (на 10 е), има фотоапарат и не е направила нито една снимка с него. ходеше на театрален курс, виж това и харесваше, но беше в неподходящо време и за това я спрях, но току виж това се окаже изкуството, което толкова обичала... измисля интересни истории, но я мързи да ги пише, повечето и съчинения в училище са започнати добре, но завършени набързо, защото се мотала и не писала и времето свършило. за друг вид изкуство не се сещам  Thinking.
а въпросът не стои за курсове, това училище си го е навила на пръста и в друго не искала да ходи. тя сега е в последния клас на началното училище и от различни средни училища ходили да им разказват за различните им възможности и явно и е харесла презентацията. та се чудя да я оставя ли да опита или да настоявам за такова, което аз смятам, че е подходящо за нея.

# 16
  • usa
  • Мнения: 2 113
Мисълта ми е,че тези, които завършват музикални или други училища по изкуствата да са доста ощетени от възможността за добро общо средно образование- след 8 клас не се учат нито математика, нито по-голяма част от предметите за кандидат-студентски изпити.И ако в един момент се окаже,че нароченият "талант" не е чак толкова талантлив става страшно-защото освен всичко се загубват и доста полезни навици, едно от които е системното полагане на усилия.А това е префесия, в която ако спреш да свириш дори за един-два месеца вече не си никакъв музикант, или поне не си на професионално ниво.

точно това ми е притеснението - че основните усилия ще са насочени в нещо, в което не е добра, а може да не развие друго, в което наистина има талант. успокоява ме само, че въпросното арт училище не занемаряват математика, химия, физика и прочие, и държат учениците им да са с добър успех не само в изкуствата. но все пак основните усилия на децата са насочени към изкуствата.

# 17
  • Мнения: 1 630

точно това ми е притеснението - че основните усилия ще са насочени в нещо, в което не е добра, а може да не развие друго, в което наистина има талант. успокоява ме само, че въпросното арт училище не занемаряват математика, химия, физика и прочие, и държат учениците им да са с добър успех не само в изкуствата. но все пак основните усилия на децата са насочени към изкуствата.

добре де миз
това училище за изкуства за какви изкуства е?
Аз ти предлагах да я запишеш на курсове по съответното(е) изкуства като междинен вариант за да види дали и харесва или не.
 
Аз като бях в 5 или 6 клас бях чула по радиото за кандидатсване в хореографско училище с приравнителни изпити. Без да съм танцувала преди това бях решила, че идеята за хореографско училище е чудесна. Родителите ми определено не бяха съгласни, че това е моето професионално бъдеще, но въпреки това ме записаха на подготвителните курсове по балет и пиано. Като видях за какво става въпрос и сама се отказах.
Та това ми беше идеята да представиш някакви курсове като подготовка за съответното училище.

а иначе за мързела при 10 годишните може дълго да говорим и сравняваме. Имам чуден пример в къщи  Laughing

# 18
  • Мнения: 396
Ами не е рано! Не се притеснявай от промяната- децата са много адаптивни. Що се отнася до личния избор- за това вече е рано! Детето сега се изгражда, сега се насочва към област, в която по късно ще иска да се реализира. Наша грижа (на родителите) е да му предоставим повече възможности да избира, т.е.  да го запознаем с възможностите, които по-нататък то само би могло да доразвие. Наше задължение да изградим на децата си добра основа, върху която те да градят бъдещето си занапред. Правилно си се насочила към СМГ- това е изключително сериозна основа.

Успех!

# 19
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Миз, и аз като бях 6-ти клас много исках да уча в художествено училище. Точно тогава се откри и прием в МГ след 6-ти клас. Изобщо не щях да чувам за МГ, а нашите за художественото училище. Тогава успяха да ме убедят да изкарам една година, където те мислят за правилно и едва тогава да решавам, и ако искам, да си ходя в художественото. Беше ми много мъчно в началото, но си казах само една година да устискам. Е, като мина годината, меракът ми отдавна беше минал.
Добре направиха тогава. Изобщо нямам дарба за художник.

# 20
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
1. Математиката "учи" на много неща!
2. В съвременния свят няма време за разтакаване.
3. Винаги може детето да отиде да учи и другате по всяко време.
4. Ако едно дете не е натоварено на 95% да си знае то своите задължения и права, се започва с пороците, поради свободия и търсене на "интересен" начин за запълване на времето.
5. Знам за училища, в които е много по-добре да си приет след 4-ти клас, отколкото след 7-ми.
6. Предложи на детето и непременно опитайте Peace

П.П: дъщеря ми държа изпит-тест за 1-ви клас bowuu

# 21
  • София
  • Мнения: 2 249
Поговорих с две колежки, чиито деца учат там. Казаха ми, че учителите им по хуманитарните науки също са добри и атмосферата е много приятна. Целогодишно се водят подготвителни курсове за изпита, който за след 5-ти клас е специфичен. Едната колежка се смееше, че голямото й дете влязло след като посещавало курса 2 месеца, докато на другото му трябвали 2 години Simple Smile.

# 22
  • usa
  • Мнения: 2 113
добре де миз
това училище за изкуства за какви изкуства е?
Аз ти предлагах да я запишеш на курсове по съответното(е) изкуства като междинен вариант за да види дали и харесва или не.

училището е за всякакви изкуства - рисуване, театър, пеене, балет, други танци, литература, класическа музика, джаз, керамика, склуптура, компютърен дизайн, фотография и прочие. детето през първите три години там - средното училище, може да изкара колкото иска и каквито иска курсове докато избере какво го влече и в гимназията вече трябва да се профилира в нещо конкретно.
тя се съгласи да кандидатства и в училищата, които аз смятам за подходящи, но ме притеснява, че като не иска да ходи в тях, няма да се представи добре на изпита за тях. а за ината на 10 годишните да си поговорим ли Simple Smile? ей, много съм ги разпуснала тия деца! много започнаха да ми се налагат!

# 23
  • Мнения: 1 630

училището е за всякакви изкуства - рисуване, театър, пеене, балет, други танци, литература, класическа музика, джаз, керамика, склуптура, компютърен дизайн, фотография и прочие. детето през първите три години там - средното училище, може да изкара колкото иска и каквито иска курсове докато избере какво го влече и в гимназията вече трябва да се профилира в нещо конкретно.
тя се съгласи да кандидатства и в училищата, които аз смятам за подходящи, но ме притеснява, че като не иска да ходи в тях, няма да се представи добре на изпита за тях. а за ината на 10 годишните да си поговорим ли Simple Smile? ей, много съм ги разпуснала тия деца! много започнаха да ми се налагат!

Ми щом това не е последния избор на училище, значи може би не е толкова фатално. Може ли след тези първи 3 години да я преместиш в някое от училищата, които ти смяташ за подходящи, ако подозренията ти, че не са и силата изкуствата се окажат основателни?
При нас изборът е след края на 6ти клас, тоест след 1 година. Профилирането става, по-късно но децата си остават в същото училище (освен ако не искат да са професионално училище)
 
ох ината, не е такъв проблем при нас, но с манипулаторските способности е друга работа .....

# 24
  • София
  • Мнения: 4 867
едно от големите ми притеснения - за реакцията на виктория - отпадна. тя каза, че ще се радва да си опита силите на изпита и ако я приемат, няма нищо против да учи повече математика от досегашните си съученици. дори спомена, че с добра подготовка по математика след време може да се насочи да учи архитектура.
е, това последното не е само нейно хрумване - коментирали сме много и различни насоки, в които би могла да се развива, но май основно архитектурата е привлякла вниманието й.

Сега трябва да събера иформация кога и какви документи се подават, кога е изпитът и да се заема с цялата техническа подготовка на начинанието. а защо ли не откривам сайт на смг?

някой има ли идея откъде мога да получа изчерпателна информация?

# 25
  • Мнения: 1 761
Най-добре отиди лично до училището,така ще получиш най-достоверна информация.

П.С.Само да ти спомена,че за кандидат-студентски изпит по архитектура,рисуването трябва да е преподавано от художник-архитект, а не от художник-живописец.Има голяма разлика.Успех на детето!И на теб:)))

# 26
  • Bristol
  • Мнения: 9 366
По принцип не съм привърженик на профилираните училища от ранна възраст, но щом децата проявяват интерес не бих ги спряла. Бих пробвала да променя мнението им Wink но ако видя, че желанието е голямо ще ги оставя да опитат.
Имам приятели, които така са завършили училища, защото родителите им са имали мерак. И те добри дечица отишли да учат нещо, което нито им е било интересно, нито в последствие им е трябвало. Жалко.

Общи условия

Активация на акаунт