Има ли радикален ислям в България?

  • 24 889
  • 672
  •   1
Отговори
# 60
  • Под липата
  • Мнения: 620
...но трябва да се мисли.

Благодаря ти. Точно от това се опасявах. И моите спомени са от едни други Родопи...

# 61
  • Под липата
  • Мнения: 620
Странно изказване.... За мен като свободен човек, фереджето е наказание
Нали не мислиш, че всички, които носят фереджета, имат опряни пистолети в главите? Наказание за какво? Такава им е културата. Народната ни носия и тя ли е наказание? Такова им е националното облекло на хората. Ние нали сме много модерни и светстки, та децата ни си показват г...вете по американски тертип.
А да мислиш че фереджето е национална носия е меко казано проява на наивност, както и че има равенство между половете при радикалните мюсюлмани. Фереджето, бурката са все средства за налагане на подчинение у жената, а това, че тя го смята за нормално, е резултат на факта, че друг живот не познава. Не мога да повярвам, че жена, която цял живот е живяла в светска държава, може да приеме факта, че фереджето е нещо хубаво и приемливо...., а като си припомня и жегите през лятото...

# 62
  • Galaxy 13197853088
  • Мнения: 2 393
Свиквайте. Има и все повече ще стават.

# 63
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 2 343
Радикален ислям се шири само в помашките общности. Не бях изненадана като посочиха за средища на радикалния ислям - Благоевград, Пазарджик и Смолян. В Кърджали, Разград и Шумен има преобладаващо турско население, които също са мюсюлмани, но няма фанатици.

# 64
  • Мнения: 10 547
Аз нещо не разбирам? За какво говорим в темата? Какво е радикален ислям? Забулените жени и брадатите мъже ли?

Някой писа за 1984-та година. По него време на помакините от велинградско им беше забранено да отиват в града с традиционните си дрехи. Преобличаха се с шлифери в автобусите. Но на село си бяха те. И сега са си те.
Не се вторачвайте с дрехите и брадите, те вярно са израз на религията, но по-важните са онези, които не искат да пращат децата си в масови български училища, учат ги в нелегални религиозни, а малко по-късно ги пращат да доучат в Саудитска Арабия, да речем, от където се връщат вече с радикализирани виждания.

# 65
  • Под липата
  • Мнения: 620
 Помня как се обличаха помакините. Била съм дете, но помня хората, защото ми бяха интересни. Жените се носеха изключително пъстро , но не съм видяла и една да е била в черно от главата до петите ( и то не в града, а в селата си, по домовете ), още повече да е носела фередже. Този тип облекло е нетипичен за българските мюсюлмани ( поправете ме ако греша ) . Наличието на тези бради и фереджета, само затвърждава намесата на много силен външен фактор, който има интерес от това. И ако фереджето и брадата сами по себе си не са радикален ислям ( съгласна съм с теб, Касита ), то със сигурност са индикация, че някой промива мозъци и прави проблеми.

# 66
  • София
  • Мнения: 5 921
И аз не зная за какво точно е темата, ама все пак да отбележа, че има достатъчно ислямски държави, където жена не може да ходи незабулена, без значение християнка ли е, будистка ли е.

Да напомня, че една Гърция, също оцеляла след турско робство (сори, за мен не е "присъствие"), почти не е оставила джамия на територията си - една, ако не бъркам, и е изгонила почти цялото мюсюлманско население.

И любопитния факт как прабаба ми шиела поли на кадъните, те такива нямаха, защото Турция е светска държава, и нямало как да идат там с шалварите си.

Толкоз за българската толерантност.

# 67
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 2 343
Според мен българите сме прекалено толерантни...дачеч повече от всичките си съседи.

# 68
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 633
Raffaella ме изпревари за силното външно влияние  Peace Подплатено с пари. И не знам какви ще са последиците от това след години.

А младите помаци / и аз не считам, че това е обидна дума, както gerik 1980 / като избягат от село не ходят нито с пъстрите шалвари, нито с черни шлифери до пода и забрадени ниско до челото. Ходят с дънки и фанелки, или с къси полички. Виждала съм ги с очите си.

Така, че тези, които ги виждаме с черните дрехи и брадите не произтичат от нашенските традиции.

# 69
  • Мнения: 10 547
И какво да направим за да се покажем ербап като съседите си? Нали им сменихме имената, газихме ги с танкове, пратихме ги да си ходят.
Толерантността, моята, твоята, на авторката на тема, няма нищо общо с държавната политика. Не изповядващото ислям население у нас с всичките си 1200 джамии е проблем. От цялото това население 2% са деструктивните единици. А те не са обект на нечия толерантност, а на крути държавни действия.

# 70
  • София
  • Мнения: 34 862
А какво общо има забулването с радикалния ислям? То (без значение до каква степен) НЕ Е  радикален ислям.

# 71
  • Мнения: 3 882
Според мен българите сме прекалено толерантни...дачеч повече от всичките си съседи.

мекушавички сме си , за съжаление ...

# 72
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 633
А какво общо има забулването с радикалния ислям? То (без значение до каква степен) НЕ Е  радикален ислям.

Има връзка с външен израз на нещо - на някакво външно нетипично влияние, които прокламира връщане към старите изконни традиции на мюсюлманската религия. А реално не става дума за традиции, а за екстремиски течения, които не са толерантни към нищо различно.

# 73
  • Мнения: 481
за съжаление този радикализъм го наблюдавам и в Австрия.
Имам една позната ( босненка), която се преобрази точно за един уикенд в ревностна мюсюлманка. Мъжът и, с който преди си говорехме, сега отказва да ни поздравява ( не е разрешено да говори с чужди жени)

# 74
  • София
  • Мнения: 5 921
Не знам, Касита, те пък нали няколко сносни атентата спретнаха.
Аз отговори на сложни въпроси нямам, просто отбелязвам факти.
Както например, че целта на сепаратистките организации е отцепването на територия и постигането на политическа независимост. Аз лично си признавам, че ме е страх от такива крайности и всякакви индикации за подобен род дейност на наша територия са ми притеснителни, без значение 1 или 2 процента са.

Общи условия

Активация на акаунт