Карти за градския транспорт-бебета и деца до 7год.

  • 28 940
  • 236
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 3 634
За щастие в Бургас това няма как се случи!  Peace

Но за нещастие в София няма как да се случи. Мащабите са различни.

# 166
  • До хладилника, който обичам
  • Мнения: 23 674
Хем един път казвате, че са без пари, хем, че се плащат от нашия джоб.  Grinning
Безплатни, трънки. Освен ако феите-вълшебници не са материализирали безплатна хартия, машини и т.н., можеш спокойно да броиш всяка карта на себестойност (материал, време, човекотруд) минимум на левче. Колко са децата всеки сам да смята - за база може да се вземе и средната раждаемост 68,000-80,000 бебета годишно. 5% от тях да имат карти, са около 28,000 деца под 7 години - а предвид задължителния характер на картата и фактът, че поне 30% от децата ползват ГТ с възрастен придружител - сметките са доста по-сериозни.
Сумата за изработката на тези карти съответно идва от нашите джобове (освен в невероятния случай на феите-вълшебници).

Още: досега застраховка беше билетът на възрастния. Няма никаква пречка и занапред това да е така, вместо с идиотски карти. Колкото сигурност има в този случай, толкова е и в случая с картата.

Дали ГТ има нужда от личните данни на децата ви - всеки сам си преценява...

# 167
  • Мнения: 9 201
Само за справка пиша, че питах братовчедка ми, която живее в Германия, питах приятелка в Италия и приятелка в Испания.
Ами никъде там децата под 7 години, нямат карти.
Имат след 7 години, билети или карти на 50 %, не разбрах точно, но те и тук учениците си имат намаление.
Но по-важното е, че никъде няма карти и билети за малките деца.
Застраховката им е билета на възрастния, защото едно дете на 5 не пътува само никога.

Сигурна съм, ама толкова съм сигурна, че това е лапане на пари от някого отгоре. Толкова е жалко, че от родителите и децата започнаха да печелят уж мижави пари за нас, лев два за карта, но милиони за тях. Идиоти!
Само на мен ли ми се струва, че колкото по нагоре отива човек във властта или да се занимава с някаква такава работа, толкова повече изтрещява?

Аз карта няма да извадя.
Водя детето на градина аз, баща и я взема.
Картата няма как да оставя в градината.
И не само заради това, а защото съм против като цяло. Аз си зареждам карта всеки месец, без билет или карта не съм се качила. Толкова пари съм наляла в този градски транспорт, че ....

# 168
  • Мнения: 859
Кой е спечелил обществената поръчка?
 smile3503 smile3503 smile3503

# 169
  • Мнения: 156
Лиляна го е написала, но няма кой да чете  Peace Не става въпрос толкова за застраховката, колкото за определяне и изплащане на субсидии от държавата на общините, а те от своя страна на превозвачите. За определени категории пътници - деца до 7 год., военноинвалиди, студенти и т.н. не ги зная всичките. За да се отпуснат тези субсидии трябва да се докаже приблизително какъв брой деца се превозват. И това предполагам ще става на база броя издадени карти. А стойността на самата карта (хартия, печат) се заплаща от самия превозвач - а не от бюджета.

# 170
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...
Сумата за изработката на тези карти съответно идва от нашите джобове (освен в невероятния случай на феите-вълшебници).

...

А не е ли по-добре по 1 левче на 20 деца, отколкото субсидия за повече от левче за 100 деца(образно казано) от нашите джобове?

П.П. Тъкмо си помислих, че ми подминахте мнението като празна спирка, но все пак някой ме е прочел.

# 171
  • До хладилника, който обичам
  • Мнения: 23 674
Въпросните субсидии, ако за това става въпрос всъщност, има начин да се докажат и другояче - с издаване на билет на нулева стойност, например. В течение на определено време, защото субсидиите не се отпускат месец за месец. Отделно, че очевидно има начини тези субсидии да се изчислят и отпуснат и по други начини, както правят в други страни.
И не на последно място - студентът, пенсионерът и инвалидът могат да пътуват и сами. Което няма как да се случи на дете под 7 години.

# 172
  • София
  • Мнения: 44 345
В началото на уч. година извадихме карта на дъщеря ми /на 8/ и питахме за картите за малките - не се знае кога и дали ще се правят.

А кой дава пари на държавата и общините, а те от своя страна на транспортните фирми? Пак ние.
Много пъти съм си мислела как транспорта се плаща тройно - един път данъците от заплатата /част от които отиват в СО/, втори път данъците към общината, трети път билетчето, че и в неговата стойност има ДДС.

# 173
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Само че аз не се сещам за по-точен начин от картите, останалото е прогнози.
А това с нулевите билетчета, как ще задължиш някой да си ги търси, а друг да ги дава, като могат да си го спестят и пак ще е крива прогнозата.

# 174
  • Мнения: 156
Да това с билетите с нулева стойност е така, но нали те също са на хартия и се отпечатват - много по евтино и икономично е да се издаде карта  Peace
А за тройното плащане съм съгласна - поне да имаше ефект (в смисъл редовен и комфортен транспорт  Tired) Според мен проблемът отново е в контрола - колкото повече редовни пътници има, толкова по-малко необходими ще са субсидии и т.н. .Просто превозвачите ще си увеличат приходите и ще разполагат със средства за инвестиране в нови и модерни автобуси и т.н.

# 175
  • До хладилника, който обичам
  • Мнения: 23 674
Няма, няма други начини. Не съществува преброяване, няма начин да се проследи. Картите са решението, амин Tired
Трябва да ги въведем и на другите страни, предлагам. И ние да сме дали нещо на ЕС.

# 176
  • Мнения: 156
Бу, не съм казала че картите са решението, а че при билетите с нулева стойност стоят същите проблеми  Peace Точно преброяване не виждам как ще стане - всеки ден за всеки превозвач, по всяка линия ще има някой който ще брои  newsm78 А за другите страни - не съм сигурна че там има субсидии, поради което и не им се налага такава строга отчетност.

Последна редакция: сб, 12 яну 2013, 12:25 от tinki-winki

# 177
  • Мнения: 3 180
Няма, няма други начини. Не съществува преброяване, няма начин да се проследи. Картите са решението, амин Tired
Трябва да ги въведем и на другите страни, предлагам. И ние да сме дали нещо на ЕС.
Joy

# 178
  • Мнения: 1 243
Разбира се, че има субсидии, но има и по-добра събираемост на нормалните приходи от билети. Тук десетки хора пътуват гратис и вместо да се предприемат някакви стъпки по този въпрос, виждаш ли, трябва да се захванем със субсидиите...

И понеже тази глупост с картите за бебета я няма никъде по света, когато приятели от чужбина ни дойдат на гости през лятото с децата си, ще трябва да им обясним, че е нужно или да дадат личните данни на децата на ГТ, за да им издадат такъв документ, или да си платят пътуването им в метрото с нормален билет... Просто си представям как ще ме гледат!

# 179
  • Мнения: 3 180
Е, нали трябва да се платят от някъде безплатното пътуване на гратисчиите, циганите.........
Най-лесно от майките с деца

Общи условия

Активация на акаунт