On Travel.....!!!!!

  • 9 867
  • 87
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 8 021
Алматур имаха голяма емисия облигации, която падежира 2 седмици преди да фалират. Още година преди това си имаха проблеми с нея. Това е като да запълваш дупки в корпуса на кораб - запушваш една, появява се друга. Ликвидни проблеми, от които страдат много фирми, откак започна кризата.
Онтравел не съм чувала да са пускали на пазара ценни книжа, но предвид доста проточилата се криза, явно не са се справили и те. 
Това бяха големи фирми, от много години на пазара и надали умишлено са искали да прецакат толкова хора. Просто в някакъв момент положението става неспасяемо и корабът потъва.  Sad Не го играя адвокат на ТО, защото нямам нищо общо с туристическия бранш. Мисълта ми беше да не се пуска непроверена информация за ТО, защото наистина с вестник могат да се убият.

# 61
  • Мнения: 0
Въпросът е защо фалират. Туристите си плащат предварително до стотинка.



Фалират, защото туристите си плащат всичко, както си му е реда, но не така стоят нещата с плащанията между самите тур оператори. Фалират също така, защото неразумни управители извършват тур. дейности към партньорски фирми, които никога след това не им се заплащат.

И все пак някой до момента да е видял фалирал хотел, който е с добра заетост?!? Няма и да видите, защото в този бизнес винаги е имало едно правило - по-добрите кадри работят именно там, а не в тур операторите, където заплащането е в пъти по-ниско и се сещате и сами какви хора управляват там - със сигурност не най-способните. А Онтравел, Алма, BVT са само малка част от примерите, които мога да дам за лошо управлявани агенции, които имат голям обем от клиенти. Скоро ще има и други, при това не по-малко популярни в този форум.


Здравейте,
Включвам се и аз в тази интерена тема. Срещнах на няколко пъти въпроса - защо фалират, след като туристите плащат предварително? Отговарям - защото ТО плаща предварително опредилен брой стаи в хотел  и седелки в самолет, за да ги вземе на ниска цена, съответно да спечели при продажбата след сглобяването на туристическия пакет. Фалират, защото невинаги успяват да продадат всички седалки в самолета или хотела - така губят предварително вложени пари. Когато това се случва системно сумите в минус набъбват и идва моментът, в който са много надълбоко в блатото...Точно затова, ако един пакет е сглобен от Он Травел /например/, вие може да си го купите и от тур агент или друг ТО, това е с цел взаимно сътрудничество, за да могат да си продадат всички свободни места.
И по двете точки се изказвам от личен опит Heart Eyes

Това не е съвсем вярно. Тур операторите заявяват за конкретния сезон единствено контингенти, които са с определена "release"дата. На тази дата се вижда реалния брой на резервациите и неизползваните стаи се освобождават. Съответно се заплащат единствено гарантираните. Разбира се има и изключения от това правило и имаме, в случая реален пример.


[/quote]

VickyNal....виждам, че доста "разбираш" от ТО и хотелиерска дейност. Само да ти кажа, че и за хотели се чува да фалират и да имат проблеми...явно не следиш какво се случва в туристическия бранш достатъчно. Миналата година фалира хотел в Пампорово, тази година се оказа, че друг продавал и препродавал апартаментите и пак скандал. Но ти явно си компетентна само за ТО или поне не се интересуваш от хотелиерския бизнес. Другото, което е - как да фалира хотел, които е построен за пране на пари само?????? В БГ 90 % от хотелите за това са построени, а не че на някой му пука за туризма в България. И да ти кажа, да права си, че доста ТО фирми се управляват от некомпетентни управители, но и в хотелите е така, повярвай ми. А що се отнася до персонала на хотелите в България, гарантирам ти, че на 100 човека най - много един е на мястото си - имам предвид обучен кадър!!!! Всички други са събирани от кол и въже както се казва. Така, че дай да не защитаваме хотелиерите и да плюем по ТО. Целият туристически бранш е за резил, туризма ни е под всякаква критика. Мисля, че първо управляващите държавата и по точно отговарящите за туризма трябва да си променят законите. А не да се перчат по ТВ и да се изказват неподготвени!!!!

# 62
  • Мнения: 387
Аз не знам защо фалират ама...да знаеш че хората няма да ги приемат и ще се вдигне шум ...не е ли по-добре преди отпътуването да им се съобщи(( Някак по-честно е и разходите ще са по-малки и излагацията на фирмата също((
За персонала на хотелите...много се пише и в другите теми Аз следя тук като реша някъде да ходя Полезно ми е мнението на мамите , защото се ориентирам така по-добре и като разположение на хотела (ако не съм ходила някъде) и като обслужване изобщо...си ви чета
Така за Турция си смених хотела и не съжалявам благодарение на вашите отзиви тук Но..за в България -ние почиваме в 3 звездни хотели тук Толкова са ни възможностите както и в семейни хотелчета Да ви кажа различно е В Албена бяхме две поредни лета в два съседни хотела на първа линия Единия го чистеха всеки ден стаята ни в другия дето дори е по-луксозен веднъж не ни изхвърлиха дори кошчето та ходих да моля да пратят някой да поизчисти на петия ден(( Така и не се появи никой де ама...Във Велинград ходихме тази ходина с ваучери в два хотела последователно Първият семеен тип -еми не мога да кажа че чистеха Втория за 5 дни ни смениха бельото чистеха ежедневно много любезни и старателни (жените дето почистват) а хотела е по-добър и по-евтино пък офертата беше Ама храната все ни гледаха в чинийте малко и вечер не бях доволна не се стараеха -студено и с чакане сервиране Може би заради ваучерите или не знам(( В Приморско.пак тризвездно хотелче в края на сезона пак с ваучери )) Еми излизаха го това хотелче Толкова се стараеха че нямам думи и толкова ненатрапчиви бяха (просто ....така си разпределяха времето че никой не притесняваха) то бяня то стая то тераса .ежедневно се чистеха и лъскаха Мисълта ми е за персонала ...това са женици дето на минимална заплата сигурно работят Там няма много работни места и разчитат на такава сезонна работа Кандидати много Та...за мен където съм била като гледам как се стараят...просто нямам думи в някой хотелчета За управлението не знам ...нямам думата там но...каквото могат хората правят друг е въпросът дали персоналът е достатъчен и дали не са -наши хора- Така че .... в 4-5 звездните хотели не знам Може би според цената и услугата трябва да се подобри но... В Гърция пък 7 дни...аз откъде да знам че трябва да мятам пешкири на земята((( Така и не ми смениха нищо((( Сигурно сме изглеждали глупаво ама ...персонала рускоговорящ Това - онова ама...нищо и половина((( Все като се връщахме се появяваха от плажа и ние уморени ...само кошче изхвърли и това е((  За Турция не знам там бях прочела да оставя 3-5 евро на леглото и ще имам обслужване е да ама...първите два дни ))) После няма нищо на леглото и...няма нищооо Не че не чистеха ама...се усещаше и по отношение и по изпълнение))) Та...не сме най-зле според мен Просто... както случиш

# 63
  • Мнения: 0
Цитат
VickyNal....виждам, че доста "разбираш" от ТО и хотелиерска дейност. Само да ти кажа, че и за хотели се чува да фалират и да имат проблеми...явно не следиш какво се случва в туристическия бранш достатъчно. Миналата година фалира хотел в Пампорово, тази година се оказа, че друг продавал и препродавал апартаментите и пак скандал. Но ти явно си компетентна само за ТО или поне не се интересуваш от хотелиерския бизнес. Другото, което е - как да фалира хотел, които е построен за пране на пари само?????? В БГ 90 % от хотелите за това са построени, а не че на някой му пука за туризма в България. И да ти кажа, да права си, че доста ТО фирми се управляват от некомпетентни управители, но и в хотелите е така, повярвай ми. А що се отнася до персонала на хотелите в България, гарантирам ти, че на 100 човека най - много един е на мястото си - имам предвид обучен кадър!!!! Всички други са събирани от кол и въже както се казва. Така, че дай да не защитаваме хотелиерите и да плюем по ТО. Целият туристически бранш е за резил, туризма ни е под всякаква критика. Мисля, че първо управляващите държавата и по точно отговарящите за туризма трябва да си променят законите. А не да се перчат по ТВ и да се изказват неподготвени!!!!

Донякъде си права за това, че да кажем на 100 човека добри професионалисти са максимум 5-6. Важното е на какви позиции са и какво желание имат. Колкото до това разбирам или не, го показват финансовите резултати и заетостта на хотела, който управлявам вече повече от 10 години. И примерите ти не са коректни. Аз явно заявих, че при хотели в/извън София има огромна разлика по начин на управление, обслужване и т.н. Говоря за висококатегорийните хотели 5 звезди. И аз съм съгласна, че морския туризъм е под всякаква критика, но това според мен не се дължи на лоша база или оперативни ръководители, а на самите собственици, които както и ти каза единствено перат пари. Не може да очакваме по морето, че за заплати от порядъка на 400-500лв/месец някой ще прави страхотно обслужване.

В Сф цените на хотелите са в пъти по-високи, което рефлектира на заплатите и качеството. И това не е моя оценка, а на гостите, които са на посещения с цел бизнес и нямат нищо общо с тези, които посещават морските курорти.

Другото, което искам да добавя е за гостите на тур операторите. До колко виждам си запозната с тур. дейността и предполагам, че знаеш каква е разликата между цената, която хотела получава от директни клиенти и тези от тур. операторски групи. При мен не е така, защото стандарта смея да кажа е висок, но много от колегите настаняват гостите през тур оператори в най-лошите стаи, храната е с много по-ниско качество /не казвам развалена, а просто най-евтините неща например готвени ястия/, при overbook се местят първо тези гости и т.н. Аз поради тази причина през тур оператор не си правя резервации, а само през онлайн система или директно.
 Peace

Последна редакция: нд, 14 окт 2012, 15:15 от VickyNal

# 64
  • Мнения: 299
Не съм съгласна че гостите от туроператори се настаняват в лоши стаи.Напротив-доста резервации имам и все сме били в хубави стаи,имало е случаи- заплащам стая парк, а ме настаняват стая море.А и храната как да е различна,когато е приготвена за всички гости на даден хотел?

# 65
  • Мнения: 2 231
Май е по-добре да прекръстите темата.....................
И изобщо има ли тук пишещи, засегнати пряко с Он Травел, потърпевши, работещи там и т.н.

Само една девойка видях да пише, че е за полоета до Дубай на 17.10.
Записвам се да следя как и дали ще се развият нещата. Ще има ли и ако да обезщетения.

Ние "изгоряхме" с 2600 лв., та не ми е безразлично.

И в инетрес на истината сме пътували и друг път с фирмата на скъпи дестинации. Бяхме доволни от всичко, но.......... разводи има и в най-добрите семейства, фалите и в "най-добрите" фирми  Confused
По-скоро ме интересува какво става с потърпевшите, да не си намерят застрахователите начин да прехвърлят топката  с глупави оправдания и да духаме супата  Sick

# 66
  • Мнения: 11 747
Ако става дума, аз съм пътувала и с Алматур, и с Онтравел и съм доволна и от двете  Simple Smile

# 67
  • София
  • Мнения: 1 715
Предполагам, че обезщетения ще има. Не са толкова много потърпевшите. Все пак им е сериозна застраховката. Жалко за провалените планове! Жалко, че агенцията не е успяла да се справи!
Пътувала съм с Он Травел и не мога да се оплача. Работила съм с тях и не мога да се оплача. Мисля, че бяха по-добри от Алма.

# 68
  • Мнения: 0
Май е по-добре да прекръстите темата.....................
И изобщо има ли тук пишещи, засегнати пряко с Он Травел, потърпевши, работещи там и т.н.

Само една девойка видях да пише, че е за полоета до Дубай на 17.10.
Записвам се да следя как и дали ще се развият нещата. Ще има ли и ако да обезщетения.

Ние "изгоряхме" с 2600 лв., та не ми е безразлично.

И в инетрес на истината сме пътували и друг път с фирмата на скъпи дестинации. Бяхме доволни от всичко, но.......... разводи има и в най-добрите семейства, фалите и в "най-добрите" фирми  Confused
По-скоро ме интересува какво става с потърпевшите, да не си намерят застрахователите начин да прехвърлят топката  с глупави оправдания и да духаме супата  Sick

Напълно съм съгласна. Май темата за това кой са по добри ТО или БГ хотелиерите хич не си е на мястото. Ще кажа само, че в БГ всичко е на горе с краката, няма закони и туризма и управляващите са под всякаква критика. Хотелиерите прецакват туроператорите, масово туроператорите в БГ прескачат закони / не че хотелите не го правят/ и така по веригата потърпевши остават клиентите. Мисля, че най - после някой в тази държава трябва да вземе мерки!!!!!

А що се отнася за полетите до Дубай, да на 17 - ти ще има, на 14.11 също, въпроса е наистина дали хората ще си вземат парите от застраховките?!?!?!?!? Искрено се надявам и чакам развитие. моля ако има потърпевши и ако някой има повече инфо да пише.

# 69
  • Мнения: 2 231
Полети ще има, защото са зявени от друг ТО и има пътници на други туристически компании. Но тези които са резервирали и платили с ОН травел, няма да ги качат на самолета, нито ще имат валидна хотелска резервация. Реално те нямат документи за организирано туристическо пътуване, нито самолетен билет, нито ваучер за хотел. А с единия гол договор да заминават направо и те при застарахователя  Confused

# 70
  • Мнения: 78
Ние със съпруга ми сме пряко засегнати от проблема с Он Травел. Ще следя темата. Има ли някой информация тези застраховки от ДЗИ дали покриват пълния размер на направените разходи?

# 71
  • Мнения: 2 231
Ние със съпруга ми сме пряко засегнати от проблема с Он Травел. Ще следя темата. Има ли някой информация тези застраховки от ДЗИ дали покриват пълния размер на направените разходи?
Ако изобщо платят, би трябваяли да платят всичко, което си платила доказано. т.е си предоставила касови бонове, платежни нареждания и т.н.  Ще Видим. Аз мисля вече скоро да почвам да ги тормозя по телефона  ooooh!
Ако  "дочуя" нещо ще ти пиша на ЛС.
Надявам се си подала молба с необходимите документи за предявяване на претенция за изплащане на обезщетение. Защото крайния срок изтича скоро. Ако не подадеш молба в 7 дневен срок може и затова да се хванат. А срокът тече май от 11.10  Rolling Eyes

# 72
  • Мнения: 1
Уважаеми потребители на форум BG-MAMMA,

Ние от АСТРАЛ Холидейз въпреки, че не пишем във форума следим неотлъчно всеки коментар по наш адрес. Разбира се не всеки път ни представяте в най-добрата ни светлина, но обратната връзка която получаваме и най-вече ангажираният и обоснован коментар, а тук има много такива е един от начините с които ни помагате да ставаме все по-добри!

В тази тема, някои потребители си позволиха да отправят предположения и догадки, че нашата организация може би е една от следващите големи туристически компании, която може да се окажа в подобно незавидно положение в което изпаднаха споменатите туристически компании в темата.

Най-отговорно заявяваме, че подобни твърдения са безпочвени и лишени от всякаква логика. Организацията ни е финансово стабилна и изпълнява безпрoблемно всички предварително поети ангажименти към нашите клиенти и контрагенти.

С пожелание за дълголетие и много нови и интересни преживявания от нови и непознати дестинации!

Поздрави и усмивки!

ASTRAL Holidays JSC

# 73
  • София
  • Мнения: 1 340
Ние със съпруга ми сме пряко засегнати от проблема с Он Травел. Ще следя темата. Има ли някой информация тези застраховки от ДЗИ дали покриват пълния размер на направените разходи?

Наистина и според мен срока е важен и може да се хванат за това. Въпреки, че не съм го споменала, ние също сме пряко засегнати, но при нас е още по-сложно, защото ние взехме почивка от он травел, чрез Колектива. Но искам да кажа, че от ДЗИ бяха изключително любезни да ни обяснят всичко, при подаването на документите. Сигурна съм, че ще покрият пълния размер. Но кога? Ето това остава въпроса. Бъдете търпеливи и положително настроени. Успех!

До Астрал, дори и вие да сте "следващите" наистина това са догадки и съм убедена, че повечето пишещи тук не се влияят от такива мнения. Успех на вас и все повече доволни клиенти

# 74
  • Мнения: 0
Ние със съпруга ми сме пряко засегнати от проблема с Он Травел. Ще следя темата. Има ли някой информация тези застраховки от ДЗИ дали покриват пълния размер на направените разходи?

Наистина и според мен срока е важен и може да се хванат за това. Въпреки, че не съм го споменала, ние също сме пряко засегнати, но при нас е още по-сложно, защото ние взехме почивка от он травел, чрез Колектива. Но искам да кажа, че от ДЗИ бяха изключително любезни да ни обяснят всичко, при подаването на документите. Сигурна съм, че ще покрият пълния размер. Но кога? Ето това остава въпроса. Бъдете търпеливи и положително настроени. Успех!


Violenzaa, моля те да кажеш какво точно ти обясниха от ДЗИ като си взела почивката не директно от Он травел, защото има доста хора май, които са резервирали чрез други агенции почивките на Он травел или чрез груповите сайтове. Благодаря ти предварително.

Общи условия

Активация на акаунт