Американски колеж прием 2013-трета тема

  • 92 492
  • 800
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 2 361
Може би вече сте прочели на страницата на Американския колеж за интервюто на Данивон с Радост.
http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=591772187516440&set=a.573915402635452.151081.217536811606648&type=1&theater

Ето и линк за статията
http://danybon.com/index.php/spodeleno-ot-radost/674-kandidatstvaneto-v-amerika

Има полезни линкове и информация за подготовката за кандидатстване. Рос преди това е разказала тук накратко.

Благодаря и на 2-те дами!
Успех на младата възпитаничка на АК!

# 61
  • Мнения: 0
Здравейте! Ако сте ходили на Отворените врати, сигурно са ви дали от брошурите с примерни задачи и т.н.Не ви ли се видяха лесни? Дали Колежът е решил да улесни изпита или това си е практика от години?А имате ли предложени яза подготовка , както се казва,"в последната минута"?

# 62
  • Мнения: 397
Не се заблуждавай с примерните задачи, това изобщо не е критерий за изпитнити задачи. Нали си чула на Отворените врати, че не е необходима предварителна, специална подготовка.

# 63
  • Мнения: 50 575
Здравейте! Ако сте ходили на Отворените врати, сигурно са ви дали от брошурите с примерни задачи и т.н.Не ви ли се видяха лесни? Дали Колежът е решил да улесни изпита или това си е практика от години?

Задачите по принцип не са супер сложни и нерешими, когато .... се решават на спокойствие у дома и с неограничено време. На самия изпит обаче нещата са много различни - стресът и ограниченото време променят нещата много сериозно.

# 64
  • Мнения: 0
Ясно galka.Да, чух! Но детето ми не се чувства спокойно, защото всички други негови познати, които ще кандидатстват, са започнали едни подготовки, едни чудесии още от лятото. По-скоро за психическа сила на изпита ми се иска..Да не вземе да се панира като знае какво са правили другите.Иначе е добър ученик, но знам ли.....

# 65
  • Мнения: 17
Някои от преподавателите, които подготвят за изпитите в колежа правят т.нл пробни изпити при условията на самия изпит. Целта им е да се тренират децата, за деа се избегне панирането на изпита.

# 66
  • Мнения: 397
Каквито и подготовки да прави детето, на каквито и пробни изпити да се явява - няма гаранция за високи резултати на самия изпит. Изпитът е моментна снимка на психическото състояние на детето и никой не може да гарантира как ще подходи то при стрес и нови условия. Така, че едно дете може много да знае, да се е готвило, да се е явявало на подобни пробни изпити и накрая.........пак да не се представи блестящо в деня на същинския изпит. Самия формат на изпита е така конструиран, за да мери нивото на владеене при стрес и да избере най-мотивираниете сред явилите се.

Успех на всички кандидатстващи тази година!

# 67
  • Мнения: 50 575
Всичко е така, но за мотивацията съм с особено мнение. Много често най-мотивираните се панират от страх, защото залогът за тях е голям. А тези, които се явяват за идеята и не им пука как ще се представят, са освободени психически и се представят много добре. Та най-мотивираните може и да прегорят, въпрос на психика.

# 68
  • България
  • Мнения: 2 164
Всичко е така, но за мотивацията съм с особено мнение. Много често най-мотивираните се панират от страх, защото залогът за тях е голям. А тези, които се явяват за идеята и не им пука как ще се представят, са освободени психически и се представят много добре. Та най-мотивираните може и да прегорят, въпрос на психика.

 Напълно съм съгласна!
Все повече си мисля, че за този изпит са важни няколко неща: грамотност, умение да структурираш и докажеш тезата си, умение да извлечеш информация от текст, умение да прецениш кои задачи  да  решиш, психика.
 Може би, точно за това колежът поддържа мнението, че не е необходима специална подготовка.

# 69
  • София
  • Мнения: 2 952
Хората сме различни. За добро представяне на изпита според мен са необходими две неща - бърза мисъл и адреналин в рамките на продуктивния коридор. Ако си много притеснен - ясно, ако си прекалено спокоен понякога не успяваш да "се засилиш".
Има хора, които се предстяват по-добре на изпити, други се справят по-добре в среда без напрежение. Обикновено до 7-ми клас човек има идея детето му от кой тип е. Има деца максималисти, има такива които не държат на макс, а просто да се мине съответната бариера.

В деня на изпита наблюдавах децата (и родителите) с интерес.
Някои дойдоха с целите фамилии, други с един родител, едни притеснени, други намахани...
Ако това е основното ти желание, няма как да не се притесняваш дори да знаеш, че шансът за неуспех не е голям.

# 70
  • София
  • Мнения: 1 729
Здравейте!
Присъединявам се малко късно към темата, кандидатстването почти е на прага, но, честно казано, миналата година се опитах да следя предната тема,  беше доста уморително поради смесването на темата за интересуващите се с други, които коментираха не " Как ", а "Защо не"... Радвам се ,че сте променили духа на темата. Много благодаря на съветите от родители на настоящи ученици в АК.
Детето ми е 7 клас, ще кандидатстваме тази година.
Имам два въпроса, ще се радвам, ако споделите:
Много възхищение буди историята на успех, която разказа Роси,  прегледах и интервюто й и смтам за безценни насоките за кандидатстване в САЩ. Въпросът ми е, ако детето все пак не е толкова инициативно, каквато, а по-скоро е умно, но далеч о типа "лидер" , от  инициирането на проекти, тогава дали виждате смисъл?
Вторият ми въпрос е свързан с колебанията ни за избор между СМГ и АК, разбира се,в случай, че ни приемат. Има ли тук майки на деца от 8  и 9 клас, мисля, че това са двата набора след промяната на финансовата помощ- какво е нивото сега? Това, че все пак, кръгът на деца, които кандидатстват е относително стеснен поради горния факт, как се отразява на общото ниво на учене и на изискванията от  страна на преподавателите?
Благодаря  bouquet

# 71
  • София
  • Мнения: 4 649
Енита, така зададен вторият ти въпрос пак би върнал темата в руслото на добре познатите спорове "за" и "против". Grinning Hug
Майка съм на осмокласничка от колежа и не мога да оценя "нивото" (каквото и да включва това) в динамика, тъй като нямам предишен опит с това училище. Същотото се отнася и за изискванията на преподавателите.
Това, което мога да споделя към момента, е че има стройна и ясна система за обучение, допълнителни консултации и скала за оценяване, която се спазва. Освен това правилата са ясно разписани, спазването им се следи строго, дори съвсем дребни провинения не се неглижират. Дали това е някакъв плюс за училището или недостътк, всеки преценява според личното си светоусещане.
Успех ви желая!

# 72
  • София
  • Мнения: 2 952
И аз започвам с молба темата да не отиде отново в пререкания къде е по-по-най...

Относно конкретния въпрос:
Въпросът ми е, ако детето все пак не е толкова инициативно, каквато, а по-скоро е умно, но далеч о типа "лидер" , от  инициирането на проекти, тогава дали виждате смисъл?
Впечатлението ми е, че АК подкрепя децата да развиват увереността си.

Относно финансовата помощ, за която мисля че споменаваш - както си прочела по-напред никой не може да даде уверение дали и какво помощ биха ви отпуснали. Опитвате и след това решавате.

Хронологията е малко по-различна, финансовите условия се промениха 2-3 години преди сегашните 8-ми и 9-ти клас да кандидатстват.

# 73
  • Мнения: 42
Енита,
Майка съма на 12-класник и мога да споделя мнението си относно инициативността и лидерството.
Синът ми е точно такъв тип - умен и инертен. Преди Колежа учеше в Математическа гимназия и влезе в ACS без специална предварителна подготовка. Един от мотивите ни за продължаване на образованието в ACS беше, че в 7. клас загуби интерес към учебния процес, правеше само минимума,който се изискваше от него в училище, мотивацията остана някъде назад във времето. Решихме, че трябва да променим нещо. Посетихме Колежа. На него много му хареса атмосферата и реши, че това е неговото училище.
Не бих казала, че се напъва много, дори е горд (което на мен не ми харесва твърде), че с малко усилия постига нещата. Резултатите (оценките) не са блестящи, но в това училище пълните отличници не са често срещано явление. Отново не прави повече от минимума, което се изисква от него, но то е много повече от изискванията в старото училище и то по всички предмети. Впечатленията ми са, че знанията му са задълбочени и трайни. Влага повече усилия там, където му е интересно.
Инициативен е дотолкова, доколкото е необходимо да покрие изискванията и ни на йота повече. Такъв си е. И пак ще повторя: в друго училище нещата нямаше да са по-различни с инициативността, просто там нямаше да се изисква това от него и усилията нямаше да ги има изобщо.
Намирам го доста уверен в себе си, с дозирано самочувствие.
Всяка година децата в Колежа са в различна паралелка, с различни съученици в класа. Мисля, че това а добра практика и спомага да не се нарочват деца за лидери или аутсайдери. Всеки се нагажда към всички и те към него. Работата в екип е на високо ниво.
Мога да кажа, че в никакъв случай не съжаляваме за избора на училище.

Последна редакция: чт, 14 фев 2013, 13:35 от dote

# 74
  • Мнения: 20
Енита,
и аз съм майка на 12-класник от колежа...до 7 клас беше ученик на СМГ...не съжалявам,че избра колежа...той е училище,което учи децата ни да бъдат отговорни,организирани,уверени,мислещи хора...дава им самочувствие...трудно им е,но се научават как да се справят...мога да кажа,че добре познавам детето си...не е вложил всичко от себе си и все пак поддържа отличен успех...изпратиха му оферти от избраните от него университети в Англия...вече диша спокойно,защото знае къде ще учи...ако трябва да обобщя АК е едно по-различно училище,което си заслужава...

Общи условия

Активация на акаунт