СЕДМИ клас - първи срок - 2 тема

  • 40 830
  • 746
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 11 607
Тъмна Индия ми е това с паралелките, и подредбата на желанията, и училищата... ама не ща да се затормозявам отсега. Предполагам, че като наближи май месец, наред с истерията основно това ще ни е темата и ще се ориентираме със справочниците и т.н.

Спокойно, това ще го дъвчим доста време. Справочник не ти трябва, трябва ти БГ-мамма

 hahaha hahaha hahaha hahaha Дороти, благодаря ти!

Скрит текст:
За разтуха - http://www.webcafe.bg/id_666124830_Intervyu_s_parvoklasnik_
и....ако не знаете - Пчелите са от семейство Хеликоптери - от Иван Славов

# 241
  • София
  • Мнения: 62 595
Визуализацията чрез схеми и графики е класика, естествено е да се възприемат по-лесно! Както има една приказка, една картинка може да говори вместо хиляди думи. На това се дължи и възходът на графичния интерфейс, и затова отпадна дос-овският навремето. Символите, каквито са буквите и цифрите, са по-трудни за възприемане, защото са абстрактни и трябва да се свържат с опледелена фонема или комбинация от фонеми при четене, както и с определен смисъл, което е тежка когнитивна работа. Естествено е и да се приемат по-лесно практическите примери, отколкото абстрактните логически постановки.

Сега ще ви изненадам с нещо - свикнали сме да смятаме, че маркирането (почерняне, подчертаване, оцветяване и др.) на части от текст или отделни думи, подпомага ученето. Да, ама не! Точно обратното се получава - затруднява го! Понякога нещата не са така, както изглеждат.  Wink

# 242
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Andariel туй съм го учила. Има личности, които определен цвят им влияе за по-добре научаване, на други това не им влияе. Така че няма категоричност в това. Има едни линийки, които ги продават с цвят и децата ги слагат върху текста и четат цветно. (това имам предвид) .

Голяма част от хората белия фон им е ок.

Последна редакция: вт, 23 окт 2012, 19:44 от Dorothy

# 243
  • Мнения: 18 839
Сега ще ви изненадам с нещо - свикнали сме да смятаме, че маркирането (почерняне, подчертаване, оцветяване и др.) на части от текст или отделни думи, подпомага ученето. Да, ама не! Точно обратното се получава - затруднява го! Понякога нещата не са така, както изглеждат.  Wink

Това кой го казва  newsm78 и ако при мен не е така да си хвърля ли дипломата, изкарана с подчертаване на лекциите?
Аз не мога да науча текст, ако преди това не съм си подчертала най- важното. Дори на изпит ми излизаше в съзнанието точно по този начин  Mr. Green

Обаче- мога да препиша книга и въобще да не разбера за какво е ставало дума в нея. Други хора напротив, не могат да научат без да пишат.

Правило няма, всеки има различна памет, въпросът е бързичко да разбереш каква е твоята  Laughing

# 244
  • Мнения: 23
Подкрепям raja_nikol, че правило няма и всеки сам преценява, след наблюдения върху себе си, по какъв начин най-добре запомня. Аз също обичам да подчертавам и да маркирам.

# 245
  • София
  • Мнения: 62 595
Експериментално изследвано и измерено! Аз самата бях изненадана, но така се оказва!  Laughing Разбирам, че всеки първо се обръща към собствения опит, но индивидуалните особености не важат, когато се търси валидното за голямо количество хора.

Също измерено и изследвано е и за цветовете. Първото условие е да има добър контраст между фон и обект - тук печели черният обект на бял фон.
Много вероятно е това с цветните линийки да е свързано с индивидуалните особености при цветното зрение. Все пак, колбичките в окото, не са абсолютно еднакви при всички хора, и при някои се наблюдават отклонения, а при някои и увреждане.

# 246
  • София
  • Мнения: 19 956
Вие вече сте на друга тема, но да се върна към задачите на eine in Rente gegangene Nixe
- наистина първия пример не ми е довършен. Срам, не срам, да си призная. А ако детето ми предаде такава задача - недовършена, бих му дуднала.
Е, дадох му втория пример, отне му около 10 минути да го реши:
(х+4у)(х+у-2) и това е неговия отговор.
Много ще съм ти благодарна, ако даваш още такива интересни и позасукани примери.



Точно така. Grinning След малко ще пусна още, за желаещите само, за да на изглежда като натрапване. Peace


Добавка:
1).Ако  a^2 + 5b^2 = 4ab, намерете стойността на (a+b-3)^2
2). Ako m+p+q=0 и m^2+p^2+q^2=4, то намерете стойността на израза m^4+p^4+q^4

Приятно решаване, на деца и на мами!

Последна редакция: вт, 23 окт 2012, 14:03 от eine in Rente gegangene Nixe

# 247
  • Мнения: 24 467
eine in Rente gegangene Nixe, това, с "натрапването", що не си го изтриеш?  Laughing Не върви никак.
Пускай, пускай!  Laughing

Рая- Никол, аз помня или устно чут текст или точно подчертан от мен такъв визуално. Навремето си правех схеми за урок и учех така най- добре- систематизирано и кратко. Точно от тези съм- уча с писането, но не преписване, а схематизиране с връзки между нещата. Простото преписване и наизустяване никакъв спомен не ми оставят.
Много си е различно.
 

# 248
  • София
  • Мнения: 19 956
eine in Rente gegangene Nixe, това, с "натрапването", що не си го изтриеш?  Laughing Не върви никак.
Пускай, пускай!  Laughing

Рая- Никол, аз помня или устно чут текст или точно подчертан от мен такъв визуално. Навремето си правех схеми за урок и учех така най- добре- систематизирано и кратко. Точно от тези съм- уча с писането, но не преписване, а схематизиране с връзки между нещата. Простото преписване и наизустяване никакъв спомен не ми оставят.
Много си е различно.
 

Не зная какво показват изследванията, споменати от Андариел, но маркирането с цветове  определено помага. И то като че ли масово, а не в единични случаи. Пример, думите в немския се учат заедно с определителен член и множествено число, които често не отговарят на родовете на бг. Тоест няма как да си направиш аналогия с бг. Навремето в 91 НЕГ ни подсказаха как да си помогнем. Научаваме си думите с писане или както там успяваме най-ефективно да помним,нанасяме ги вече научени в речника и маркираме родовете на съществителните със син, червен и зелен маркер съответно за мъжки, женски и среден род. След време, при прелистване на речника за преговор на речниковия запас, запомнянето става 2 в 1.Хем си четеш думата, хем визуално ти се набива цвят, с който впоследствие асоцираш рода. При мен определено помагаше, при дъщеря ми и съучениците й близо 20 години по-късно също. Споделих и с познато дете, осмокласник тази година в 73 СОУ. Речникът му също е оформен така и видимо има полза. PeaceЕдва ли е въпрос на внушение,че в резултат на маркирането думите са запомнени далеч по-добре.
Естествено най-добре се помнят при включването им в текст, но за началния етап на малко или много папагалското заучаване методът не е за пренебрегване.

Последна редакция: вт, 23 окт 2012, 15:40 от eine in Rente gegangene Nixe

# 249
  • Майничка
  • Мнения: 13 821
...
1).Ако  a^2 + 5b^2 = 4ab, намерете стойността на (a+b-3)^2
9?  Embarassed

# 250
  • София
  • Мнения: 19 956
...
1).Ако  a^2 + 5b^2 = 4ab, намерете стойността на (a+b-3)^2
9?  Embarassed


Да, така е. Grinning

# 251
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Научаваме си думите с писане или както там успяваме най-ефективно да помним,нанасяме ги вече научени в речника и маркираме родовете на съществителните със син, червен и зелен маркер съответно за мъжки, женски и среден род.

Това е класическия метод - и си го ползваме и досега, особено с малките деца, на които няма как да им обясняваш мъжки-женски-среден род, защото дори на бг не са ги учили още. Ползваме си ги по Монтесори-системата, където има много умишлено кодиране с цветове на всякакви неща - в предучилищната оцветяват по едно кръгче над думата със съответния цвят за рода. Такъв тип маркиране ще върши работа основно за хората, които имат визуален тип възприятия - така че е нормално, ако едно изследване е много мащабно, да включва хора с различен тип възприятия и да излезе, че за голяма част от хората не върши работа. Което не значи, че няма да върши работа за някои - ние сме големи хора и чудесно си знаем на всеки какво му помага да учи. Освен това маркирането не е нужно да бъде в цвят - подчертаването е също вид маркиране и контрастът там го има засилен.

В интерес на истината, би трябвало за съвременните деца такъв тип кодиране да върши даже повече работа - защото при огромната част доминиращо е визуалното възприемане, заради това, че от бебета непрекъснато гледат картини и образи, в движение или без - просто съвременният ни свят е така устроен, че разчита изключително много на образи при предаването на информация (не си представяте профил без аватар, нито новини без даже не снимки, ами репортаж и видео към тях, нали). Но много се отвяхме от темата Hug

Днес учителката по математика (на уроците) е била доволна от младежа и даже няма да ходи на втори урок тази седмица по този случай. Ха дано да продължава така... ще си го абонирам за нея до 12 клас включително и ще си живея живота, без да знам как му изглеждат учебниците по математика Mr. Green

# 252
# 253
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 681
Мисля, че атестациите които дават на децата след 7 клас ( т.н. характеристики) биха могли да са нещо като изводи след проведени тестове за различните видове интелигентност. Така училищните  психолози след обобщения на резултатите на децата биха могли да дават нкакви насоки. Мисля, че в американските училища атестациите са на този принцип.
Биха могли, но не са. Т.нар. характеристики се пишат колкото да се отбие номера. За съжаление.

# 254
  • Мнения: 18 839
Онзи ден коментирахте лъскавата хартия на учебниците и вчера мернах статия в  тази връзка  Mr. Green
Ще се опитам да я намеря  Peace
Междувременно вие дайте друга идея  Wink

http://www.novini.bg/news/95271-%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%82-% … %D1%82%D0%B8.html

Общи условия

Активация на акаунт