Плюсове и минуси на кварталите в София-2

  • 618 846
  • 6 123
  •   1
Отговори
# 4 140
  • Мнения: 5 471
Аз пък мисля, че в бъдеще колите ще стават все по-екологични и невредящи на околната среда. Неизбежно е - запасите от петрол се изчерпват, а електрическите коли навлизат все повече и повече дори у нас. Ето например ние имаме кола на под 5 години, която има много добри еко показатели. Следващата надявам се ще е електрическа. Така че идеята, че колите в бъдеще няма да ги има, не е съвсем коректна - винаги ще има хора, на които им се налага да ги ползват, въпросът е да го правят спазвайги правилата, безопасно и без да пречат на околните.

Като активно ползваща ГТ, но не и за да отида на работа, съм съгласна, че общината трябва да сложи по-високи данъци за старите, силно замърсяващи коли. Да има ограничение по 1 кола на домакинство, да се следи да не се паркира по тротоарите и пр. Но парите от това да бъдат насочени към ГТ, който в момента... не е добър. Метрото е супер, но транспортът до него или междукварталният транспорт е много зле.

Преди споделих, че с кола до работа ми е 5 минути при нормален трафик, най-много 10-12 минути в голямо задръстване. Пеша ми е час и 23 минути според Гугъл мапс, с градски транспорт - около час и 30 минути. Ако предпочета да ходя на работа с ГТ или пеша, ежедневно губя поне 2 часа, на седмица - 10 часа, на месец - 2 дни все едно съм си ги изтрила от живота. А е къде къде по-лесно да се съберем 5 човека от квартала в една кола и дружно да се занесем до офиса, после - и да се приберем заедно. Не е толкова еко, но и не оставам с усещането, че доброволно си скъсявам живота ежедневно, сменяйки три траспорта.

# 4 141
  • Мнения: 7 683
Еее, Мецане не си прав. Първо колите, калта, тротоарите и пътищата са тотално свързани с плюсовете и минусите на кварталите в София. Второ, аз може да съм се регистрирал скоро, но следя темите от началото им и ти когато флудваше 100 страници как твоя квартал бил най-хубавият на света и във вселената не се сещам някой да е привиквал модераторите.

Никакво намерение нямам да споря с теб, но това, което си писал, е лъжа. Намери ми къде съм флудвал 100 страници или дори само една страница. Това е евтина манипулация и не е вярно, писал съм не повече от два поста за квартала ми; другото беше относно прекаленото хвалене на един друг квартал, което е смешно.
Колите, калта, тротоарите и пътищата ги има във всички квартали еднакво, така че няма как това да бъде по темата.

# 4 142
  • Мнения: X
Много отдавна тук всичко е спам и изобщо не е по темата, която е за кварталите в София, а не за колите и градския транспорт. Не знам защо не се намесва модератор и не изтрие последните поне 20 страници. ..

Градският транспорт е пряко свързан с кварталите и никакъв модератор не може да промени това., Това е основната характеристика на всеки квартал в София - какъв ГТ има и може да се ползва. И ще става все по-важна тази характеристика с планираните все по-големи ограничения за коли. Свиквайте.

И не - не е вярно, че тротоари и коли навсякъде ги има еднакво - в Лозенец тротоарите са вече свобдни (заради колчетата, не заради съвестта на шофьорите, разбира се Wink) и може да се върви по тях, а колите са многократно по-малко отколкото преди да въведат зоната. Сори, ако ти се струва хвалене, не е, това си е факт. И си е напълно и съвсем по темата за кварталите.
Не забравяйте и уважавайте, че има хора, за които шофирането е удоволствие. Въпреки, че ползвам градски транспорт за работа, един-два пъти в седмица се случва да ходя извън пиковия час и тогава си вземам колата за да се насладя на шофирането. Действа ми доста ободряващо сутрин.

 Ама то и пушенето е удоволствие за много хора, и някои други неща също.  newsm78

Абсолютно - и чалгата на макс в 1 през нощта също - ама аз викам полиция и им развалям удоволствието, видиш ли. Не ги уважавам значи...
Добре де, тези деца до колко годишна възраст ги возят с кола до училище? Аз си ходех сама още във втори-трети клас. За частните ДГ не знам, но за прогимназия се кандидатства по адресна регистрация - т.е очаква се да е на пешеходно разстояние. След това за гимназия кандидатстваш по успех - там вече си достатъчно голям, надявам се, да се качиш сам на рейса. Въобще, тоя трафик навън не е формиран изцяло все от хора с деца и възрастни, които се водят трудно подвижни. Майка ми ходи около километър (10-12 мин)по баир до метрото, качва се, слиза на Ректората и оттам хваща друг транспорт до работа. Тя не е спортистка и очевидно, за да има 25-годишна щерка не е на 20. В темата се разписаха и достатъчно хора с по 2-3 деца, които също са оцеляли някак с помощта на този ужасяващ ГТ.


От м.г. има райониране за 1 клас, тази година сменят критериите и основният е местоживеене плюс уседналост. Именно за да се избегне влаченето на деца насам-натам из София. Това заедно с ГТ са основните характеристики на даден квартал и ще стават все по-важни.  Сега, че някой е решил, че ДГ или училище в другия край на София са незаменими, негово си решение - това важи само за частни училища и ДГ. Но не може цяла София да се съобрази с него, защото е Н.В. 

Последна редакция: ср, 24 яну 2018, 11:35 от Анонимен

# 4 143
  • Мнения: X
Ето ви по темата. Новото топ място за строителство. Който превари, той завари!
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2017/12/06/3092150_pravitelstvot … ata_na_20_dka_ot/

# 4 144
  • Мнения: 21 621
Топ място, обаче транспортът му е кофти, няма метро и никакви магазини на пешеходно разстояние. Евентуално може да се хранят обитателите във Вила Виктория, това се сещам като вариант.....Уж мерки против трафика, а създават нов квартал - спалня, откъдето и докъдето без кола си загубен.

# 4 145
  • Мнения: 2 359
Там местните твърдо заявиха желанието си да няма трамвай, така че явно автомобилният трафик не ги плаши.

# 4 146
  • Мнения: 14 203
Искам да попитам тези от вас, които имате преки наблюдения за столичния квартал "Свобода", какви са предимствата и недостатъците на този квартал? Дали има планове за метро там,  криминален контингет, магазини т.н.  Питам за моя много близка жена, която се е ориентирала към северните квартали.

# 4 147
  • Мнения: 2 359
Искам да попитам тези от вас, които имате преки наблюдения за столичния квартал "Свобода", какви са предимствата и недостатъците на този квартал? Дали има планове за метро там,  криминален контингет, магазини т.н.  Питам за моя много близка жена, която се е ориентирала към северните квартали.

Метро няма да има точно до Свобода, в момента най-близката станция (Бели Дунав) е на около 1км от квартала. Иначе си е типичен панелен квартал. Може би една идея по-ненатоварен, до Северният Парк има приятни блокчета, мисля че има и ново строителство.

# 4 148
  • Мнения: 7 680
Сестрата на моя приятел живее до Бели Дунав и е доста приятно местенце. И Северния е чудесен парк, откакто го облагородиха. Според мен е ОК кварталчето - струва ми се, че панелките са от по-старите като цяло, но сигурно има и нови сгради.

# 4 149
  • Мнения: 14 203
Да, за нова сграда става дума, а това с парка звучи добре. Ще отидем с нея в близките дни да се разходим из квартала. Тя живее сама и основните й притеснения са  да няма много престъпност там или шумни малцинства...

# 4 150
  • София
  • Мнения: 44 506
От северните квартали нямам представа, честно казано. Иначе гара Пионер я сънувам понякога, не знам защо. По едно време, на млади години движех в Изток. Мястото е прекрасно, но ... пеша до Плиска, това помня.

# 4 151
  • Мнения: 14 203
Ето и статия от 17 декември 2017  (10 дена след предишната в линка на предната страница)
"Столичната община увери, че няма да разреши друго освен зона за спорт на терена на бившата гара "Пионер""
https://www.dnevnik.bg/gradska_sreda/2017/12/17/3099134_stolichn … a_razreshi_drugo/

# 4 152
  • Мнения: X
Някой или някои инвеститори ще направят доста добри пари там.

# 4 153
  • Мнения: 19 999
Дано да е само зона за спорт, но не ми се вярва, пе общината ще удържи на думата си.

# 4 154
  • Мнения: 21 621
В интерес на истината в покрайнините на Южния парк има реституирани имоти с разрешение за строеж на ниски спортни съоръжения само и това доста години вече се спазва. Тоест не се строи нищо де....не че има тенискортове и басейни там.

Общи условия

Активация на акаунт