Плюсове и минуси на кварталите в София-2

  • 618 874
  • 6 123
  •   1
Отговори
# 4 125
  • Мнения: 2 713
Вчера се возя в "гадната" кола и се загледах в хора пълзящи в индийска нижка към спирката на тролея на Опълченска. Тротоара непопистен и заледен без място да се разминат двама души. Ей това го бях забравил, е гадничко си е. Че и за да се разминем трябва да стъпвам в снега отстрани... Гадна работа си е Simple Smile

# 4 126
  • Мнения: X
Така е, да си пешеходец в София е гадно.

# 4 127
  • Мнения: 970
Вчера се возя в "гадната" кола и се загледах в хора пълзящи в индийска нижка към спирката на тролея на Опълченска. Тротоара непопистен и заледен без място да се разминат двама души. Ей това го бях забравил, е гадничко си е. Че и за да се разминем трябва да стъпвам в снега отстрани... Гадна работа си е Simple Smile
Айде-айде... малко и по земята да вървим, а?!

# 4 128
  • Мнения: X
Аз в този лед гледам да се возя повече, че само се пързалям. Всички ме бъзикат, че мерцедеса не вървял зимата, но няма никакви грижи за разлика от мокрите ми крака.

# 4 129
  • София
  • Мнения: 6 898
Казвам ви аз че тук всеки втори е роден в Бъкингамския дворец, един му са много + 2 мин да чака метро. Друг се кефи че някой се пързаля по улиците. Аз пък днес точно щях да се сбия с един, нападна ме, че замалко щеше да паркира върху мен на тротоара. Слиза от огромен джип мъж 1.50 м. висок,  джудже. Купил най- голям джип за да го забелязват. Бял анцуг си облякъл за официално . Ми не ми дреме да му кажа че е кретен задето паркира нагло на единствения тротоар по който може да се мине. Директно върху мен дето едвам преминавам.

# 4 130
  • София
  • Мнения: 7 368
С тая разлика, че в Бъкингамския дворец вероятно гледат как на цялото общество да му е добре, докато Ганьо не само че упорито гледа само в своята паница, а и е лишен от всякакъв усет за градска естетика Joy

# 4 131
  • Мнения: X
Добре, аз ще се изразя по друг начин.

Със сигурност ГТ не е по-удобен от кола. Едва ли някой ще го оспори.

Само че това ли е, което най-много ни е неприятно? Чакането 8 мин на метро и 10 мин някакъв вид не особено краен дискомфорт?
На мен, например, други неща ми носят доста по-голям дискомфорт:
Скрит текст:
-това, че излизайки от нас трябва да правя какви ли не маневри, заобикаляйки безкрайните коли по тротоарите;

-че ме изненадват от разни крайни улички шофьори, които са се засилили нищо, че не са на околовръстното, а в тиха квартална уличка и риска да бутнат човек не е малък - това беше проблем в Младост, в Люлин е същото;

-дишането на изгорели газове - вече дори в Борисовата и въобще софийските паркове човек диша боклуци; хората живеещи на ниски етажи обират прах през ден, вече минавайки покрай по-натоварено шосе трябва да си завреш главата в шала, за тичане въобще не може и да става дума, защото по никой начин не може да е здравословно;

-че не си представям как един ден ще си пускам децата навън, защото ще ме е страх някой много бързащ да не ги отнесе - да, то гаранции няма за нищо, но когато аз бях дете неотдавна коли минаваха по кварталните пресечки 2-3 пъти на час, не едни след други и имаше къде да отстъпим, защото тротоарите не бяха покрити с коли.

Ей тези нещица ми носят много по-голям дискомфорт от едни 12 мин в метрото, в които като е свободно си седя и чета е-книга, а когато няма как да седна, си слагам слушалките и се отнасям някъде с музика. Ясно, че в определени периоди (когато децата са малки и не ходят сами на ДГ и у-ще, например) или в някои конкретни случаи (когато работата ти изисква прекачване на 2-3 различни превозни средства) колата ще печели, но е ясно мисля, че далеч не всички случаи са такива.
Мен ми е непонятно как возенето за малко в метрото ви е неудобно, но дишането на гадости, маневрирането с бебешка количка помежду коли, изскачащи отвсякъде и газенето в калната киша оставена от тях, не ви пречи въобще.

Google, напълно споделям. Въпросът е, че тези неудобства автоманиаците не ги усещат, като не слизат от колата, с изключение на мръсния въздух, но това е като пушенето - негативният ефект се забелязва по-далеч във времето, а кефът е сега и върви го убеди да не го прави. А, и задръстванията, ама там общината и другите (всички други!) са виновни, че не са освободили пътя за Н.В. Simple Smile Ганьо е вечно жив!  И от удобството си няма да се лиши доброволно, така че за мен решението е само масови ограничения и високи такси за коли, ама наистина високи. Това е решението навсякъде, където съм била в голям европейски град.

А ако пътниците в метрото се увеличават трайно като тенденция, общината ще е принудена да закупи още мотриси и да ги пусне по-начесто.

# 4 132
  • Мнения: X
Не забравяйте и уважавайте, че има хора, за които шофирането е удоволствие. Въпреки, че ползвам градски транспорт за работа, един-два пъти в седмица се случва да ходя извън пиковия час и тогава си вземам колата за да се насладя на шофирането. Действа ми доста ободряващо сутрин.

# 4 133
  • Мнения: X
Разбира се, че трябват законови ограничения. Нали никой не си мисли, че ще се преборим с лошия градски транспорт и неудобството да си пешеходец, като се качим целокупно населението на автомобили? Това да не ви е Тексас, а ние да живеем във ферми, отдалечени на 2-3 км една от друга? Нищо, че половината карат джипове като на тексаски рейнджъри.

Скрит текст:
Софиянци:

# 4 134
  • Мнения: 2 359
Като чета за мокрите крака и хората в редичка по леда се сещам за старата мъдрост :
Българина най-го е страх да не се мине и да не настине.

# 4 135
  • На черешата
  • Мнения: 8 394
Не забравяйте и уважавайте, че има хора, за които шофирането е удоволствие. Въпреки, че ползвам градски транспорт за работа, един-два пъти в седмица се случва да ходя извън пиковия час и тогава си вземам колата за да се насладя на шофирането. Действа ми доста ободряващо сутрин.

 Ама то и пушенето е удоволствие за много хора, и някои други неща също.  newsm78

# 4 136
  • Мнения: X
И на моят мъж му действа релаксиращо да шофира по принцип, но да шофира в делничен ден, в пиков час в София, направо му срива нервната система. Просто става друг човек. Все го съжалявам...

# 4 137
  • Мнения: 7 683
Много отдавна тук всичко е спам и изобщо не е по темата, която е за кварталите в София, а не за колите и градския транспорт. Не знам защо не се намесва модератор и не изтрие последните поне 20 страници. Повтаря се едно и също и е ужасно досадно. Отдавна разбрахме и научихме наизуст гледните точки на хора, които гледат само от собствената си камбанария и не признават да има никакви други случаи освен техните. Добре, всеки има право на мнение, но защо трябва да го повтори двеста хиляди пъти, все едно и също, едно и също и все така нямащо абсолютно нищо общо с темата. Разбрахме, че трябва навсякъде да има зони, цените им много да се вдигнат, да се наложат всякакви такси и данъци за колите и т.н. Може и с ДДТ да поискате да пробват. Хем изтъквате, че София е близо 2 милиона, хем не ви идва на ум, че от тези 2 милиона сигурно има стотици хиляди, които имат малки деца, ходят на работа, гонят час, трябва някак просто да успеят да заведат детето си на градина или училище и да са навреме на работа. Има десетки хиляди възрастни, трудно подвижни хора, или болни, или просто не в блестяща спортна форма и те просто не могат да вървят по 20 минути. Не всички са млади, здрави, спортисти и без деца, не всички живеят до метро. Не всички решават транспортна задача, избирайки градина, която е на пътя им между дома и работата, защото, о ужас, някои хора избират конкретна частна градина, като си плащат за това, за да придобие детето им определени умения и тя много често е в посока, съвсем различна от дома и работата. А и никой не се е венчал за работата си и може днес да работи на едно място, а утре съвсем на друго. Или ще си сменят жилището на всеки 2-3 години, то жилище ей така се продава и купува, и е безплатно упражнение, няма данъци, няма брокерски комисионни и т.н. Пък колите било много евтино да ги има човек, то няма данъци, няма винетки, горивото е без пари, сервизите също, застраховките също. Или всички с коли са баровци и милионери, а не просто най-обикновени хора, гонещи график, имащи деца, които трябва да заведат тук и там и ходещи на работа. Хубаво някои мислят така, хубаво го казаха, но защо го казват по 10 пъти на всяка страница, това не мога да проумея. Това не само е спам, а е и флууд, и двете са забранени по правилата на форума.
И всичко това също не е по темата, но на последните 20-30 страници само това се обсъжда. Направете си тема за градския транспорт и за колите и там плюйте колите на воля, а тази е за софийските квартали. Струва ми се, че трябва целият този спам да се изчисти и темата просто да се заключи. Ужасно досадно е на всяка страница да се чете все едно и също и е много дразнещо.

Последна редакция: ср, 24 яну 2018, 10:53 от Татко Мецан

# 4 138
  • Мнения: 7 680
Добре де, тези деца до колко годишна възраст ги возят с кола до училище? Аз си ходех сама още във втори-трети клас. За частните ДГ не знам, но за прогимназия се кандидатства по адресна регистрация - т.е очаква се да е на пешеходно разстояние. След това за гимназия кандидатстваш по успех - там вече си достатъчно голям, надявам се, да се качиш сам на рейса. Въобще, тоя трафик навън не е формиран изцяло все от хора с деца и възрастни, които се водят трудно подвижни. Майка ми ходи около километър (10-12 мин)по баир до метрото, качва се, слиза на Ректората и оттам хваща друг транспорт до работа. Тя не е спортистка и очевидно, за да има 25-годишна щерка не е на 20. В темата се разписаха и достатъчно хора с по 2-3 деца, които също са оцеляли някак с помощта на този ужасяващ ГТ.

# 4 139
  • Мнения: 2 359
Еее, Мецане не си прав. Първо колите, калта, тротоарите и пътищата са тотално свързани с плюсовете и минусите на кварталите в София. Второ, аз може да съм се регистрирал скоро, но следя темите от началото им и ти когато флудваше 100 страници как твоя квартал бил най-хубавият на света и във вселената не се сещам някой да е привиквал модераторите.

Общи условия

Активация на акаунт