Плюсове и минуси на кварталите в София-2

  • 616 084
  • 6 123
  •   1
Отговори
# 4 455
  • Мнения: 7 664
В целия Дианабад без паркомясто си за никъде, в Изток долу-горе също.
Пак говориш наизуст, но както и да е.

Аз днес ще ходя да гледам няколко тухлени апартамента от 2009 в една сграда на шпакловка и замазка, тоест никой не е живял. Накрая брокерът ми каза, че имало теч, а вие ми говорите, че мазилката на панелките падала  hahaha
Водят се по 120-130кв, но като гледам схемата, терасите (3 на брой!) ще са 20-30кв. Общите части нищо чудно да го докарат пак там някъде и ще ми е интересно колко ще е чистата площ Crazy
Eто това не мога да го разбера. Когато човек търси апартаменти над 100 м2, обикновено има в предвид, че са много народ (примерно двойка + 3 деца) и му трябват повечко нормални по размер спални и човешки хол. А повечето 120-130 м2 са всъщност пак 80-90 м2, че и по-малко с тия тераси, големи колкото игрище. Не че има нещо лошо в терасите попринцип, но аз бих била доволна на тераса, на която мога да сложа кръгла масичка със столчета и някое и друго цвете, няма нужда от пространство за 200 м спринт. Някак логично е да започнат да строят 120-130 м2 апартаменти, в които тия квадрати си ги виждаш из стаите, а не ги гледаш затрупани от сняг зимата.

Люлин си има микрорайони - аз съм в 9ти микрорайон на Ада, Ляо Лин не представя добре небезизвестната му тъмна страна, по-скоро ми звучи като някое кротко, спокойно местенце все едно някой ми казва Шангри Ла. Grinning

# 4 456
  • Мнения: 7 681

Цяла седмица имам колега от Будапеща да го обучавам. Говорихме си за паркирането Simple Smile Техния годишен абонамент за паркиране в платена зона е 2000 форинта - 6 евро, с адресна регистрация там Simple Smile Годишна Simple Smile Нашата колко е? 150лв? Гражданска плащал 110 евро + 30 евро за каско. Не са много зле си мисля Simple Smile Много трудно се паркирало в центъра и големи задръствания имало.


Ей сега ще дойде Попеа да ти обясни как не разбираш и не е вярно каквото си писал, сигурно и линкове някакви може да приложи дори. Никой, дори и жителите на Будапеща не могат да са по-наясно от нея и jedinait.

Хубаво би било да осъзнаеш това, ама надали....
E как ще осъзная, на мен не ми е дадено, аз не мога нито да разбирам, нито да осъзнавам. Това са сложни мисловни дейности, които само вие с jedinait владеете. Къде ти ще разбера аз какво искаш да кажеш, макар и хиляда пъти повторено на всяка страница.

Още "доктор" Гьобелс е казал, че една лъжа, повторена сто пъти, става истина, та гледам успешно ползваш неговия похват. Това, че повтаряте до припадък едно и също с jedinait не ви прави прави Grinning

# 4 457
  • Мнения: 2 359
В центъра на Будапеща не само, че не може да се паркира, а дори и коли не се допускат. По спомен паркирането в синя зона там беше май 2 евро на час. ДонЖон да пита колегата си не за колите, а за градският транспорт там и да заповяда да разкаже.

# 4 458
  • Мнения: X
Скрит текст:

Цяла седмица имам колега от Будапеща да го обучавам. Говорихме си за паркирането Simple Smile Техния годишен абонамент за паркиране в платена зона е 2000 форинта - 6 евро, с адресна регистрация там Simple Smile Годишна Simple Smile Нашата колко е? 150лв? Гражданска плащал 110 евро + 30 евро за каско. Не са много зле си мисля Simple Smile Много трудно се паркирало в центъра и големи задръствания имало.

Ей сега ще дойде Попеа да ти обясни как не разбираш и не е вярно каквото си писал, сигурно и линкове някакви може да приложи дори. Никой, дори и жителите на Будапеща не могат да са по-наясно от нея и jedinait.

Скрит текст:
Хубаво би било да осъзнаеш това, ама надали....
E как ще осъзная, на мен не ми е дадено, аз не мога нито да разбирам, нито да осъзнавам. Това са сложни мисловни дейности, които само вие с jedinait владеете. Къде ти ще разбера аз какво искаш да кажеш, макар и хиляда пъти повторено на всяка страница.


Още "доктор" Гьобелс е казал, че една лъжа, повторена сто пъти, става истина, та гледам успешно ползваш неговия похват. Това, че повтаряте до припадък едно и също с jedinait не ви прави прави Grinning

Защо да не е вярно - той казва същото, което и аз - паркирането в центъра на Будапеща е платено за приходящи също като в София (което тук е обект на много критики от автоталибаните), само политиката им за резидентите на центъра е по-различна - за 1 кола е фрии (тези 2000 форинта са само апликейшън фии), а в София все пак има такса за 1 кола, макар и символчина -  около 12 лв /месец за резиденти, т.е. с постоянен адрес. А, и да - Джедай е прав, че в центъра на Будапеща има зона, където изобщо е забранен достъпа на коли, в София няма такава. 

И понеже и те като нас се борят със задръстванията и очевидно само това не е достатъчно, се обсъждат и още мерки. Но  в Унгария, както и в България, населението е пост-соц., със спомени от дефицита на коли и със съзнанието на "разпасана демокрация" - рикошет от старата система. Та проблемите им са същите като при нас. Но това как променя нещата, които казвам? Кое не е истина - че София е задръстена, че все повече се увеличава трафика, че не може да се ходи по тротоарите, че те са разбити от колите (те са правени за хора, не за коли), че ако съзнанието на хората продължава да бъде "аз си карам, е...л съм ги другите", нещата ще стават и още по-зле, или че оправия може да има само със зверски такси за паркиране и притежаване на автомобил?

Между другото, тук пишем няколко резидента на зона - никой от нас не се е оплакал от цената на годишното паркиране, даже искаме да се вдигне. Протестират САМО нерезидентите на синя и зелена зона, че ги карат да плащат за паркиране, като влязат в центъра или в зелена зона.

Последна редакция: пт, 09 фев 2018, 10:34 от Анонимен

# 4 459
  • Мнения: 14 180
Онзи ден гледах репортаж за буферните паркинги на метрото. Ганьо му бил хванал цаката: взема чужда карта за градски транспорт, мушка колата на паркинга и си излиза пеш, например до работа или където е тръгнал. Вече нямало да бъде така. Ще трябва да си пътувал и да чекираш картата и на излизане.

# 4 460
  • Мнения: 2 359
Онзи ден гледах репортаж за буферните паркинги на метрото. Ганьо му бил хванал цаката: взема чужда карта за градски транспорт, мушка колата на паркинга и си излиза пеш, например до работа или където е тръгнал. Вече нямало да бъде така. Ще трябва да си пътувал и да чекираш картата и на излизане.

Поредната гига селяния.

# 4 461
  • Мнения: 4 275
Като един човек, който не може без колата си (колкото и да е задръстено, с кола стигам по-бързо, че и пътувам по-удобно, отколкото с градски транспорт), макар и неохотно, съм съгласна с мненията на Попея. Но тя обича винаги последната дума да е нейната и стават много досадно това мелене на едно и също нещо. Както казах, за мен е права, но айде поне едната страна на спора да се спре, че всеки път ядем претоплена манджа Simple Smile Мисля, че за ВСИЧКИ вече е ясна гледната точка на ОСТАНАЛИТЕ, защото е повтаряно десетки пъти. Научихме кой от кой лагер е, да спираме вече с този спор, че стана като в приказката за двете козички на моста... Видно е, че никой няма да отстъпи от позицията си

# 4 462
  • In the shadows of my mind
  • Мнения: 964
Личното ми мнение на абсолютен лаик в сферата е, че панелните блокове в някакъв момент, когато опре ножът до кокъл, ще се ремонтират. Ако държавата е ОК икономически, вероятно ремонтът им ще се финансира частично и от държавата. Без участие от собствениците обаче се съмнявам да стане качествено.


Maкарон, както обикновено много се радвам на адекватността и тона (живущите в района около мол Парадайс сме такива хора Laughing )

НО това, което не ми харесва, е идеята и очакването на хората, че държавата е длъжна да им помогне да си санират блоковете. Някак не мога да си обясня от къде на къде държавата трябва да дава пари на някакви хора, за да си оправят личните имоти? Дали след някоя и друга година, когато нашата фасада се олющи или придобие недобър търговски вид, държавата ще дойде да ми даде пари да я ремонтирам и освежа? Не е ли това отговорност и грижа на (съ)собствениците? Държавата не е майка, поне аз така го приемам и не очаквам нищо от тази държава, освен да ми взима  с данъци и да ме затруднява, когато искам да си свърша някаква работа...

# 4 463
  • Мнения: 2 359
Като един човек, който не може без колата си (колкото и да е задръстено, с кола стигам по-бързо, че и пътувам по-удобно, отколкото с градски транспорт), макар и неохотно, съм съгласна с мненията на Попея. Но тя обича винаги последната дума да е нейната и стават много досадно това мелене на едно и също нещо. Както казах, за мен е права, но айде поне едната страна на спора да се спре, че всеки път ядем претоплена манджа Simple Smile Мисля, че за ВСИЧКИ вече е ясна гледната точка на ОСТАНАЛИТЕ, защото е повтаряно десетки пъти. Научихме кой от кой лагер е, да спираме вече с този спор, че стана като в приказката за двете козички на моста... Видно е, че никой няма да отстъпи от позицията си

Ок, но както се вижда, обсъждането на всеки квартал включва и въпроса с паркирането и придвижването. Няма как да избегнем тази тема.

# 4 464
  • Мнения: X
Като един човек, който не може без колата си (колкото и да е задръстено, с кола стигам по-бързо, че и пътувам по-удобно, отколкото с градски транспорт), макар и неохотно, съм съгласна с мненията на Попея. Но тя обича винаги последната дума да е нейната и стават много досадно това мелене на едно и също нещо. Както казах, за мен е права, но айде поне едната страна на спора да се спре, че всеки път ядем претоплена манджа Simple Smile Мисля, че за ВСИЧКИ вече е ясна гледната точка на ОСТАНАЛИТЕ, защото е повтаряно десетки пъти. Научихме кой от кой лагер е, да спираме вече с този спор, че стана като в приказката за двете козички на моста... Видно е, че никой няма да отстъпи от позицията си

Не мога да не се съглася Simple Smile Но да сме обективни - аз говорех за ГТ в Дружба и че трябва да се внимава с оценките на едро за целия квартал, защото не вършат работа. Темата за колите я повдигнах (отново) не аз, а дамата от Дружба, за да защити избора си, макар тя с ГТ да няма нищо общо (по нейните собствени думи). И за да обясни как Дружба е къде по-добре от Лозенец, както и провокира точно тази дискусия - с Хрушчов, Холандия и всичко останало. А и Джедай е прав, че няма как паркирането, задръстванията и колите да не са част от дискусията за кварталите.  

Последна редакция: пт, 09 фев 2018, 10:49 от Анонимен

# 4 465
  • Мнения: X
Скапаните буферни паркинги да ги направят просто безплатни и да се разширят. Така или иначе слабо някой да ползва паркинг в края на града до метростанция, освен ако няма да пътува с метрото.

# 4 466
  • Мнения: 7 664
Личното ми мнение на абсолютен лаик в сферата е, че панелните блокове в някакъв момент, когато опре ножът до кокъл, ще се ремонтират. Ако държавата е ОК икономически, вероятно ремонтът им ще се финансира частично и от държавата. Без участие от собствениците обаче се съмнявам да стане качествено.


Maкарон, както обикновено много се радвам на адекватността и тона (живущите в района около мол Парадайс сме такива хора Laughing )

НО това, което не ми харесва, е идеята и очакването на хората, че държавата е длъжна да им помогне да си санират блоковете. Някак не мога да си обясня от къде на къде държавата трябва да дава пари на някакви хора, за да си оправят личните имоти? Дали след някоя и друга година, когато нашата фасада се олющи или придобие недобър търговски вид, държавата ще дойде да ми даде пари да я ремонтирам и освежа? Не е ли това отговорност и грижа на (съ)собствениците? Държавата не е майка, поне аз така го приемам и не очаквам нищо от тази държава, освен да ми взима  с данъци и да ме затруднява, когато искам да си свърша някаква работа...
Съгласна! Аз мисля, че ще се пуснат някакви проекти със субсидии не за полагане на естетически корекции, а за укреване на сградата - бях гледала някакво филмче как се прави това по Discovery (или някоя подобна). Външните изолации, дограми и тн нямат нищо общо. Аз и не вярвам да е безплатно за собствениците. Вероятно ще се изплаща постепенно.

# 4 467
  • Мнения: 2 359
Буферните паркинги са направени, за да си оставиш колата и да се качиш на метрото....

# 4 468
  • Мнения: X
Буферните паркинги са направени, за да си оставиш колата и да се качиш на метрото....

И като такива ВЕЧЕ СА безплатни - за притежателите на карти за метрото. За автоталибаните са платени и така трябва да бъде.

# 4 469
  • Мнения: 7 681
Буферните паркинги са направени, за да си оставиш колата и да се качиш на метрото....


Абе ти както винаги най-добре знаеш за какво са направени. И кой ще си остави колата, като ще трябва да плаща много повече, отколкото ще му струва бензинът до града? А и карта за метрото защо да е необходимо да имаш? Освен това бях ти казал и какви други случаи има - човек иска да си пътува с метрото, но от станцията до работата му е примерно 2-3 километра и той не е Попеа, за да ги върви пеш, та иска да си държи колата на паркинга.
За какво иначе са тези паркинги, като стоят празни? Според вас с Попеа хората просто трябва да бъдат драни, за щяло и нещяло, а който не иска да го дерат, бил селянин. За пръв път чувам за този пиниз с чуждата карта, който ти веднага определи като "мега селяния", но аз ги разбирам хората, които правят така. Не бих раздавал такива епитети. Животът трябва да бъде удобен за хората, а не за СО и чиновниците, нито пък за малцинство откачалки, за които не е проблем да вървят пеш по 20 мин няколко пъти на ден.
Всичко разбирате вие и сте най-умни от всички. Пак добре, че все пак чиновниците в СО колкото и да са зле, но чак до вашите крайности не са стигнали.


И като такива ВЕЧЕ СА безплатни - за притежателите на карти за метрото. За автоталибаните са платени и така трябва да бъде.

Не, не трябва така да бъде, и резултатът, че не трябва - се вижда - стоят празни тези паркинги. Защо да трябва да се купува непременно карта за метрото? Има хора, които не пътуват всеки ден. Вие изобщо не мислите за хората. И пак повтарям, не са всички като вас без работно време и без малки деца, че да им е широко около врата и да си вървят спокойно по 20 и повече минути.
И наистина спирам, защото с вас е безумно и безсмислено да се спори. С лекота игнорирате различните случаи на милиони хора и само вашите случаи и само вашите мнения са меродавни. С радио не се спори.

Общи условия

Активация на акаунт