Плюсове и минуси на кварталите в София-2

  • 616 030
  • 6 123
  •   16
Отговори
# 4 440
  • Мнения: 7 681
Е, кво като е вярно? Кво общо има това със София? Всички големи градове в света ограничават автомобилите по един или друг начин. Бай Ганьо до Хрушчов ще опре, ама няма да слезе от колата.

Ми в дадените от мен примери не се забелязва нещо да ограничават автомобилите; а колкото до бай Ганьо - интересно ти китаец ли си? Или американец, и вярваш, че нямаш нищо общо с бай Ганьо ли? Ако не си чел скоро "Бай Ганьо", прочети поне "Криворазбраната цивилизация", макар и тя да не е от Алеко. Точно за теб е писана!

# 4 441
  • Мнения: 2 359
Е, кво като е вярно? Кво общо има това със София? Всички големи градове в света ограничават автомобилите по един или друг начин. Бай Ганьо до Хрушчов ще опре, ама няма да слезе от колата.

Ми в дадените от мен примери не се забелязва нещо да ограничават автомобилите; а колкото до бай Ганьо - интересно ти китаец ли си? Или американец, и вярваш, че нямаш нищо общо с бай Ганьо ли? Ако не си чел скоро "Бай Ганьо", прочети поне "Криворазбраната цивилизация", макар и тя да не е от Алеко. Точно за теб е писана!

С тия копейки аслъ Бай Ганьо си.

# 4 442
  • Мнения: 7 681
Какво общо имат копейките с бай Ганьо?!
Наистина много е трудно да ти хване човек мисълта, просто поради липсата на такава:)

А за ГТ още като бях ученик, имаше едно ода по Вазов - не знам кой е авторът, но много добре го казал. Чай да видим дали ще си я спомня



О, движенье славно,
о, мрачно движенье.
Дни на борба с лакти,
с юмруци, с коленье.
Епопея тъмна, позната и вам,
в която и ази съм участвал сам.

О, Спирка!..
три часа как тълпи недоволни
рейса щурмуват... Квартали околни
уплашени слушат на боя ревът.
Пристъпи ужасни! Не знам за кой път
гъсти орди лазят в утринта мъглива,
и тела се стелят, и пот ги облива.
Тласък подир тласък, рояк след рояк.
Контрольор разсърден спира рейса пак -
“Долу от вратите!”
И ордите слизат с викове сърдити
и аларма страшна въздухът разпра:
“Не ви ли е срам бе?! Аман, до кога?!”
И с нов дъжд заплахи, крясъци, закани
за вратата всеки гледа да се хване,
и изтерзани кости в рейса да намести
и не една колежка назад да измести.
Виковете екнат, тълпите реват,
от рейса се свличат, и падат, и мрат;
хвълят се кат тигри, падат като круши,
и пак се налепват отвън по сто души.
Няма веч оръжие, има хекатомба.
Всеки чадър меч е, всяка чанта – бомба,
всяко нещо – удар, всяка душа – плам...
Чанти и чадъри изчезнаха там.
“Грабвайте телата” – някой си изкряска
и един кондуктор изчезна завчазка
като демон черни над черни рояк,
а тълпата ревна и напъна пак.
Ремаркето беше прилично на пещ,
задушно и пълно със въздух горещ,
с миризми ужасни, с кондукторски вик:
“Сгъсти се напред”, остават без клик.
Майките пищяха уплашени, бледи,
притиснати здраво от едри съседи,
борбата кипеше отвътре, отвън,
на всички в очите блестеше огън.
Болнави и здрави от различни раси,
викаха, пищяха, деряха гласа си,
взимаха участье в последния бой.
Майката мълвеше “Чадо, не се бой,
ритни тоя чичко в тлъстия тумбак”
и детето рита, рита здраво пак.
И старата баба, що едвам се люшка
някого в ребрата с бастуна си мушка.
Попът някак страстно девойката стиска -
Боже, прости му, той без да иска!
Но часът веч е 7! О, геройски час!
Чертежи навити се мачкат тогаз
и копчета фъркат - къде ще изтраят,
на битката славна не се вижда краят,
но сладката радост, че веч са на път
ги кара по-тихо те да ръмжат.
Студен неизвестен отвънка останал -
"спасете другаря в мигове тежки!
На вашата съвест той повери
изпит, семестър и бебе дори!"
Но молбата тежка без отзив остана,
влезлите вътре на глухи се правят.

Битката славна завършва с победа
и крайната спирка отпреде ги гледа.
Шофьорът зарадван и цял засиял,
избира къде е най-гъстата кал,
на рейса внезапно той удря спирачка -
за сетен път всичко добре да се смачка...

И днес йощ легенди навред се разправят
как паметник бронзов на нас ще поставят:
високо издигнат, останал по потник,
на беден, изстрадал, пътуващ работник.

Последна редакция: чт, 08 фев 2018, 23:15 от Татко Мецан

# 4 443
  • Мнения: X
Скрит текст:
Скрит текст:
Скрит текст:
На мен пък ми прави впечатление, че кучетата са по-малко от другите квартали, но това е много субективно усещане. Приятно е за разходка около езерото, имам много бърз достъп до Цариградско, околовръстното. Работя до Дъ мол и сутрин стигам за една песен време Grinning Повечето градинки не са поддържани, факт, има няколко детски площадки, доста свободни места в градини и ясли. Имам и удобен градски транспорт- метро на 5 минути, автобуси 606, 88, 205, 84, тролеи 4 и 11, на десетина минути има и трамвай. Минуси за мен са липсата на хубави училища, разнообразие на услуги от типа на фризьор, маникюр и т.н. Спортни услуги също, макар че сега има нова спортна зала - Европа. Заведения също не изобилстват, понякога съм се чудила къде да хапнем вечер, нещо непретенциозно, но не и тип кръчма. Все още се паркира спокойно. Когато ходех по огледи - преди пет години, попаднах на доста мизерни входове - предимно в панелите от 60те години. Моя е края на 80те, с много разбрани съседи - за тези години сменихме входните врати, пребоядиса се, нова дограма, лед осветление, пощенски кутии, ремонт на мазе, външната изолация е еднаква, а миналата седмица си взехме еднакви звънци за всички апартаменти Grinning. Но отчитам, че това също е въпрос на късмет - от 17 апартамента, повечето са млади хора, имаме 7-8 деца под 10 години. Но според мен това е въпрос на късмет, не само за Дружба, но и за всички останали квартали.

Автобуси 606 и 205 в София изобщо няма, автобусите за Дружба са 604  - за Дружба 1 и 204 за Дружба 2, 84 е за летището, който може да се ползва само за една част от квартала. Тролей 4 ходи до Дружба 2, а тролей 11 - до Дружба едно. Не винаги са взаимозаменяеми, защото Дружба цялата (и 1, и 2, който пък има микрорайони) е голям квартал и разстоянията от едния до другия му край са 4-5 км по права линия, по улиците е повече. Тоест, наличието на обществен транспорт в Дружба зависи от конкретното местопложнеие на имота.  Метрото има три спирки в рамките на квартала. Искам да кажа, че обобщение за целия квартал е трудно да се даде, защото зависи от конкретото място на имота. Подобно е и за другите големи панелни комплекси на София.

За училищата знам, че 4-то училище в Дружба 1 е с добра репутация,  но и за тях важи същото като за транспорта - зависи къде в квартала се намира имотът. Т.е, ако си в Дружба 2 до Горублянските ниви, 4-то училище ще ти е на 3-4 км разстояние.
Свободни съчинения: от центъра за градска мобилност ми казват:
Дружба 2: автобуси 204,304,384,404,604,88 и два селски 7 и 8
          тролей 4
          трамвай 23
за справка:https://www.sofiatraffic.bg/media/uploads/A31.jpg  
/Старата версия в момента е малко сбъгавена и не мога да вмъкна адрес /

Е, кое е свободни съчинения - и в твоя линк автобуси 606 и 205 няма, 204 и 604 слизат в центъра, 84 за летището- също, останалите са по хордите на София - до Зоопарка, до НИМ и т.н. 204 ходи в Дружба 2 и за по-голямата част от Дружба 1 е неудобен, 604 - обратното. Тролеите и двата минават покрай СУ, т.е. в центъра, но единият отива в Дружба 1, а другият - в Дружба 2, и съответно вършат работа на различните части на комплекса. Като цяло за различните части вършат работа различни видове транспорт, което и казах - например трамваят не върши работа на тези, които са до Фесто и тръбите, защото до него са няколко спирки на автобуса. Метрото пък не върши работа на тези към Горубляне, защото е на 2,5  км до най-близката станция. И т.н. Затова казах, че за целия квартал не може да се обобщава, трябва да се гледа конкретното място. Иначе си е обикновен панелен квартал, подобен на другите в София, голям, с различни видове транспорт, вкл. метро, които покриват различните му части.  Същите са и Люлин, Надежда, Левски (метрото предстои там), Младост. Нямам нищо против Дружба, както и против никой друг панелен квартал, просто казвам, че поради големината им трябва да се гледа конкретното място и какво ходи до него, и какво може да се ползва. А то явно има обидени на чест дружбенци Simple Smile
Аз градски транспорт не ползвам и цитирах само автобусите които дава центъра за градска мобилност за Дружба 2. Даже се учудих за 304 и 384,а по схемата 604 вече минава около Кауфланд или метростанцията и май всички линии са довеждащи до метро. За Дружба 1 и дори Цариградски нямам впечатления, но за  Дружба 2, смятам че  спирките на градския транспорт /изключая метрото/ са на много поносимо пешеходно разстояние.

Значи, не ми се обиждайте (ти и съфорумката назад), обаче звучите като  свидетелите по делото на Пастернак, когато го съдили заради "Доктор Живаго" - "аз не съм чел книгата, но я осъждам" Simple Smile "Аз ГТ не ползвам, ама знам, защото го пише в ЦГМ" - а то има ред практически детайли, които не ги пише в ЦГМ, но ако живееш там, трябва да ги знаеш и да се съобразяваш с тях.

Спирките може да се нагъсто (което е нормално и браво на ЦГМ), но минаващите от там автобуси не са всички автобуси до Дружба. Например ако живееш в Дружба 1 на Дим. Списаревски, може да ползваш и 204, и 604, но ако си в Дружба 1 до езерото, 204 ти е вече далеч по целия му маршурут и никаква близост на спирките му не ти върши работа. Това е просто пример. А сайта на ЦГМ са дадени всички маршрути  до Дружба (и 1, и 2 с всичките й микрорайони), така че всеки, който гледа Дружба (като цяло), трябва да си направи сметка кои точно ходят до или близо (и колко близо) до мястото, което го интересува.  Иначе всички линии може да водят до метро (което пак е нормално и браво на ЦГМ), но това означава, че голяма част от комплекса няма директен пешеходен достъп до метрото, а трябва да ползва автобус с прекачване. Което пак е нормално предвид факта, че метрото не може да стига до всяка врата или дори до всеки микрорайон, но на купуващите няма да им е все едно  дали метрото им е на 10 мин пеш или на 10 мин с автобус. Това имам предвид, като казвам, че трябва да се гледа конкретно.
Значи не ми се обиждай Simple Smile, но за мен "Дружба" е страхотен квартал защото има прекрасен достъп за автомобили.
Скрит текст:
Може би защото квартала е строен след поизживяването на концепцията на другаря Хрушчов ( първия човек на СССР, ако не се сещаш от средата на 50-те години на 20-ти век до 1964 ) за градоустройството. Та Никита Сергеевич считал, че на гражданите автомобили не им трябват. Да ползват автобуси. Разбирания от времето на Империята на Злото. Пък в онези години каквото са мислели в Москва се го правили в София. Пораженията от тази концепция са видими и до днес в града ни. Не ме разбирай грешно - нямам нищо против всеки да използва такъв транспорт какъвто му ХАРЕСВА. На него. Не на някой друг. Та на мен ми харесва "Дружба". Долни "Лозенец" не ми харесва. Имам преки наблюдения от живота там доста години. Simple Smile Улиците са теснички, настилката ( и днес) не е добра. Горни "Лозенец" е по-екзотичен общо взето. Но това си е мое субективно мнение и никой не е длъжен да мисли като мен. А също така и никой не е длъжен да мисли като теб. Но ти май искаш точно това - всички да мислят като теб. И ако се върнем пак към времето на Никита Сергеевич - тогава никой не е имал собствено мнение. Всички са мислели като Първия. Щото ако не ........ГУЛАГ при добро стечение на обстоятелствата. Simple Smile Е, някой рефлекси умират трудно...... дори и да ми цитираш делото срещу Пастернак:) А разсъжденията си по отношение информацията на ЦГМ насочи към тях. Може и да им обърнат внимание. Макар, че се съмнявам.
От друга страна не вярвам да ти хареса това, което ще настъпи ако успеете "да свалите хората от колите". Автомобилите са конкурент на градския транспорт, но ако той заеме монополно положение ще се случи това, което се случва в България винаги - цените ще отидат в небето. Точно така е в Холандия. Едно влизане в метрото на Ротердам е 4.5 евро. Ако искаш. Е на излизане може и да ти върнат няколко цента, но може и да не. Simple Smile Зависи от маршрута. Та значи две транспортни средства в едната посока са 9 евро. И още 9 за връщане. 18 на ден. 360 за месец. При семейство с двама работещи - 720. Нататък ти е ясно. Та затова карат велосипеди. За да ползват само по един транспорт. Градски транспорт. Ако успеете и тук ще стане така. Че и по-зле.
А разбирането на жителя на малкото селце от началото на миналия век, че ако мегдана не е на 5 минути пеша значи живее в гори тилилийски на мен ми е чуждо. Днес света е различен. Близо са даже и другите континенти. Просто има самолети. Но така мисля аз. Не карам никой да мисли като мен.
Поздрави Simple Smile

Да, ама коментираш градския му транспорт, без да го познаваш - това имах предвид с историята на Пастернак. Коментираш нещо, което не ползваш и не познаваш. Amelie разбра какво имах предвид  Peace

Иначе  може да си мислиш, каквото си искаш за Дружба, Лозенец и цяла София. Колкото до колите, с Хрушчов или без, ще бъдат все повече ограничавани в София, просто защото градът все повече ще се задръства. От друга страна, с цялото това планирано строителство там, скоро и Дружба няма да бъде вече така удобна за коли Wink.

Хе-хе - в "селцето" Ню Йорк най-богатите се бутат до мегдана - Сентръл Парк в Манхатън.  Пък нека си имат и частни самолети Wink, ама това не ги кара да живеят в Бронкс. Изобщо наличието на самолети как се свързва с живеенето в Дружба, не става ясно. Или може би защото Дружба е близо до летището Simple Smile, ама Левски и Суха река са по-близо  Laughing

Изобщо не ме притеснява цената на ГТ. Холандците са  всеизвестни скръндзи и може би наистина цената на ГТ да ги е качила на велосипедите,  обаче това освен финансова им е донесло и друга полза -добра  физическа форма. Тоест, хем по-евтино, хем по-здравословно -какво по-добро от това Simple Smile

Мецане, ти беше от мрънкащите как висиш по задръстванията до Младост, помниш ли Simple Smile И тези задръствания са направени от хиляди като теб, със същото мислене и същата ценностна система. Не те карам да мислиш като мен, защото не мисля, че е възможно. Карам те да се замислиш защо София е толкова задръстена и защо пътуваш  по час и отгоре сутрин за работа с колата си. За себе си аз знам отговора - защото сте много повече тези, които мислите като теб и дамата, почитателка на Дружба, отколкото сме тези, които мислим като мен и Джедайнайт или Янгдзе. Тоест, ти висиш в задръстванията не заради мен (псуваш или не, няма занчение, все си изнервен Simple Smile), а заради себе си и себеподобните си. Хубаво би било да осъзнаеш това, ама надали....

Последна редакция: пт, 09 фев 2018, 00:11 от Анонимен

# 4 444
  • Мнения: 4 275
Малко по-надолу преди поликлиниката в Дианабад има денонощна аптека, 300 метра по-нагоре някакъв хранителен, а на оше толкова от него БМБ. Но не става да се ходи пеша всеки ден. Един ден там може и да стане приятно, но засега ще е просто район-спалня. Няма нищо около тези строежи.
 Не знам дали някой е ходил в басейна там през лятото, но шумотевицата е брутална.

С кола ми е ужасно клаустрофобично там. Тясно и сгъчкано е и съм на тръни през цялото време, без значение дали се возя или шофирам самата аз.

# 4 445
  • Мнения: X
.....

А колкото до Дания и Норвегия - изключително нелепо е да се сравнява България с тях. А ако се сравним с Румъния, Гърция или дори с Унгария, ами в техните столици колите и задръстванията са в пъти повече, отколкото тук.
Ми че в Солун, дето е по-малък от Пловдив, задръстванията са 100 пъти по-жестоки от тези в София. Верно, че през последните 5 години не съм ходил в Гърция, сега покрай кризата може и да не е вече така, може да нямат пари за гориво, но не ми се вярва нещо.
...

Ми в дадените от мен примери не се забелязва нещо да ограничават автомобилите; ...

Във всички изброени от теб (дори и Пловдив Wink) ограничават чрез платено паркиране в централните части, а също в някои има и забранени изобщо за коли зони.

Солун не е по-малък от Пловдив, а е близо 900 000 с предградията си, без тях е около 400 000. Има платено паркиране на улицата в централните части http://www.enjoythessaloniki.com/travel/travelling-to-thessaloniki-by-car/
In addition, you can park to the designated street parking areas in the city center and use the street parking meters which charge by the hour in order to obtain a parking ticket where required.  

Пловдив e около 300 000,  но с все повече задръствания и от м.г. има платено паркиране (синя зона) в цялата си централна част до гарата и на север отвъд Марица в Кършияка.

За Будапеща: зони и платено паркиране в центъра и околните му.
http://visitbudapest.travel/budapest-info/parking-in-budapest/
Generally, parking must be paid for between the hours of 8 am and 6 pm (except in Zone 1, see below) Monday to Friday. On-street parking (municipal parking) is free on the weekends. Budapest is divided into several street parking zones with different fees.
Castle Hill, Margaret Island and downtown Pest (roughly between Erzsébet Bridge and Chain Bridge) are restricted areas for cars.

За Букурещ (между другото, отвратителен град дори в сравнение със София): платено паркиране в централните части
http://www.parkingbucharest.com/tips-about-parking-in-bucharest

Дори любимата ти Москва има платено паркиране в цялата си централна част, а и около нея Wink

Последна редакция: пт, 09 фев 2018, 00:00 от Анонимен

# 4 446
  • Мнения: 5 169
Който се интересува от ново строителство в Изток - зад общината работят, записах от табелата:

Възложител: "Авадес" ЕООД
Строител: "Прима-СК" ЕООД, тел. 02/960 68 06
Надзор: "СМ Контрол" ООД
Откриване - 3.01.2018 г., продължителност 18 месеца
Луксозна жилищна сграда с ателие и два подземни етажа за гаражи

Тинтява в частта под КАТ и към Дианабад не вярвам да се подобри особено. Първо, имаш надлез, край който е шумно, мръсно и гадно. Така че една част винаги ще се дели и няма да хубава. Второ - презастроява се ударно, а дори сега трафика вече издъхва. Основни магазини направиха нагоре към Дианабад и другото нагоре- към Изток. Подстъпите към Тинтява не са добри - кал, мизерия, така са отдавна, няма и намек да се оправят. За мен там е абсолютно неоправдано да се купува, при тия цени може да се иде в далеч по-хубав район.

# 4 447
  • Мнения: X
Хаха тука тези двамата пак като евангелисти продължиха да проповядват всички да си слизаме от колите.

Между другото и на мен ми направи впечатление колко удобен е достъпа с кола  към Дружбай.

# 4 448
  • Мнения: 11 060
Лафовете нямат край;-)
Луксозенец
Балкониера
Околомръсно
Дружбай

Искам ощеее, с ММ им се кефим бая

# 4 449
  • София
  • Мнения: 6 889
Добави в списъка кв. Ляо Лин за Люлин...... И "пазар на неВиждани имоти", дето търсещи имот не ходят по огледи, за да не дължат комисион на брокер, а пращат подставено лице да огледа имота и да докладва...Blush

# 4 450
  • Мнения: X
Лафовете нямат край;-)
Луксозенец
Балкониера
Околомръсно
Дружбай

Искам ощеее, с ММ им се кефим бая

Ема вие тези лафове не сте ли ги чували досега Grinning Околомръсно казвахме още в Бургас като бях малък, тогава обаче поне нямаше постоянно задръстване по него, но пък спокойно можеше да те блъсне някой със 120 докато пресичаш

# 4 451
  • Мнения: 19 996
В целия Дианабад без паркомясто си за никъде, в Изток долу-горе също.
Пак говориш наизуст, но както и да е.

Аз днес ще ходя да гледам няколко тухлени апартамента от 2009 в една сграда на шпакловка и замазка, тоест никой не е живял. Накрая брокерът ми каза, че имало теч, а вие ми говорите, че мазилката на панелките падала  hahaha
Водят се по 120-130кв, но като гледам схемата, терасите (3 на брой!) ще са 20-30кв. Общите части нищо чудно да го докарат пак там някъде и ще ми е интересно колко ще е чистата площ Crazy

# 4 452
  • Мнения: 2 713
Лафовете нямат край;-)
Луксозенец
Балкониера
Околомръсно
Дружбай

Искам ощеее, с ММ им се кефим бая


Не пропускай Ман Ли, на мен това ми елюбумото Simple Smile

Цяла седмица имам колега от Будапеща да го обучавам. Говорихме си за паркирането Simple Smile Техния годишен абонамент за паркиране в платена зона е 2000 форинта - 6 евро, с адресна регистрация там Simple Smile Годишна Simple Smile Нашата колко е? 150лв? Гражданска плащал 110 евро + 30 евро за каско. Не са много зле си мисля Simple Smile Много трудно се паркирало в центъра и големи задръствания имало.

# 4 453
  • Мнения: X
В целия Дианабад без паркомясто си за никъде, в Изток долу-горе също.
Пак говориш наизуст, но както и да е.

Аз днес ще ходя да гледам няколко тухлени апартамента от 2009 в една сграда на шпакловка и замазка, тоест никой не е живял. Накрая брокерът ми каза, че имало теч, а вие ми говорите, че мазилката на панелките падала  hahaha
Водят се по 120-130кв, но като гледам схемата, терасите (3 на брой!) ще са 20-30кв. Общите части нищо чудно да го докарат пак там някъде и ще ми е интересно колко ще е чистата площ Crazy

Изобщо не говоря наизуст. Много пъти ми се е налагало да пркирам в Дианабад и затова съм го намразил този квартал.

# 4 454
  • Мнения: X
Концепцията на Хрушчов има и продължение. Според него с парите, които щели да бъдат спестени от това, че гражданите няма да купуват автомобили трябвало да се стоят "полезни неща" като кина, магазини и т.н. Образец на комунистическа индоктринална логика - с парите които гражданите не са похарчили за автомобили се строят държавни обекти. Само, че градският транспорт трябвало да е евтин. Е, днес това последното е пропуснато. В крайна сметка става дума за монопол и за много пари. И за подобаваща кампания за популязизиране на идеите. Поне на мен ми се струва така.
Що се отнася до "милениалс-ите", то в 21 държави по света такива не са ми попадали. Може би се движим в различни среди Simple Smile Или са легенда? Simple Smile

Хрушчов не е бил много умен, защото в случая няма нужда от доктрина, има си обективни икономически закони - всеобхватният дефицит при социализма регулира броя на автомобилите до незначителни нива, само за много избрани. Така че каквато и да е била политиката с ГТ, населението е щяло да бъде в ГТ, защото огромната част от него не е имало откъде да си купи кола. То всъщност сегашното положение е като рикошет на тогавашното, при соц-а.

Евтин и скъп са относителни понятия, но така или иначе, емпирично доказано е, че няма нужда да е евтин, достатъчно е притежаването на коли да е по-скъпо от него Wink Което и се наблюдава в така често споменаваната от теб Холандия, в цяла Скандинавия, Германия и Франция. И в някои части в Италия и Испания. У нас все още притежаването на кола не е достатъчно скъпо, за да постигнем ефекта на холандците. Но постепенно и това ще стане.

Сега май почнахме да си мерим пътуванията по света... Пример в подкрепа на Джедай - в Швеция, в Гьотеборг, в момента общината заедно с хаузинг асоциация строят пилотен комплекс от сгради без паркоместа и без право да паркираш НИКЪДЕ в рамките на комплекса, т.е., само за хора без лични автомобили. Обявяват проекта и получават толкова много заявки, че се налага кастинг и интервюта, за да изберат тези, които ще закупят там право да живеят (там системата е по-особена). Заявките са само от млади хора - миллениалс. Със сигурност не са легенда и със сигурност се движим в различни среди, щом на теб не са ти попадали такива Wink  

Последна редакция: пт, 09 фев 2018, 10:11 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт