Плюсове и минуси на кварталите в София-2

  • 616 081
  • 6 123
  •   1
Отговори
# 4 410
  • Мнения: 5 470
Офф топик, но Иван Михов има познати във всяка възможна сфера, и познания за всички квартали (бегли, (не)реални и по думите на 'приятели/познати/познати на познати на приятели')...

Относно Дружба - мен лично ме депресират някак големите панелни квартали. Да, има отстояния, има междублокови градинки, но не мога да се примиря през прозореца (макар и на 50-100м) да гледам лющещи се фасади, остъклени балкони във всички цветове на дъгата и прочие. Просто ми е антипатично. Пък нека цените са и 9500 ...
Вчера кацах в София и се наложи самолетът да направи панорамна обиколка на града. От птичи поглед, панелните комплекси изглеждаха потресаващо просто, много потискащо и угнетяващо, като декор от някакъв постапокалиптичен филм или снимка от третия свят. На места обаче някои от блокчетата бяха освежени, със свежа боя, нова дограма и изглеждаха прекрасно (особено на фона на останалите). Има надежда мисля, дано само да се оправят по-скоро. 

# 4 411
  • Мнения: 21 759
Аз не разбрах, че става въпрос за частта на Тинтява, която е нагоре към Дианабад.
Кметът на района е обещал улицата да бъде ремонтирана след края на по-големите строежи - https://gradat.bg/news/2017/12/22/3103001_inj_cvetomir_jekov_kme … grev_predvijdame/.


Имам предвид срещу басейна, да, улицата си я има, което е ок, аз питах повече за битови неща - магазини, аптеки...живея в кв. Витоша и ми е писнало за един аналгин да трябва да вадя колата...

Абе няма да е като във Витоша, но поне в началото ще трябва да ходите или до Дианабад или до Изток. Напр. в момента в Изгрев, който ви е по-близо от другите два, няма голям хранителен магазин или голяма аптека. Но би трябвало да се появят повече магазини със заселването на Диаманта и останалите нови сгради.
Друго, за което се сещам, е, че без обещания от общината пробив от Дианабад през Изгрев към Драган Цанков (в частта му, която е до телевизионната кула), придвижването с кола ще ви бъде много тегаво. Но мисля, че този пробив ще го бъде, въпреки съпротивата на хората от Изгрев.
Между другото планът за Борисовата градина предвижда тази й част да бъде облагородена и с много възможности за спорт, вкл. там ще бъде преместена конната база (която в момента е до стадион В. Левски).
С други думи - може и да е бавно и със спънки, както всичко държавно и общинско у нас, но тази част на района върви към оправяне.

# 4 412
  • Мнения: 4 275
Офф топик, но Иван Михов има познати във всяка възможна сфера, и познания за всички квартали (бегли, (не)реални и по думите на 'приятели/познати/познати на познати на приятели')...

...

Не го коркай момчето, виж само какъв цвят вкарва, как раздвижва темите. Собствениците на форума трябва да му плащат ... Simple Smile
Satisfied

Не разбирам защо Иван отнася толкова много хейт понякога Simple Smile На мен ми е много симпатичен. Най-малкото има куража да застане с името и лицето си тук Simple Smile

# 4 413
  • София
  • Мнения: 44 425
Гледам я само на карта Тинтява и според мен, е нещо подобно на кв. Витоша засега. Между два квартала, без нищо организирано наоколо.
Аз я познавам, но само в частта в кв. Изток. Нагоре ми е тъмна Индия.

# 4 414
  • Мнения: 2 850
Да, засега си е мизерия, но според мен магазинчета и такива дребни неща ще се появат. Като жител на Витоша не се надявам на чудеса и съм свикнала за повечето неща да си ползвам колата и без това. Там поне има транспорт и метро Grinning

# 4 415
  • Мнения: X
Скрит текст:
Скрит текст:
На мен пък ми прави впечатление, че кучетата са по-малко от другите квартали, но това е много субективно усещане. Приятно е за разходка около езерото, имам много бърз достъп до Цариградско, околовръстното. Работя до Дъ мол и сутрин стигам за една песен време Grinning Повечето градинки не са поддържани, факт, има няколко детски площадки, доста свободни места в градини и ясли. Имам и удобен градски транспорт- метро на 5 минути, автобуси 606, 88, 205, 84, тролеи 4 и 11, на десетина минути има и трамвай. Минуси за мен са липсата на хубави училища, разнообразие на услуги от типа на фризьор, маникюр и т.н. Спортни услуги също, макар че сега има нова спортна зала - Европа. Заведения също не изобилстват, понякога съм се чудила къде да хапнем вечер, нещо непретенциозно, но не и тип кръчма. Все още се паркира спокойно. Когато ходех по огледи - преди пет години, попаднах на доста мизерни входове - предимно в панелите от 60те години. Моя е края на 80те, с много разбрани съседи - за тези години сменихме входните врати, пребоядиса се, нова дограма, лед осветление, пощенски кутии, ремонт на мазе, външната изолация е еднаква, а миналата седмица си взехме еднакви звънци за всички апартаменти Grinning. Но отчитам, че това също е въпрос на късмет - от 17 апартамента, повечето са млади хора, имаме 7-8 деца под 10 години. Но според мен това е въпрос на късмет, не само за Дружба, но и за всички останали квартали.

Автобуси 606 и 205 в София изобщо няма, автобусите за Дружба са 604  - за Дружба 1 и 204 за Дружба 2, 84 е за летището, който може да се ползва само за една част от квартала. Тролей 4 ходи до Дружба 2, а тролей 11 - до Дружба едно. Не винаги са взаимозаменяеми, защото Дружба цялата (и 1, и 2, който пък има микрорайони) е голям квартал и разстоянията от едния до другия му край са 4-5 км по права линия, по улиците е повече. Тоест, наличието на обществен транспорт в Дружба зависи от конкретното местопложнеие на имота.  Метрото има три спирки в рамките на квартала. Искам да кажа, че обобщение за целия квартал е трудно да се даде, защото зависи от конкретото място на имота. Подобно е и за другите големи панелни комплекси на София.

За училищата знам, че 4-то училище в Дружба 1 е с добра репутация,  но и за тях важи същото като за транспорта - зависи къде в квартала се намира имотът. Т.е, ако си в Дружба 2 до Горублянските ниви, 4-то училище ще ти е на 3-4 км разстояние.
Свободни съчинения: от центъра за градска мобилност ми казват:
Дружба 2: автобуси 204,304,384,404,604,88 и два селски 7 и 8
          тролей 4
          трамвай 23
за справка:https://www.sofiatraffic.bg/media/uploads/A31.jpg  
/Старата версия в момента е малко сбъгавена и не мога да вмъкна адрес /

Е, кое е свободни съчинения - и в твоя линк автобуси 606 и 205 няма, 204 и 604 слизат в центъра, 84 за летището- също, останалите са по хордите на София - до Зоопарка, до НИМ и т.н. 204 ходи в Дружба 2 и за по-голямата част от Дружба 1 е неудобен, 604 - обратното. Тролеите и двата минават покрай СУ, т.е. в центъра, но единият отива в Дружба 1, а другият - в Дружба 2, и съответно вършат работа на различните части на комплекса. Като цяло за различните части вършат работа различни видове транспорт, което и казах - например трамваят не върши работа на тези, които са до Фесто и тръбите, защото до него са няколко спирки на автобуса. Метрото пък не върши работа на тези към Горубляне, защото е на 2,5  км до най-близката станция. И т.н. Затова казах, че за целия квартал не може да се обобщава, трябва да се гледа конкретното място. Иначе си е обикновен панелен квартал, подобен на другите в София, голям, с различни видове транспорт, вкл. метро, които покриват различните му части.  Същите са и Люлин, Надежда, Левски (метрото предстои там), Младост. Нямам нищо против Дружба, както и против никой друг панелен квартал, просто казвам, че поради големината им трябва да се гледа конкретното място и какво ходи до него, и какво може да се ползва. А то явно има обидени на чест дружбенци Simple Smile
Аз градски транспорт не ползвам и цитирах само автобусите които дава центъра за градска мобилност за Дружба 2. Даже се учудих за 304 и 384,а по схемата 604 вече минава около Кауфланд или метростанцията и май всички линии са довеждащи до метро. За Дружба 1 и дори Цариградски нямам впечатления, но за  Дружба 2, смятам че  спирките на градския транспорт /изключая метрото/ са на много поносимо пешеходно разстояние.

Значи, не ми се обиждайте (ти и съфорумката назад), обаче звучите като  свидетелите по делото на Пастернак, когато го съдили заради "Доктор Живаго" - "аз не съм чел книгата, но я осъждам" Simple Smile "Аз ГТ не ползвам, ама знам, защото го пише в ЦГМ" - а то има ред практически детайли, които не ги пише в ЦГМ, но ако живееш там, трябва да ги знаеш и да се съобразяваш с тях.

Спирките може да се нагъсто (което е нормално и браво на ЦГМ), но минаващите от там автобуси не са всички автобуси до Дружба. Например ако живееш в Дружба 1 на Дим. Списаревски, може да ползваш и 204, и 604, но ако си в Дружба 1 до езерото, 204 ти е вече далеч по целия му маршурут и никаква близост на спирките му не ти върши работа. Това е просто пример. А сайта на ЦГМ са дадени всички маршрути  до Дружба (и 1, и 2 с всичките й микрорайони), така че всеки, който гледа Дружба (като цяло), трябва да си направи сметка кои точно ходят до или близо (и колко близо) до мястото, което го интересува.  Иначе всички линии може да водят до метро (което пак е нормално и браво на ЦГМ), но това означава, че голяма част от комплекса няма директен пешеходен достъп до метрото, а трябва да ползва автобус с прекачване. Което пак е нормално предвид факта, че метрото не може да стига до всяка врата или дори до всеки микрорайон, но на купуващите няма да им е все едно  дали метрото им е на 10 мин пеш или на 10 мин с автобус. Това имам предвид, като казвам, че трябва да се гледа конкретно.

# 4 416
  • Мнения: X
Офф топик, но Иван Михов има познати във всяка възможна сфера, и познания за всички квартали (бегли, (не)реални и по думите на 'приятели/познати/познати на познати на приятели')...

...

Не го коркай момчето, виж само какъв цвят вкарва, как раздвижва темите. Собствениците на форума трябва да му плащат ... Simple Smile

А може би те ВЕЧЕ му плащат Wink

# 4 417
  • Мнения: X
Пфф явно трябва да им пиша да си туря два - три банера във форума...

# 4 418
  • Мнения: X
Гледам я само на карта Тинтява и според мен, е нещо подобно на кв. Витоша засега. Между два квартала, без нищо организирано наоколо.
Аз я познавам, но само в частта в кв. Изток. Нагоре ми е тъмна Индия.

Коя точно част на Тинтява? Защото в неделя минах с колата от там и ми се стори доста приятно, даже не беше и клаустрофобно за шофиране.

# 4 419
  • София
  • Мнения: 6 423
Офф топик, но Иван Михов има познати във всяка възможна сфера, и познания за всички квартали (бегли, (не)реални и по думите на 'приятели/познати/познати на познати на приятели')...

Относно Дружба - мен лично ме депресират някак големите панелни квартали. Да, има отстояния, има междублокови градинки, но не мога да се примиря през прозореца (макар и на 50-100м) да гледам лющещи се фасади, остъклени балкони във всички цветове на дъгата и прочие. Просто ми е антипатично. Пък нека цените са и 9500 ...
A мен ме депресира всичко различно от трева, цветя и дървета. Smile

А Михов, дори и с индиректна информация, защо да не сподели? Може някой да извлече нещо полезно. Wink

# 4 420
  • Мнения: 19 997
Е, нали направили Била някъде около П. Зографски и Тинтява в Дианабад? БМБ също е на пешеходно разстояние. Денонощна аптека има до комплекс Ловен парк. Малко по-нагоре са три други аптеки.
Обаче ми се струва, че като се насели, трафикът ще е голям. Днес ходих до Еконта там и си има постоянно движение. И без паркомясто ще е невъзможно.


# 4 421
  • Мнения: X
В целия Дианабад без паркомясто си за никъде, в Изток долу-горе също. Тази Тинтява в Изгрев ли се води?

# 4 422
  • София
  • Мнения: 564
Скрит текст:
Скрит текст:
На мен пък ми прави впечатление, че кучетата са по-малко от другите квартали, но това е много субективно усещане. Приятно е за разходка около езерото, имам много бърз достъп до Цариградско, околовръстното. Работя до Дъ мол и сутрин стигам за една песен време Grinning Повечето градинки не са поддържани, факт, има няколко детски площадки, доста свободни места в градини и ясли. Имам и удобен градски транспорт- метро на 5 минути, автобуси 606, 88, 205, 84, тролеи 4 и 11, на десетина минути има и трамвай. Минуси за мен са липсата на хубави училища, разнообразие на услуги от типа на фризьор, маникюр и т.н. Спортни услуги също, макар че сега има нова спортна зала - Европа. Заведения също не изобилстват, понякога съм се чудила къде да хапнем вечер, нещо непретенциозно, но не и тип кръчма. Все още се паркира спокойно. Когато ходех по огледи - преди пет години, попаднах на доста мизерни входове - предимно в панелите от 60те години. Моя е края на 80те, с много разбрани съседи - за тези години сменихме входните врати, пребоядиса се, нова дограма, лед осветление, пощенски кутии, ремонт на мазе, външната изолация е еднаква, а миналата седмица си взехме еднакви звънци за всички апартаменти Grinning. Но отчитам, че това също е въпрос на късмет - от 17 апартамента, повечето са млади хора, имаме 7-8 деца под 10 години. Но според мен това е въпрос на късмет, не само за Дружба, но и за всички останали квартали.

Автобуси 606 и 205 в София изобщо няма, автобусите за Дружба са 604  - за Дружба 1 и 204 за Дружба 2, 84 е за летището, който може да се ползва само за една част от квартала. Тролей 4 ходи до Дружба 2, а тролей 11 - до Дружба едно. Не винаги са взаимозаменяеми, защото Дружба цялата (и 1, и 2, който пък има микрорайони) е голям квартал и разстоянията от едния до другия му край са 4-5 км по права линия, по улиците е повече. Тоест, наличието на обществен транспорт в Дружба зависи от конкретното местопложнеие на имота.  Метрото има три спирки в рамките на квартала. Искам да кажа, че обобщение за целия квартал е трудно да се даде, защото зависи от конкретото място на имота. Подобно е и за другите големи панелни комплекси на София.

За училищата знам, че 4-то училище в Дружба 1 е с добра репутация,  но и за тях важи същото като за транспорта - зависи къде в квартала се намира имотът. Т.е, ако си в Дружба 2 до Горублянските ниви, 4-то училище ще ти е на 3-4 км разстояние.
Свободни съчинения: от центъра за градска мобилност ми казват:
Дружба 2: автобуси 204,304,384,404,604,88 и два селски 7 и 8
          тролей 4
          трамвай 23
за справка:https://www.sofiatraffic.bg/media/uploads/A31.jpg  
/Старата версия в момента е малко сбъгавена и не мога да вмъкна адрес /

Е, кое е свободни съчинения - и в твоя линк автобуси 606 и 205 няма, 204 и 604 слизат в центъра, 84 за летището- също, останалите са по хордите на София - до Зоопарка, до НИМ и т.н. 204 ходи в Дружба 2 и за по-голямата част от Дружба 1 е неудобен, 604 - обратното. Тролеите и двата минават покрай СУ, т.е. в центъра, но единият отива в Дружба 1, а другият - в Дружба 2, и съответно вършат работа на различните части на комплекса. Като цяло за различните части вършат работа различни видове транспорт, което и казах - например трамваят не върши работа на тези, които са до Фесто и тръбите, защото до него са няколко спирки на автобуса. Метрото пък не върши работа на тези към Горубляне, защото е на 2,5  км до най-близката станция. И т.н. Затова казах, че за целия квартал не може да се обобщава, трябва да се гледа конкретното място. Иначе си е обикновен панелен квартал, подобен на другите в София, голям, с различни видове транспорт, вкл. метро, които покриват различните му части.  Същите са и Люлин, Надежда, Левски (метрото предстои там), Младост. Нямам нищо против Дружба, както и против никой друг панелен квартал, просто казвам, че поради големината им трябва да се гледа конкретното място и какво ходи до него, и какво може да се ползва. А то явно има обидени на чест дружбенци Simple Smile
Аз градски транспорт не ползвам и цитирах само автобусите които дава центъра за градска мобилност за Дружба 2. Даже се учудих за 304 и 384,а по схемата 604 вече минава около Кауфланд или метростанцията и май всички линии са довеждащи до метро. За Дружба 1 и дори Цариградски нямам впечатления, но за  Дружба 2, смятам че  спирките на градския транспорт /изключая метрото/ са на много поносимо пешеходно разстояние.

Значи, не ми се обиждайте (ти и съфорумката назад), обаче звучите като  свидетелите по делото на Пастернак, когато го съдили заради "Доктор Живаго" - "аз не съм чел книгата, но я осъждам" Simple Smile "Аз ГТ не ползвам, ама знам, защото го пише в ЦГМ" - а то има ред практически детайли, които не ги пише в ЦГМ, но ако живееш там, трябва да ги знаеш и да се съобразяваш с тях.

Спирките може да се нагъсто (което е нормално и браво на ЦГМ), но минаващите от там автобуси не са всички автобуси до Дружба. Например ако живееш в Дружба 1 на Дим. Списаревски, може да ползваш и 204, и 604, но ако си в Дружба 1 до езерото, 204 ти е вече далеч по целия му маршурут и никаква близост на спирките му не ти върши работа. Това е просто пример. А сайта на ЦГМ са дадени всички маршрути  до Дружба (и 1, и 2 с всичките й микрорайони), така че всеки, който гледа Дружба (като цяло), трябва да си направи сметка кои точно ходят до или близо (и колко близо) до мястото, което го интересува.  Иначе всички линии може да водят до метро (което пак е нормално и браво на ЦГМ), но това означава, че голяма част от комплекса няма директен пешеходен достъп до метрото, а трябва да ползва автобус с прекачване. Което пак е нормално предвид факта, че метрото не може да стига до всяка врата или дори до всеки микрорайон, но на купуващите няма да им е все едно  дали метрото им е на 10 мин пеш или на 10 мин с автобус. Това имам предвид, като казвам, че трябва да се гледа конкретно.
Значи не ми се обиждай Simple Smile, но за мен "Дружба" е страхотен квартал защото има прекрасен достъп за автомобили. Може би защото квартала е строен след поизживяването на концепцията на другаря Хрушчов ( първия човек на СССР, ако не се сещаш от средата на 50-те години на 20-ти век до 1964 ) за градоустройството. Та Никита Сергеевич считал, че на гражданите автомобили не им трябват. Да ползват автобуси. Разбирания от времето на Империята на Злото. Пък в онези години каквото са мислели в Москва се го правили в София. Пораженията от тази концепция са видими и до днес в града ни. Не ме разбирай грешно - нямам нищо против всеки да използва такъв транспорт какъвто му ХАРЕСВА. На него. Не на някой друг. Та на мен ми харесва "Дружба". Долни "Лозенец" не ми харесва. Имам преки наблюдения от живота там доста години. Simple Smile Улиците са теснички, настилката ( и днес) не е добра. Горни "Лозенец" е по-екзотичен общо взето. Но това си е мое субективно мнение и никой не е длъжен да мисли като мен. А също така и никой не е длъжен да мисли като теб. Но ти май искаш точно това - всички да мислят като теб. И ако се върнем пак към времето на Никита Сергеевич - тогава никой не е имал собствено мнение. Всички са мислели като Първия. Щото ако не ........ГУЛАГ при добро стечение на обстоятелствата. Simple Smile Е, някой рефлекси умират трудно...... дори и да ми цитираш делото срещу Пастернак:) А разсъжденията си по отношение информацията на ЦГМ насочи към тях. Може и да им обърнат внимание. Макар, че се съмнявам.
От друга страна не вярвам да ти хареса това, което ще настъпи ако успеете "да свалите хората от колите". Автомобилите са конкурент на градския транспорт, но ако той заеме монополно положение ще се случи това, което се случва в България винаги - цените ще отидат в небето. Точно така е в Холандия. Едно влизане в метрото на Ротердам е 4.5 евро. Ако искаш. Е на излизане може и да ти върнат няколко цента, но може и да не. Simple Smile Зависи от маршрута. Та значи две транспортни средства в едната посока са 9 евро. И още 9 за връщане. 18 на ден. 360 за месец. При семейство с двама работещи - 720. Нататък ти е ясно. Та затова карат велосипеди. За да ползват само по един транспорт. Градски транспорт. Ако успеете и тук ще стане така. Че и по-зле.
А разбирането на жителя на малкото селце от началото на миналия век, че ако мегдана не е на 5 минути пеша значи живее в гори тилилийски на мен ми е чуждо. Днес света е различен. Близо са даже и другите континенти. Просто има самолети. Но така мисля аз. Не карам никой да мисли като мен.
Поздрави Simple Smile

# 4 423
  • Мнения: 979
Днес по ТВ-то казаха, че все пак срока на експлоатация на панелките е 50 години. Всяка отгоре е на собствен риск  Shocked Та нека не свеждаме спора до ГТ и автомобили, а да погледнем в сърцето на проблема - панелните квартали.

# 4 424
  • София
  • Мнения: 6 889
Уж съм завършил историк в СУ, но такава ретроспекция с препратки не бях чела. То Хрушчов, то Гулаг , то изводи за квартал Дружба и ГТ, то Ротердам и цената на билета. Накрая мегдана на село в нач на миналия век. Всичко стана ясно така добре разписано и обосновано. Grinning

Общи условия

Активация на акаунт