Отговори
# 15
  • Мнения: 11 959
Би трябвало да се изисква информация- вземат ли се адекватни мерки, какви, работи ли училищен психолог с детето, има ли нужда от ресурсен учител, какви постъпки са направени, изобщо цялата работа, която е свършена от всички, ама наистина от всички.Защото наистина не се знае- болно ли е детето, разглезено ли е или има някакви други проблеми.

Според мен преместването не е решение, защото други ще пострадат.Потърпевшите трябва да настояват пред училищно ръководство да получат информация какви мерки се предприемат.

Ако става въпрос за инцидентна проява/ явно описаният случай не е такъв, но все пак и това често е възможно/ наистина се случва децата да са агресивни и вследствие на предизвикателство.Те също имат достойнство и обиди, гаври, унизително отношение може да отключи физическа агресия.

# 16
  • Варна
  • Мнения: 2 044
Ох, съвсем по темата- снощи поначух по ТВ, че в начална степен нямало да се налагат санкции на ученици.  ooooh!
Моля, който е слушал по- внимателно /признавам си, че щъках между хола, трапезарията и кухнята и навиквах три броя хлапета, играещи на шпиони у нас/, да каже подробности.
Ми то да спрем да ходим тогаз на училище- хем не рискуваме да ни утрепят, хем пък няма да ни налагат санкции затова...

Ами в общи линии, прието било на второ четене, учителите да нямат право да отсtраняват дете от час/ това до 4 клас/ До 11г. нямало да имат право да го местят от училище или да го наказват по административен начин с предупреждение за изгонване. Peace

Т.е невъзпитаното, невъздържано, хулиганстващо дете, което тероризира по всякакъв начин останалите си седи в час и ще показва с цялата си прелест какво трабва да правят и останалите. ooooh! Нямам думи просто... И какво им остава на учителите? И какво са виновни останалите деца?

Последна редакция: ср, 28 ное 2012, 19:07 от julisa

# 17
  • Мнения: 140
   От такива деца спасение няма!
   Моят съвет е да напишете няколко жалби до директорката на училището, която се прави на невинна, от различни родители и в тях да опишете различни случаи на агресия и тормоз. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО  пуснете жалбите в два екземпляра и на единия да има входящ номер. След 2 - 3 седмици пуснете жалба  срещу директорката, до инспекторат, до министерство и копие до самата директорка като приложите фотокопия на първите пуснати жалби. Е и ако тогава няма ефект, си местете детето.

# 18
  • ride my bike...
  • Мнения: 1 146
И каква е гаранцията, че в новия клас няма да има такова дете?
В класа на дъщеря(4-ти клас) ми се случват същите неща от тази учебна година, защото имат ново дете и... Миналата седмица се прибра ударена в лицето с камък - без причина.
Положението не е добре. Пишат се писма до директорката, обяснения...
Директорката влиза в час, други учители влизат. Като цяло половината от часа се отделя на това дете. Сложна работа.

# 19
  • София
  • Мнения: 2 952
Днес имаме насрочена родит.среща, класната е поканила директорката и психолога на училището, но те са отказали поканата.Нямам думи...

Загърбват задълженията си. Не е гот.
Говорете с РИО, внесете писмена жалба, подписана от възможно най-много родители...
На колко години са децата, мисля че не срещнах тази подробност?

# 20
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 341
В днешно време е модерно да се дава шанс на хиперактивни и прочее деца. Естествено за сметка на останалите. Това може да е добре за родителите на такива деца (малцинство), но е зле за мнозинството.

Нямам нищо против интеграцията на проблемните деца, но само ако не е в ущърб на моето.  

Бих добавила, че родителите на такива деца се чувстват горди със силния характер на отроците си и не намират поведението им за осъдително... деца, какво да ги правиш... Тези качества се приемат за лидерски. И пак нищо ново - този с акъла е зубър, а на бабаита всички се покланят и му пазят спокойствието, за да не отнесат някой тупаник.  

# 21
  • Мнения: 24 467
Благодаря,  julisa, точно това слушах, но не успях дори да го смеля, толкова тъпо ми прозвуча.
..............................

Мен, лично, хич не ме вълнува как си го приемат вкъщи едно дете. Интересува ме като иде в училище или друга обществена институция, където има много други хора, как там онези, които отговарят за контрола, го приемат, дали го толерират, оправдават и как предотвратяват конфликтите и решават ситуации на агресия. Понеже ако има контрол, както следва, ситуацията е една, ако школото е разграден двор /особено за избрани/- ситуацията става друга.

# 22
  • София
  • Мнения: 4 578
Явно сте първокласници.
Ние във втори клас също имаме хиперактивно с дефицит на внимание. Не е чак толкова агресивен, но разваля дисциплината, въргаля се по земята, дращи с ножица по чиновете. т.е. от 35 мин час, 20 той нещо чопли. Лошото е, че другите, вече уморени /втора смяна са/ се разсейват. И после викат всички нас, останалите, за да  ни се оплачат от дисциплината на класа. А родителите на това дете не присъстват  Confused

# 23
  • Мнения: 133
Благодаря ви за споделеното по темата, все пак малко се обнадеждих и след като емоциите ми малко се успокоиха реших че трябва да продължа битката  си.След вчерашния разговор с директорката  , днес учителката на детето ме посрещна посърнала, защото шефката я викала на разговор и предварително й дала да разбере, че я смята за виновна.А тази учителка наистина е много дъбър педагог и е известна с това града ни.Щом и тя не е успяла, значи проблемът е сериозен.Днес имаме насрочена родит.среща, класната е поканила директорката и психолога на училището, но те са отказали поканата.Нямам думи...
Бубу, мила, кое те обнадежди в случая?
На мен положението ми звучи... абе кофти, с една дума.
На мен хич даже не ми звучи обнадеждаващо. Директорката прехвърля вината на класната и същевременно заедно с психолога отказват да присъстват на родителската среща. Каква битка ще водите? С кого? Само ще се нервирате и нищо, нищо няма да постигнете, уверявам Ви. Това не е елитно училище с тази реакция на директорката. Отново казвам- преместете си детето.

# 24
  • ВАРНА
  • Мнения: 1 848
Моят съвет е всичко в писмен вид - молби, сигнали, покани. По този начин всичко е черно на бяло. В противен случай става развален телефон. Според мен е от изключителна важност РИО да са уведомени за случая. Писмено.

# 25
  • Мнения: 133
Прасунчо, според мен и в писмен вид няма да стане, защото цялата тази програма за интеграция се случва с подкрепата на РИО и МОН. Този случай не е е единичен и изолиран. В момента има кампания тези деца да бъдат интегрирани в училища със здрави нормални деца и ето го резултата е налице, но родителите на здравите деца трудно ще се преборят.

# 26
  • ВАРНА
  • Мнения: 1 848
Да, това ми е ясно. Не разбрах обаче въпросното дете дали е диагностицирано или е чисто и просто невъзпитано.

# 27
  • Мнения: 116
Здравейте, чак сега успах да отделя време за темата си.Родителската среща мина и замина.Всички родители до един подкрепиха решението да се напише колективно оплакване до РИО.Всички подкрепиха тезата за отсраняване на агресивкото от класа.Искам само да споделя, че баща му е тип "Панайот" от Биг брадър, само че около 40 годишене.Днес това детенце е почерпило за рожден ден-оказа се с година и нещо по-голямо т съучениците си.Оправданието е че сега са се върнали от Гърция.Но детето има говорен дефект- беден речник, няма задръжки волеви никакви, учителя няма авторитет за него и т.н. но няма диагноза.Предполагам че до сега това дете е било крито, даже може да не е живяло в Гърция.Не искам да посочвам повече подробности, за да не компроментирам други хора, без да са виновни.Та така сега ще действаме и ще чакаме, ще пиша за резултата.

# 28
  • Мнения: 2 755
...Искам само да споделя, че баща му е тип "Панайот" от Биг брадър, само че около 40 годишене.Днес това детенце е почерпило за рожден ден-оказа се с година и нещо по-голямо т съучениците си.Оправданието е че сега са се върнали от Гърция.Но детето има говорен дефект- беден речник, няма задръжки волеви никакви, учителя няма авторитет за него и т.н. но няма диагноза.Предполагам че до сега това дете е било крито, даже може да не е живяло в Гърция.Не искам да посочвам повече подробности, за да не компроментирам други хора, без да са виновни...
Май не става дума за хиперактивно дете, а за занемарено дете. Не знам какъв е случаят, но ако училищното ръкаводство не си свърши работата, няма шанс да се оправят нещата. Под свършване на работа имам предвид :
- обследване на детето от детски психиатър, клиничен психолог и логопед. Диагнозата хиперактивност се поставя от специалисти, въпреки, че в последните години на всяко проблемно дете се лепва този етикет.
- при поставяне на такава, на детето се назначава ресурсен учител.
- работа с логопед и училищен психолог.
- редовни консултации на родителите с педагогически съветник в у-ще и..... много работа с детето.  Макар, че, ако родителите продължават да неглижират проблема, жалко за детето. Жалко и за съучениците му, които също имат право на спокойна работа в клас.

# 29
  • Мнения: X
Предполагам че до сега това дете е било крито, даже може да не е живяло в Гърция.
Предучилищната е задължителна. Какъв документ е приложен в РИО или училището за да бъде записано детето в 1-ви клас?
Но детето има говорен дефект- беден речник, няма задръжки волеви никакви, учителя няма авторитет за него и т.н. но няма диагноза.
Това логопед ли го установи? Детето явно не знае българси език. Скучно му е и проявява агресия.
Правилно са ви посъветвали да пишете и до РИО, за да се направят проверки дали е спазен законът относно записването.
Щом няма диагноза то ресурсен учител няма как да се занимава с детето.
Освидетелствайте си вашите деца за травмите. Жалвайте се  в Детска Педагогическа Стая / към районното на МВР, където е местонахождението на училището/.

ПС Tonita   202uu

Последна редакция: чт, 29 ное 2012, 19:37 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт