За несправедливостта спрямо учителите и родителските своеволия

  • 8 226
  • 152
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 8 567
Аз пък имам наблюдения, че когато учителят не е качествен, будните деца са недоволни, защото те са там с ясното съзнание да учат, не да си клатят краката. И не става въпрос само за оценки, а и за качество на преподаване.
В линка, който Джуди пусна пише точно това, учениците са недоволни не просто от оценяването, а от подготовката, която получават по предмета.
В случая те се жалват, че не могат да защитят знания, защото не ги получават, на какъв изпит да се явят, като те точно това обясняват - че не биха издържали изпит, защото не учат достатъчно в училище ? newsm78

Последна редакция: ср, 05 дек 2012, 15:25 от нова

# 61
  • Мнения: 24 467
Може да го изгледате репортажа. Учениците не бих нарекла "пикльовци". Едно от момчетата заяви в прав текст, че точно немотивираното лично отношение на учителката не му допада, както и на още 50 деца, подписали подписката. Да, не е само въпрос в оценките. Това не са малки деца, нито пък имат вид на елементарни такива. Напротив. Те защо да не могат да преценят, че не им се преподава качествено и да изразят позиция?

# 62
  • Мнения: 1 007
Аз от тази статия не разбрах кое е точно училището: В заглавието пише езикова гимназия, в текста по-надолу - НГДЕК. И учителката веднъж е Анета, веднъж - Антоанета Laughing
Не знам какъв е случаят, но принципното ми мнение като майка е следното: Да си в 12-ти клас и да чакаш някой "да ти преподава", и то по литература, и то в НГДЕК, значи просто не си за там. Това е годината, в която ключова е самостоятелната подготовка, десертът на усилията от предишните години. Не може да са толкова зависими от преподаването. А и оплакванията са манджа с грозде - "преподаването, ама не толкова то, колкото отношението, ама то, 'щото ни кара да четем книгата й, пък и тя не ми писа шест ..." - в крайна сметка кое? Относно книгата, ами да я прочетат, какво толкова. Най-малкото за да си съставят мнение.
Мнението ми като учител (ако бях учител) е - слаб педагог. Не може да озлобиш толкова много учениците към себе си и да изкараш най-лошото от тях.

# 63
  • Мнения: 8 567
Е, те и журналистите са плод на образователната система, та да не им придиряме много. Wink

Ние имаме подобен случай, още от 5-ти клас не тръгнаха нещата, след като предявихме претенции за това, че не се преподава качествено, учителят започна на всяка РС да се оплаква единствено и само от нашия клас, твърди, че с други проблеми няма, не преподава, защото му пречели, децата пък се оплакват от учителя и така ...всичките опити да не преподава този учител на този клас завършиха с неуспех. Всъщност, самият учител си държи да им преподава и на тях и така.

ПП. За Ева, за да не пита откъде знам, че не преподава качествено, и как си позволявам да се правя на компетентна  Wink - ами лесно, класовете, на които не преподава този учител са взели два пъти повече материал от класовете, в които той преподава, в тетрадките на едните има планове на уроци и разни упражнения, в тетрадките на другите има едно нищо. Знанията на учениците от класа са изцяло лично дело на деца и родители.
А поведението на децата в часовете често е сигнал от тях, че нещо не  е както трябва и никак не е зле в институцията да се замислят върху това.

По повод "съд до дупка", чудесно, нека защитава правата си учителката, но авторитетът пред учениците не идва след дело в съда срещу директорката, а точно той май й куца...51 деца, и това при положение, че ни е известно колко трудно родители се навиват да се оплачат официално и публично.

Не знам, в ежедневна война учител - ученици не виждам нищо градивно.

# 64
  • Мнения: 24 467
За начина, по който журналистите представят даден проблем, не ми се пише тук, без друго тази тема не е точно тема, липсват й... темата и тезата. Хортуваме си.
От репортажа става ясно кое е училището и какво искат децата. Лично аз не се затрудних да разбера какво не им харесва. Момчето, напр., беше съвсем ясно.

Точно от преподаване имах нужда, когато последната година се готвех да кандидатствам с литература, много е важен учителят точно в този момент. Това за мен бе годината, когато наистина се готвех точно за изпити за кандидатстване. Близо 50% от нужното ми го научих и направих през нея. Благодарение точно на учителката ми от училище, поради която не ми се наложи да плащам на никого допълнително.
Само им е до разни биографии на учителки на хората, когато се готвят да кандидатстват, да... Що да не прочетат още една от... 900 стр. ли беше или нейде там, казаха го?

Ако ще сме на самоподготовка /или платени извънучилищни курсове/, не виждам защо да си губим времето да ходим до училище. Хеле пък когато повее и сняг.  Sunglasses Учителят е там точно това да прави- да преподава.

# 65
  • Мнения: 1 007
Джуди, аз имах слаба учителка по БЕЛ в гимназията, не ходех на частни уроци, но стигах до национални олимпиади, кандидатствах с литература и влязох там, където се бях запътила да вляза Laughing Въпреки учителката. После тя обираше лаврите за моето представяне  Sunglasses, но нека - беше добър човек и много се стараеше, макар че заговореше ли за литература, буквално ни приспиваше. Така стояха и нещата по философия - скучен учител, но силен интерес от моя страна към предмета. Горе-долу така беше и по история. По математика учителката ни беше добра, но мен като не ме биваше ...  Thinking
=> Няма как да приема на сериозно "тревогите" им, че видиш ли, ще пропаднат, ако нямат добър учител. Учебник нали имат, книжарниците бълват сборници на поразия, отвсякъде човек може да се сдобие с информация по определени теми. Това да не е първи клас или подготвителен осми? По-скоро се страхуват, че ще им намали оценките в тази важна година - там е целият зор (което не е малко, разбира се).

Сега, за учителката казах, че педагогиката й куца. Ако се докаже и че не е добър специалист, си е за уволнение. Но това е гражданската ми позиция. Ако съм майка на някое от тези деца, бих го посъветвала да не си губи времето, защото учителката може и да получи наказание, уволнение или каквото е там, но изгубените месеци никой няма да му върне.

# 66
  • Мнения: 41 936
=> Няма как да приема на сериозно "тревогите" им, че видиш ли, ще пропаднат, ако нямат добър учител. Учебник нали имат, книжарниците бълват сборници на поразия, отвсякъде човек може да се сдобие с информация по определени теми. Това да не е първи клас или подготвителен осми? По-скоро се страхуват, че ще им намали оценките в тази важна година - там е целият зор (което не е малко, разбира се).


Не мога да приема този подход. Ако ученик може да се научи самостоятелно с помощта на учебниците, то защо тогава децата изобщо губят време да ходят на училище? И защо има наплив за по-добрите училища? Явно заради преподаването, не заради черните очи на директора.
 
Да, теоретично е възможно дете да се научи само при скапан преподавател, но теоретично е възможно и да се отиде пеша от София до морето. Никой обаче не го прави, защото усилията и времето ще бъдат неразумни. Такъв е и смисълът на учителя - с различни педагогически похвати, с обяснения и методика той трябва да свежда времето и усилията за придобиване на знания до едно разумно ниво. И един слаб преподавател дефакто ощетява децата.

# 67
  • Мнения: 443
Да де ама най-лесно е да се обвинява учителката,а не да си седнеш на д-то и да учиш. Всеки учител има разпределение и се следи стриктно дали се спазва. Така че тези глупости как не им е преподаден материала не минават. Директорите следят като ястреби и няма начин да пропуснат такова нещо.

# 68
  • Мнения: 41 936
Да де ама най-лесно е да се обвинява учителката,а не да си седнеш на д-то и да учиш. Всеки учител има разпределение и се следи стриктно дали се спазва. Така че тези глупости как не им е преподаден материала не минават. Директорите следят като ястреби и няма начин да пропуснат такова нещо.

Сядането на Д-то е много съществен момент в цялата работа. Но не отменя преподаването. Това, че на теория материалът е минат не значи, че е преподаден качествено. Мога да дам пример с изпитите по математика - на теория всяко училище си е преподало всичко, ама изведнъж на изпита се оказва, че всъщност реално децата от много училища не са учени на определени типове задачи или похвати. И след като учебниците са еднакви значи има значение как е преподавано.

# 69
  • Мнения: 443
Учебниците на пръв поглед са еднакви ,но иначе се срещат сериозни разминавания. Това обаче е друга тема. Освен това има класове с по-будни деца,поне по-голямата част,други са по-посредствени и бавно напредват. Учителят е длъжен да си предаде материала,но децата трябва да положат усилия и да го научат.

# 70
  • Мнения: 8 567
Връзката между детето и учебника е учителят, не някой друг.
Това с посредствените деца стана много популярно последните години, как така има цели класове с посредствени деца, пък ни едно от тях оставено на поправка?

# 71
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
 Има голямо значение какъв е учителя и как точно преподава  Peace. Според моите наблюдения колкото по-добре преподава един учител, толкова по-голяма успеваемост имат учениците му. Това за четенето на уроците в къщи е абсолютна глупост. Всички знаем как са написани  учебниците и колко може да се научи от тях.
 Колкото до въпросната г-жа от НГДЕК - гледах репортажа. Проблемът е започнал с това , че е написала автобиографична книга с доста сексуални сцени. Та карала тя  децата да си я купят, и който не иска - започва да се заяжда с него. По телевизията дадоха сниман пасаж от книгата за да се види , че наистина има такива епизоди. Ами извинявам се , но що за учител е това?

# 72
  • Мнения: 443
За съжаление напоследък има много посредствени и незаинтересовани деца. И не ми казвайте легендите,че един учител трябва да е магьосник и да успее да заинтригува и последното диване. Който иска да учи научава. Другите търсят вина в учителите,системата и всичко друго.

# 73
  • Мнения: 8 567
За съжаление напоследък има много посредствени и незаинтересовани деца. И не ми казвайте легендите,че един учител трябва да е магьосник и да успее да заинтригува и последното диване. Който иска да учи научава. Другите търсят вина в учителите,системата и всичко друго.

Аха, етикет посредствени и готово.
А посредствени учители няма, казваш, само децата могат да бъдат посредствени и бавно загряващи?
Ами не е вярно, децата чисто и просто са необразовани, и то не всички,  а образованието е редно да се случва в училище.

# 74
  • Мнения: 443
Никъде не съм казала,че няма посредствени учители. Има разбира се както във всяка друга професия. Учителят не може да напълни нечия глава със знания насила. Процесът е двустранен. Който не полага усилия ще си остане необразован и учителите не са виновни за това. Ама най-лесно е тях да обвиним.

Общи условия

Активация на акаунт