Не желае да оцветява и да учи на 5г

  • 16 813
  • 262
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 19
Не прочетох всички коментари, но ще коментирам темата. Синът ми също не искаше да рисува, оцветява, учи букви, числа и прочие неща до 6 годишна възраст. Всяко мое усилие се сблъскваше с абсолютна незаинтересованост, блеене през прозореца и в последствие съпротива към подобен род занимания. Беше и е перфекционист - ако не може да върши нещо по най-добрия начин не иска да се захваща (което доста ограничава това, с което иска да се занимава). Тръгна на градина от 3 годишен и рядко я посещаваше, аз също му бях осигурила гледане и грижи вкъщи. На 6 тръгна в предучилищна - научи буквите и числата бързо, на 7 започна с немския, сега на 8 пише без проблеми на български, немски и английски - когато иска красиво, когато не иска - грозно. Никога не е можел да рисува и това продължава да е така, човек изобразява като най-обща фигура състояща се от кръг за глава и няколко правоъгълника за тяло, ръце и крака. Когато го обхване вдъхновение рисува чудновати форми, които кръщава с въображение, но често са оръжия, капани и извънземни.
Моите изводи за моето дете - нежеланието да пише като малък е свързано с вроденото му неумение да рисува (аз съм същата) и също така вродения му перфекционизъм. Твръде ранният за него натиск от моя страна пък довеждаше до отдръпване. Достигането на необходимата възраст и чуждият авторитет под формата на учителката в предучилищната група много му помогнаха и го окуражиха да пропише. С рисуването не вярвам нещата да се подобрят, а и не виждам защо това е необходимо. Като цяло - всяко дете има неща, с които се справя добре и такива, с които не се справя. Също така всяко дете има собствен ритъм, който не винаги съвпада с очакванията на родителите му. Според мен не бива да търсим проблеми там където ги няма.

# 166
  • София
  • Мнения: 62 595
Не зная как едно дете осъмва с идеята, че не трябва да бъде караано да прави нищо. между първи и втори клас е времето между петата/шестата година и шестата/седмата (в зависимост през кой месец е родено детето), а точно във възрастта около 6-7 години става качествен скок в мисленето на децата, като най-очевидното е повишаването на вниманието като качествени и количествени характеристики, по-устойчиви са психически и в повечето случаи изпълняват поставените задачи без да роптаят, и дори искат да се изявят колко са добри, откъмм моторика също се справят доста по-дообре в сравнение с предишната година. Останалото е възпитание, но ако детето не иска да работи, то го прави по почти всички предмети и през цялото време, а не само с оцветяването или нещо друго единично. Нашата система е доста консервативна откъм изисквания към децата дори в ДГ - всичко е под строй, включително яденето, спането, пикаенето и оцветяването.

# 167
  • Мнения: 13 197
Малките деца се променят много бързо, няма такава логика- като не иска в ДГ и не е научено, че "трябва", няма да успее и след това в първи клас.

За много неща синът ми узря сам.Дори между началото и средата на първи клас разликата е огромна.

В ДГ много се чудех,защо след като иска да чете книжка, не го оставят на мира и настояват да рисува.Аз,  разбира се не съм му казвала-Да, може и да не рисуваш, но така и не намерих подход да  го заинтригувам в тази дейност.И откровено неприятно ми беше това да се изисква всяко занимание от всяко дете на каквато и да е цена.

Сега, в училище пак почти не рисува в час по рисуване, но съвсем съвестно си изпълнява задачите по Роден край, бълг. и др. свързани с рисуване и оцветяване.

Някои от далечните прогнози тук относно неизпълнение на задачи от деца в ранна възраст ми звучат почти като наставленията и прогнозите на Дон Мерудия към Черешко.

# 168
  • София
  • Мнения: 2 275
Аз не искам да взимам нечия страна. Искам да опиша моят случай.

Детето не рисувало с молив, флумастер, пастел до 5 години. И дотогава рисуваше само с бои.... ако може така да се каже. Правеше някакви фонове, след това оцветяваше своите играчки, изливаше водата върху "нарисувана" хартия, късаше я на дребни парченца и "хранеше" динозаври, крокодили и друго... После лятото изведнъж "прорисува", не че нещо, просто почва да използва моливите, оцветяваше доста "извън картинката"... За една година малко се усъвършенства и почна да рисува всякакви извънземнио и праисторически животни, които само той разбираше какво е то. За тази година (сега сме на 6 и половина) доста дръпна. Рисува много красиво, е пак все животни и ме кара да пиша. Това е ....еди кой-си, яде - еди кое си... Ама направо книга  - голям смях.

Обаче това, че рисува, не значи, че пише. Ще снимам и ще кача, направо косата ми настръхва какво ще бъде в 1 клас (такива грозотии пише)... Обаче наистина, не може да търпи да му се присмиват, че нещо не може. Разболява се, ама истински, дига ми висока температура на момента. И това не са глезотии, тръшкания... Разболява се момчето ми.

Освен всичко не обича да му чета, измисляме си приказаките...
Това е, особени са ни децата. Не ме притеснява, че няма да бъде добър ученик. Какъв ще да бъде. Нали в класовете винаги има отличници и които са с 3 и 4. Този път моето ще бъде такъв... А може би не... времето покаже.

Гледам да го възпитавам като Човек, да уважава възрастните, да пази малките, да уважава момичета, никога да не им посяга и да ги защитава, да се защитава когато го бият,  да помага вкъщи (готвим заедно, чистим, гладиме, и мъжки работи)...

Сега много ми куца храненето, ама няма да занимавам тук и с това...

Мила Пани Ковалска, ако детето ти е здраво, будно, умно, остави го да се развива. Остави за момента амбициите на мама на бъдещ отличник... Ще се управи, ще пише, ще порасне, ще разбере, ще навакса и ще се гордееш с него...

# 169
  • Мнения: 19 997
Цитат
Нашата система е доста консервативна откъм изисквания към децата дори в ДГ - всичко е под строй, включително яденето, спането, пикаенето и оцветяването.
Малко офф, но се сетих в предишната частна детска градина на детето му се допишкало по време на сън и не я пуснали, защото докато спят, никой не можело да става  ooooh! Предполагам, че и в сегашната е така, но тя не остава да спи.
За мен системата е много прогнила и за съжаление алтернатива няма.

# 170
  • Мнения: 15 376
Soleil*, в държавните е същото.
Синът ми се оплака 2 пъти, че щом легнат и не му дават да става да пишка - не можело!
Казах му да става, когато има пиш и да каже на дежурната госпожа, че не може да стиска, защото майка му не позволява. А на него обясних, че стискането води до редица здравословни проблеми. Сега няма проблем.
Оправията е дотам, че детето да сподели и майката да се включи в подобен род безумия - стискането например по време на следобедният сън.

# 171
  • Мнения: 1 972
Мили дами, вашето са бели кахъри Wink Работя в детска градина в Норвегия и ако вашите деца посещават подобна в БГ, ще обесите диекторката,педагожките и асистентките на площада Crazy
Децата ядат само филии намазани с маргарин и нещо от тубички,което трябва да е риба,хайвер, шунка с кашкавал ....., но всъщност е бъкано с консерванти и не се разбира какво е като го ядете ooooh! Децата пеят има няма 10 песни. Това е! Заниманията не са с педагог винаги, а само понякога , а според мен-рядко Wink Това е лошото Wink
 Хубавото  е , че децата спят толкова време колкото са казали родителите. Имаме едно дете което всеки ден заспива из двора на градината ,но майката е казала ,че не трябва да спи там и толкоз Naughty Децата спят на двора в количките и при минус 20 ,но така се каляват (което си е вярно Peace)  Те на минус 10 ходят на разходки и ядат (филиите) навън Crazy И най-хубавото - никой не им се кара!!! Каквото и да е направило детето няма караници и наказания.
Няма иделно Peace

# 172
  • София
  • Мнения: 62 595
Наистина нашите градини тук са направо цвете в сравнение с доста западняшки, поне доколкото имам информация за това. Единственият проблем тук е, че методът е казармен и децата са твърде много в група. Лично аз предпочитам чужбина за висше образование, но за ДГ и училище е по-добре тук.

# 173
  • Мнения: 5 259
А пък аз бях тръгнала да се възмущавам като разбрах, че ако някое дете се събуди преди да е изтекло предвиденото време за следобеден сън, го карат да лежи неподвижно в леглото и да мълчи, докато не мине времето  ooooh! Извинявам се. Това, дето трябва да стиска и не може да иде до тоалетна, е сто пъти по-голяма тъпотия! Вече не искам да си мисля кое би ме изненадало, защото сигурно ще се окаже реална практика.

Все по-убедена съм, че и котка не бих поверила на такава детска градина, какво остава за дете.
Чужбинските градини не могат да ме впечатлят с нищо негативно. Освен ако чужбината не е примерно Северна Корея.

# 174
  • София
  • Мнения: 2 275


Честит 8 март, майчета!

# 175
  • Мнения: 10 547
Мили дами, вашето са бели кахъри Wink Работя в детска градина в Норвегия и ако вашите деца посещават подобна в БГ, ще обесите диекторката,педагожките и асистентките на площада Crazy
Децата ядат само филии намазани с маргарин и нещо от тубички,което трябва да е риба,хайвер, шунка с кашкавал ....., но всъщност е бъкано с консерванти и не се разбира какво е като го ядете ooooh! Децата пеят има няма 10 песни. Това е! Заниманията не са с педагог винаги, а само понякога , а според мен-рядко Wink Това е лошото Wink
 Хубавото  е , че децата спят толкова време колкото са казали родителите. Имаме едно дете което всеки ден заспива из двора на градината ,но майката е казала ,че не трябва да спи там и толкоз Naughty Децата спят на двора в количките и при минус 20 ,но така се каляват (което си е вярно Peace)  Те на минус 10 ходят на разходки и ядат (филиите) навън Crazy И най-хубавото - никой не им се кара!!! Каквото и да е направило детето няма караници и наказания.
Няма иделно Peace

На мен пък това ми звучи в пъти по-добре от това от тригодишни да се изискват умения като от третокласници, да излизат навън при Т +25. Храната оставям настрана.

# 176
  • Мнения: 43
Зависи за коя чужбина говорим. Немските градини, които аз познавам са в пъти по-добри от българските. Неща като забраната да се става от леглото, когато на децата им се ходи до тоалетна, са абсурдни! Да не говорим, че задължителното спане също е напълно излишно. Има много начини децата да си починат без да спят. Неизлизането през зимата, крайно недостатъчния персонал и т.н. пък съвсем няма нужда да коментираме.

# 177
  • Мнения: 19 997
Аз мисля, че в чужбинските градини (поне тези , които навремето съм гледала в Германия) не обръщат много внимание на интериора, обличането на децата , а по-скоро на отношението към тях. Просто акцентът е на друго място, а не толкова на подчиняването. Децата имаха някакви дюшечета и който искаше спеше, ходеха разпасани, излизаха навън много често, въпреки времето, който иска се включваше в заниманията. Другите правеха нещо друго, стига да не пречеха на процеса. В едната храната се готвеше на ротационен принцип всеки ден на обяд от родителите, като предварително се заявяваше какво трябва да се купи от градината. Родителите имат възможност често да посещават и остават в градината, за да видят как се социализира детето. За следобедна в едната градина имаше нарязан небял хляб, зеленчуци и плодове. Общо взето предполагам,че спането и храната биха възмутили български родител.

И за мен е изключително вредно да се стиска детето и вкъщи все повтарям да не се стиска. И аз като Чери казах следващия път да стане, но пък моята е толкова срамежлива, че едва ли щеше да го направи.

Последна редакция: пт, 08 мар 2013, 11:41 от Soleil*

# 178
  • Мнения: 43
Soleil*, добре си го описала, това е впечатлението, което оставят немските градини. Това, което според мен е много ценно, е отношението към децата, сигурността и спокойствието, което получават. На пръв поглед изглежда доста хаотично ежедневието в градините, но не е така. Денят има структура и децата знаят какво да очакват, просто заниманията не са толкова консервативно заложени  в дневния ред както е в България. Освен това има правила на общуване, които се спазват от всички. Свободата да избираш заниманията си не означава, че можеше да не се съобрзяваш с околните и да пречиш. Готвенето на ротационен принцип напоследък се практикува все по-малко, преди беше широко застъпено, сега го няма в нито една от детските градини, които са ми известни.
Това, че децата могат да играят свободно навън пък е едно от нещата, които ме радват най-много, никак не ме притеснява, че ги прибирам окаляни и позардърпани.

# 179
  • Мнения: 15 376
Това, че децата могат да играят свободно навън пък е едно от нещата, които ме радват най-много, никак не ме притеснява, че ги прибирам окаляни и позардърпани.

Аз изпадам в еуфория, когато го взема и видя, че обувките му са мръснички. Това означава, че са излизали Laughing.
Не можах да се примиря с това неизлизане зимата!

Общи условия

Активация на акаунт